Hop til indhold

Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

uuuueeeee har bestilt 2x2 Weave Pole Training DVD og glæder mig bare SÅ MEGET til den kommer... var enligt igang "på egen hånd" men har læst så meget godt om den så håber det er penge givet godt ud... så jeg skal klart træne slalom her i denne sommer...

Wow. Sejt!

Kan man købe den af dig, når du om 12 dage har fået helt styr på slalom'en? :mrgreen:

 

 

Ej, jeg synes det er lidt peberet, men hvis den er det værd, skal jeg da helt sikkert også have den. Vender du tilbage med et review?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble
Wow. Sejt!

Kan man købe den af dig, når du om 12 dage har fået helt styr på slalom'en? :mrgreen:

 

 

Ej, jeg synes det er lidt peberet, men hvis den er det værd, skal jeg da helt sikkert også have den. Vender du tilbage med et review?

 

ja når jeg har fået styr på det så må du gerne købe den... havde faktisk tænkt mig at sælge den når jeg havde styr på slalumen allerede da jeg bestilte den... det var faktisk en del af min undskyldning for at jeg købe den... :engel: tænkte at jeg ville sætte den til salg for 500 kr... det ved jeg ikke om du vil gi:confused:

 

men skal uanset hvad gerne gi en andmældelse af den... :mrgreen: tror slet ikke at jeg kan lade være:blink:

 

håber den kommer i morgen... har før handlet hos canis og de plejer at være ENORMT hurtige til at levere...!! idet hele taget så er jeg dybt imponeret over canis som både netbutik og vidensbank...:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja når jeg har fået styr på det så må du gerne købe den... havde faktisk tænkt mig at sælge den når jeg havde styr på slalumen allerede da jeg bestilte den... det var faktisk en del af min undskyldning for at jeg købe den... :engel: tænkte at jeg ville sætte den til salg for 500 kr... det ved jeg ikke om du vil gi:confused:

 

men skal uanset hvad gerne gi en andmældelse af den... :mrgreen: tror slet ikke at jeg kan lade være:blink:

 

håber den kommer i morgen... har før handlet hos canis og de plejer at være ENORMT hurtige til at levere...!! idet hele taget så er jeg dybt imponeret over canis som både netbutik og vidensbank...:hjerte:

Jeg er også stor Canis fan :hjerte:

 

Det var også en af grundene til jeg tænkte at den kunne være interessant - hvordan kan det være dårligt når det bliver solgt ved dem? Så ved man da i det mindste at det er ordentlig træning og metoder der ligger bag!

 

Jeg kunne sagens overtales til at give 500 kr for den, hvis det bare er inden ikke for længe.

Jeg vil nok have brug for den de sidste 3 uger af august (der er der sommerferie fra AG)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble
Jeg er også stor Canis fan :hjerte:

 

Det var også en af grundene til jeg tænkte at den kunne være interessant - hvordan kan det være dårligt når det bliver solgt ved dem? Så ved man da i det mindste at det er ordentlig træning og metoder der ligger bag!

Jeg kunne sagens overtales til at give 500 kr for den, hvis det bare er inden ikke for længe.

Jeg vil nok have brug for den de sidste 3 uger af august (der er der sommerferie fra AG)

 

ej hvor godt... det er også en af grundende til at jeg har købt den hi hi... hvis canis kan li den så kan jeg sikkert også li den...

 

hvor bor du??? vil du hente den eller skal den sendes til dig??? jeg bor 4480

 

i slutningenen af juli er jeg sikkert fordig med den... så det passer super.... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg aldrig vil sælge min. Der er hele tiden noget der skal følges op på(og synes så personligt at 500 kr. er meget brugt :blink:)

 

Personligt tror jeg ikke på at man kan klare det på så kort tid(tre uger) når man ikke har arbejdet med det før... Hun anbefaler også at hunden få en del tænke pauser undervejs, så den kan nå at fordøje det man lærer den og det synes jeg nu er meget fornuftigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow. Sejt!

Kan man købe den af dig, når du om 12 dage har fået helt styr på slalom'en? :mrgreen:

 

 

Ej, jeg synes det er lidt peberet, men hvis den er det værd, skal jeg da helt sikkert også have den. Vender du tilbage med et review?

 

Den er alle pengene værd. :5up:

 

Jeg har den og jeg synes den er god, men man skal nok være SG hvis man skal lære en hund det på 12 dage...

 

Både Tyson og Lumi lærte 2x2 slalom på den tid... Lumi godt nok over flere uger, da vi kun kunne træne 2-3 gange pr. uge, men til gengæld færre dage i alt, da jeg var "fræk" og lagde en del træningssessioner ind, hver gang vi trænede det. Tyson lærte det på ca. 12 træningsdage fordelt over ca. tre uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vild med Johanna Allanach, hun er super dygtig og en fantastisk underviser. Vi havde jo trænerseminar med hende i klubben for et par uger siden, og det var vildt godt. Så nu har jeg meldt mig til hendes øvede agilityhold i august-september. Det er godt nok samme aften som det hold, jeg træner på i vores klub, så det må jeg holde pause fra de par måneder. Men under alle omstændigheder ville det nok være for meget at træne agility to aftener om ugen, når jeg også underviser i agility en aften om ugen, træner freestyle med nogle træningskammerater en hverdagsaften samt om søndagen, ofte er til stævne/konkurrence eller kursus i weekenden... og desuden træner freestyle herhjemme de fleste dage og engang imellem mødes til selvtræning med nogle af de andre i agilityklubben.

 

 

Ihhh, glæder mig super meget til at få nogle nye input. :banan: Så håber jeg ikke, at jeg bliver alt for træt af, at der er en times transport hver vej. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Jeg er vild med Johanna Allanach, hun er super dygtig og en fantastisk underviser. Vi havde jo trænerseminar med hende i klubben for et par uger siden, og det var vildt godt. Så nu har jeg meldt mig til hendes øvede agilityhold i august-september. Det er godt nok samme aften som det hold, jeg træner på i vores klub, så det må jeg holde pause fra de par måneder. Men under alle omstændigheder ville det nok være for meget at træne agility to aftener om ugen, når jeg også underviser i agility en aften om ugen, træner freestyle med nogle træningskammerater en hverdagsaften samt om søndagen, ofte er til stævne/konkurrence eller kursus i weekenden... og desuden træner freestyle herhjemme de fleste dage og engang imellem mødes til selvtræning med nogle af de andre i agilityklubben.

 

 

Ihhh, glæder mig super meget til at få nogle nye input. :banan: Så håber jeg ikke, at jeg bliver alt for træt af, at der er en times transport hver vej. :mrgreen:

 

Hun er helt fantastisk, har tit være på kursus ved hende og hun tager enetimer engang imellem på farmen. Hende kan man aldrig få nok af, jeg kunne sagtens finde på at køre til Sjælland for at bliver undervist af hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

ej hvor godt... det er også en af grundende til at jeg har købt den hi hi... hvis canis kan li den så kan jeg sikkert også li den...

 

hvor bor du??? vil du hente den eller skal den sendes til dig??? jeg bor 4480

 

i slutningenen af juli er jeg sikkert fordig med den... så det passer super.... :)

Sejt! Det vil jeg se frem til :mrgreen:

Jeg bor i storkøbenhavn (Virum/Kgs. Lyngby) - der kommer du ikke lige forbi på en lille københavnerferie? :slem:

 

... Vi kan nok godt finde ud af at jeg henter den, men så skal vi også lave en lille hundedate nu jeg er kørt så langt! Forsendelse er sikkert billigere end benzin frem og tilbage med de chokerende priser der er pt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt vildt, som Boris og jeg rykker os til agility nu..! Boris søger selv forhindringerne nu!:banan:

Det var meget sjovt at se igår, for vi havde lige taget slalommen et par gange og da jeg så senere gik forbi den på vej over til en anden del af banen, så ser jeg pludselig Boris være halvt igennem slalom selv!:lun:

Han er nu ved at have ret godt styr på fremadsendelserne og jeg kan nu sende ham et godt stykke fremad over en forhindring. Jeg opdagede endda, at da jeg var lidt langsom til at smide hans legetøj igår, så løb kræet og kiggede tilbage på mig sådan lidt ala 'Hallo! Dame. Smid så mit legetøj!', så den måtte vi lige gør om et par gange, så jeg kunne finde ud af, at kaste legetøjet noget før og så bare lade ham fræse afsted selv, for han gjorde det helt rigtigt!:lun:

 

NU er agility virkelig sjovt!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

Både Tyson og Lumi lærte 2x2 slalom på den tid... Lumi godt nok over flere uger, da vi kun kunne træne 2-3 gange pr. uge, men til gengæld færre dage i alt, da jeg var "fræk" og lagde en del træningssessioner ind, hver gang vi trænede det. Tyson lærte det på ca. 12 træningsdage fordelt over ca. tre uger.

 

Nu ved jeg ikke med Tyson, men Lumi havde da set en slalom før og var da ikke helt nybegynder?

Det er ikke for at forkleine noget, men jeg tror altså man er hjulpet godt på vej, hvis hunden allerede ved hvad der vil sige at bevæge sig mellem pindene. Cassi er fx stadig af den overbevisning at man bare skal løbe forbi pindene hvis de står på ræd og række...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke med Tyson, men Lumi havde da set en slalom før og var da ikke helt nybegynder?

Det er ikke for at forkleine noget, men jeg tror altså man er hjulpet godt på vej, hvis hunden allerede ved hvad der vil sige at bevæge sig mellem pindene. Cassi er fx stadig af den overbevisning at man bare skal løbe forbi pindene hvis de står på ræd og række...

 

Jo, både Tyson og Lumi skulle genindlære slalom, så de havde selvfølgelig en idé om, at de skulle igennem pindene... for begges vedkommende var slalommen dog utroligt dårligt indlært, så de skulle faktisk nærmest "trækkes" igennem den for at kunne tage den, før de fik den genindlært. Og jeg er ikke sikker på, at det var en fordel, at de havde trænet slalom før. Med Lumi oplevede jeg jo nogle træningspas, hvor hun gik helt i baglås, da pindene pludselig begyndte at ligne en rigtig slalom, fordi hendes gamle billede af slalom (som noget hun ikke kunne finde ud af at tage, med mindre hun blev "trukket" igennem af en hjælpehånd) pludselig kolliderede med det nye, vi var i gang med at indlære. Og med de første porte ligner det jo slet ikke slalom, så der tror jeg slet ikke, at hundene forbinder den "nye sjove leg" med slalom. Det var i hvert fald min klare oplevelse, at hverken Lumi eller Tyson i starten forbandt pindene med slalom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror på at uanset hvor dårligt det er indlært, så er der en fordel i at hunden ved at den skal bevæge sig gennem pindene...

 

Nu er Cassi selvfølgelig den første hund jeg bruger 2x2 på, men jeg kan da sige at jeg havde langt færre frustrationer med Joy da han skulle genindlære sin slalom(han skulle også støttes hele vejen igennem og kunne kun tage den hvis man løb på den rigtige side osv. osv. osv.)... Og han var trods alt en hund der havde lavet sin slalom med fuld støtte og meget lidt selvstændighed i fire år...

 

Jeg er dog ikke i tvivl om at det nok skal komme, når jeg tager mig sammen for alvor.. Og så har vi jo leget lidt med tanken(min træner og jeg) at prøve Mary Ellen Barrys variation af den, da den i højere grad lægger op til at hunden søger ind i slalommen uanset hvor handleren er placeret i forhold til hunden...

 

Nå ja, jeg har fået svar på hvad Dinensens 2x2 slalom koster og det er 2000 kr. +fragt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Jeg lægger mig ikke helt fast på en måde at lære slalom på, jeg bruger lidt af hvert. Kanvas min Golden har bare lært det på fire pind, det har lige taget 10 dage at lære ham. han kan 12 pinde, men der sker da fejl endnu. Han mangler selvfølelig sikkerheden, men en super fin slalom for en kat. 1. pony

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lægger mig ikke helt fast på en måde at lære slalom på, jeg bruger lidt af hvert. Kanvas min Golden har bare lært det på fire pind, det har lige taget 10 dage at lære ham. han kan 12 pinde, men der sker da fejl endnu. Han mangler selvfølelig sikkerheden, men en super fin slalom for en kat. 1. pony

 

Glæder mig til at se jer på konkurrencebanerne, især fordi jeg gerne vil se en så stor en golden smyge sig igennem slalommen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...