Hop til indhold

Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skal selvfølgelig også vær med her :-)

 

Hvor meget går i op i at holde sommerferie fri?

 

Vi har lukket fra den 26. juni til den 13. August. jeg synes jeg kan fornemme herinde at menneskene i hvert fald er frustreret over ikke at træne en hel sommer, men hvad med hundene? har de i virkeligheden godt af at holde en måneds pause eller hvad synes i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg holder 14 dages pause fra træning, men tager dog et stævne midt i... Så reelt vel kun 1 uges 100% agilityfri... Og den uge kunne jeg nok godt finde på at selvtræne en dag eller to :genert: Karla virker ikke synderligt mærket selvom jeg træner konstant :vedikke: hvis vi holder et par ugers pause, så er hun vild og blodig og på det nærmeste ustyrlig når hun ser en bane igen...

 

PT træner jeg agility max 2 gange om ugen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal måske have en ny hund. Prøver lige det der med to hunde...

 

Men jeg tror ikke du sådan lige kan få en plads, for der er ca. 3 års ventetid-agtigt.

Uh! ej hvor spændende! Hvilken hund skal det så være? :mrgreen: Og hvornår?

 

Ja det er også hvad jeg har hørt - træls!

Jeg var også bare heldig at komme med hos HKL. Der er dog ingen garanti for man kan få lov at komme videre på deres næste hold, da det jo kræver der er nogle fra det der stopper. Øv hvor er det træls!

 

Ventelisten er lukket p.t. Nu ville du jo ikke skulle starte på pre-agility, så du kan evt. prøve at skrive til vores sekretær (på den generelle kontaktmail på hjemmesiden, der er også en kontaktformular) og sige, at du har trænet en sæson i Lyngby og høre, om der er mulighed for at komme ind på et af de eksisterende hold (fortæl evt. at du løb stævne til Midsommer, hvor det gik godt, og at du er sådan en, der vildt gerne vil engagere dig i klubben og være aktiv - vi vil gerne have engagerede kursister ;-)). Jeg tror desværre ikke, at du kan få plads, alle holdene er vist ret godt fyldt op, men det er da et forsøg værd.

Det vil jeg helt sikkert gøre!! Tusind tak Sonja :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal selvfølgelig også vær med her :-)

 

Hvor meget går i op i at holde sommerferie fri?

 

Vi har lukket fra den 26. juni til den 13. August. jeg synes jeg kan fornemme herinde at menneskene i hvert fald er frustreret over ikke at træne en hel sommer, men hvad med hundene? har de i virkeligheden godt af at holde en måneds pause eller hvad synes i?

 

Jeg synes pause er vildt belastende, for lige NU er både Zamzam og Petrine på toppen og så stopper vi, dårlig timing, synes det var lige sådan sidste år. Vinterpausen er ok for mig, men sommerpausen kunne jeg godt undvære.

 

Jeg er helt enig - Sommerpausen er bare SÅ ærgerlig!!

Nala er også ved at være på hendes top nu, så jeg kan slet ikke forestille mig hvor irriterende det bliver at skulle starte "forfra" :(

 

..... Og jeg tror ikke Nala som sådan har brug for en pause. Vi træner kun en gang om ugen i forvejen, og det synes hun på ingen måde er nok! I pinsen havde vi en uge med ingen træning. Jeg kunne mærke på hende at hun savnede det synes jeg! Hun var gudskelov ikke ustyrlig første gang hun så en agility-bane efterfølgende (det var til Midsommercup'en), men det er jeg overbevist om hun ville være hvis der gik endnu længere ....

 

Vinterpause vil jeg nok også helst være foruden til fordel for indendørs-træning, men det er svært at finde i en rimelig afstand fra mig ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo sådan en, der ikke holder sommerpause:mrgreen:

 

Starter indendørstræning i morgen og er rigtigt spændt! Sidst boris var inde i den hal, troede han at det var én stor hundefest. Så jeg håber han kan koncentrere sig i morgen. Jeg kommer i god tid, så han kan få set tingene an.

 

De næste par uger kommer vi til at træne x 2 ugentligt! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyha hvor det altså bare går godt med Spots træning. Altså sådan over al forventning! Han er super nem at dirrigere, meget opmærksom på mig, let at sende rundt på afstand (hvilket er ret vigtigt, da han er meget hurtig) og vigtigst af alt: han elsker det! Det halter dog voldsomt med felt-træning og slalom.. ja, jeg synes virkelig at spring og tunnel er sjovt :oops:

Når vi engang får styr på slalom og felter skal vi klart ud og prøve det af på en bane - glæder mig allerede!

Otto er også helt vildt med det (min kæreste går med ham) men desværre er han begyndt at få diffus halthed efter træning. Ikke skide godt, så hvis det fortsætter skal vi have taget røntgenbilleder (igen).

Men bottomline: agility er skidesjovt! Og jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt fra lydighedsfolk, at man skal passe på ift. agility, for så kan hunden ikke fokusere på lydighedsbanen, hvis der er agility ved siden af. I weekenden var jeg i Albertslund hvor der var agility og lydighed og det var intet problem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo sådan en, der ikke holder sommerpause:mrgreen:

 

Starter indendørstræning i morgen og er rigtigt spændt! Sidst boris var inde i den hal, troede han at det var én stor hundefest. Så jeg håber han kan koncentrere sig i morgen. Jeg kommer i god tid, så han kan få set tingene an.

 

De næste par uger kommer vi til at træne x 2 ugentligt! :banan:

 

Fedt! :5up: Glæder mig til på et tidspunkt at se stjerne-Boris på banerne. ;-)

 

Pyha hvor det altså bare går godt med Spots træning. Altså sådan over al forventning! Han er super nem at dirrigere, meget opmærksom på mig, let at sende rundt på afstand (hvilket er ret vigtigt, da han er meget hurtig) og vigtigst af alt: han elsker det! Det halter dog voldsomt med felt-træning og slalom.. ja, jeg synes virkelig at spring og tunnel er sjovt :oops:

Når vi engang får styr på slalom og felter skal vi klart ud og prøve det af på en bane - glæder mig allerede!

Otto er også helt vildt med det (min kæreste går med ham) men desværre er han begyndt at få diffus halthed efter træning. Ikke skide godt, så hvis det fortsætter skal vi have taget røntgenbilleder (igen).

Men bottomline: agility er skidesjovt! Og jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt fra lydighedsfolk, at man skal passe på ift. agility, for så kan hunden ikke fokusere på lydighedsbanen, hvis der er agility ved siden af. I weekenden var jeg i Albertslund hvor der var agility og lydighed og det var intet problem!

 

Det handler vel om, at man skal sørge for at gøre lydigheden sjov nok, så hunden gider fokusere på den, selvom der er agility ved siden af? :blink:

 

Altså, jeg ved godt, at agility typisk er mere naturligt motiverende for hunden end så meget andet træning. Men det synes jeg faktisk kan være en fordel. Hvis Tyson er ved at gå lidt død i HTM-træningen, så er det min oplevelse, at det hjælper gevaldigt, at løbe lidt agility med ham. Det synes han er utrolig sjovt og motiverende, og det er ligesom om, at han overfører den motivation og det ekstra "pep" til HTM-træningen. :-)

 

Men jeg har selvfølgelig aldrig haft en border, så ved ikke, om det er anderledes for dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt! :5up: Glæder mig til på et tidspunkt at se stjerne-Boris på banerne. ;-)

 

 

 

Det handler vel om, at man skal sørge for at gøre lydigheden sjov nok, så hunden gider fokusere på den, selvom der er agility ved siden af? :blink:

 

Altså, jeg ved godt, at agility typisk er mere naturligt motiverende for hunden end så meget andet træning. Men det synes jeg faktisk kan være en fordel. Hvis Tyson er ved at gå lidt død i HTM-træningen, så er det min oplevelse, at det hjælper gevaldigt, at løbe lidt agility med ham. Det synes han er utrolig sjovt og motiverende, og det er ligesom om, at han overfører den motivation og det ekstra "pep" til HTM-træningen. :-)

 

Men jeg har selvfølgelig aldrig haft en border, så ved ikke, om det er anderledes for dem...

 

:-DNetop! Det er også min oplevelse. Altså uanset hvad man laver med sin hund, så er det vel rart for den at lave noget anderledes indimellem. Nøjagtig som det også er for os mennesker. Det er svært at bevare motivationen hvis man laver mange gentagelser. Inden jeg startede til agility havde jeg bare hørt så mange advarsler om, at det var en farligt dårlig idé, når jeg nu vil bruge ham til lydighed. De advarsler er heldigvis blevet gjort til skamme

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan af ren og skær nysgerrighed... Hvilke felter har i på A'et? Stopfelter(bl.a. 2o2o) eller løbefelter?

 

Jeg spørger da jeg overvejer hvad Cassi skal have og jeg er lidt imod stopfelt efter at have set hvordan Joy han kommer til at stå akavet når A'et er i den rigtige højde, så er jeg mere og mere for at lave løbefelt på mit A med Cassi. Med mindre man selvfølgelig vælger at ændre på højderne, så A'et blive mindre stejlt og det dermed er mindre belastende for hunden at komme ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan af ren og skær nysgerrighed... Hvilke felter har i på A'et? Stopfelter(bl.a. 2o2o) eller løbefelter?

 

Jeg spørger da jeg overvejer hvad Cassi skal have og jeg er lidt imod stopfelt efter at have set hvordan Joy han kommer til at stå akavet når A'et er i den rigtige højde, så er jeg mere og mere for at lave løbefelt på mit A med Cassi. Med mindre man selvfølgelig vælger at ændre på højderne, så A'et blive mindre stejlt og det dermed er mindre belastende for hunden at komme ned.

 

Nala får også lov at løbe dem .. Men hun er jo også i en lille størrelse og hopper dem ikke før hun er næsten helt nede!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan af ren og skær nysgerrighed... Hvilke felter har i på A'et? Stopfelter(bl.a. 2o2o) eller løbefelter?

 

Jeg spørger da jeg overvejer hvad Cassi skal have og jeg er lidt imod stopfelt efter at have set hvordan Joy han kommer til at stå akavet når A'et er i den rigtige højde, så er jeg mere og mere for at lave løbefelt på mit A med Cassi. Med mindre man selvfølgelig vælger at ændre på højderne, så A'et blive mindre stejlt og det dermed er mindre belastende for hunden at komme ned.

 

Stopfelter! Spot er alt, alt for hurtig til løbefelter. Jeg har set flere prøve det i klubben hvor jeg træner, men har endnu ikke set nogen ha succes med løbefelter med store og hurtige hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men bottomline: agility er skidesjovt! Og jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt fra lydighedsfolk, at man skal passe på ift. agility, for så kan hunden ikke fokusere på lydighedsbanen, hvis der er agility ved siden af. I weekenden var jeg i Albertslund hvor der var agility og lydighed og det var intet problem!

 

Tror det er fordi lydighedsfolk ikke forstår agility :blink: De tror bare at vores hunde kegler rundt over et par spring og igennem en tunnel :lol: Jeg vil sige, tværtimod, så er vores lydighed blevet langt bedre efter vi begyndte at løbe agility. Kontakten mellem os er skærpet ekstremt af det arbejde vi laver på ag-banen, og det smitter af i alle andre situationer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ståfelter på balancen og vippen (i teorien :lol:) og løbefelt på A. A'et er sjovt nok det eneste felt jeg aldrig har haft problemer med i en konkurrencesituation :lol:

 

Johna regner jeg med får ståfelter på alle 3, da hun tager meget meget lange skridt i forhold til Karla... Men nu må vi se, når jeg går igang med lidt mere reel agilitytræning

Link til indlæg
Del på andre sites

Stopfelter! Spot er alt, alt for hurtig til løbefelter. Jeg har set flere prøve det i klubben hvor jeg træner, men har endnu ikke set nogen ha succes med løbefelter med store og hurtige hunde.

 

Der var rigtig mange løbefelter i Belgion til WAO... Og rigtigt mange der kiksede ;-) Der var dog også nogle med superflotte løbefelter... Men ligesom dig, så har jeg faktisk ikke set nogen her i DK der har success med løbefelter med store hunde. Nogle af de små og mellem kan det lade sig gøre... fx. har Silvia Trkmann jo stor success med løbefelter på hendes mellemhunde... Men Karla kan ikke - hun smider feltet for et godt ord...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo også det at der er stor risiko for at de bare smider felterne, når det er en langbenet hund man har sig.

 

Men hvis man har stop felter, så handler det vel også om at lære dem at løbe ned og ikke springe ned på plads, for at undgå den belastning det vil give?

 

Jeg har forøvrigt besluttet mig for stop felter på balancen. Vippen har jeg ikke besluttet mig for. Joy har løbefelt på vippen og jeg tror kun jeg har fået fejl på det felt 3 eller 4 gange over det sidste 2½ år. Han har 2o2o på både balancen og A'et, men han glemmer det bare til tider :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2o2o på det hele. Overvejede dog løbefelter på A'et i begyndelsen, da 2o2o på netop A'et kan være hårdt for kroppen. Men Iso lavede det fineste 2o2o første gang hun prøvede A'et, og hun gør det fornuftigt, så det er jeg bare blevet ved med. Der er rigtig mange der vælger 2o2o på balance og vippe, og løbefelter på A'et, og med succes. Jeg er glad for mine 2o2o, da det også gi'r naturlige stop på banen, hvilket både Iso og jeg har brug for...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...