Hop til indhold

Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Der var rigtig mange løbefelter i Belgion til WAO... Og rigtigt mange der kiksede ;-) Der var dog også nogle med superflotte løbefelter... Men ligesom dig, så har jeg faktisk ikke set nogen her i DK der har success med løbefelter med store hunde. Nogle af de små og mellem kan det lade sig gøre... fx. har Silvia Trkmann jo stor success med løbefelter på hendes mellemhunde... Men Karla kan ikke - hun smider feltet for et godt ord...

jeg fik forresten opklaret det med opløbsfelter. I KC regi skal hundene røre opløbsfeltet, men i UKA (som bl.a. er dem der var med ved WAO), er der ingen krav om opløbsfelter!

 

Sally bruger 2o2o på alle tre.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg fik forresten opklaret det med opløbsfelter. I KC regi skal hundene røre opløbsfeltet, men i UKA (som bl.a. er dem der var med ved WAO), er der ingen krav om opløbsfelter!

 

Sally bruger 2o2o på alle tre.

 

 

man skal dog stadig tage balancen fra "enden" - dvs. lader du din hund springe op sidelæns efter opløbsfeltet så får du 5 fejl (tæller som en vægring)

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca - kan du ikke pinde ud, må de hoppe op på feltet fra siden, eller SKAL det tages fra den rigtige ende? Mine har det med at hoppe siddelæns / skævt op, men berør altid feltet

 

det hun mente var, at i engelsk UKA regi, hvor de ikke behøver at berøre opspringsfeltet, må de ikke springe op fra siden, men hvis de springer ligepå gør det ikke noget at de ikke rører feltet. Hvis dine rører feltet (som de skal) er der vel ikke noget i vejen for at de ikke kommer helt lige på, bortset fra at det er en dårlig vane -ihvertfald for større hunde, det gør at de nemt mister balancen, over balancen hehe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår bestilte jeg Greg Derretts Sham about the handler... Håber jeg får den en af dagene... Og da jeg så var på hundeførerweekend kiggede jeg lidt i maria hanssons mere agility, så den kom også hjem, så der er lidt at kigge i når jeg keder mig. Er rigtig glad for right from the start, men synes det er en pine at det er på engelsk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis den skal være på dansk, synes jeg, at "Mere agility" af Maria Hansson er udmærket.

 

Marie Hanssons bøger er rigtig gode, men jeg ved ikke om de nye reviderede udgaver er oversat til dansk, eller om det er de gamle..? :vedikke: For de er godt nok gamle, og ikke ret up to date mere... Til gengæld tror jeg ikke rigtig der findes andre agilitybøger på dansk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Marie Hanssons bøger er rigtig gode, men jeg ved ikke om de nye reviderede udgaver er oversat til dansk, eller om det er de gamle..? :vedikke: For de er godt nok gamle, og ikke ret up to date mere... Til gengæld tror jeg ikke rigtig der findes andre agilitybøger på dansk.

 

Jeg mener bestemt, at den danske udgave jeg har af Mere Agility, er den reviderede udgave...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Marie Hanssons bøger er rigtig gode, men jeg ved ikke om de nye reviderede udgaver er oversat til dansk, eller om det er de gamle..? :vedikke: For de er godt nok gamle, og ikke ret up to date mere... Til gengæld tror jeg ikke rigtig der findes andre agilitybøger på dansk.

 

Jeg har dem også, og synes som dig, ganske gamle og ikke særlig brugbare mere. i 2000 var jeg på flere kurser med hende og fik nogle gode input

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener bestemt, at den danske udgave jeg har af Mere Agility, er den reviderede udgave...

 

Fedt hvis den nyeste udgave findes på dansk! Den er jo revideret nogle gange efter hånd.

 

Rams - hvis du kan læse på svensk, så har Marie Hansson skrevet flere rigtig gode agilitybøger, tror det er 4-5 stykker. Jeg kender ikke rigtig nogle gode svenske sider, men hendes eget forlag hedder i hvert fald jycke-tryck, måske kan du google noget frem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Jeg har den der hedder endnu mere agility også, den købte jeg fordi der var billeder af en del danske hunde i. Og hund og føreren på forsiden af mere agility er Michael Hovmand med gamle Futte. Min mere agility er oversat til dansk i 96

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kiggede den som sagt igennem og tænkte at måske kunne jeg finde lidt inspiration. Og at til 225 kr. så kunne jeg nok få lidt glæde af den. Ikke at jeg regner med at der er en masse nytænkning, men man kan jo altid få en aha-oplevelse eller man kan trække på skuldrene og tænke sådan gjorde man den gang...

 

Om ikke andet, så kan jeg jo kigge på nogle billeder *gg*

 

Der er dog ingen fører på forsiden af den bog jeg har købt. Kun en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu blev jeg jo også nødt til at kigge efter... Jeg har alle de tre "gamle" - agility action, mere agility og endnu mere agility. Kunne ikke engang finde agility action, men den er tudsegammel. Mere agility er den samme som Spilop's. Endnu mere agility har jeg så på svensk, fra 99.

 

Det er kun mere agility der stadigvæk findes, og den sidste revidering er fra 2005. De to andre findes åbenbart ikke mere, til gengæld har hun skrevet 4 nye - én for begyndere, én kun om starter, én der handler om "strategisk handling", og så én der på svensk hedder agility på enkelt vis (det gad jeg da godt lære... :lol:). Hvis man ellers kan læse svensk så er de sikkert ok, og nogenlunde opdaterede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...