Hop til indhold

Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Gæst Spilop
Nej hvor sjovt, at det er Pepsis halvsøster! Samme tæve eller hanhund?

 

 

 

Det er en skam, at man ikke har lokaliseret årsagen! Håber at det bliver ved med at være et mindre problem herhjemme!

 

Samme tæve. Murphy er Fæhunden's O'malley.

Jep, problemet er det viser sig så sent, en sheltie i år som var landsholds potentiale og ejeren havde tilmeldt den (meldt fra inden det blev offentlig) fik det pludselig. Den er så fra velllllllllll testet agilityhunde de linjer. Så det kan være noget rigtigt skidt eller en engangsforseelse

 

Og PS: holder du ikke snart nogle weekendkurser eller endagskurser? Jeg vil SÅ gerne lære mere og as usual med mig kan det kun gå for langsomt.
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Spilop
Og PS: holder du ikke snart nogle weekendkurser eller endagskurser? Jeg vil SÅ gerne lære mere og as usual med mig kan det kun gå for langsomt.

 

LOL Holder dogs kursuser i næste uge

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble
Problemet med est er at det først kommer rigtigt til udtryk efter noget udløser dette. Slem styr, viklet sig ind i spring pind eller f.eks total smadret et hjul.

Tina Tønderings Murphy sprang helt normalt og var en super dygtigt agility hund førhen. En kort periode var den mægtigt dygtig

 

Klassisk tegn på en est. Problemer på startsspringet. Problemer med at bedømme hjul ( små skridt foran det) opspring på feltforhindringerne.

 

Jeg tager altid basisopstillingen i springtekniken. Til stor hund. 5 spring på lige linje. 5 fod imellem og ca. 40 cm høje spring, der vudere jeg hvor hunden lander imellem springen.

 

Når jeg kommer til computere skal jeg link til Murphy som træner springteknik. Så kan I se hvordan det ser ud. Sådan ser det også ud for en hund der har est i generne, men hvor det ikke er blevet udløst endnu.

 

Husk nu lige at lade hundene prøve en del gange inden i går ind og bedømmer på det.

 

Jeg har mødt 5 hunde i Dk med det og jeg ser nok flest hunde her i landet. Jeg har set 2 bc, 2 kooikerne og 1 sheltie med det. Og taget i betragtning at jeg ca møder 200 hunde i løbet af en uge ( ikke i regnet stævner) så er det en forholdsvis lille procentdel.

 

pyha sad lige og blev helt svedt over tanken om bella måske kunne ha det.... vides det om der findes i ander mindere højoktane hunderacer...??? eller er det kun set i hyrde racerne???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
pyha sad lige og blev helt svedt over tanken om bella måske kunne ha det.... vides det om der findes i ander mindere højoktane hunderacer...??? eller er det kun set i hyrde racerne???

 

Det er nok bare mest veldokumenteret i hyrdehunde racerne. Jeg har haft en ft. springer med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Jeg har fundet ud af, hvorfor jeg ikke kunne se det - jeg skal så lære at tjekke på forsiden i stedet for under kurser - det gør jeg fremover :-D

 

Ja ja. Simpelthen farm logik at have en kursus side der ikke står noget på, men så har du lært dette

 

Int. artikel i henhold til est

 

http://www.awesomepaws.us/wp-content/uploads/2011/12/BreedingConcernsFinal.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også det samme jeg lægger mærke til - og nok derfor, at jeg synes det er mere udtalt med ETS her end på de andre videoer. Det er som om, at han er modvillig til at bære fuld vægt på forparten og derfor hele tiden forskyder vægten bagud. Det samme ser jeg i øvrigt lidt, når han bare går (altså ikke springer) - men det kan godt være et tilfælde.

 

Jeg synes han bevæger sig generelt (også i gang) med tyngdepunktet for langt bagud. Det kender jeg én anden border, der også gør, men generelt synes jeg de skal have et balanceret tyngdepunkt (hvis det giver mening).

Jeg kan kun forestille mig at sådan en bæring som han har, kan have konsekvenser for bevægeapparatet. Sjovt at jeg kender en, der bevæger sig næsten ligesådan - men han bruges så ikke til agility.

Jeg vil - helt personligt og subjektivt - have, at hunden bevæger sig mere løst og flydende og med vægten fordelt på forpart og bagpart.

 

Lige præcis det jeg mente, men du formulerer det som sædvanlig bedre... :lol: Den går/løber med bagbenene samlede, og sætter dem lidt under kroppen, eller i hvert fald bli'r de ikke strukket nok bagud - gyngehest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om denne tråd er den rigtige eller jeg skal oprette en helt ny tråd om emnet. Men prøver lige her først! Da det jo - tada - drejer sig om agilitytræning.

 

Jeg har jo denne skønne dsg pige på 19 måneder, som lige er debuteret på konkurrence banerne. Jeg har hele tiden trænet i OcH, men i foråret var der virkelig smæk på tøsen, så jeg fandt et sted at træne en ekstra gang om ugen, hvor den gamle så også kunne komme med. Det har jeg været rigtig glad for, at træne 2 gange om ugen, hvor den ene gang var med begge hunde.

 

Men hvad så nu, hvor hun er begyndt at løbe konkurrencer. Vil træning 2 gange om ugen så blive for meget for hende? Tænker her både fysisk og psykisk? :confused: Hun er en dame med krudt i r*ven, men altså også en følsom dame.

 

Og så lidt i en anden boldgade:

Jeg vil jo meget gerne træne med den gamle også, men flytter til Middelfart her i løbet af sommeren og havde ikke umiddelbart tænkt mig at køre til Odense 2 gange ugentligt. Gør det dog hvis jeg ikke finder andre muligheder. Kender I nogen steder på vestfyn man kan træne? Evt med begge hunde samme dag? Er ikke så ferm til google, så kan kun finde DcH nord og vestfyn. Tænke bare der kunne være andre alternativer, evt private?

 

Hvis det blev lidt forvirrende så spørg endelig eller spark mig ud af denne tråd og bed mig lave en ny :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om denne tråd er den rigtige eller jeg skal oprette en helt ny tråd om emnet. Men prøver lige her først! Da det jo - tada - drejer sig om agilitytræning.

 

Jeg har jo denne skønne dsg pige på 19 måneder, som lige er debuteret på konkurrence banerne. Jeg har hele tiden trænet i OcH, men i foråret var der virkelig smæk på tøsen, så jeg fandt et sted at træne en ekstra gang om ugen, hvor den gamle så også kunne komme med. Det har jeg været rigtig glad for, at træne 2 gange om ugen, hvor den ene gang var med begge hunde.

 

Men hvad så nu, hvor hun er begyndt at løbe konkurrencer. Vil træning 2 gange om ugen så blive for meget for hende? Tænker her både fysisk og psykisk? :confused: Hun er en dame med krudt i r*ven, men altså også en følsom dame.

 

Og så lidt i en anden boldgade:

Jeg vil jo meget gerne træne med den gamle også, men flytter til Middelfart her i løbet af sommeren og havde ikke umiddelbart tænkt mig at køre til Odense 2 gange ugentligt. Gør det dog hvis jeg ikke finder andre muligheder. Kender I nogen steder på vestfyn man kan træne? Evt med begge hunde samme dag? Er ikke så ferm til google, så kan kun finde DcH nord og vestfyn. Tænke bare der kunne være andre alternativer, evt private?

 

Hvis det blev lidt forvirrende så spørg endelig eller spark mig ud af denne tråd og bed mig lave en ny :blink:

 

DcH Brenderup tror jeg kunne være et godt bud. Mener ikke der er nogle private i det område, og DKK's der er tættest på er på Nordfyn (hvilket så er mig selv... :engel:). Men har du overvejet at kigge den anden vej, til Jylland? :vedikke:

 

Mht. om hun kan klare 2 gange træning om ugen eller ej, ville jeg nok lade komme an på en prøve. Det er jo umuligt at spå om - for nogle hunde er det alt for meget, for andre er det fint. Ikke mindst kommer det jo også an på hvordan træningen foregår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :) DcH Brenderup havde jeg så ikke fundet selv, mystisk :confused: Men vil da tjekke det ud!

 

Havde slet ikke overvejet Jylland :oops: Men det må jeg hellere kigge på også!

 

Fandt godt den I DKK regi faktisk, sjovt det er dig, Korvis, der har den. Men jeg kan vel ikke træne i DKK når jeg har hund uden tavle og derfor ikke er medlem?? Eller hvordan fungere sådan noget :confused:

 

Du har nok ret i det handler om både hvordan der trænes og hundens psyke. Jeg vil jo bevare hendes store begejstring!

 

Vi var lige ude og få lidt hjælp til felter med Luna og slalom med Milo, og Luna tændte helt af på slalommen. Det er så en uge siden vi har trænet og hun var bare helt oppe i gear! Tog den vildeste indgang hvor hun faktisk kom et stykke nede af slalommen og så løb op og tog den selv, rigtigt og fra venstre side. Så sådan ca sådan her ud i hovedet: :shock: og så sådan her: :klap::banan:

 

Men igen, tak for svar! Vil da kigge lidt videre rundt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft Basse ude og træne noget handling, først noget simpelt og bagefter noget, hvor det handlede om at stole på at han kunne færdiggøre tingene selv, så jeg kunne komme frem. Han var bare så dygtig :klap: Der kom dog nogle kommentarer fra lydighedsfolkene som:"Træner du nu halsgivning igen?" og "Vi blev enige om at du varmede op med en gang rundering!" Behøver jeg at sige mere for at I kan gætte hvor larmende han var:blink: Han var glad, klar og super opmærksom og virkelig skarp i sine vendinger. Glæder mig til Jutlandia om meget snart :slem:

 

Cassi fik også lov til at lege lidt med agility, da Joy lige holdt en pause. Hun var så sød og ikke noget med at rende under springene. Hun har haft en hård dag i dag hvad angår træning, da hun havde to gange træningspas med udslag tidligere i dag, så hun snorkbobler nu og skal bare nøjes med en gang lineføring og felt i morgen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :) DcH Brenderup havde jeg så ikke fundet selv, mystisk :confused: Men vil da tjekke det ud!

 

Havde slet ikke overvejet Jylland :oops: Men det må jeg hellere kigge på også!

 

Fandt godt den I DKK regi faktisk, sjovt det er dig, Korvis, der har den. Men jeg kan vel ikke træne i DKK når jeg har hund uden tavle og derfor ikke er medlem?? Eller hvordan fungere sådan noget :confused:

 

Du har nok ret i det handler om både hvordan der trænes og hundens psyke. Jeg vil jo bevare hendes store begejstring!

 

Vi var lige ude og få lidt hjælp til felter med Luna og slalom med Milo, og Luna tændte helt af på slalommen. Det er så en uge siden vi har trænet og hun var bare helt oppe i gear! Tog den vildeste indgang hvor hun faktisk kom et stykke nede af slalommen og så løb op og tog den selv, rigtigt og fra venstre side. Så sådan ca sådan her ud i hovedet: :shock: og så sådan her: :klap::banan:

 

Men igen, tak for svar! Vil da kigge lidt videre rundt!

 

Du kan sagtens træne i DKK selvom hunden ikke har nogen tavle, jeg kunne i hvert fald ikke forestille mig andet, når de tavleløse bastarder gerne må være med til konkurrencerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde en god træning i går, vores træner er pludselig blevet meget mere streng med at vi skal have styr på hvad arme og fødder fortæller hunden. Dejligt! Det er kun det jeg har efterlyst de 4 år jeg har boet herovre :mrgreen: Men altså, Sally var i hvertfald god, på trods af alle de fejl jeg fik hende til at lave :fornaermet::lol:

 

Prøver om jeg kan slæbe min mor med derud, for at filme os, næste tirsdag :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går bare rigtigt godt med vores sommertræning! Boris er ved at have lært, hvad 'frem' betyder. Men det er dog kun med fremadsendelse på en enkelt forhindring af gangen. Jeg har lært at jeg skal følges med ham indtil han er mere sikker på forhindringerne. Og så tager han dem også gladeligt, med en fremadsendelse på den sidste forhindring.

Jeg har lært, at hvis jeg siger 'frem', så tager boris hjulet, hvis jeg siger 'hjul', så tager han det ikke:mrgreen: så det er jo egentlig også noget lettere ift dirigeringen af ham, frem for dengang hverken kræet eller jeg kendte kommandoen 'frem'. Så jeg har lært at jeg ikke skal bruge så mange forskellige kommandoer, men jeg har så lært hvilke der fungerer, når jeg skal dirigere ham.

 

Og jeg har lært at han kører meget bedre på leg og legetøj end godbidder. Og jeg har lært hvordan jeg kører ham på legetøj:banan: og han elsker det! -til gengæld er hans neonorange kong wubba allerede ved at dø... Så jeg kommer vist til at skulle erstatte den ved jævne mellemrum..

 

Så i mandags tog vi 9 forhindringer i træk! :banan: incl. Slalommen! :banan: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige anbefale gtagility.com, hvis man gerne vil have Greg Derretts dvd'er... Bestilte og betalte d. 4/7 og de lige kommet med posten... Det er altså bare i orden... Og så koster det jo kun det halve af hvad man skal give her i DK :klap:

 

Nu vil jeg tage mine hunde, min far og Sisse med i skoven og bagefter til Næstved for at finde ud af om jeg vil have det sofabord jeg har forelsket mig i og som jeg bare mangler... Og så når jeg er kommet hjem vil jeg tage min dyne og sætte mig i sofaen og sætte mine dvd'er på og lade op til lydighedstræningen i aften... gad vide hvor mange der kommer... Der er jo festuge i denne uge, men hey... Det er Birthe Kjær der står for underholdningen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...