Hop til indhold

Hunde som spiser tøj og sokker og ærmer og...


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Motor har i lang tid spist sokker, jeg tænker han må have fundet ud af at åbne vores skabslåge for vi er ellers ret påpasselige med ikke at smide dem rundt omkring, så nu er der lukket til soveværelset stort set altid. Det gør så bare at han finder noget andet stof at æde og nu er det 2. gang han har skidt et alt for stort stykke ubekendt stof ud :evil: Jeg aner seriøst ikke hvor han får det fra? Anders har gået rundt ude i haven og kigget under buske osv, for at se om han har et lille gemme, men fandt ikke noget. Det er meget mystisk.

 

Tænkte bare om nogen kender til hunde som gør det og som kunne have en ide om hvorvidt de manglede noget i maden? :vedikke: Jeg havde selv tænkt på fibre og vi har i et godt stykke tid jævnligt givet blendede grøntsager som supplement (de er begge råfodrede - Voodoo spiser forresten ikke stof).

 

Måske er det bare en elendig vane, men hvis nu man kunne finde en årsag, ville det da virkelig være rart.

 

 

PS, måske lidt absurd jeg har lagt tråden i foder, men.... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Vi har tørretumbler. Og dén kan han ikke åbne. Vasketøj er også gemt af vejen.

 

Også ligemeget, hvis han virkelig føler han mangler noget i sin kost, vil han jo ikke stoppe med at spise mærkelige ting, og jeg ved godt at det kan ende frygteligt galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
det lugter måske også af jer? ikke at jeg tror han hellere ville spise jer :lol: men ja du ved noget trygheds hyggespisning

 

Men han gør det også når vi er hjemme. Har mange gange hevet ting ud af mund (og nærmest hals) på ham, han er ikke flov over det, kommer og stjæler strømpen ud af hånden på mig - og tror da han ville æde os hvis han kunne komme til det i fred og ro :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Sort stof :vedikke: Sidst mente Anders det lignede et ærme, jeg kan ikke finde en trøje som mangler et ærme - men han behøves jo ikke finde det herhjemme, kan ske han finder det på tur eller sådan noget. Folk smider virkelig mange underlige ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Får de hele dyr engang imellem....selvfølgelig ikke hele køer eller lam :-D Men for eksempel kanin? Har hørt nogle sige at ulve i naturen spiser de her mindre byttedyr hele, med pels og alting, og pelsen fungere så som en form for pibe renser i tarmsystemet? Det er det eneste jeg lige kan komme på hvis man skal prøve at finde noget i foderet der skulle være årsag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Får de hele dyr engang imellem....selvfølgelig ikke hele køer eller lam :-D Men for eksempel kanin? Har hørt nogle sige at ulve i naturen spiser de her mindre byttedyr hele, med pels og alting, og pelsen fungere så som en form for pibe renser i tarmsystemet? Det er det eneste jeg lige kan komme på hvis man skal prøve at finde noget i foderet der skulle være årsag?

 

Nej men de får jo alt hvad der er i et dyr - kød, ben, kallun, indmad. Dog får de ikke hjerne.. Kun fisk får de hele på en gang, inkl øjne og så videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Søgte på google, og et sted skriver de følgende grunde: fordøjelsesproblemer, en forekomst af parasitter, en stofskiftesygdom, en ernæringsmæssig mangel / kosten ubalance eller forgiftning

Gad vide hvilke parasitter? Og mon ikke det ville vise sig på anden måde også. Stofskiftesygdom tror jeg ikke lige det er og heller ikke forgiftning. Så ville han i hvert fald virkelig tit forgifte sig selv. Ligesom den der selvmorderiske hund i Spin City eller hvad serien hed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej men de får jo alt hvad der er i et dyr - kød, ben, kallun, indmad. Dog får de ikke hjerne.. Kun fisk får de hele på en gang, inkl øjne og så videre.

 

Det skulle være pelsen der var fidusen, de fordøjer det ikke så det ryger igennem systemet som en form for piberenser.... lidt ligesom et ærme eller en sok :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Det skulle være pelsen der var fidusen, de fordøjer det ikke så det ryger igennem systemet som en form for piberenser.... lidt ligesom et ærme eller en sok :mrgreen:

 

Nååå sorry, den fattede jeg ikke lige. Hmm næ, og jeg sgu ikke lige om jeg får dem til det :hmm: Hvor får man hele pelsdyr henne? De gange de har fået hare, har det været fra fiskehandler = parteret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mening - og den er ikke underbygget af noget som helst, bortset fra erfaring - er at nogle hunde bare gør det. Det er psykisk og måske genetisk betinget.

 

Ciceros mor måtte også have en sok opereret ud kort før hun blev drægtig, og jeg frygtede at Cicero havde arvet tendensen, da han som lille åd stort set alting. Men efterhånden viste det sig at han havde en forkærlighed for pap, og var ligeglad med sokker, så det var da lidt en trøst.

Han er også med tiden holdt op med at æde alt for store ting, men jeg har i den første tid måtte trække det mest underlige ud af r**en på ham :shock: Det har ikke været et problem i flere måneder, så jeg beder til at det er slut nu!

Jeg holder dog stadig godt øje med ham, da han har en vane med at tygge gummi-legetøj i en million stykker, og ligge og gumle på små bidder af det.

 

Men for Motors vedkommende er det nok for sent at håbe på at det går over med alderen :hmm:

 

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig at gøre, som jeg har gjort med Cicero? Hver gang jeg tager ham med et eller andet i munden, bliver der byttet med en tyggeting. Det er godt nok ret dyrt i tyggeting, især når man har flere hunde, for den anden skal selvfølgelig også have :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Nå jo forresten, han spiser mus engang imellem, de har jo pels. Og kan give orm (mave-tarm parasitter) men de ses i afføringen og det er ikke så længe siden de fik en kur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Min mening - og den er ikke underbygget af noget som helst, bortset fra erfaring - er at nogle hunde bare gør det. Det er psykisk og måske genetisk betinget.

 

Ciceros mor måtte også have en sok opereret ud kort før hun blev drægtig, og jeg frygtede at Cicero havde arvet tendensen, da han som lille åd stort set alting. Men efterhånden viste det sig at han havde en forkærlighed for pap, og var ligeglad med sokker, så det var da lidt en trøst.

Han er også med tiden holdt op med at æde alt for store ting, men jeg har i den første tid måtte trække det mest underlige ud af r**en på ham :shock: Det har ikke været et problem i flere måneder, så jeg beder til at det er slut nu!

Jeg holder dog stadig godt øje med ham, da han har en vane med at tygge gummi-legetøj i en million stykker, og ligge og gumle på små bidder af det.

 

Men for Motors vedkommende er det nok for sent at håbe på at det går over med alderen :hmm:

 

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig at gøre, som jeg har gjort med Cicero? Hver gang jeg tager ham med et eller andet i munden, bliver der byttet med en tyggeting. Det er godt nok ret dyrt i tyggeting, især når man har flere hunde, for den anden skal selvfølgelig også have :vedikke:

 

Det skræmmer mig bare lidt, at nu han ikke kan få fat i sokker, griber han til endnu større stof-ting. Han har været rigtig skidt tilpas begge gange det er sket. Hvis så jeg fjerner alt stof fra mit hjem, hvad går han så i krig med? En sofahynde?

 

Når han har tyggebehov, plejer han at stjæle alt muligt man ikke må stjæle på sådan en se-mig måde, så ved man godt hvad klokken er slået :lol: Men vi kan da prøve at give tyggeting, whatever works.

 

Tror også sagtens det kan være en (mega dårlig) vane, kunne bare være nogen engang havde opdaget at noget hjalp på det, det var lidt det jeg fedtede efter... men kan ikke finde noget på nettet og alle de mange tusinde som skriver om deres hunde som gør det, skriver ikke noget om foder.

 

Har tænkt fibre, af en eller anden grund, ved dog ikke om strømper overhovedet kan kategoriseres som fibreholdige :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
patter han på ting? bamser og lignende?

 

jeg kender flere hunde som patter på bamseører og andet i den dur, og tænker om det måske var intentionen?

Basse bed tøj i stykker men åd det aldrig..

 

Nej aldrig, ikke engang noget der ligner, det skal bare ind og ned hurtigst muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan har Bassil det med papirservietter, vådservietter osv. Det er pænt svært at få ham til at slippe det igen.. Især når det er vådt!?

 

Våde papirsposer er også et hit men det er som regel osse fra bageren eller mcD så det er til at forstå.. Såsom folks snotklude osv forstår jeg dog ikke... Andet end at det måske kan være noget med at det er vådt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna æder sokker, trusser, grydelapper, bamser... ja alt hun kan finde. Har haft afføring med til tjek hos dyrlægen og spurgt dem om de nogensinde har hørt om, at det kunne skyldes manglende "et eller andet" i kosten... de grinede af mig :lol: og sagde: "Nej! Det er en dårlig vane! De lugter dejligt af mor/far og hvad gør man med dejlige ting - man spiser dem!"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det bliver spist fordi det lugter af os mennesker.. det ville jo betyde at hunden havde lyst til at æde os.... Cookie elsker strømper, både brugte og nyvaskede. Men hun spiser det ikke. Hun skal altid have vores strømper om aftenen og så tager hun dem med i seng og giver os dem tilbage. Hun henter dem også fra skjulesteder og har dem i munden når vi kommer hjem. Men spise dem gør hun ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Sådan har Bassil det med papirservietter, vådservietter osv. Det er pænt svært at få ham til at slippe det igen.. Især når det er vådt!?

 

Våde papirsposer er også et hit men det er som regel osse fra bageren eller mcD så det er til at forstå.. Såsom folks snotklude osv forstår jeg dog ikke... Andet end at det måske kan være noget med at det er vådt?

 

Det vil mine også men de spytter ud og Motor går som regel bare forbi. Men hellere han åd det end halve ærmer og hvad ved jeg :evil:

 

Johna æder sokker, trusser, grydelapper, bamser... ja alt hun kan finde. Har haft afføring med til tjek hos dyrlægen og spurgt dem om de nogensinde har hørt om, at det kunne skyldes manglende "et eller andet" i kosten... de grinede af mig :lol: og sagde: "Nej! Det er en dårlig vane! De lugter dejligt af mor/far og hvad gør man med dejlige ting - man spiser dem!"

 

Tror også det er en blodprøve man tjekker det ved :mrgreen:

 

Jeg tænkte det var vane med sokker (ok, og de par trusser der også lige er røget med...), men ligefrem at æde halve meter stof, det er da lidt sygt? Det blev han da i hvert fald af det. Tænk hvor meget vand det må suge til sig nede i maven. Jeg tænker bomulds-narkoman-hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske kan han bare godt li' det?

 

Flipsen kan jo for eks. bedst li' foder og ting der knaser rigtigt meget.... Pærer og gulerødder er noget af det bedste han ved :mrgreen:

 

 

 

Min tante havde en Broholmer med lige så bizarre spisevaner som Motor, når hun havde fået sin rigtige hundemad skulle hun direkte ud i haven og spise en pind :vedikke:

- hun nåede at spise en hel del trægrydeskeer også... og en fjernbetjening, en karklud, mine vanter og 1600 kr.

 

vores egen gamle Tosca spiste en gang et helt hareskind.... det kom ud i trevler! ritti' træls :stupid:

men måske var det en ide for jer at få et skind af en eller anden slags - ubehandlet selvfølgelig (som i kan klippe i passende stykker inden Motor får dem)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Trinus

Melder mig med en hund, der spiser ALT han kommer i nærheden af.

 

Det nyeste hit er at grave jord og dækbark væk fra alle vores bede, hvorefter han æder den sorte ukrudtsdug - SUK!!!

Ellers er Humles favorit sokker i alle afskygninger. Hvad det kræ ikke har spist af sokker... Det har kostet os en akut konsutation hos vagtdyrlægen, fordi han om morgene slugte en nylonstrømpe - og blev rigtigt dårlig om aftenen. Vi synes også vi fjerner alt - og alligevel kaster han ind imellem sokker op...

 

Humle hverken smager eller tygger på det - han sluger det i et splitsekund. Han mor gjorde det samme, og det kostede hende desværre livet som 6-årig, at hun åd et kludetæppe. Hun fik tarmstop - og døde meget svækket efter operationen for at fjerne det.

 

Humle æder også hvad han finder på vores gåture - bagerposer, sølvpapir, nedfald fra træer osv. Ligesom han drikker af samtligt vandpytter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...