AnneMangetal Skrevet Juni 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 (rettet) Kan ses her: http://www.dchres.dch-dm.dk/ Redigeret Juni 17, 2012 af Dorte rettede link til klik-klik Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Og hvis man klikker på Agility mellem - så finder man sandelig mig i stor finder man Spilop herindefra Og i rally finder man Dorte og Liva :5up: Ved ikke om der er flere herindefra på listen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Og hvis man klikker på Agility mellem - så finder man sandelig mig i stor finder man Spilop herindefra Og i rally finder man Dorte og Liva :5up: Ved ikke om der er flere herindefra på listen Forskellen er bare, at jeg kan ryge af igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Og rally resultaterne er ikke helt opdaterede. Der mangler åbenbart resultaterne fra vores konkurrence... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Og så er jeg altså på i C med Cassi... men det skal nok ændre sig... men på hvilken måde, det vides endnu ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Og rally resultaterne er ikke helt opdaterede. Der mangler åbenbart resultaterne fra vores konkurrence... Pia Johnsen har godt nævnt, at hun manglede nogle, men at de ikke var sendt ind via beregnerprogrammet. Hvornår var jeres konkurrence? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Og så er jeg altså på i C med Cassi... men det skal nok ændre sig... men på hvilken måde, det vides endnu ikke Aaah, men dit navn kendte jeg ikke - udover at jeg forestiller mig, at du hedder Camilla Så kunne ikke lige pinpointe om du mon var på listen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Det er nu heller ikke så vigtig... Cassi kan lige pt. slet ikke klare de dyre øvelser, så det ser lidt sort ud... Men nu vil vi prøve at redde det :blink: Vi er dog kun udtaget på lands pt. da der lige var en hundefører der tog sig sammen ved sidste konkurrence... Jeg har dog planlagt en tur til det jydske d. 7/7 for at se om det bringer held derovre i hovedlandet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PMJ Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Og rally resultaterne er ikke helt opdaterede. Der mangler åbenbart resultaterne fra vores konkurrence... Hvis "vores" er DcH Vordingborg og du har dem, så send dem fluks til Rallyudvalget. Vi har efterspurgt dem i den sidste måneds tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 jeg vil blot sige til min egen klubs forsvar(det er desuden mig der har indsendt resultaterne, så jeg ved det er gjort, jeg endda sendt dem til Pia Johnsen også:blink:) Det kan ske at der sker fejl i programmet, jeg ved det ikke. Men for at vi kan gøre noget er det altså nødvendigt at vi for det første bliver gjort opmærksom på at der er et problem(det blev vi for første gang for en uge siden, så en måned, det holder altså ikke!) og så kræver det også at man får at vide hvad problemet er. jeg har forsøgt at ringe tilbage for at få afklaret dette uden held. Jeg må samtidigt sige at jeg er ked af at der er nogle der mener de skal fortælle om at man har efterspurgt dem i måneder når vi intet har hørt:genert: Det hjælper altså ikke ligefrem på lysten hos os frivillige(fx en som mig der samme dag var til konkurrence, lige nåede hjem for at rydde det hele op, hjælpe med de sidste beregninger og efterfølgende sende det hele ud). Det ville i hvert fald være rart hvis folk de lige kunne sikre sig at de har hele historien med inden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Nu er de i hvert fald blevet uploadet(igen) havde heldigvis mailen jeg har sendt til dchdm hvor backupfilen lå, så jeg skulle bare lige downloade beregnerprogrammet til denne PC og så kunne det sendes. Og så har jeg sendt en mail til Pia... Jeg synes dog stadig det er lidt kedeligt at det skal hedde sig at man længe har efterspurgt de resultater, da vi først lige er gjort opmærksom på problemet og det så efterfølgende ikke er lykkedes mig at få fat på den person jeg skulle have fat i(intet negativt i forhold til denne, jeg aner ikke hvem der har gjort og sagt hvad hvor og hvornår). Jeg bliver bare lidt ked af at have gjort et kæmpe arbejde for en sport som (sagt på en pæn måde) ikke siger mig en "rygende fis" så der kan afholdes konkurrencer, og så skal der gå de historier. Det synes jeg ikke rigtig hører sig til... Igen, ikke et ondt ord om nogen, for jeg forstår udemærket at resultaterne er savnet, men vi har ikke haft nogen ærlig chance for at vide de ikke var dukket op... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Hvilke historier? Der er da ikke nogen der fortæller historier... PMJ sidder i rallyudvalget og spurgte bare pænt om du var fra Vordingborg, for så manglede de resultaterne.... jeg synes ikke der er nogen grund til at gå i forsvar over det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Hun skriver da at man nu i en måned har efterspurgt de resultater. Det synes jeg er mærkeligt at skrive når vi INTET hørte før sidste søndag, og det er først nu at jeg ved hvad der er galt fordi det ikke er lykkedes mig at få fat i den person der kontaktede mig. Og jeg synes det havde været på sin plads lige at smide en PM i stedet at skrive det herinde, især hvis man sidder i rallyudvalget :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Men min faren i flindt skyldes nok lige så meget at vi efter konkurrence måtte sande at man også i rally finder nogle personer der er ufattelige svære at gøre tilfredse(obs. ikke møntet på rallyudvalget, men nogle af de deltagere vi havde til konkurrencen) og at der så lige kommer det her oveni, det får lige et bæger til at flyde over. Og så havde vi i forvejen et lidt ambivalent forhold til rallykonkurrencerne, men det af en helt anden årsag :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Håber ikke, at I har samme kvaler som der findes i Horsens, hvor alle de gamle lydighedsfolk synes at rally er noget useriøst noget - "for dem der ikke er dygtige nok til rigtig lydighed" - er tåbeligt og til at grine af Jeg synes simpelthen de skulle skamme sig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Håber ikke, at I har samme kvaler som der findes i Horsens, hvor alle de gamle lydighedsfolk synes at rally er noget useriøst noget - "for dem der ikke er dygtige nok til rigtig lydighed" - er tåbeligt og til at grine af Jeg synes simpelthen de skulle skamme sig! Sådan er det desværre rigtig mange steder - enten ikke dygtige nok eller for dovne. Jeg plejer at bede dem om at tage hunden over på højre side og lave en række øvelser. Det plejer at hjælpe for hvis der er noget en lydighedshund IKKE kan, så er det højrehandling. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Problemet er ofte at nogle af de hundeførere der deltager brokker sig. Som lydighedsmenneske så har jeg lært at har man noget at brokke sig over, så går man til konkurrencelederen, så man ikke har alt den muggen i krogene og så er der to ting man ikke brokker sig over på pladsen: Præmierne og den tid det tager for beregnerne at blive færdige. Jeg har selv siddet som beregner i både lydighed og agility. Det første er et kæmpe arbejde hvor alle resultater skal tjekkes flere gange inden man er færdig. Agilityen kan nærmest give en stress fordi det konstant vælter ind med resultater. Deværre synes jeg så at man er rigtig god til at huske det i lydighed(her er man jo også fra C-klassen vant til at skulle vente op mod 4-5 timer på sine resultater og så er der altså kun 3 her som får præmie, så alle er bare glade hvis de får noget), mens man desværre lidt for ofte hører brok hos agility og rally... Så det er ikke fordi der er problemet med at nogle mener det er dovenskab eller manglende kunnen. Det er simpelthen fordi man ikke har en ordentligt konkurrenceetik blandt rally(kan dog kun tale for den ene konkurrence vi havde, og her var det heldigvis kun præmierne det drejede sig om) og agilityfolkene. Og så er min erfaring samtidigt at DKK-folkene altså er de værste... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Problemet er ofte at nogle af de hundeførere der deltager brokker sig. Som lydighedsmenneske så har jeg lært at har man noget at brokke sig over, så går man til konkurrencelederen, så man ikke har alt den muggen i krogene og så er der to ting man ikke brokker sig over på pladsen: Præmierne og den tid det tager for beregnerne at blive færdige. Jeg har selv siddet som beregner i både lydighed og agility. Det første er et kæmpe arbejde hvor alle resultater skal tjekkes flere gange inden man er færdig. Agilityen kan nærmest give en stress fordi det konstant vælter ind med resultater. Deværre synes jeg så at man er rigtig god til at huske det i lydighed(her er man jo også fra C-klassen vant til at skulle vente op mod 4-5 timer på sine resultater og så er der altså kun 3 her som får præmie, så alle er bare glade hvis de får noget), mens man desværre lidt for ofte hører brok hos agility og rally... Så det er ikke fordi der er problemet med at nogle mener det er dovenskab eller manglende kunnen. Det er simpelthen fordi man ikke har en ordentligt konkurrenceetik blandt rally(kan dog kun tale for den ene konkurrence vi havde, og her var det heldigvis kun præmierne det drejede sig om) og agilityfolkene. Og så er min erfaring samtidigt at DKK-folkene altså er de værste... Af gode (geografiske) årsager har jeg ikke været til stævne på Sjælland, men jeg håber, at I har været uheldige med en enkelt konkurrence. Klart skal al brok/klager gå til konkurrencelederen på dagen. Umiddelbart er rally nok den nemmeste/hurtigste af sportsgrenene at regne resultater på. Det er dog en rigtig god idé at have en rally-kyndig til at beregne (det gik grueligt galt ved Kolding Storcenter hvor der blev delt forkerte præmier ud). I år er mit andet år ude til konkurrencer (både DKK og DCH), og jeg har max prøvet at vente lidt under 1 time fra sidste mand var færdig på banen til resultatet forelå. Nogle steder med store klasser har man gjort det, at der blev afholdt præmieoverrækkelser løbende, f.eks. begynder og øvet efter øvet og ekspert og champion efter champion. På den måde var det ikke nødvendigt, at alle kom samtidigt - kan også være en belastning, at 56 mennesker skal aflevere bøger samtidigt. Jeg ved ikke, om vi har dårligere konkurrenceetik end så mange andre. På dagen accepterer jeg naturligvis dommerens beslutning, selvom jeg måske ikke er enig i den. Men jeg vil da gerne have lov til at diskutere evt. underlige kendelser/resultater med andre rally-folk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Lige for at understrege at hundeførerne i lydighed ikke altid er lige flinke, men synes det er værre i agility... Jeg har forøvrigt intet imod at man diskuterer bedømmelserne fra dommerne, for det sker at de tager fejl. Jeg har da selv taget mig en diskussion med en dommer der mente han skulle trække mig for ekstrakommandoer et sted hvor jeg godt måtte bruge min kommando. Så hvis man mener der er dømt ukorrekt så er det om at få det sagt... Jeg kender også en der nær havde mistet sin sidste oprykning til A fordi der var dømt forkert for en øvelse. Men er man utilfreds med arealer, hjælperne og den slags så går man til konkurrencelederen. Og er der noget som er så slemt at man skal himle op over det resten af dagen, så er man jo velkommen til at nedlægge en protest... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Helt enig - og man er lidt mere large, når man ved, at klubben er ny udi det at arrangere rally-konkurrencer. Al begyndelse er svær. Så man kan gå hjem bagefter og overvejer, om man gider tage turen til DCH/DKK xxxx en anden gang, hvis der har været ting, som har gjort dagen mindre fornøjelig. Jeg har da klubber, hvor jeg nok ikke kommer igen og klubber hvor jeg (næsten) vil gå gennem ild og vand for at stille op hos igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Kæft, hvor er I gode, jer der er udtaget :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Helt enig - og man er lidt mere large, når man ved, at klubben er ny udi det at arrangere rally-konkurrencer. Al begyndelse er svær. Så man kan gå hjem bagefter og overvejer, om man gider tage turen til DCH/DKK xxxx en anden gang, hvis der har været ting, som har gjort dagen mindre fornøjelig. Jeg har da klubber, hvor jeg nok ikke kommer igen og klubber hvor jeg (næsten) vil gå gennem ild og vand for at stille op hos igen. Sådan har jeg det også Der er stævner jeg har bestemt at det gider jeg ikke igen.... pga forhold osv. Jeg er egentlig ikke så bekymret for om det tager lang tid at lave beregninger, om de er sløve til at få sendt ind og sådan... det kan jeg nok leve med... Men hvis vi knap nok må være på arealerne og vi skal gå en mindre folkevandring for at nå til banen, så gider jeg ikke komme igen.... PS. Dem der himler, dem synes jeg prompte der skal falde en mail til deres kreds/klubformand, så de er klar over hvordan de repræsenterer klubben ude i verden. For det er ikke i orden opførsel. Det er ok, at være ærgerlig osv. men man skal opføre sig pænt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Jeg har faktisk længe overvejet om man skulle kontakte fx agilityudvalget for at høre hvordan man skal håndtere dårlig sportsmanship. jeg har fx engang oplevet en der tog hjem inden præmieoverrakkelsen selvom man havde vundet en klasse. Årsagen var at man ikke mente det kunne passe at man havde fået 5 fejl og man gik med kommentaren:"Præmierne i DcH giver jeg ikke noget for!" Senere til SM forlod samme person konkurrencen inden finaleløbet, da man jo alligevel ikke havde nogen chance for at vinde. Havde det været os der stod som arrangører var der røget en besked videre. I lydighed kan du jo blive sendt hjem/disket på grund af usportslig optræden. Og man kan jo gøre det samme til agility, men har nu ikke selv oplevet at det er sket. Men helt ærlig. Vi er DcH, det er konkurrencer for alle og vi er afsted for at have det hyggeligt sammen med vores hunde og ligesindede... Der er jo ikke tale om liv eller død, men det virker nogle gange sådan... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Sådan har jeg det også Der er stævner jeg har bestemt at det gider jeg ikke igen.... pga forhold osv. Jeg er egentlig ikke så bekymret for om det tager lang tid at lave beregninger, om de er sløve til at få sendt ind og sådan... det kan jeg nok leve med... Men hvis vi knap nok må være på arealerne og vi skal gå en mindre folkevandring for at nå til banen, så gider jeg ikke komme igen.... PS. Dem der himler, dem synes jeg prompte der skal falde en mail til deres kreds/klubformand, så de er klar over hvordan de repræsenterer klubben ude i verden. For det er ikke i orden opførsel. Det er ok, at være ærgerlig osv. men man skal opføre sig pænt... Vi har faktisk lige haft den oppe at vende i klubben, den der med hvordan man opføre sig til konkurrencer. Men faktisk ligeså meget hvordan man taler om konkurrencerne i klubben overfor de nye hundeføre. Synes der har været en helvedes masse drama i år - Og jeg gider det simpelthen ikke! Har som alle andre også oplevet dommere jeg synes var fuldstændig tåbelige og dømte nogle ting, som jeg selv og andre ikke oplevede. Men det er mennesker der står derude og bruger deres søndage for en flaske rødvin, så tvivler på de er ude på at give mig og alle andre en dårlig oplevelse. Man skal da selvfølgelig have lov at komme ud med det, hvis man er vred, skuffet eller ked af det, men det skal ske på en ordentlig måde og i det rigtige forum. Har dog også visse steder jeg ikke gider komme igen pga. elendig planlægning og trælse arealer. Gider f.eks ikke man skal igennem flaskehalse og at holdlederne tillader hobetal af hunde der står så man ikke kan komme ind til dommerholdet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Der kan jo være praktiske årsager til, at man er nødt til at tage hjem lige efter man er færdig. Jeg har da ofte taget bøger med hjem for træningskammerater, som ikke kunne blive. Men det har aldrig været for de bare ikke gad. Som regel har dagen trukket ud, og de skulle noget andet senere på dagen. Vi (altså klubben) diskede en for usportslig optræden ved sidste prøve og bortviste hende fra rally-delen af området. Problemet var bare, at hun også løb agility - og bortvisningen kun gjaldt rally-delen. Men hun er blevet indberettet. Jeg ved dog ikke, hvad det endte med. Jeg synes, at disk for usportslig optræden og indberetning er helt i orden. Vi skal opføre os ordentligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts