Hop til indhold

P-p-p-Pokerface


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 210
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Whaaaaaaaaaat, hvordan har man fuldstændig kunne overse at du har fået en hund mere?!?!?!? :hmm:

 

Har ikke læst op på tråden (endnu), men tillykke og håber det går godt, og regner med at finde billeder længere inde....(fundet, tak :mrgreen:)

Og tillykke med lejligheden også...

Redigeret af soegaard
LÆste hele tråden...
Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er ikke fordi, hun ligger 100% stille. Hun går lidt rundt i stuen, så kan hun finde på at stille sig op ad døren, så går hun ud i køkkenet osv. Men når hun er færdig, lægger hun sig bare ned og hviler. Og det er helt sikkert forskellen. Louie han kører sig selv op, når han går rundt og bliver mere og mere frustreret. Hun virker mere sådan "Er I virkelig gået? Nå, okay, jeg går lige en runde og laver lige lidt ballade, så lægger jeg mig bare her og venter/sover".

 

Jeg begynder at tro på, at der er noget om, at det er de mest intelligente hunde, der kan have svært ved at affinde sig med situationen. De tænker måske for meget over, hvorfor de ikke skal med osv., hvor de lidt mindre intelligente bare tænker, okay, jeg lægger mig.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg begynder at tro på, at der er noget om, at det er de mest intelligente hunde, der kan have svært ved at affinde sig med situationen. De tænker måske for meget over, hvorfor de ikke skal med osv., hvor de lidt mindre intelligente bare tænker, okay, jeg lægger mig.

 

Den teori tilslutter Tyson sig! :mrgreen:

 

Ninjamor har på et tidspunkt sagt noget om, at det ofte er meget intelligente og meget følsomme (de to ting hænger ofte sammen) hunde, der har problemer... de ser det at være alene hjemme som en "opgave", de prøver at finde løsningen på - altså hvordan de slipper for at blive ladt alene. Derfor lægger de sig ikke bare ned og hviler sig.

 

Jeg aner ikke, om det har noget på sig, men Tyson er i hvert fald i lighed med Louie både meget intelligent og følsom.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er det fedt, at det bare kører! er hun ikke så kvik? altså på löwchenmåden? for det skal du nok lære at sætte pris på, det har altså både sin charme og sine fordele. hun lyder præcis som halfdan, når han er alene, jeg filmer stadig engang imellem for hyggens skyld, det er lige præcis hvile - stene lidt rundt - hvile - stene lidt rundt. blev løbetiden til noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi tror ikke Duffy kan betegnes som super intelligent til gengæld er hun følsom :-D

 

det er halfdan egentlig også. men tror alligevel, at de er lidt lettere at arbejde med, når de trods alt ikke er de overfunderende typer. ååååhhh MÅ møde poker snarest! og altså også duffy, hvis hun skulle finde på at komme på disse kanter.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er det fedt, at det bare kører! er hun ikke så kvik? altså på löwchenmåden? for det skal du nok lære at sætte pris på, det har altså både sin charme og sine fordele. hun lyder præcis som halfdan, når han er alene, jeg filmer stadig engang imellem for hyggens skyld, det er lige præcis hvile - stene lidt rundt - hvile - stene lidt rundt. blev løbetiden til noget?

 

Jeg ved ikke med den løbetid. Tror stadig den er på vej, men der har ikke været noget siden den ene dråbe, som jeg ikke ved om var blod eller sådan udflåd. Men Janni siger, at hendes søster lige er gået i løb, så mon ikke det er på vej. Men det skal næsten være nu, hvis Halfdan ikke skal gå helt bolle-grasat?

 

Jeg ved endnu ikke, om hun er kvik. Hun er bare meget rolig hele tiden. Ikke ligefrem træningsivrig :lol: Men det kan jo være at det kommer. Men hun fattede da klik = godbid på fem minutter, og det eneste vi endnu har trænet er sit, og hun sætter sig nogle gange ned og ser meget forventningsfuldt op på mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ro på, Aina :blink:

 

Det går stadig godt herhjemme. Det er hyggeligt med to hunde :lun: Og ikke nævneværdigt hårdere. Men jeg kan også mærke, at ambitionsniveauet i forhold til Poker er ret lavt. Altså der er ikke det der pres på en selv, som der nok var med Louie. Alting til sin tid.

 

Vi har klikket et par gange mere siden sidst. Første gang prøvede vi target på musemåtte. Jeg ved ikke, om hun fangede den, eller om det bare var tilfældigt. Hun er jo ikke ligefrem entusiastisk. I formiddags kom klikkeren så frem igen, og jeg fik lokket hende til at tilbyde dæk. Efter at have lokket hende et par gange, begyndte hun selv at tilbyde det, efter at have prøvet med at sitte, som åbenbart ikke længere kastede noget fra sig :5up: Efter et stykke tid prøvede jeg at trække klikket ved dæk og hun begyndte at tilbyde andre ting (småting som pote på mit ben, mens hun lå ned, og at kravle baglæns i dæk). Så det virker ikke som om hun har fanget klikkeren, men det har hun sgu' nok - jeg skal bare lige vænne mig til, at der ikke kommer 5 forskellige tricks på et sekund, som jeg er vant til.

 

Og nu, billeder:

 

e13ef151.jpg

035eae4e.jpg

bfca853b.jpg

0ff49bd3.jpg

3c18593f.jpg

b4898807.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

hun lyder præcis som halfdan med sin sådan lidt afventenhed og manglende entusiasme - man kan altså komme langt ved at træne initiativet stille og roligt op.

 

og ja, måske snart, halfdan kan godt være lidt bolleamok selv om tæverne ikke ligefrem er højløbske - men så er det jo godt, at der findes kort snor og tvang, hvis han blir lidt ulidelig. du siger bare til, hvis i har tid, er bare ikke suuuuuperduper mobil ala gåture til langtbortistan.

 

og hun ser såååååå sød ud, jeg er lidt forelsket :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så i går efter vi var gået i seng, blev det pludselig MEGET varmt nede omkring mine ben, hvor Poker lå.... Så har hun fandme pisset i sengen!!! En gigantisk tår ud over dyne, lagen, topmadras og mig.... Det var ikke populært. Og virkelig mærkeligt at hun tissede i sengen lige der, hvor hun lå :vedikke:

 

Kan det have noget med løbetid at gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så i går efter vi var gået i seng, blev det pludselig MEGET varmt nede omkring mine ben, hvor Poker lå.... Så har hun fandme pisset i sengen!!! En gigantisk tår ud over dyne, lagen, topmadras og mig.... Det var ikke populært. Og virkelig mærkeligt at hun tissede i sengen lige der, hvor hun lå :vedikke:

 

Kan det have noget med løbetid at gøre?

 

Aner jeg ikke, men Pajko har gjort det samme i sofaen en gang. Han sov så godt, at han ikke opdagede at han tissede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil tro det kan hænge sammen med løbetid. Ellers ville jeg tænke sygdom. Jeg har engang overvejet at kværke den ene kat, da den pludseligt tissede på mig i sengen. Indtil jeg fik åndsnærværelse nok til at undersøge den og opdagede, at den havde tårnhøj feber og var syg :( Dyrlæge og rask kat igen, der aldrig tissede i sengen mere

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...