Hop til indhold

HUND SØGES TIL KORTFILM


Gæst Willumfilm
 Share

Recommended Posts

Gæst Willumfilm

Vi leder efter en hund til en enkelt aftenoptagelse til en kortfilm med titlen "Retrograde".

 

Hunden skal gerne se rigtig flot og lidt "ulveagtigt" ud. Eller farlig på en smuk måde. Fx kunne det være en german shepard? Men da vi ikke er hunde-eksperter, er vi helt åbne for forslag!

 

Optagelserne kommer til at finde sted i nærheden af Ejby, Sjælland i starten/midten af juli - det afhænger også af hunden:)

 

Hunden skal gå stille gennem en mark/sump, og generelt være rolig, mystisk og stille. Dvs. det er nok en fordel, hvis den er trænet og ikke for ung og vild.

 

Det er nogle stemningsbilleder, som skal ligge i starten af filmen.

 

Filmen har premiere i Schweiz til august, men vil også blive vist i Danmark.

 

Vi har et meget lille budget, så har som udgangspunkt ikke mulighed for at tilbyde honorar. Men vi vil selvfølgelig dække udgifter, der vil være forplejning på optagelserne, og I vil modtage en dvd med den færdige film med flotte flotte billeder af jeres hund:)

 

Send mig fotos af jeres hunde(e), hvis I er interesseret, så tager vi en snak!

 

Jeg ser frem til at høre fra jer - og jeg håber, I er friske på en spændende oplevelse!

 

 

De bedste hilsner

Anna Willumsen

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst LadyDay

Uh, hvis det var min film ville jeg klart gå efter en Tervuren (som kleo's). Der er noget fantastisk majestætiskt over den race og så er det samtidig ikke en race som alle kan genkende og har en holdning til/stereotyper forbundet med som schæferen. Jeg vil mene at hvis man gerne vil have en hund der virker mystisk på folk, så er det vel ikke så oplagt at vælge en af verdens mest populære og udbredte racer, som schæfer. Og så har tervuren jo "maske på". Meget mystisk! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, hvis det var min film ville jeg klart gå efter en Tervuren (som kleo's). Der er noget fantastisk majestætiskt over den race og så er det samtidig ikke en race som alle kan genkende og har en holdning til/stereotyper forbundet med som schæferen. Jeg vil mene at hvis man gerne vil have en hund der virker mystisk på folk, så er det vel ikke så oplagt at vælge en af verdens mest populære og udbredte racer, som schæfer. Og så har tervuren jo "maske på". Meget mystisk! :mrgreen:

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LadyDay
Ja Dexter er jo desvaerre ogsaa lidt for ung til at kunne vaere med, men han er da i hvertfald smuk og en lille smule ulveagtig!

 

Mon ikke legebuk, rejehop og fræse-rundt-i-cirkler kan se meget mystisk og farligt ud hvis man filmer det i slowmotion? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det hen ad sådan en her i efterlyser ?

 

Fanget i de rette vinkler og i bevægelse kan hun måske meget godt passe, min eneste tvivl består i, at hun er meget følsom over for omgivelserne og let stresser. Så selv om hun har en god potion lydighed og erfaring (hun er 9½) så er jeg ikke sikker på at hun vil kunne "performe" hvis der er meget pres/stress omkring hende :hmm:

 

 

422119_3389989107089_1317010419_n.jpg

308139_2343890595280_225488198_n.jpg

 

200507076.jpg

K9_profil.jpg8a4f193a-1.jpg

 

Men tror du/i at hun kan bruges, så skal der tages højde for hendes fældning. Lige nu har hun stadig en fin krav og hale som på billederne, men jo længere hen på året vi kommer og især hen af dec./jan. bliver hun mere og mere skaldet :cool:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Greyhounds
Er det hen ad sådan en her i efterlyser ?

 

Fanget i de rette vinkler og i bevægelse kan hun måske meget godt passe, min eneste tvivl består i, at hun er meget følsom over for omgivelserne og let stresser. Så selv om hun har en god potion lydighed og erfaring (hun er 9½) så er jeg ikke sikker på at hun vil kunne "performe" hvis der er meget pres/stress omkring hende :hmm:

 

 

422119_3389989107089_1317010419_n.jpg

308139_2343890595280_225488198_n.jpg

 

200507076.jpg

K9_profil.jpg8a4f193a-1.jpg

 

Men tror du/i at hun kan bruges, så skal der tages højde for hendes fældning. Lige nu har hun stadig en fin krav og hale som på billederne, men jo længere hen på året vi kommer og især hen af dec./jan. bliver hun mere og mere skaldet :cool:

 

Har din (i øvrigt smukke hund) ikke fuldstændig misforstået principperne i fældning? Vinter, koldt = Opbygge pels, Sommer = varme = fælde overflødig pels. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har din (i øvrigt smukke hund) ikke fuldstændig misforstået principperne i fældning? Vinter, koldt = Opbygge pels, Sommer = varme = fælde overflødig pels. :-D

Tak og jow det har hun, og så er hun endda blevet bedre med årerne :lol:

 

Tidligere smed hun kun pels 1 gang om året, fra Oktober-februar og så gik hun og stægte hele sen-sommeren i den flotteste fuld-pels :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...