Gæst Cuba's ejer Skrevet Juni 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2012 Hej alle hundevenner Vi har lige fået en rigtig dejlig lille ballademager på 10 uger. Hun har bare det problem at hun sjattisser hele tiden, det virker som om at lige så snart hun har fået vand at drikke så tisser hun med det samme. Nu vil jeg så gerne vide om vi er verdens dårligste mennesker, hvis vi vælge at hun kun får noget at drikke når hun får mad eller har leget meget?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 ja, i er verdens dårligste mennesker! Nej, pjat.. men der har været en del nybagte hundeejere herinde med samme problem, og i flere af tilfældende havde hvalpen blærebetændelse. I skal selvfølgelig også huske at en lille hvalp skal ud hele tiden! Hver gang den har spist, leget, sovet, etc etc.. og ellers mindst en gang i timen. Hvis i allerede gør dette, og den stadig tisser meget, synes jeg i skal tage til dyrlæge i morgen formiddag, eller i eftermiddag hvis i kan nå at få en tid. Blærebetændelse er ret smertefuldt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
biine Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 hunde /hvalpe bør have adgang til vand hele tiden , de har bare en lille blære de kære små og samtidig har de jo endnu ikke kontrol over den. Jeg kunne aldrig drømme om at rationere vandet medmindre det var i forbindelse med at hunden skulle faste før en operation. hunden vil tisse alligevel, det bliver bare meget mørkt fordi nyrene ikke bliver skyllet ordentligt igennem og alle affaldsstofferne bliver ikke skylle ud af systemet alternativt så prøv selv kun at drikke lidt 2 gange dagligt (morgen/aften) resultat du bliver lynhurtigt tør i halsen og når du så endelig må drikke ender 9 ud af10 med at drikke så meget at de får ondt i maven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 For nybagte hundeejere føles det ofte som om der er noget galt med hvalpen, fordi den tisser "hele tiden". Men hvalpe i den alder tisser faktisk ca. 1 gang i timen. Stress over at skifte hjem kan få dem til at tisse oftere - især hvis de får skæld-ud over at gøre det. I må selv vurdere om I skal til dyrlægen eller ej - selvfølgelig hellere en gang for meget end en gang for lidt. Men mit gæt er at I bare har en helt normal hvalp. Nå ja, glemte lige: Aldrig rationere vandet, det er ikke pænt gjort. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Jeg husker også hvalpetiden som om Basso var utæt konstant selv om han blev luftet 1-2 gange i timen. Lige pludselig var han så renlig i 4 måneders alderen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Glen alt om atrationerer vandet, en dehydreret hvalp i den alder skal indlægges og i drop. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cuba's ejer Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Mange tak til alle som har svaret mig. Vi rationerer så bestemt ikke vandet og med hensyn til UVI, så virker hun på ingen måde forpint, når hun tisser. Så vi har vidst bare en helt alm. hvalp med en meget lille blære. I har været en stor hjælp, mange tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Min skulle DIREKTE fra vand/madskål og ud i haven for at tisse. Ikke engang bittesmå svinkeærinder som en tur rundt om spisebordet duede. Når så det er sagt, er det ikke sikkert at der er andre tegn på infektion end at den tisser. Hunde viser ikke smerte som os, og nogle hunde har en ekstremt høj smertetærskel. Så hvis det fortsætter, kan i aflevere en urinprøve til dyrlægen uden konsultation. Jeg ville aldrig drømme om at rationere vand som du skriver i startindlægget. Det ville i mine øjne være ganske uacceptabelt! Det er sjovt som dyr skal passe ind i perfekte, rene hjem og ikke får lov at følge deres natur - dette er en generel mopsethed fra min side (ikke kun rettet mod TS). Hunde sviner og laver ballade, punktum. Et forslag kunne i øvrigt være renlighedstræning=hund ud når spist, drukket, sovet og leget. Ros når den laver udenfor, ignorer uheld. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
lilleraev Besvaret Juni 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2012 Det kan sagtens være hun har en lille blære - men det med hyppige sjat-tisserier får altså også mig til at tænke på en UVI. Hunde viser ikke smerter som mennesker gør - så hun kan altså sagtens have det selvom hun ikke virker forpint. Jeg tror lige jeg ville få hende tjekket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts