Hop til indhold

Hunde hjemkomst.

Tullemus
 Share

Recommended Posts

Tirsdag i sidste uge, var jeg med til, at tage imod hunde, der kom hjem til deres nye familier i Dk, fra Polen.

Det var bare en perfekt dag, med dejligt vejr og glade mennesker der ventede på, at Bartek (chaufføren) skulle dukke op med deres nye familiemedlemmer.

I mens blev ventetiden fordrevet med, at snakke med adoptanterne og plejefamilierne og ikke mindst Bente`s 11 dejlige hunde i alle størrelser og faconer. Bente lagde hus og gårdsplads til.

Men endelig kom bilen med alle hundene ( 10 stk.) og jeg siger jer bare, det er meget farligt, at være med til sådan noget, især når man har en lidt svag karakter, ihvertfald hvad angår hunde:blink:

Uha..der blev læsset den ene dejlige hund af , efter den anden og der var store og små, tykke og tynde.

Jeg forelskede mig hjælpeløst i lille skønne Nila :hjerte:, som ikke er større ret stor. Hun skulle hjem i pleje og i den uge der er gået siden hundene kom hjem, har det gjort helt ondt i hjertet på mig, hver gang jeg har tænkt på hende ( og det er mange gange, hun har været i mine tanker ) og jeg har jo 4 hunde i forvejen, men skriver så lige en besked til den adoptionsansvarlige, om hvordan det er fat med mig, hun kan så heldigvis berolige mig med at Nila er adopteret. Og det var nok meget godt, for ellers såååå...:slem:

image.raw?type=img&id=2935

Jeg mødte også skønne Rima :hjerte:. En dejlig, meget glad, lidt trind hundepige. Hun var et rigtigt krammedyr.

84091461_26062012201930_1162_2.jpg

...og så var der endelig gamle Smiley. Blev så glad da jeg hørte, at han kom med hjem.

Hvor var han bare sød :hjerte:. Har tit kigget på ham inde på Gadehunde.dk`s hjemmeside og så fik jeg æren af , at møde ham IRL.

84095072_26062012222450_1917_3.jpg

Skulle nogen forresten være interesseret i Rima eller Smiley, kan de ses på DBA.;-)

Så alt i alt, en rigtig dejlig dag og en oplevelse rigere.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej! Jeg er inde og kigge på Smiley mindst en gang om ugen :oops: Har haft et blødt punkt for ham nærmest i årevis.

Jeg håber sådan han får et godt hjem i Danmark! Jeg kan desværre ikke selv tage ham :(

Håber også, at han får et rigtigt godt hjem , han var bare så sød :hjerte:.

Utroligt, at mange af disse snart gamle hunde, har levet næsten hele deres liv på internatet, uden, at nogen har været interesseret i dem, det forstår man jo ikke :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøøjj Rima er der bare en lækkerbisken... :lun:

Men men men - hvis jeg skulle have en gadehund fra polen ville det blive ham her

polarny6.jpg

polarny , men manden er desværre (eller måske heldigvis) ikke med på ideen..

Ja, dejlige Rima :hjerte:..meget nysgerrig og glad hund, man kunne egentlig ikke mærke på hende, at de havde en lang køretur bag sig, da hun kom ud af buret. De skulle selvfølgelig tisse af og så have noget, at drikke, men de tog det meget pænt allesammen.

Polarny er også bare en flot hund og som sagt tidligere ville ham passe fint til Maya :slem:...det er vist ikke så tit, at der . kommer racerene hunde ind på internatet, det er vist mere blandinger, men på det sidst er der også kommet en Foxterrier og en Puddelhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå du faldt for Nila! Hun er da bare en lille skøn trold :hjerte: Hun kunne også godt bo ved mig, men dejligt at høre hun har fået et nyt hjem.

Så må vi håbe de andre dejlige hunde også finder en sød famlie :)

Ja, hun satte godt nok store poteaftryk i mit hjerte :hjerte:

Jeg har indtryk af, at de yngre hunde hurtigere får nye hjem, det kniber mere med de gamle, desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortryder ikke at vi fik Taiki. Men jeg kan nogle gange godt tænke, at jeg god gad at vi også havde tid og plads til Bitka. Gadehunde.dk

Hende har jeg kigget på mange gange og jeg ville virkelig gerne bruge tiden på, at gøre hende tillidsfuld ved mig og give hende den ro, tryghed og kærlig tålmodighed hun har brug for.

Billederne skærer i hjertet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortryder ikke at vi fik Taiki. Men jeg kan nogle gange godt tænke, at jeg god gad at vi også havde tid og plads til Bitka. Gadehunde.dk

Hende har jeg kigget på mange gange og jeg ville virkelig gerne bruge tiden på, at gøre hende tillidsfuld ved mig og give hende den ro, tryghed og kærlig tålmodighed hun har brug for.

Billederne skærer i hjertet.

Bitka er ikke til adoption i Danmark. Man vurderede, at hun var for skræmt til, at kunne klare rejsen herop. Hun er i pleje i Polen, så hun er ikke på internatet mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bitka er ikke til adoption i Danmark. Man vurderede, at hun var for skræmt til, at kunne klare rejsen herop. Hun er i pleje i Polen, så hun er ikke på internatet mere.

Åh, hvor er det bare dejlige nyheder. Jeg har været SÅ trist og endda haft mareridt om hende, så jeg er bare glad for at hun har det godt.

Vi skal ikke adoptere indtil vi er afklarede omkring børn og om vi flytter til noget større engang, hvor Taiki også er ældre. Men jeg kunne sagtens overveje det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Foruden alle de polske frivillige er er Bartek i mine øjne en rigtig helt.Tænk, hvor meget tid han bruger på disse lange transporter, kun for hundenes skyld. Og slæber som en vild, når hundene er afleveret og bilen skal læsses med foder+ andet.

En mand efter mit hjerte.

Han er en rigtig sød fyr, ham Bartek.

Bente havde lavet mad til alle os hjælpere og vi sad og snakkede med Bartek og hans hjælper, inden de kørte tilbage til Polen.

Og han har virkeligt et stort hjerte for alle disse her hunde, nogle ligger ham mere på sinde end andre, specielt de lidt ældre hunde, som f.eks Smiley.

Bartek er foruden chauffør, også skuespiller og stuntmand.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun: Nåååårh, godt adoptions hundene er så langt væk, ellers kunne man snilt fristes til at fylde hele huset med dem hi hi

De er ikke særligt langt væk...det er bare at udfylde en adoptionsformular :slem: ...og nogle gange kommer de til Horsens, hvor adoptanterne så, kan hente dem, hvis chaufføren skal have foder med derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Årrh dejligt! :Z Bliver helt pigeforelsket og varm inden i.

Hvis jeg havde økonomien, ville jeg købe et gigantisk hundefanger net og løbe verden rundt. Og så skulle jeg købe et par græske øer, hvor jeg og tusindvis af hunde skulle nyde livet til døden træffer. :D

Ham der Hienek er godt nok lækker! :D Er alle hunde derinde, 100% sikre at adoptere(tænker forbudsliste).. Søster har længe tænkt på at finde sin nr.2 som rescue, og det er de gadehunde da en slags af. ;)

Redigeret af Stefano Fava
Link til indlæg
Del på andre sites

Årrh dejligt! :Z Bliver helt pigeforelsket og varm inden i.

Hvis jeg havde økonomien, ville jeg købe et gigantisk hundefanger net og løbe verden rundt. Og så skulle jeg købe et par græske øer, hvor jeg og tusindvis af hunde skulle nyde livet til døden træffer. :D

Ham der Hienek er godt nok lækker! :D Er alle hunde derinde, 100% sikre at adoptere(tænker forbudsliste).. Søster har længe tænkt på at finde sin nr.2 som rescue, og det er de gadehunde da en slags af. ;)

Åhh ja, kan godt forstå, at du bliver helt tøseforelsket :-D...dejligt, når en mand giver udtryk for sine følelser, det er man jo ikke forvent med. Det er jo mere os kvindfolk :blink:

Men ja, havde man bare Onkel Joakims pengetank, så....

Ja, Heinek, han er en smuk hund, en rigtig krammebamse. Utroligt, at der ikke er nogen der har adopteret ham endnu.:hjerte:

De aller fleste gadehunde, er blandinger og man kan jo derfor ikke præcist sige, hvad der er i dem, men muskelhunde, bliver ikke videreformidlet til Danmark, netop på grund af forbudslisten.

Der er en beskrivelse af hver hund på deres profil :-)

Så din søster kan med sindsro, adoptere og redde en gadehund :-D. Selv om hundene er på et internat, så er internat livet hård kost. Det er dog bedre end, at de render rundt på gaden.

Der er rigtig mange dejlige hunde, at vælge i mellem og det kan være rigtigt svært, for man vil så gerne redde dem allesammen.:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...

Så er det atter blevet tid til hunde hjemkomst fra Polen.

Hele 14 stk. lander i dag ved 13 tiden her på Vestsjælland.

De fleste er adopteret, men der er også et par plejehunde med hjem.

Glæder mig rigtigt meget til, at møde en af plejehundene. Hun hedder Azira og det var oprindeligt hende vi havde valgt, skulle være vores hund, den gang vi besluttede os for at adoptere en gadehund fra Polen. Hun var kommet til internatet som hvalp og var efterhånden blevet 7 år.

Vi var også blevet godkendt, men blev så ringet op af den adoptionsansvarlige, at Azira ikke kunne lide andre tævehunde. Det havde internatet bare glemt, at skrive på Azira`s profil. Det var selvfølgelig godt, at de fandt ud af det, inden Azira var kommet hjem til os, men det var alligevel lidt ØV.

Men så blev det jo dejlige Rex istedet for, der flyttede ind hos os.:lun:

Men hende glæder jeg mig rigtigt meget til at møde.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor bliver det spændende, :hjerte: Glæder mig til billeder, og specielt af Azira. Håber snart hun finder en god familie. :lun:

Tak, FrkSmilla. :-D..håber også, at hun finder et rigtigt godt hjem.:lun:

Vejret var lige tilpas, hverken for varmt eller koldt, da Bartek ankom med 12 stk. hunde. Forinden havde han afleveret 2 hunde på Lolland.

Han havde også 3 skønne Greyhounds med, som skulle afleveres i Tyskland på vej tilbage.

Så her er lidt billeder af nogle af de skønne hunde, der kom hjem i går.

1345618922_resized.jpg?width=640&height=480

1345618931_resized.jpg?width=640&height=480

1345618958_resized.jpg?width=640&height=480

Og endelig, kommer Azira til syne.

1345619364_resized.jpg?width=640&height=480

Azira :hjerte:

1345619375_resized.jpg?width=640&height=480

1345619727_resized.jpg?width=640&height=480

Hund og ejer møder hinanden for første gang.

1345619785_resized.jpg?width=640&height=480

1345619826_resized.jpg?width=640&height=480

1345620239_resized.jpg?width=640&height=480

1345620454_resized.jpg?width=640&height=480

Der blev drukket masser af vand oven på den lange køretur.

1345620500_resized.jpg?width=640&height=480

...og endnu et af Azira.

1345620910_resized.jpg?width=640&height=480

Link til indlæg
Del på andre sites