Hop til indhold

Ting du ikke forstår...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Gæst Stella

Hvorfor skal Teitur altid ryste sig når han sætter sig ind i en bil, bus eller tog, og gerne når han er mest beskidt, han ryster sig aldrig inden, altid inde i . Hvis vi har været ved stranden og han er både våd og beskidt, så ryster han sig med garanti lige nu han er kommet ind i bilen. :hmm:

 

Hvorfor piver han ikke når han er blevet lukket bag en dør uden jeg har set det? når han ellers fint kan pive i al almindlighed ?

 

Hvorfor sidder han ynkeligt og piver på gulvet og ville op i sofaen, og når jeg så henter hans dyne og kurv han kan ligge i , så ligger han sig ved siden af på gulvet ??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvor skarpt er min hunds syn?

Hundens syn er bedst, når det gælder objekter, der bevæger sig, i modsætning til stillestående objekter. Hunden kan se et objekt, der bevæger sig på 8-900 meters afstand, men kun på 500 meters afstand, når objektet står stille. Det er vanskeligt at måle synsskarpheden nøjagtigt hos en hund, men hunden har et dårligere nærsyn end mennesket. Hunden kan ikke som mennesket ændre linsens form (akkomodere), hvorfor den ikke har så god en synsskarphed. De fleste hunde har et neutralt syn. Dog mener man, at nogle racer, f.eks. Schæferhund, Rottweiler, Collie og Labrador Retriever har tendens til nærsyn. Synsskarpheden er evnen til at se detaljerne i det enkelte objekt uden et sløret billede. Hvor mennesker kan se 30 linier i et billede, ser hunden kun 12 linier. Synsskarpheden er derfor mindre hos en hund.. Synsskarpheden måles i en såkaldt opløsningsevne, hvilket betyder, hvor mange linier individet kan adskille i et billede.

 

Så nok derfor de ikke ser musene tæt på :-D

 

...men hvem har lært hunden at tælle? Og er det fordi den kun har lært at tælle til 12, eller kan den vitterlig kun se 12 linjer??? Og hører alle mine spørgsmål mere hjemme i The Dogfathers Brevkasse??? :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Hvorfor hyler og skriger Victoria, som om hun bliver slået eller det der er værre, hvis hun ser en kat og ikke kan komme hen til den?

 

Hvorfor smager den mad, man ikke gad spise, bedre når jeg lige tager den væk, putter den i skabet og så stiller den ned på gulvet igen?

 

Hvorfor skal der være een sofapude med hul i, som konstant udbygges, når de andre puder gerne må være hulfri? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
...men hvem har lært hunden at tælle? Og er det fordi den kun har lært at tælle til 12, eller kan den vitterlig kun se 12 linjer??? Og hører alle mine spørgsmål mere hjemme i The Dogfathers Brevkasse??? :drille:

 

De havde tegnet stregerne med leverpostej :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hvorfor hyler og skriger Victoria, som om hun bliver slået eller det der er værre, hvis hun ser en kat og ikke kan komme hen til den?

 

Hvorfor smager den mad, man ikke gad spise, bedre når jeg lige tager den væk, putter den i skabet og så stiller den ned på gulvet igen?

 

Hvorfor skal der være een sofapude med hul i, som konstant udbygges, når de andre puder gerne må være hulfri? :-D

 

Fordi du holder fast i snoren!

 

Fordi hun gør ligesom Halfdan, hun træner dig :mrgreen:

 

Fordi det er yyyynglingspuden :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Inspireret af Lykkelivs spørgsmål i AOI om hvorfor hunde slikker deres sår når det kun gør problemet værre, så opretter jeg hermed en tråd om ting vi ikke forstår hvorfor vores hunde gør :vedikke:

 

Man kan jo aldrig vide, måske er der andre herinde der er klogere end en selv :mrgreen:

 

Trådstarter må jo hellere lægge ud, men det bliver søreme svært kun at vælge en enkelt eller to ting ud som jeg ikke forstår ved Luna :hmm:

- Hvorfor er det åbenbart så ualmindeligt hyggeligt at grave i sofaen lige før man skal sove, især hvis man er lidt overtræt
:vedikke:

Ved det virkelig ikke. Dumle kan gå helt i selvsving når han er overtræt
:lol:

-Når man nu er bange for biler, hvorfor gør man så sit allerbedste for at nå at springe lige ud foran dem
:vedikke:
Jeg mener, jeg ville forstå det hvis hun sprang ud bag ved dem, for så kunne hun tro at det var hendes "jagen væk" der skræmte bilen til at køre videre, men nu skynder bilen sig jo altså ikke at vende om og køre den anden vej når hun hopper ud foran den
:vedikke:

 

 

- Når hun skal rulle sig i ådsel, hvorfor kan hun så aldrig ramme, men kaster sig ned i støvet en halv meter fra hvor ådslet ligger
:vedikke:

Ved det ikke, men Nova rammer som regel heller ikke. Måske de skal dufte, men ikke helt så stærkt
:lol:

 

 
- Hvorfor kan hun ikke fange mus, jeg mener, hun graver som en gal efter denne stakkels mus, men hver evig eneste gang kan jeg stå og se hende grave som en besat imens musen stikker af i mellem hendes ben uden hun lader til at bemærke det, er hun dum
:vedikke:

Sker også ved Nova. Jeg tænkte også hun måtte være lidt smådum. Indtil den anden dag vi var ude og gå, Nova fandt en nylig død mus, vrængede på næsen og gik videre. Det er åbenbart sjovere at jage dem op end det er at spise dem :lol:

 

Nå, nu må jeg hellere stoppe inden jeg går helt i sving :lol:

 

Hvad forstår du ikke ved din hund?

 

Jeg forstår ikke at Nova syntes hun skal grave vandskålen ned hvis hun får en med i buret... helt ærlig, hvad får man ud af at grave vand ned? Hun kan da ikke bare gemme det til senere på den måde :lol:

 

Forstår ikke at hver gang hundene får rå kylling, så skal Dumle lige ligne at det er det værste i verden vi har givet ham, han vil ikke tage ved det og sidder gerne og kigger lidt forarget på det først... indtil han kaster sig over det og spiser det med største fornøjelse :roll::lol:

 

Jeg forstår ikke at Nova bare skal spise en bestemt slags blade. Ikke alle mulige blade, men præcis en bestemt slags, der åbenbart stikker ud af flere hække.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg forstår ikke hvorfor Nova altid skal skælde hele verden ud som det første når hun kommer ud af bilen. Gø og knurre og stå frem i linen... og er man så et sted hun må rende løs med det samme, så er det gø og knurre og... hov! Er du ikke med? Ej jeg kommer lige hen til dig igen :lol:

 

Hehe... Man skal da have mors opbakning, når man skælder ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, der er lige endnu en ting, og der kommer nok flere hen ad vejen :blink:

 

Når hun skal op i sofaen, hvorfor skal hun så altid kravle op på venstre side af mig, for derefter at spadsere henover mig og lægge sig på højre side af mig, og det er totalt umuligt at overbevise hende om bare at kravle op i højre side med det samme :vedikke:

 

lyder som om hun har lært en adfærds kæde...?!!! du har sikkert da hun var ung rost hende for at ligge sig ned EFTER hun har hoppet på på din modsatte side og stået på dit skød... derfor har du uden at ville det forstærket denne adfærd...

 

- Når hun skal rulle sig i ådsel, hvorfor kan hun så aldrig ramme, men kaster sig ned i støvet en halv meter fra hvor ådslet ligger :vedikke:

 

 

har du lagt mærke til vindretningenen??? oftest så flytter "lugttæppet" sig lidt fra selve kilden med vindretningen...

 

Hvorfor tisser Voodoo altid ovenpå Motors tis, men Motor tisser yderst sjældent på Voodoos tis? Han kan stå og snuse og ville markere, så moser Voodoo sig ind foran og gør det og så snuser Motor lidt, rynker på næsen og går videre? Når han endelig markerer alligevel, så tror jeg det er fordi Voodoo ikke har ramt ordentligt :lol:

er det voodoo der er ældst??? og derfor evt er fører hund??? det er ikke specielt respektfuldt for en yngere/uerfaren hund at tisse oven på den voksnes merkering...

 

Hvorfor ligger Cille OVENPÅ hendes transport bur når hun er alene hjemme og ikke INDENI det?

Der er da blødere inden i........

 

Hvorfor vil hun gerne dele hendes flæskesteg med katten når det er samme skål de æder af, men hvis hun står med et stykke 20 cm ved siden af skålen, så er hun djævelen selv over for katten :lol:

 

Gitte

det første lyder som om at hun vælger overblikket fren for komforten, når hendes alfa (dig) er ude af huset.

det andet spørgsmål ses også hos ulve ved nedlægningen af bydtet... når hele flokken nemt står omkring det nedlagte bydte og spiser sammen, men når ulven har rævet en stor luns af og går afsidigs så er det DENS EGENDOM og ike en del af fældesskabeds resurser mere...

hun ser sikkert skålen som "bydtet" og det stykke hun tar der fra som HENDES!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, det her har i grunden ikke noget med selve hunden at gøre...

- men når jeg fanger fastsiddende skovflåter på min hund, er der ofte to eller tre på samme sted med en eller to centimeters afstand. Hvorfor i grunden? Det har været sådan på alle de hunde jeg har haft, mon ikke der er andre der har oplevet det samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, det her har i grunden ikke noget med selve hunden at gøre...

- men når jeg fanger fastsiddende skovflåter på min hund, er der ofte to eller tre på samme sted med en eller to centimeters afstand. Hvorfor i grunden? Det har været sådan på alle de hunde jeg har haft, mon ikke der er andre der har oplevet det samme?

 

jo min veninde beklarer sig over det samme... og jeg har også selv set det et par gange efter hun gjorde mig opmærksom på fenomenet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ozzie er jo Ozzie, så her kommer lidt flere ting jeg undrer mig over.

 

Hvorfor kan hun ikke drikke vandet i vandskålen om aftenen? - hun ser ud som om det er det mest vamle vand i verden og er helt ude af sig selv af glæde når hun istedet får ny rent vand... men dagsgamle vandpytter fulde af slam og klamme ting er lækre. :hmm:

 

Hvorfor udvælge hvert e n e s t e elmeblad så omhyggeligt når hun alligevel ender med at æde hele busken?

 

Hvorfor går hun ofte lige bag hundevennerne og snuuuuuuuser til deres tissetåre... hvor spændende kan det tis lige være når hun har adgang til selve hunden? Og hvorfor er tis så spændende at snuse til men så grufuldt hvis det rammer hende? ... og i den forbindelse hvorfor æder hun lort med stor fornøjelse, men er ved at væmmes til døde hvis hun træder på én?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke hvorfor Bella synes det er fedt at tisse i vandpytter:???:

 

Og selvom mange andre hunde gør det, kan jeg bare ikke forstå det med at spise blade fra en hæk?! Hvorfor?

 

Og helt OT og uden for kategori: jeg forstår ikke min svigermor:lol:

 

Hun elsker lyden når det rammer :lol:

 

Tror de smager godt de blade der - Ozzie ser i hvert fald ud som om det er en stor delikatesse

 

Haha tisser din svigermor også i vandpytter og spiser hækplanter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...