Hop til indhold

Ting du ikke forstår...

Lonny
 Share

Recommended Posts

Inspireret af Lykkelivs spørgsmål i AOI om hvorfor hunde slikker deres sår når det kun gør problemet værre, så opretter jeg hermed en tråd om ting vi ikke forstår hvorfor vores hunde gør :vedikke:

Man kan jo aldrig vide, måske er der andre herinde der er klogere end en selv :mrgreen:

Trådstarter må jo hellere lægge ud, men det bliver søreme svært kun at vælge en enkelt eller to ting ud som jeg ikke forstår ved Luna :hmm:

- Hvorfor er det åbenbart så ualmindeligt hyggeligt at grave i sofaen lige før man skal sove, især hvis man er lidt overtræt
:vedikke:

-Når man nu er bange for biler, hvorfor gør man så sit allerbedste for at nå at springe lige ud foran dem
Jeg mener, jeg ville forstå det hvis hun sprang ud bag ved dem, for så kunne hun tro at det var hendes "jagen væk" der skræmte bilen til at køre videre, men nu skynder bilen sig jo altså ikke at vende om og køre den anden vej når hun hopper ud foran den

- Når hun skal rulle sig i ådsel, hvorfor kan hun så aldrig ramme, men kaster sig ned i støvet en halv meter fra hvor ådslet ligger

- Hvorfor kan hun ikke fange mus, jeg mener, hun graver som en gal efter denne stakkels mus, men hver evig eneste gang kan jeg stå og se hende grave som en besat imens musen stikker af i mellem hendes ben uden hun lader til at bemærke det, er hun dum

Nå, nu må jeg hellere stoppe inden jeg går helt i sving :lol:

Hvad forstår du ikke ved din hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

- Hvorfor er det åbenbart så ualmindeligt hyggeligt at grave i sofaen lige før man skal sove, især hvis man er lidt overtræt

Gætter på redebygning. Jeg har både haft "gravere" og "roterende hunde". Bo var en graver - Vinnie roterer :lol:

-Når man nu er bange for biler, hvorfor gør man så sit allerbedste for at nå at springe lige ud foran dem
Jeg mener, jeg ville forstå det hvis hun sprang ud bag ved dem, for så kunne hun tro at det var hendes "jagen væk" der skræmte bilen til at køre videre, men nu skynder bilen sig jo altså ikke at vende om og køre den anden vej når hun hopper ud foran den

Næh, men det ville et dyr have gjort. Jeg tror ikke evolutionen har haft tid til at kompensere for biler endnu - bare spørg pindsvin ;-)

- Når hun skal rulle sig i ådsel, hvorfor kan hun så aldrig ramme, men kaster sig ned i støvet en halv meter fra hvor ådslet ligger

Det kan jeg ikke forklare, men kender det. Egentlig er det jo til vores fordel :lol:

En mulig forklaring kunne være at hundene tror de er større end de virkelig er. Vinnie rammer sædvanligvis hvad hun sigter på - synes det mest er mindre hunde, der rammer forbi :hmm:

- Hvorfor kan hun ikke fange mus, jeg mener, hun graver som en gal efter denne stakkels mus, men hver evig eneste gang kan jeg stå og se hende grave som en besat imens musen stikker af i mellem hendes ben uden hun lader til at bemærke det, er hun dum

Åh ja - kender det også :lol: Jeg tror ikke de er dumme, men tror de går efter det sted hvor færten er stærkest: Inde midt i musereden.

Indrømmer at det ikke virker udpræget smart :stupid:

Hvad forstår du ikke ved din hund?

Hvorfor tyggeben smager bedst når de er fulde af jord :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg ikke forklare, men kender det. Egentlig er det jo til vores fordel
:lol:

En mulig forklaring kunne være at hundene tror de er større end de virkelig er. Vinnie rammer sædvanligvis hvad hun sigter på - synes det mest er mindre hunde, der rammer forbi :hmm:

Bassil rammer aldrig! han rammer heller ikke det træ han tisser på?

og han er da hvad jeg vil kalde pænt stor hund?
:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor tyggeben smager bedst når de er fulde af jord :???:

Ja, de skal helst være våde og slatne, og mest muligt beskidte, så smager de åbenbart bedst :vedikke:

Måske er det ligesom når vi marinerer vores kød :hmm:

Med hensyn til at kaste sig forbi ådslet, så er det både til Luna og vores fordel, det betyder nemlig at hun altid får lov at rulle sig lige så tosset som hun lyster :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor han ryster sig, mens han stadig er nede i vandet - så hjælper det altså ikke sååå meget :lol:

Hvorfor han elsker vand, men HADER at blive våd, hvis det er menneskets skyld. Fx. hvis vi er ude at gå langt på en varm dag og jeg har vand med. Nogle gange hælder jeg lidt vand udover ham, hvis han virker som om han har det for varmt. Så flygter han i en allerhelvedes fart og bliver så helt hvalpefjollet bagefter - løber rundt som en skoldet skid og forsøger at gribe fat i alt muligt; græsstrå, grene der sidder fast osv. :lol: Bare for at have noget at bære på.. :-D Undrer mig over hvorfor det er SÅ meget værre end at hoppe i søen og blive våd over det hele :hmm::lol:

Og der er sikkert mere jeg ikke forstår, men skal lige komme i tanke om det først :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, der er lige endnu en ting, og der kommer nok flere hen ad vejen :blink:

Når hun skal op i sofaen, hvorfor skal hun så altid kravle op på venstre side af mig, for derefter at spadsere henover mig og lægge sig på højre side af mig, og det er totalt umuligt at overbevise hende om bare at kravle op i højre side med det samme :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, der er lige endnu en ting, og der kommer nok flere hen ad vejen :blink:

Når hun skal op i sofaen, hvorfor skal hun så altid kravle op på venstre side af mig, for derefter at spadsere henover mig og lægge sig på højre side af mig, og det er totalt umuligt at overbevise hende om bare at kravle op i højre side med det samme :vedikke:

Fordi det er så hyyygeligt :mrgreen: Begge mine gør det samme!

Jeg forstår ikke, hvorfor min Luna altid skal samle samtlige tyggeben sammen for bare at sove med dem, men samtidig gå helt i selvsving hvis Milo skulle driste sig bare i nærheden af hende.... :hmm:

Og jeg forstår ikke hvorfor Milo, en dsg, godt kan fange en mus men ikke dræbe den? Han fanger den under poterne og så kigger han op på mig som om han vil spørge: "Hvad så nu??" Og så lader han ski kræet løbet... godt vi bor i byen og ikke på landet, sikke en mussejæger! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor han ryster sig, mens han stadig er nede i vandet - så hjælper det altså ikke sååå meget :lol:

Hvorfor han elsker vand, men HADER at blive våd, hvis det er menneskets skyld. Fx. hvis vi er ude at gå langt på en varm dag og jeg har vand med. Nogle gange hælder jeg lidt vand udover ham, hvis han virker som om han har det for varmt. Så flygter han i en allerhelvedes fart og bliver så helt hvalpefjollet bagefter - løber rundt som en skoldet skid og forsøger at gribe fat i alt muligt; græsstrå, grene der sidder fast osv. :lol: Bare for at have noget at bære på.. :-D Undrer mig over hvorfor det er SÅ meget værre end at hoppe i søen og blive våd over det hele :hmm::lol:

Og der er sikkert mere jeg ikke forstår, men skal lige komme i tanke om det først :-D

Uha, den har Luna også, hun elsker at springe i åen og vandpytter, men hvis jeg på nogen måde forsøger at gøre hende våd, så ligner hun en der er blevet hældt gift ud over :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna ryster sig også nede i selve vandet. Har hun altid gjort:-D

Og hun HADER at komme i bad og få hældt vand over sig. Men søer, vandhul og vandpytter - se DET er en fest:banan:

Hvorfor er det, at når hun skal tisse ovenpå en andens hund's tis, så går hun forbi, hvor den har tisset og tisser ved siden af?:mrgreen:

Hvorfor er det at hun vil i snor hele tiden? Ville da være meget nemmere, hvis hun rendte løs og jeg så kunne have hænderne frie til kameraet

Og ellers er der håbløst mange ting, jeg ikke forstår ved det bette kræ:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna ryster sig også nede i selve vandet. Har hun altid gjort:-D

Og hun HADER at komme i bad og få hældt vand over sig. Men søer, vandhul og vandpytter - se DET er en fest:banan:

Hvorfor er det, at når hun skal tisse ovenpå en andens hund's tis, så går hun forbi, hvor den har tisset og tisser ved siden af?:mrgreen:

Hvorfor er det at hun vil i snor hele tiden? Ville da være meget nemmere, hvis hun rendte løs og jeg så kunne have hænderne frie til kameraet

Og ellers er der håbløst mange ting, jeg ikke forstår ved det bette kræ:lol:

Bobo ryster sig også nogle gange, mens han svømmer - eller han prøver i hvert fald på det :sjov: Ser frem til den dag han opdager at det er en dårlig ide... Man kommer helt ud af kurs :mrgreen:

Og ja, vand fra flaske er altså bare klamt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Det med mus, jeg tror det er fordi de ikke ser så godt ned af og selvom vi synes de er mega tydelige når de løber, så tror jeg egentlig at farverne på mus blender ok ind med omgivelserne. Motor fanger dem jævnligt men ligeså tit ser jeg dem løbe ud af et andet hul tæt på ham, og væk.

Hvorfor tisser Voodoo altid ovenpå Motors tis, men Motor tisser yderst sjældent på Voodoos tis? Han kan stå og snuse og ville markere, så moser Voodoo sig ind foran og gør det og så snuser Motor lidt, rynker på næsen og går videre? Når han endelig markerer alligevel, så tror jeg det er fordi Voodoo ikke har ramt ordentligt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi genialt sjov tråd! :banan:

Hvorfor ryster Ozzie heeeeele kroppen fordi hun har fået en lille smule vand på snuden?

Hvorfor kan hun efter alle de års øvelse stadig ikke finde ud af at begrave noget? Hullet bliver en fin størrelse og tingen kommer fint der ned i, men så går det galt, når hun skubber jorden henover skubber hun nedefra og skubber altså tingen op igen... og hvorfor bliver hun så skuffet over resultatet så ofte, jeg mener, det burde vel ikke længere komme som så stor en en overraskelse.

Hvorfor knurrer hun af pinde? Tror hun pinden forstår hendes knurren og så makker ret?

Hvorfor laver hun pelikanen? Burde hun ikke ligesom drikke det vand hun fylder hovedet med?

Hvorfor bliver hun ved med at falde i vandet ved et uheld - lærer hun nogensinde hvor vandkanten er?

og der er helt sikkert flere, men det er dem jeg kan komme på lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også hellere selv hoppe i vandet fremfor at andre hælder vand udover mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også hellere selv hoppe i vandet fremfor at andre hælder vand udover mig :mrgreen:

Men han var jo ved at dø? Og han kunne ikke komme i søen, for den var fyldt med alger. Så vil man bare gøre det så godt og så går han bare helt i selvsving :lol: Hvis jeg var ved at få et hedeslag (overdrivelse fremmer forståelsen) så måtte de gerne hælde litervis af vand udover mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ligger Cille OVENPÅ hendes transport bur når hun er alene hjemme og ikke INDENI det?

Der er da blødere inden i........

Hvorfor vil hun gerne dele hendes flæskesteg med katten når det er samme skål de æder af, men hvis hun står med et stykke 20 cm ved siden af skålen, så er hun djævelen selv over for katten :lol:

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hvor skarpt er min hunds syn?

Hundens syn er bedst, når det gælder objekter, der bevæger sig, i modsætning til stillestående objekter. Hunden kan se et objekt, der bevæger sig på 8-900 meters afstand, men kun på 500 meters afstand, når objektet står stille. Det er vanskeligt at måle synsskarpheden nøjagtigt hos en hund, men hunden har et dårligere nærsyn end mennesket. Hunden kan ikke som mennesket ændre linsens form (akkomodere), hvorfor den ikke har så god en synsskarphed. De fleste hunde har et neutralt syn. Dog mener man, at nogle racer, f.eks. Schæferhund, Rottweiler, Collie og Labrador Retriever har tendens til nærsyn. Synsskarpheden er evnen til at se detaljerne i det enkelte objekt uden et sløret billede. Hvor mennesker kan se 30 linier i et billede, ser hunden kun 12 linier. Synsskarpheden er derfor mindre hos en hund.. Synsskarpheden måles i en såkaldt opløsningsevne, hvilket betyder, hvor mange linier individet kan adskille i et billede.

Så nok derfor de ikke ser musene tæt på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg forstår i øvrigt ikke hvorfor Bobo ikke kan finde ud af at kradse på døren, men godt finde ud af at hoppe op og åbne den :hmm:

Øh hvorfor skulle han kradse på den når nu han kan åbne den? Du banker vel heller ikke på derhjemme, du går vel bare ind :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites