Gæst Fru Skrap Skrevet Juli 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2012 Hej Jeg er havnet i en økonomisk krise grundet kronisk sygdom. Jeg har så fundet ud af at man kan tegne en sygeforsikring til hunden (mærkeligt at de ikke oplyste det da jeg tegnede ansvar) og det ville være en stor hjælp, da jeg frygter at hun bliver meget syg og jeg så ikke har råd til at få hende behandlet Nu vil jeg gerne høre hvor I har tegnet, og hvor meget det koster, og hvor meget det dækker. Jeg har ansvar hos Danske Forsikring, men er villig til at flytte hvis andre er bedre. Jeg har googlet, men synes altså det er svært at finde rundt i Jeg håber at I vil hjælpe mig lidt inden jeg ringer til Danske i morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bitten Soerensen Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Hej Fru Skrap. Jeg har tegnet sygeforsikring på Linus, jeg har hos TopDanmark, og jeg tror er lidt usikker på hvad jeg giver. Men jeg har en selvrisiko på 936,- og så betaler den ikke det medicin der er udleveret. Det tror jeg er meget "normalt" - og den dækker ikke almindelige vaccinationer, undersøgelser mm. Men i dét øjeblik hunden bliver akut syg, eller kommer til skade, så er 936,- ikke meget at skulle betale! Du skal huske at de fleste steder skal forsikringen være tegnet inden hunden er 4 år (tror jeg det er) og så skal du være opmærksom på om den dækker tænderne også! (Ved sygdomme, der ikke er en ulykke) Der er ingen tvivl om at jeg næste gang vil se om det er muligt at få en tand-forsikring også - Min Kenya var af sted to gange, med tænderne - det kostede mellem 6 og 8.000 pr. gang, som forsikringen ikke dækkede... :-( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Jeg har hos Agria, og giver 1.500 kr om året inkl. ansvar, genoptræning og medicin. Der er en selvrisiko på ca 900 kr. for en periode på 120 dage. Dertil dækker forsikringen "kun" 80%. Dvs. at du i løbet af en selvrisikoperiode på 4 mdr. kan rende til dyrlæge utallige gange, og kun betale én selvrisiko på 900 kr, og så nøjes med at betale 20% af regningen de øvrige gange. De klassificerer hunde efter race/blanding, så der kan være lidt forskel prismæssigt. Dertil kommer forskellige tilvalg, fx medicin, genoptræning mm. Forsikringen dækker i øvrigt max ca. 25.000 kr årligt. Det nemmeste er at ringe til dem og få mailer et par forskellige tilbud. De er super søde! Jeg synes også at du skal høre Tryg og Alm. Brand. Dog har jeg hørt eksempler på at de kan stritte imod ved visse udbetalinger. Jeg har kun brugt min forsikring én gang, men ved selvfølgelig ikke om de kan finde på at gøre knuder. Ved Agria får du i øvrigt 10% rabat ved medlemskab af DcH, DKK osv. Rabatterne kan lægges sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
biine Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Husk også at kigge efter om forsikringen dækker hele hundes liv en del stopper ved 10 år, også hjælper det jo ikke meget når hunden begynder at blive rigtig gammel og måske får et par skavanker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Vi har alle 3 forsikret hos Dyrekassen Danmark. Jeg giver 1870 for ansvar og sygeforsikring og har en selvrisiko på 620 kr. Den dækker hele hundens liv uden at forsikringssummen bliver nedskrevet og det var en af de ting jeg lagde meget vægt på, da mange af de rigtig dyre sygdomme ofte kommer når hundene begynder at blive ældre. Jeg har kun oplevet super service og hurtig betjening fra dem. Jeg har bare kunne scanne regningen fra dyrlægen ind og sende dem en mail - Og en dag eller to efter, så stod pengene på min konto. Agria og Alm. Brand skulle vist også være nogle af de selskaber folk anbefaler. Agria valgte jeg dog fra, da de nedskriver dækningssummen når hunden bliver ældre. Og hos Agria skal man tilvælge "genoptræning" for at få dækket omkostninger til genoptræning efter en skade, men så dækker de vist også et højere beløb. Der er en hel masse andre ting man også kan vælge til, så du får dækket en hel masse som forsikringerne ellers ikke dækker - Men det koster jo også. Både ved Agria og hos Dyrekassen får du rabat hvis du er medlem af DKK. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Vi har alm. brand. Giver 1621kr pr år for sygeforsikring, ansvar og udvidet ansvar. Jeg har en selvrisiko på 300 kr og forsikringen dækker 80%. De dækker hunden hele livet igennem. Vær dog opmærksom på at der kan være undtagelser for bestemte racer og deres bestemte sygdomme + de dækker ikke sygdomme som allerede er der når forsikringen bliver tegnet. (så vidt jeg har forstået) Dvs. har din hund fx fået konstateret HD - dækker de intet med hofterne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Jeg har Dyrekassen Danmark. Jeg betaler 2200 årligt for deres HundTotal løsning som er rimelig overkill, da den også dækker figuranttræning og rejse i EU. Men så er kræet også dækket ind. Jeg betaler 608 kroner i selvrisiko og de dækker 80% af udgifterne til dyrlæge, indlæggelse og medicin hunden får imens den er indlagt (men ikke det, man selv køber). Den dækker også akupunktur, kiroprakti og en livsforsikring på hunden på købsprisen op til 10.000 kroner hvis den aflives pga. sygdom (ikke alderdom eller adfærdsvanskeligheder). Den dækker ikke medfødte skavanker, f.eks. bulldogs der har vejrtrækningsproblemer pga. flad snude. Der er rabat at få, hvis man er medlem af DKK. Den dækker hele livet. De har en sagsbehandlingstid på 14 dage og er meget hurtige og venlige. Alle jeg kender som har Dyrekassen Danmark og har haft brug for den, kan kun rose dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Jeg kender 2 som er blevet smidt ud af Alm. Brand da deres hunde blev for syge. Så dem anbefaler jeg ikke. Det er jo netop derfor man tegner en forsikring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Jeg kender 2 som er blevet smidt ud af Alm. Brand da deres hunde blev for syge. Så dem anbefaler jeg ikke. Det er jo netop derfor man tegner en forsikring Hold da op det lyder vildt... Hvilken begrundselse gives der i sådan en situation? Det lige før man overvejer og skifte. For bliver man smidt ud når hunden bliver rigtig syg - kommer man jo heller ikke ind et andet sted.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Vi har hos Agria, da det var den eneste, som dækkede, hvis hunden fik ledproblemer senere i livet (vi har en stor race). Vores er temmelig dyr, da prisen afhænger af race, så vi giver 3200kr om året for ansvar, sygeforsikring med selvrisiko på 900kr incl tilvalg for medicin, genoptræning samt tryghed. Har kun brugt dem en gang, som ikke en gang var alvorlig, og der var ingen problem med at få pengene tilbage - sendte bare papirerne fra dyrlægen sammen med regningen, og så fik vi pengene sat ind på kontoen ca 10 dage senere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Jeg har osse haft alm. brand som fik sparket efter en opringning om at min hund havde haft for mange omkostninger. For det første synes jeg det er uacceptabelt at man betaler i dyre domme for at forsikre sin hund, men ikke må ha' den forsikret hvis den har en bekostelig sygdomsperiode. For det andet var det så slet ikke tilfældet, de blandede mine to hunde sammen, en dobermann hanhund og en grande tæve. Dobermann'en var oven i købet aflivet og afmeldt året før, så farvel og tak, der må sgu være grænser for hvor usympatisk et forsikringsselskab kan være. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Jeg har Dyrekassen og betaler ca 1800 kr inkl alm. ansvar Men, hvis din hund er kronisk syg, så vil du ikke få dækket noget i forbindelse med den sygdom, selvom du tegner sygeforsikring. Der skal en sundhedsundersøgelse til, før de tegner forsikring, så jeg tror desværre det løb er kørt for jer. Men ja, kig efter steder, der forsikrer hundens levetid. Agria har jeg læst, at de nedsætter forsikringssummen så til sidst er den ikke særlig stor, og det er så der, man skal bruge den mest, så dem holder jeg mig fra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Overvejer Agria, Isak kom med sådan en forsikring og den ville have dækket tandudtrækning (som er 'standard' på små racer, så det synes jeg er flot) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Jeg har Dyrekassen og betaler ca 1800 kr inkl alm. ansvar Men, hvis din hund er kronisk syg, så vil du ikke få dækket noget i forbindelse med den sygdom, selvom du tegner sygeforsikring. Der skal en sundhedsundersøgelse til, før de tegner forsikring, så jeg tror desværre det løb er kørt for jer. Men ja, kig efter steder, der forsikrer hundens levetid. Agria har jeg læst, at de nedsætter forsikringssummen så til sidst er den ikke særlig stor, og det er så der, man skal bruge den mest, så dem holder jeg mig fra. Det var vidst ejeren som havde kronisk sygdom, så det håber jeg ikke forsikringsselskaberne vælger kunderne hunde fra på :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Jeg kan ikke ud fra din beskrivelse forstå som det er dig der er kronisk syg eller om det er din hund. Hvis det er din hund kan du IKKE få den sygeforsikret. Ingen selskaber ville forsikre en syg hund, hellere ikke selvom sygdommen er i ro, og hvis de endelig ville forsikre den, så er det så lidt de dækker at det ikke kan svarer sig. Hvis ikke din hund er syg, kan du får den forsikret, mange forsikringen selskaber tegner dog ikke sygeforsikring på hunde over 4 år, medmindre der ligger en sundhedsundersøgelse med, og den skal de ofte have så snart hunden er fyldt to år. Jeg har almindelig brand, og er glade for dem, betaler 1500 om året, som dækker sygeforsikring, og ansvar. Selvrisikoen er kun 300 kr, hvilket er rigtig godt, for med en selvrisiko på 8-900 kr kan forsikringen ikke svarer sig ved mindre dyrelæge besøg, da konslutation prisen er omkring 600 kr. Ved "almindelige " dyrlæge besøg kommer man ofte af med 600-800 kr, og selvrisikoen er højere på mange selskaber. Men jeg har desværre hørt fra flere at de er blevet smidt ud af ALM brand, da deres hund har været for " dyr " selvom den ikke har overskredet det beløb de dækker for om året, og det er helt hul i hovedet, og jeg frygter at det en dag sker for mig, da min hund har været meget syg og vi har brugt forsikringen meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Vi har Agria og betaler fx ca. 1400 kr om året for vores finske lapphund. Det er for ansvarsforsikring, sygeforsikring og medicin tillæg. Vi har ikke haft brug for dem endnu, men vores opdrætter anbefalede dem da de skulle dække bedst ved problemer med hd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Forsikrings selskaber er snu, de gør alt for at dække mindst mulig og trække flest mulige penge ud af kunderne. Jeg kan IKKE anbefale Tryg, det er den dårligeste forsikring jeg nogensinde har haft, havde den til mig selv, min hest og min hund, aldrig aldrig mere, mangen til komplet udulig behandling og svineri skal man lede længe efter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Det var vidst ejeren som havde kronisk sygdom, så det håber jeg ikke forsikringsselskaberne vælger kunderne hunde fra på :blink: Nå for pokker, men jeg kan da se, at jeg ikke er den eneste, der har læst forkert:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Jeg har osse Alm. Brand. Og jeg har osse hørt om hunde, der er blevet smidt ud fordi de er for dyre. Men jeg har ikke oplevet det selv. Selv om jeg nu står med min 2. hund i træk, der er kronisk syg og allergiker. Der er SÅ mange regninger, så jeg slet ikke får sendt dem ind efterhånden. I stedet får jeg sendt en stak regninger af sted, når der er et lille ophold i dyrlægebesøgene.. Og jeg har altså aldrig oplevet, at Alm. brand stillede det mindste spørgsmål om det nu kunne være rigtigt, når jeg har sendt regninger for ½ år eller mere. Jeg er heller aldrig blevet truet med begrænsninger. Lav selvrisiko, men til gengæld betaler de kun 80% af regningen. Det er ALTAFGØRENDE for mig, at en sygeforsikring dækker hele hundens liv. Det første 10 år går lynhurtigt. Og man ønsker altså ikke at give sin hund dårligere helbredsmuligheder bare fordi den er blevet 10 år. Fru Skrap, du skal lige være opmærksom på, at det bedst kan betale sig at have ansvarsforsikring og sygeforsikring samme sted. Så hvis du vælger Agria eller Alm. Brand eller noget tredie, så skal din ansvarsforsikring hos Danske Forsikring flyttes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Nå for pokker, men jeg kan da se, at jeg ikke er den eneste, der har læst forkert:engel: hehe ku bare ikke lade vær Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Fru Skrap Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Tusind tak for alle jeres svar :5up:. Jeg vil kontakte nogle forsikringsselskaber i morgen og få nogle tilbud. Jeg kan godt se at det ikke er skrevet tydeligt, men det er mig der er kronisk syg. Min hund er 4 år, og hun er sund og rask, så det skulle ikke være noget problem at få en fin sundhedsattest Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Jeg bruger også Agria - de dækker hele hundens liv, og jeg har inden Ayo fyldte 4 mdr., kunne vælge tillægsforsikringer, så skulle der blive bøvl med hendes tænder ifht mælketænder som ikke ryger automatisk eller skulle hun få Patella og efterfølgende opereres for det, så dækker de også dén operation. Det er normalt ting som andre forsikringsselskaber ikke dækker. De skulle jo så også tegnes inden hun fyldte 4 mdr., de ekstra tillægsforsikringer, men bare det at de tilbyder det, synes jeg er rigtig flot, da PL er noget især de små hunde døjer meget med. Jeg kan også godt lide at det med Agria er månedlig betaling og ikke hele beløbet på én gang - vi giver omkring 175 kr ialt om måneden for ansvar, sygeforsikring og de ekstra tillægsforsikringer. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juli 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2012 Vi har Agria, ca. 1800,- for udvidet ansvar og sygeforsikring inkl. medicin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret Juli 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2012 Jeg bruger dyrekassen til begge mine hunde Det går altid nemt og glat. Jeg indsender regningerne, og kort tid efter, så står pengene på min konto. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Taiki havde problemer med øjnene og vi fik i den forbindelse taget blodprøver til tjek for allergi. Jeg sendte regningen ind uden nogen større forhåbninger, men det dækker de sgu!! Det er Dyrekassen. 768 kroner tilbage kan mærkes på en SU! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts