Gæst Sus&Siku Skrevet Juli 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2012 Ved ikke, lige om emnet egentlig høre til her, men nu prøver jeg Nu har jeg snart købt mig fattig i hundeseler og Siku er kun 4½ mdr og vokser stadig... Startede med en billig Buster(begynder sele), den voksede Siku ud af i sidste uge. Tog til det nærliggende dyrhospital, for at købe en ny sele, men det var ret så besværligt. Siku er en rundkørsel og har et stort hovede, smal hals og stor brystkasse.(forterrie/f.bulldog/pekingeser). Vet.sygepl afprøvede 4-5 forskellige seler, hvor kun Hunter selen passede fint. Denne sele skal Siku gerne kunne passe indtil 1 års alderen. På mit arbejde har jeg en kollega, som tilbød en sele af hendes hund. En Julius K9 sele(trods den er mini str, og reguleret stramt, kan Siku lige passe den/selen er lidt for stor i halsen). Når Siku er udvokset, vil jeg gerne have en foret sele, så der ikke sker rifter eller tryk, der hvor selen spænder ved træk i snoren. Hvilke seler anbefaler i? Hvad er jeres erfaringer med hundeseler? Hvilke er bedst? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 seler er altid vanskelige at anbefale, da det afhænger så meget af hunden, hvad der er den bedste løsning... Mine er fx bygget helt forkert til de seler jeg helst vil have, nemlig Hurttas Y-sele... Men Hurttas T-seler kan de bruge, så dem har de nu, omend de som oftest går i halsbånd... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 Jeg er glad for Hurttas seler. Begge mine har y-selerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 (rettet) Jeg har købt en ezy dog sele som den her: http://www.dogshop.dk/shop/ezydog-seler-3534p.html for jeg kunne virkelig ikke finde andre som passede tea ordentligt. Jeg er glad for valget fordi den kan stilles meget i størrelsen, så den følger fint med i vores hunds slankekur- mon ikke den også kunne følge ret godt med en voksende hvalp?:hmm: Desuden er den praktisk når den skal bruges som bilsele, for der følger ordentligt tilbehør med. Jeg kan ikke lide materialet på remmene. Synes det virker meget nylon agtigt, og ikke særligt blødt og venligt mod hverken huden eller pelsen. Vi har dog aldrig haft direkte problemer med det, så det kan godt være jeg bare er en pylremor:genert: Redigeret Juli 4, 2012 af Fluffykins Ups forkert link Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 Jeg har prøvet et par seler til Cille, men endte med en Julius. Den er dog lidt stor over brystet, men kan spændes ind. Hun har haft tygget i spændet, så da min mor skulle passe hende måtte jeg købe en ny, da hun ikke ville kunne spænde den op. Købte denne. NY Original IDC Julius K9 power sele Orange Den sidder meget bedre på hende end den gamle model. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 Den her sele er ginial til hunde i voksealderen, den kan stilles 5 steder. Kender en lab hvalp der har brugt sin fra 3 mån. alderen og stadig kan passe den i dag som voksen. Apporten.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 Åååårh godt man bruger halsbånd så man slipper for at vare med i den her båd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 har den her til Flips - og den er som strikket til ham! eDog Fleece Dog Harness | Shop Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Rigtig mange tak for responsen Der er så mange forskellige typer seler, synes det virker uoverskueligt! Jeg er rigtig glad for julius k9 selen, den er bare lidt for stor endnu. Potil>>den sele ser fantastisk ud Især når der er bløde seler foran under forbenene. Min hund har en tendens til at trække meget(vil gerne løbe 1 meter foran), så en alm nylon sele laver nemt rifter. Jeg vil på udkig(kan jo lige så godt begynde)efter en ordentlig sele, som Siku kan bruge som voksen. Det er bare hamrende svært at vurdere, hvor stor sådan en bla.hund bliver... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Vi bruger Hurrta H-sele. Den er overraskende blød, selvom det ligner at den bare består af nogle sammensyede refleksbånd. Taiki er bredbrystet, men kan godt passe den og bliver ikke sur over, at få den over hovedet. Og så kan man indstille rundt om maven, så det er først når de bliver for brede om brystet, at den skal skiftes ud. Taiki fik én da han var de der 3½ måned og den har holdt til nu, hvor han er 8 måneder. Så blev han for bred om brystet og vi har købt en ny magen til, bare større. Vi har været meget tilfredse med den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 har den her til Flips - og den er som strikket til ham! eDog Fleece Dog Harness | Shop Jeg har en magen til og synes bedst om de seler der går imellem forbenene, især når hunden ikke er udvokset. Trækket kommer på den måde ikke til at presse skuldrene sammen og hunden kan ikke trække nær så meget. Ellers ville man jo lave seletøj til heste på den måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret Juli 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2012 Rigtig mange tak for responsen Der er så mange forskellige typer seler, synes det virker uoverskueligt! Jeg er rigtig glad for julius k9 selen, den er bare lidt for stor endnu. Potil>>den sele ser fantastisk ud Især når der er bløde seler foran under forbenene. Min hund har en tendens til at trække meget(vil gerne løbe 1 meter foran), så en alm nylon sele laver nemt rifter. Jeg vil på udkig(kan jo lige så godt begynde)efter en ordentlig sele, som Siku kan bruge som voksen. Det er bare hamrende svært at vurdere, hvor stor sådan en bla.hund bliver... Jeg kan kun sige at jeg var igennem 3 velassorterede butikkers selesortiment, før jeg fandt en som sad ordentligt, uden at genere Tea... Så afsted og prøv så mange gode seler du kan! Og selvfølgelig vil det være smartest hvis du vælger en sele som kan følge lidt med i størrelsen, men synes nu de fleste er ret fleksible hvad det angår. Vi bruger som sagt en sele med nylon remme.. Har ellers en lækker blød H sele til at ligge, men den generer mere, for den vil glide rundt. Tror det er vigtigst at i finder en som passer godt, især når hunden trækker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juli 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2012 Jeg bruger BB-selen: Buddy Belt & Paul Frank sele til hunde - Canini.dk Jeg ved at flere med "problemer" som dine er glade for BB, da de kun skal indstilles i forhold til bryst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Jeg bruger ezydog til min FB tæve Den har dog ikke fór, men på brystet er der sådan en "plade" af en slags der semi-blød. Samme sele som fluffykins kan jeg se. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts