Hop til indhold

Jeg træner hund - giv mig lidt snor

AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

En af mine hundetrænere foreslog på et tidspunkt en pige, at hun fik lavet en t-shirt med teksten "jeg træner hund", fordi hendes hund har en ret voldsom reaktion på andre hunde.

Den seneste tid er jeg begyndt konsekvent at have min vest på når jeg lufter Bella. Og pludselig kan folk se at jeg ikke kun lufter hund, men at jeg også arbejder med min hund.

I dag oplevede jeg først en dame der spurgte om vi skulle træne lidt "gå forbi anden hund og ignorer". Begge var vi udstyret med vest og diverse.

Da jeg kom ud til hovedvejen, mødte vi først en bus, hvor chaufføren spurgte om Bella ville prøve at komme ind i bussen og køre med til næste stop - det har hun aldrig prøvet før:-)

Da vi så endelig var ved at være hjemme, skulle vi krydse Randersvej (ret befærdet, høj hastighed), og trænede intensiv kontakt da vi krydsede vejen. Da vi lavede stop i midterrabatten, var der en bil der høfligt holdt tilbage og lod os passere.

Alt i alt synes jeg at jeg møder større forståelse og anerkendelse når jeg viser at jeg også træner min hund. Og det resulterer i mange store og oprigtige smil fra mig:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken vest er det du snakker om? For det lyder da ikke som nogen tosset idé:)

Det er en mirakelvest:lol: Det er bare en almindelig Hurtta vest, men der hænger fløjte mm på. Og så betyder der måske noget at det er en schæfer der er for enden af snoren:hmm:

Men udstyret (man skal ikke gå ned på udstyr!!!) viser folk at jeg i et eller andet omfang er seriøs omkring min hund, og pludselig er hun ikke en farlig dræber, men en potentiel velopdragen hund.

Og så ER buschauffører i Århus bare skide søde:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor fedt at det virkede for dig! Jeg tror måske du har ret i, at vest m. fløjte + schæfer i den anden ende af snoren har hjulpet på din signalværdi :vedikke: Jeg går ihvertfald ofte tur i min vest når det er varmt (fordi ellers har jeg ingen lommer) og kan også sagtens finde på decideret at træne... som fx at binde 1 hund af og have den anden i plads position evt. også have opsatte kegler! Alligevel skal jeg verbalt bede folk om at lade være med at forstyrre og også om IKKE at lade deres hund gå til den hund der sidder afbundet :stupid: Tror bare folk her i byen er decideret sløve...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at mange mennesker der umiddelbart er bange for eller trætte af hunde, bliver lidt mere overbærende når de ser at hunden bliver trænet.

Episoden med bussen, var egentlig fordi han åbnede døren og lukkede nogen ud (man stiger ud foran i bussen i Århus), og Bella stod og kiggede bedende på chaufføren. Han besluttede sig for at gå i audiens hos Bella, som af praktiske årsagen derfor entrerede bussen og gav chaufføren et kæmpe kys. Så var det han spurgte om hun var vant til at køre bus, siden hun var så glad. Bla bla bla - vi endte med at køre et stop for at se om hun syntes det var sjovt:-)

Jeg har nok også fordelen af at bo i et område hvor der er nogle rigtig fine arealer der ofte burges til træning. Dertil ligger schæferklubben et stenkast væk, og politiet træner tit både i klubben eller i vores lille skov. Så beboerne er vant til at se mange hunde i aktion.

Men jeg bliver bare glad helt ned i maven når fremmede mennesker tager hensyn til mig og min hund. Jeg synes der er så meget med hvor besværlige hunde og deres ejere er, og så er det bare rart at der også findes mennesker som bare synes det er helt ok at jeg kommer med min farlige hund:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor fedt at det virkede for dig! Jeg tror måske du har ret i, at vest m. fløjte + schæfer i den anden ende af snoren har hjulpet på din signalværdi :vedikke: Jeg går ihvertfald ofte tur i min vest når det er varmt (fordi ellers har jeg ingen lommer) og kan også sagtens finde på decideret at træne... som fx at binde 1 hund af og have den anden i plads position evt. også have opsatte kegler! Alligevel skal jeg verbalt bede folk om at lade være med at forstyrre og også om IKKE at lade deres hund gå til den hund der sidder afbundet :stupid: Tror bare folk her i byen er decideret sløve...

Ikke kun hos dig folk ikke fatter det!

Jeg kan også binde den ene for at træne med den anden, og så kommer der ALTID løse hunde hen og siger heeeej... Så skønt at få spoleret en dækøvelse el.lign :damn: Og når jeg så pænt siger jeg er i gang med at træne, ja så fiser de netop over til min bunde hund og skal snakke.... :stupid: Det kan virkelig være op ad bakke til tider!

Så jeg er med på en vest/jakke med på trygt logo: Jeg træner min hund - forstyr os ikke! Eller: Vi vil ikke lege/snakke - vi træner!

Lige en tråd efter mit hoved i dag, da jeg netop oplevede dette tidligere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Fedt! måske vi også skal have os sådan en.. eller et dækken.. folk er bare allerede for tæt på, hvis de kan læse det! :???:Men Nissan reagerer jo også rigtig voldsomt på andre hunde... så der skal ikke kunne ses meget af en hund før den skal dø :???:ingen kontakt overhovedet..... ÅH! ... frustreret.. måske lidt! :damn: :stupid:

det er mærkeligt... han kan sagtens have snor på i hundeskoven, og møde andre hunde i snor der..

no problemos..

hunde til træning = no problemos, så snart han har gøet af når vi kommer..

men når vi er ude at gå, flipper han fuldstændig ud :???: men han ikke haft nogen dårlige møder med andre hunde i snor? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt! måske vi også skal have os sådan en.. eller et dækken.. folk er bare allerede for tæt på, hvis de kan læse det! :???:Men Nissan reagerer jo også rigtig voldsomt på andre hunde... så der skal ikke kunne ses meget af en hund før den skal dø :???:ingen kontakt overhovedet..... ÅH! ... frustreret.. måske lidt! :damn: :stupid:

det er mærkeligt... han kan sagtens have snor på i hundeskoven, og møde andre hunde i snor der..

no problemos..

hunde til træning = no problemos, så snart han har gøet af når vi kommer..

men når vi er ude at gå, flipper han fuldstændig ud :???: men han ikke haft nogen dårlige møder med andre hunde i snor? :vedikke:

Det kan være du skal være med på noget gå-pænt-selvom-der-er-andre-hunde-træning engang? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Ja.. har også lige spurgt en fra træning som bor herude, om hun vil være med til noget.

men det skal bare være med enkelte hunde. han reagerer kun på den måde hvis der er en.

og de gange han har skulle være med til fælles gåtur er det faktisk gået godt..

Måske det er fordi jeg reagerer anderledes ifht situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.. har også lige spurgt en fra træning som bor herude, om hun vil være med til noget.

men det skal bare være med enkelte hunde. han reagerer kun på den måde hvis der er en.

og de gange han har skulle være med til fælles gåtur er det faktisk gået godt..

Måske det er fordi jeg reagerer anderledes ifht situationen.

Ja, man kan jo nemt komme til at blive lidt anspændt, fordi man bare ved at hunden reagerer voldsomt to sekunder efter.. Det er da heller ikke nemt at lade være med..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

nej.. og jeg bliver jo nødt til at holde godt i snoren..

r*v og møg..

håber vi får trænet det væk.. andet er uudholdeligt..

kunne man ikke bare have sådan en hund der flux gik på plads, og kiggede op på en, når der kom en anden hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bakker

God idé med sådan en vest :5up:

Min er en jagthund, måske skal jeg prøve med skydevesten? Der er i hvert fald masser af plads til dummys, guffer etc.

Hun er faktisk ellers god til at holde fokus, også selv om andre med hunde går ret tæt på, Men en dag gik et fjols imellem hende og mig da hun var på vej tilbage med dummyen, og da mistede hun altså fokus :damn: Samme mand har i øvrigt tidligere skulle give mig en masse gode råd om træning, og rakke ned på andre der "bare" har almindelige selskabshunde :???: de er åbenbart pr. definition (hans altså) uopdragne :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites