Hop til indhold

Farve-avl


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

...... den eneste der har kommenteret på min fejlformede rottweiler er i øvrigt opdrætter af en af de tidligere viste jagthunde :cool: - hun mente han var helt forkert og aaaalt for spinkel. Jeg synes han er bygget som en brugshund :mrgreen:

Fejlformede? Han er da smuk! Og så ser han ud til at kunne løbe stærkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 137
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fejlformede? Han er da smuk! Og så ser han ud til at kunne løbe stærkt.

 

Jep - postede et billede af ham på fb.... og før omtalte opdrætter (som har haft en rotte tidligere) udtalte sig i meget klare vendinger om hans manglende fylde. Han var i øvrigt 4 mdr. på det tidspunkt - en almindelig, slank og langbenet hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep - postede et billede af ham på fb.... og før omtalte opdrætter (som har haft en rotte tidligere) udtalte sig i meget klare vendinger om hans manglende fylde. Han var i øvrigt 4 mdr. på det tidspunkt - en almindelig, slank og langbenet hvalp.

En ung hund - også af lidt tungere racer - ligner altid lidt et stillads. Først når de er omkring to år kommer der bredde og fylde. Sikke'n opdrætter, tsk tsk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork - det er helt ok med andre avls-problemer....

 

Se f.eks. her

 

Meget vindende (på udstillinger) rottweiler 9 mdr. gammel

 

astorjunipera.jpg

 

Haps

 

543616_4054005351237_248692462_n.jpg

 

...... den eneste der har kommenteret på min fejlformede rottweiler er i øvrigt opdrætter af en af de tidligere viste jagthunde :cool: - hun mente han var helt forkert og aaaalt for spinkel. Jeg synes han er bygget som en brugshund :mrgreen:

Jeg synes til gengæld at Haps er noget nær den smukkeste renracede rottweiler jeg nogensinde har set! Jeg sammenligner jo gerne med min helt perfekte (:cool:)ridgeweiler, som i mine øjne er meget smukkere end de der black & tan monster-ponyer man ser rundt omkring :mrgreen:

Synes virkelig Haps ser sporty og lækker ud! Hvor gammel er han nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

En ung hund - også af lidt tungere racer - ligner altid lidt et stillads. Først når de er omkring to år kommer der bredde og fylde. Sikke'n opdrætter, tsk tsk.

Ja, jeg forstår altså heller ikke, at man kan udtale sig om en hunds bygning i den alder.. Man må da lige vente til den er færdig udvokset?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork - det er helt ok med andre avls-problemer....

 

Se f.eks. her

 

Meget vindende (på udstillinger) rottweiler 9 mdr. gammel

 

astorjunipera.jpg

 

Haps

 

543616_4054005351237_248692462_n.jpg

 

...... den eneste der har kommenteret på min fejlformede rottweiler er i øvrigt opdrætter af en af de tidligere viste jagthunde :cool: - hun mente han var helt forkert og aaaalt for spinkel. Jeg synes han er bygget som en brugshund :mrgreen:

 

Jamen en rotte skal helst lige en blanding mellem en bulldog og en tank for at vinde på udstillinger.. Jeg forstår det simpelthen ikke.. :confused:

Der er så få efterhånden, som går ind og kigger på det flotte i en velbygget rotte som kan arbejde, og ikke bare se stor og skræmmende ud :stupid:

Min egen Willemand synes jeg har noget nær en perfekt bygning af en rotte af være, men ved godt at på en udstilling skal jeg være heldig før en dommer er enig, da han ikke er bred og voldsom..

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentligt lidt skræmmende, så hurtigt en race kan udvikle sig - mine forældres welsh terrier blev udstillet som 10 årig, han var alt for høj (i forhold til de andre) og farven var også blevet forkert, som hvalp var han suveræn (eneste grund til han ikke fik udstillingskarriere, var fordi han gnavede i dommer), hvor kan rottweileren ikke ende på 10 år :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentligt lidt skræmmende, så hurtigt en race kan udvikle sig - mine forældres welsh terrier blev udstillet som 10 årig, han var alt for høj (i forhold til de andre) og farven var også blevet forkert, som hvalp var han suveræn (eneste grund til han ikke fik udstillingskarriere, var fordi han gnavede i dommer), hvor kan rottweileren ikke ende på 10 år :???:

 

Puuuh hvis nogle af de ekstreme opdrættere får "magten" så tør jeg slet ikke tænke på det!

Heldigvis er der stadig nogle gode tilbage, som ønsker at avle efter gode drifter og en hund som ikke er for stor til at kunne arbejde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep - postede et billede af ham på fb.... og før omtalte opdrætter (som har haft en rotte tidligere) udtalte sig i meget klare vendinger om hans manglende fylde. Han var i øvrigt 4 mdr. på det tidspunkt - en almindelig, slank og langbenet hvalp.

 

Indimellem glemmer nogle, at en unghund er .... lige præcis en unghund og skal se ud som en unghund med al den rangelhed, der skal til.

 

Jeg har haft en sludder med min opdrætter omkring det og hans bemærkning var, at en lab, som ser færdig ud i junior-klassen jo kommer til at ligne en rottweiler, når den er færdigudvokset. Intet ondt om rotter - de er fine. Labber skal bare ikke have samme størrelse - også selvom det er udstillings-labber :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...