Hop til indhold

Mine hunde årsag til mindre ulykke.

Ulla H
 Share

Recommended Posts

Igår var jeg og naboen på tur med hundene. Da vi når tilbage ved min indkørsel, når naboen ind med 4 hunde i snor og jeg står ved lågen med 3 stk i snor.. Der kommer en ældre dame cyklende med en sort labbertæve i snor.Da hun ser os ,cykler hun over i den modsatte side, men ud for os begynder mine 3 at lave udfald i snoren og gø voldsomt. Jeg focuserer på at dæmpe, især Nana, og ser ud af øjenkrogen at kvinden falder. Min nabo styrter derud og en anden fra vejen kommer straks, og det var så hendes søster.

Desværre slog hun sig og hendes fingre sad helt forkert , sagde min nabo. Ærligligt , at hun ikke slap snoren, da hendes hund blev usikker.For det er for enden af lukket vej, så ingen biler på det tidspunkt.

Håber ikke det er så slem, må kontakte søsteren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Det er selvfølgelig rigtigt rigtigt uheldigt...men omvendt skal hunden jo være vejsikker før man cykler med den....så hvis den var årsag til styrtet kan hun jo prise sig lykkelig for at det ikke skete ude i trafikken...(for at se lidt positivt på det...:engel:)

Men træls situation, og jeg håber da hun slipper uden varige mén på den hånd der....

Jeg havde nok, som dig, lige kontaktet søsteren for at høre lidt til hende....evt. skrevet på hendes gips...hehe....ej...nu skal jeg nok tage mig sammen....hvis der er noget der er blevet besværligt for hende nu, indkøb eller andet, kan du evt. tilbyde at give en hånd? Ville jeg gøre...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige talt med kvinden, hun kom selv gennem vejen med hunden. Hendes lillefinger er brækket 2 steder, og nu i skinne , der skal udskiftes til en bedre først i næste uge. Hvis fingeren ikke er rykket ordenligt på plads , skal den muligvis opereres??? Men hun var ved godt mod.

Men det kunne være gået meget mere galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ej for et kedeligt uheld - godt det ikke gik værre end en brækket lillefinger (selvom det nu er slemt nok)

Episoden må da vist betegnes som et hændeligt uheld.

Jeg har selv oplevet noget lignede - hvor jeg gik med Oscar og Charlie. Så kom der på modsatte fortov en kvinde gående med en stor lab blanding (den var kendt som alt andet end fredelig i vores kvarter - den er nu aflivet) Oscar stopper op og tager fokus på hunden, det samme gør Charlie. Den sorte "lab" laver udfald, hvilket får mine to til at gøre det samme. "Labben" vælter sin ejer omkuld og vælger at bide hende, kunne se hun blev bidt i hænderne. Jeg skyndte mig hjem med mine to (lige rundt om hjørnet og ind i haven med dem) - Løber tilbage for at hjælpe kvinden - men da var hun allerede gået væk fra stedet - senere hørte jeg at hunden var blevet aflivet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dt er selvfølgelig rigtig ærgeligt for kvinden, MEN hvis ens hund ikke evner at ignorerer alt omkring den, er det altså livsfarligt at cykle med den! Jeg cyklede rigtig meget med Akita, hun reagerede ikke på hunde på fortovet der lavede udfald (skete flere gange), men man får mig f.eks. aldrig at se ude i offentligheden på cykel med Sally :lol: Det er jo den 100% sikre opskrift på en hospitalsindlæggelse :lol:

Jeg synes det er sødt af dig at henvende dig til hende og høre hvordan hun har det, men jeg synes ikke det er din skyld at hun er kommet galt afsted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og netop af den grund stopper jeg altid op ude foran de haver hvor hundene skaber sig. Min hund sidder så bare og får godbidder for at ignorere dem. Håber på den måde at kunne lære ham at ignorere hunde der fare frem.

Min forrige hund var god til at gå ved cyklen men kom der en kat var han smuttet. Det turde jeg ikk, men var dengang afhængig af at cykle med ham. Så han fik halti på og cykelturene blev meget mere trygge :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv en træls episode, men syntes nu ikke du skal bebrejde dig selv det. Det er bare ikke sikkert at cykle med en hund hvis ikke den kan ignorerer andre hunde, katte mennesker og alt man nu kan møde på sin vej. Syntes så alligevel det var flot af dig du tager kontakt og hører hvordan det går hende :5up:

Jeg ville utrolig gerne jeg kunne cykle med Dumle, men det går bare slet ikke med hans temperament. Har dog overvejet når vi flytter i noget større at få en cykeltrailer han kan sidde i gennem byen, så han kunne få lov at løbe ved siden af cyklen uden snor når vi er udenfor byen og kan se langt frem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og netop af den grund stopper jeg altid op ude foran de haver hvor hundene skaber sig. Min hund sidder så bare og får godbidder for at ignorere dem. Håber på den måde at kunne lære ham at ignorere hunde der fare frem.

Er det ikke bare at give de gøende hunde endnu mere stress end de har i forvejen? Er med på at det er en god situation at træne, but still?? OT sorry

Synes du har håndteret situationen godt Ulla. Det er bare overhovedet ikke sjovt at blive involveret i den slags uheld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja , hun fortalte idag , at hendes hund ikke var tryg ved fremmede hunde, den ikke kender. Og faktisk lidt tilbageholdende i det hele taget.Så klart den bliver bange for at passere et sted,hvor måske alle 7 hunde skriger- HER BOR VI: KOM VÆK. Mit hegn er nemlig sådan et metalhegn , hvor mine kan se igennem. Så de har været klar til den store kollektive larm.

For 7 år siden , da Laura var stabil mht lydighed og udvokset, cyklede jeg selv med alle 3 cockerer i snor til de grønne områder. Ikke specielt afslappende , men så kom vi længere væk , lidt hurtigerer og det var skønt. Man er så altid skidebange for, om en verbal ordre fiser ind, ved egern ,fugle og kat på vejen,.Da så Nana kom ,var den ældste for gammel og Nana alt for sprudlende. Jeg har også cyklet med Snoopy et par gange, når jeg var sendt på den til træning. Det holdt jeg op med, da der altid på disse stier kom løse hunde farende imod os.

Link til indlæg
Del på andre sites

(null)

Kaya: jo det er stressende for hundene i haverne og sikkert pisse træls for ejere og naboerne. Men omvendt så bliver min hund rigtig bange når der er fremmede hunde som gøer så vil gerne gøre ham tryg ved at gå forbi haverne hvor det er hunde som er udfarende og larmende. Og så er jeg nok bare træt af at folk i byen synes de kan være bekendt at lade deres hunde stå og glamme ;) det er også træls at være nabo til. Så synes at folk burde gøre mere ud af træningen eller kun være i haven med opsyn. Derfor tænker jeg at folk vel er ligeglad med at hunden gøer siden de ikk gør noget. Og så oplever jeg indimellem at hundene klapper i. Jo mere de gør jo mere står vi stille så de ikk får succes med at jage os væk. Når de er mere rolige og når barney er rolig, så går vi videre. Så oplever faktisk ofte at hundenes stress niveau falder. Men jeg er nok blevet lidt "ligeglad" på det punkt. I og for sig er det jo dem som skræmmer min hund og det kan jeg kun ændre på ved at ændre på min hunds opfattelse af dem :) og for mig er min hund vigtigst. Hvis ejeren af gøende hunde synes det er synd og stressende så må de jo enten gå tur med hunden og ikk lade den være i haven eller ændre hundens mønster i haven :) det er jo så deres ansvar ligesom det et mit ansvar at prøve at beskytte min hund imod den forskrækkelse han får når vi går forbi en have med en sådan hund. Og det lyder måske koldt og barskt men nu har jeg i så mange år taget så meget hensyn til andre og deres hunde men oplever gang på gang at det ikke gengældes, hvilket også er grunden til at barney bliver så bange når han går forbi andres haver med gøende hunde. Så har besluttet at så længe ejer er ligeglad med at hunden gøer i haven så kan jeg godt træne med barney udenfor. Det er vel ikk værre end en mor som lufter hund og stopper op for at vente på barnet som kommer lidt længere tilbage? Eller skal moderen gå 3 haver længere hen for ikk at stresse hundene bag hegnet og så lade barnet selv kører forbi og dels komme længere fra barnet man er stoppet for at vente på? Nej jeg synes altså det må være hundeejerens eget ansvar for hunden i haven. Men sådan er vi jo så forskellige :)

Dette er IKKE myntet til ts overhovedet! Blot et svar på den besked der kom til mig :)

Link til indlæg
Del på andre sites