Hop til indhold

Renlighed


Gæst Minnie
 Share

Recommended Posts

Gæst Minnie

Hej med jer..

 

Jeg har en lille Westi Hvalp, på 12 uger.. Lige fra den kom ind af døren her for 3 uger siden, har jeg gjort rigtig meget ud af at få den renlig. Jeg går ud med den hele tiden. Når den har leget, når den har sovet og når den har spist. Den har en masse uheld med tis indenfor, og den sætter sig gerne ned lige foran mig og tisser. Jeg har ikke skældt den ud når den har gjort det. Men jeg giver den heller ikke noget som helst opmærksomhed når jeg fjerner dens tis. Det er ikke tit den har afføring indenfor, det kan den godt holde.

Den går nogen gange hen mod døren og piver når den skal tisse. Andre gange sætter den sig lige foran døren og gør det.

 

Når den tisser udenfor, så roser jeg den altid.

 

Når den er alene hjemme, så har den ofte kun tisset en gang..

 

Jeg føler bare ikke der sker noget fremskridt.. Er der nogen der kan fortælle mig om det er normalt at det tager laaang tid?? Og skal jeg bare fortsætte med det jeg gør nu??

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Minnie
Du er på rette spor :-)

 

lige pludselig er den renlig og jeg tror vi var ude med vores ca hver halve time i starten

 

Ja det er jeg også.. Men når jeg er på job, så holder hun sig.. Men mon ikke det er fordi hun sover?

Link til indlæg
Del på andre sites

HVorfor vil du ikke give den opmærksomhed, når det at tisse er så frygteligt naturligt.??? Ville du hellerikke give et spædbarn opmærksom, når bleen nu engeng skal skiftes???

En 12 ugers hvalp har da ikke blærekontrol og at den ikke tisser meget , når den er alene er vel fordi den sover.

Drop alt om skuffelse og bare fortsæt , som du gør.

Og sæt dine forventninger ned til hurtig renlighed. De allerfleste hvalp er først fuld renlige i 6 mdr+s alderen, simpelthen fordi , der er de udviklet til at kunne styre det.

Det er altid ejers skyld, hvis det foregår et forkert sted.

Og du gør jo alt det rigtige, så det kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde det på præcis samme måde for nogle måneder siden med Mokkah... Vi gjorde nøjagtigt det samme med ham og følte også bare at vi ikke kom nogle vejne. Men så næsten fra den ene dag til den anden så stoppede det og nu har han været renlig siden starten af maj (med nogle meget få uheld, hvor vi kun har haft os selv at takke efterfølgende). Så det er bare at klø på og så lige pludselig en dag er den der. :-)

 

Jeg har hørt at hvis renligheden ikke er på plads når de er 6-8 mdr. gamle, så kan det være en god ide at indføre meget faste tisseture, så hunden vænner sig til det gennem regelmæssige ture. Men der er jo stadig noget tid endnu til den er så gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]89921[/ATTACH]

 

Sådan kan processen skride frem, med renlighed;-)

 

Den passer SÅ godt!

 

Jeg vil også sige at Dexter var 6 mdr. før vi kunne erklærer ham helt uhelds-fri.. Og jeg TROR de fleste hvalpe er omkring 3-4 mdr. så begynder er at forstå sammenhængen i at tisse udenfor er godt indenfor dårligt.. Men det er meget forskelligt fra hvalp til hvalp, og handler jo om mange forskellige ting udover træning også..

 

F.eks. er det i mine øjne nemmere at træne en hvalp når det er godt vejr udenfor, fordi mange hvalpe ikke bryder sig om regnvejr.. Det er også nemmere når man har en have, fremfor når man bor på 4 sal...

 

Derfor kan man ikke altid sammenligne med de hvalpe som er renlige super tidligt... Jeg ville aldrig forvente en hund under 6 mdr. være 100% renlig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...