Gæst sannneg Skrevet Juli 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2012 jeg har købt en 7 årig blandingshund (tæve) (dansk svensk gårdund blanding) den har hverken papirer, chip eller noget, så jeg ved ikke rigtigt noget om den andet end at den boede i hus med have og at der var 2 andre hunde, som de også skulle af med, jeg havde spurgt på forhånd om den kunne bo i lejlighed og være alene hjemme og det kunne den godt, men jeg er i tvivl hunden er super sød og dejlig, men den tisser på gulvet specielt om natten og den drikker vand hele tiden og når vi går med den småtisser den rigtig mange gange. jeg tænker at det er fordi den har boet i en have og bare kunne gøre det når den ville. så spørgsmået er kan man flytte en hund der har levet i en have i mange år til en lejlighed? og hvis man kan, hvordan får jeg den til at holde op, hunden er helt rolig og den viser ikke hvis den vil ud. Vi har kun haft den et par dage og den har slet ikke pivet eller noget. (vi går rigtig meget med hende ca. hver 2-3 time og det har vi også gjort om natten i disse dage, men det kan vi selvfølgelig ikke blive ved med når ferien er forbi) jeg har ikke været til dyrlæge endnu men den skal selvfølgelig registreres og alt det der, men jeg vil selvfølgelig gerne være sikker på at den kan omplaceres til os først og det er derfor jeg gerne vil have et råd fra jer - jeg kan godt aflevere hunden tilbage, men jeg vil jo gerne beholde den hvis det kan lade sig gøre er der nogen der kan hjælpe med et godt råd? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 få hunden undersøgt hos dyrlægen, måske har den en blærebetændelse, man kan normalt sagtens omplacere hunde fra hus til lejlighed det skulle ikke være noget problem, på mig lyder det mere som om hunden er syg:( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Sving en tur forbi dyrlægen. Dyret kunne lyde til at have blærebetændelse. Det kan også være fordi den simpelhen ikke har lært at være renlig eller det kunne være fordi den lige stresser en kort overgang pga flytningen. Altså til dr. Dyr og se om der er noget i vejen med kræet. Hvis ikke, så er det igang med at træne renlighed som var det en lille hvalp I havde fået i huset. Og selvfølgelig kan du have den i din lejlighed. Der er bare lige et lille problem, der skal fixes. Tillykke med dyret, velkommen her inde, husk vi elsker billeder og god fornøjelse med kræet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Min første tanke er også at den må være syg... Blærebetændelse f.eks. Normalt kan det sagtens lade sig gøre, problemet kan være, vil jeg tænke, aktivitets niveau.. Med en have er det lidt nemmere at få rendt krudtet af, og hvis hunden er vant til dette kan det nok sagtens give lidt "problemer", eller rettere nok sagtens betyde man skal være lidt mere obs på at aktivere hunden til den er faldet til i de nye vaner. Derudover er det også ganske normalt at den har lidt uheld indenfor de første par dage, selvom den er renlig... Alt er nyt for hende, og hun skal lige vænne sig til det. Hver gang hun tisser, så lad være at skæld hende ud, bare tag hende ud på en lille gåtur, og sørg for ikke at lave uheldet til en stor ting... Så vil hun hurtigt komme tilbage til at være renlig igen. Tillykke med jeres nye hund! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Velkommen til forummet:vinken: Jeg tænker også at det hele er lidt forvirrende for hende lige nu, så hun stresser og derfor er urenlig indtil hun lige har fundet ud af sin nye verden. DEt der med at sige til... Det er ikke sværere for en hund, at være i en lejlighed end i et hus. Det er jo samme koncept. Hun skal give signal, når hun skal ud. MEn hun skal jo lige finde ud af hvordan hun gør det hos jer. Så der kan lige gå lidt dage, inden hun finder ud af det. Så hvis i lufter hende ofte, ligesom I gør, så tror jeg det kommer. Men jeg ville også lige få hende tjekket ved en dyrlæge i det hele taget. For hun kan jo have en sygdom eller noget, som tidl. ejer ikke har opdaget og det er jo også vigtigt lige at have med i overvejelserne ved køb af hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Da jeg overtog min tæve, drak og tissede hun også i stride strømme den første uge. Det var simpelthen stress over flytningen. Der vil typisk gå 3 - 4 uger før en voksen omplaceringshund falder til ro i sit nye hjem, og viser sin sande personlighed. Du kan selv hjælpe hende ved at lave nogle små trænings-sessions i løbet af dagen - kontakt-øvelser, lette tricks o.lign. Det styrker båndet mellem jer, hvis du bruger masser af godbidder og ros. Et besøg hos dyrlægen skader selvfølgelig aldrig, men mit gæt er stress. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Ja jeg har næsten lige omplaceret en hund, fra have til lejlighed, for ham var det ikke noget problem overhovedet, han er ude mange timer hver dag alligevel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Jeg vil også mene at det er stress og savn af de andre hundes selskab. Men i værste fald kunne det jo være en livmoderinfektion,.Hunden har jo den typiske alder for dette.Så få også dette tjecket ved ultralydsscanning, for jeg måtte sidste år betale 17.270 kr for akut operation en lørdag aften.Og din hund er nok ikke sygeforsikret og nok for gammel til dette.Husk lige, at du kun har sælgers ord for dens rigtige alder. Få også kigget tandsættet efter. Kender andre , der har købt ældre hund end oplyst af sælger. Ihverfald efter dyrlægers mening Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Ja, et tjek ved dyrlægen ville være godt, ring derned først, så kan det være du skal have en urinprøve med:) Og ellers tag det roligt med hende, det tager tid at vende sig til nye mennesker og et nyt hjem, især efter så mange år! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts