Hop til indhold

Panic attack will commence in 3-2-1...


Amocca
 Share

Recommended Posts

fortæl lige noget mere om laserbehandling af analkirtler... Det har jeg aldrig hørt om...

 

Jamen det er egentlig pænt simpelt. Karla fik det første omgang for at slå en omgang betændte kirtler ned, derefter for at forhindre at det kommer igen. Det er noget med at det stimulerer blodkarrene og skulle sætte gang i heling (ved betændelse) - derefter for at skabe blodgennemstrømning og et "sundt område" så det ikke sker igen.

 

Hunden er vågen og står op imens - tager.. et kvarter? Skal gentages et par gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vanvidsalarm afblæst... Ved godt noknstadig ikke hvad der er galt, men har fået fotograferet hele bækken, rygsøjle og hofter og alt ser fint og fantastisk ud. Ingen uregelmæssigheder, ingen sammenvoksning, ingen prolapser, ingen tegn på slid eller gigt...

 

Så det er ikke gigt, spondylose, hd eller diskusprolaps... I det hele taget mener dyrlægen vi kan udlukke noget skelet overhovedet... Hun tror heller ikke, at det er medicinsk i maveregionen, når hun ikke viser andre tegn, som fx feber, opkast, diarre, madlede, sløvhed eller lign.

 

Så nu skal vi til kiropraktor / massør og se om vi kan finde noget i musklerne / ledbånd / sener....

 

Selvom jeg stadig ikke ved hvad der er galt, så er jeg lykkelig for at det ikke var noget med skelettet!

 

Hun fik iøvrugt en anderledes cocktail til sedering og en meget lille dosis, så hun var ikke 100% knockoutet på noget tidspunkt. Men hun tog det pænt, også da vi lagde hende på ryggen og strakte hende ud til HD billederne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vanvidsalarm afblæst... Ved godt noknstadig ikke hvad der er galt, men har fået fotograferet hele bækken, rygsøjle og hofter og alt ser fint og fantastisk ud. Ingen uregelmæssigheder, ingen sammenvoksning, ingen prolapser, ingen tegn på slid eller gigt...

 

Så det er ikke gigt, spondylose, hd eller diskusprolaps... I det hele taget mener dyrlægen vi kan udlukke noget skelet overhovedet... Hun tror heller ikke, at det er medicinsk i maveregionen, når hun ikke viser andre tegn, som fx feber, opkast, diarre, madlede, sløvhed eller lign.

 

Så nu skal vi til kiropraktor / massør og se om vi kan finde noget i musklerne / ledbånd / sener....

 

Selvom jeg stadig ikke ved hvad der er galt, så er jeg lykkelig for at det ikke var noget med skelettet!

 

Hun fik iøvrugt en anderledes cocktail til sedering og en meget lille dosis, så hun var ikke 100% knockoutet på noget tidspunkt. Men hun tog det pænt, også da vi lagde hende på ryggen og strakte hende ud til HD billederne...

 

 

Dejlig, dejlig update, men Amocca...går du ikke jævnligt til massage med dine hunde, når du dyrker så krævende en sportsgren med dem, som du nu en gang gør ?!? Under alle omstændigheder lyder det i hvert fald som den vej du skal med den bette Karla, men altså uha, so far; dejligt at vanvidsalarmen er afblæst :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig, dejlig update, men Amocca...går du ikke jævnligt til massage med dine hunde, når du dyrker så krævende en sportsgren med dem, som du nu en gang gør ?!? Under alle omstændigheder lyder det i hvert fald som den vej du skal med den bette Karla, men altså uha, so far; dejligt at vanvidsalarmen er afblæst :-)

 

Jo, Karla er afsted minimum 2 gange om året, det var jo også hos AnneLine - som er muskel akupressur behandler tingest - at ømheden blev opdaget... Min egen dyrl,ge foreslog Jakob fra Nordre Dyrehospital, som er dyrlæge og kiropraktor... Nogen der kender ham?

 

Det var godt, og især med bedøvelsen, må indrømme jeg var helt nervøs på dine vegne :oops: Er Anne-Line ikke kiropraktor/ledmanipulatør?

 

Jeg var også meget nervøs - men min dyrlæge er bare den bedstei hele verden, som tager alle de små ting alvorligt, hvis jeg siger det...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hov, har da glemt at opdatere denne tråd. karla var hos kiropraktor Regitze Rising for 8 dage siden. Hun var meget spændt i "mørbraden" - hvilket giver mening at det så gør ondt når man strækker hendes bagben helt ud i yderposistion, da den ligger hele vejen fra lysken til næsten op i nakken....

 

Hun skal have en tur mere på mandag og så mener Regitze at det hele er på plads igen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Jo, Karla er afsted minimum 2 gange om året, det var jo også hos AnneLine - som er muskel akupressur behandler tingest - at ømheden blev opdaget... Min egen dyrl,ge foreslog Jakob fra Nordre Dyrehospital, som er dyrlæge og kiropraktor... Nogen der kender ham?

 

 

 

Jeg var også meget nervøs - men min dyrlæge er bare den bedstei hele verden, som tager alle de små ting alvorligt, hvis jeg siger det...

 

Vi benytter os af Nordre Dyrehospital, og de kan varmt anbefales... De er rigtigt dygtige når det kommer til hunde og meget anerkendt... Vi har endnu ikke haft andet end gode oplevelser med dem (altså bortset fra at Hope stikker af fra dyrlægebordet)...

Det er også her Hope blev opereret sidste år. Og de er altid til at få fat i og hjælper gerne over telefon m.m.

Vi valgte dem fordi vores træner anbefalede dem. De har udover uddannelsen også taget en masse kurser osv i hundesprog mv. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...