Hop til indhold

Panic attack will commence in 3-2-1...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg var ved AnneLine i tirsdags i sidste uge. Karla var super i alle led og muskler, men havde noget ømhed i lænden... Vi gik ud fra, at det var de forbaskede analkirtler, der som altid driller... Jeg fik besked på, at lade hende få resten af ugen i ro og så få dem tømt i starten af denne uge.

 

Afsted til dyrlæge med os idag, nævnte at hun havde reageret ved lænden hos AnneLine. Dyrlægen mærker efter og får et hyyyyyyl som tak :???: Hun trækker og strækker lidt i hende, og kan få en reaktion, når hun kommer ud i yderposition med lænden... nu vil hun have røntgenbilleder, for at udelukke at det er noget alvorligt, som fx diskusprolaps :shock::megaked:

 

Jeg er igang med at gå i panik allerede... Der er intet at mærke på hunden, så sent som i morges lagde hun op til leg med Johna. Igår aftes blev de sluppet på træningspladsen og hun startede en spurteleg, som stod på i 20 minutter.... Hun spurter, leger, hopper og springer som altid og er lykkelig... viser ingen tegn på smerter, halter ikke og viser ikke området interesse... Hum strækker sig - både frem og tilbage - som hun skal / plejer... Hun vil hjertens gerne arbejde - som altid og tilbyder masser af adfærd og forsøger at få mig til at træne og lege med hende... Fortæl mig lige, at det ikke kan være så slemt når hun helt af sig selv er så aktiv!

 

Vi skal røntgenfotograferes imorgen kl 12. Jeg har taget fri, kan slet ikke overskue at skulle arbejde... en ting er røntgen og det resultat jeg er bange for at få. Noget andet er sederingen for at blive røntgenfotograferet, som hun jo reagerer meget dårligt på :megaked:

 

 

fuck fuck fuck... er i ikke nok søde at skrive at det bare er noget helt aldeles fjollet - et slag... et eller andet, som ikke betyder at min lille hunds liv skal ændres drastisk. Tænk hvis hun ikke må løbe agility mere? Kan jeg næsten tillade mig, at byde hende et liv hvor hun ikke må være aktiv, der er jo ikke noget i verden hun elsker mere...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Du skal bare tage den helt med ro. :ae:

 

Lige om lidt, så har du "spildt" en hel masse penge, på at finde ud af, at Karla bare havde lavet en lille tosse-streg og intet fejler!!

Sådan er det, når jeg siger det - NÅ!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender panikken! Men!!!!! En hund ER jo altså nu engang en hund:-) Og uanset hvor glad og tryg en hund er ved dyrlægen, er det bare aldrig 100%. Så at en hund stikker i et vældigt hyl ved dyrlægen, er der jo ikke noget nyt i. Og oftest viser det sig at der ikke er noget galt, men at hunden bare har givet lyd fordi den ikke synes at dyrlægen skulle trykke, trække og skubbe mere.

 

Hvis hun ingen symptomer har - ud over at råbe op ved dyrlægen - vil jeg gerne sætte mine penge på at hun bare synes dyrlægen er irriterende.

 

Med hensyn til sederingen, kan du jo bede om at hun kun lige får nok til at hun er rolig nok til at få taget de par billeder. Hun bliver jo skæv af det (modsat plegisil), så jeg ser ingen grund til at give så meget at hunden egentlig falder i søvn, blot den er tilpas rundtosset til ikke at gå i panik.

 

:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skal IKKE opereres, ihvertfald ikke lige nu... står lige til at skulle starte et forløb med Kirsten Brock fra Højby Dyrehospital - som er dyrlæge og homøopat. Jeg ville jo egentlig gerne have fjernet hendes analkirtler, men dyrlægen tror ikke på, at hun kan tåle narkosen, så syg som hun bliver af alt andet medicin vi har hældt i hende... Men hende her har haft gode erfaringer med at de-sensitivere dem overfor vacciner og antibiotika osv. ifølge AnneLine. Så det vil jeg ihvertfald gerne have hende igennem inden hun evt. skulle ligges i narkose...

 

Jeg er heller ikke sikker på, at man ville foreslå operation - diskus eller ej - når hunden ikke viser nogen tegn på gener i hverdagen? :vedikke: Hun har jo løbet bedre end nogensinde før i de sidste par måneders stævner... Hun giver den max gas og skåner ihvertfald overhovedet ikke sig selv... og hun er lidt af en tøs, så jeg forestiller mig absolut, at hun ville vise tegn på det, hvis det gjorde ondt når hun arbejdede??? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

øv! emn jeg tror altså heller ikke hun fejler noget alvorligt når hun af sig selv løber så meget rundt:)

 

Angående røngten. Skal hun bedøves for det? jeg tænker bare at sheila blev røngtenfotograferet i maj og fik intet. Det var vores aftale, da hun kort efter skulle opereres igen, igen og ingen grund til at bedøve konstant når nu sheila kunne ligge pænt stille når jeg var med til at holde hende. Hun rørte ikke en muskel og blev fotograferet på hver side og liggende på maven...

 

Men det kommer selvfølgelig an på om Karla skal ligge på ryggen med benene strukket ud for det er nok umuligt at få dem til uden bedøvelse...men ja, så giv så lidt som muligt:) og tag med hvis det gør karla roligere:)

 

Krydser fingre for jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Det lyder mærkeligt - kan det være hun er øm i maven og ikke i ryggen? Eller er lænden på en hund for enden af ryggen? :genert:

 

Kan godt forstå du er nervøs, krydser for alting er som det skal være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder mærkeligt - kan det være hun er øm i maven og ikke i ryggen? Eller er lænden på en hund for enden af ryggen? :genert:

 

Kan godt forstå du er nervøs, krydser for alting er som det skal være.

 

Det er helt nede i bunden af ryggen, sådan noget lyske / lænd / bagparti agtigt noget, hvor vi kunne få hende til at reagere... Min fantasi er på overarbejde og jeg forestiller mig alt lige fra svær HD til spondylose lige nu... Jeg kan ikke selv få hende til at reagere ved at røre / trykke der, men kan dog få lidt reaktion hvis jeg trykker hende på bugen helt nede næsten bag hendes bagben, men slet ikke noget i stil med skrigen og hylen :vedikke: Jeg ved det virkelig ikke....

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv noget hø! Men det lyder jo ikke umiddelbart som om hun sådan er ramt for alvor. Dolph bliver også noget sart hos dyrlægen.. Og hvad angår analkirtler, så har vi jo haft god succes med laserbehandling. Og det er jo i lysvågen tilstand :-)

 

fortæl lige noget mere om laserbehandling af analkirtler... Det har jeg aldrig hørt om...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Det er helt nede i bunden af ryggen, sådan noget lyske / lænd / bagparti agtigt noget, hvor vi kunne få hende til at reagere... Min fantasi er på overarbejde og jeg forestiller mig alt lige fra svær HD til spondylose lige nu... Jeg kan ikke selv få hende til at reagere ved at røre / trykke der, men kan dog få lidt reaktion hvis jeg trykker hende på bugen helt nede næsten bag hendes bagben, men slet ikke noget i stil med skrigen og hylen :vedikke: Jeg ved det virkelig ikke....

 

Motor har reageret ved dyrlæge har trykket/stukket fingre op et eller andet sted omkring det røde kryds, det viste sig at være giardia, derfor jeg spurgte om det kunne være noget med maven.

 

m.jpg

 

 

Men det er nok ikke der, for så havde dyrlægen nok ikke sagt røntgen. Håber der ikke viser sig at være noget. Hun lyder jo heldigvis slet ikke skidt tilpas!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Men ville hun så ikke have dårlig mave? Og have det skidt?

 

Det var bare et long shot.. men Motor var ikke dårlig men havde haft lidt mærkelig mave, jo. Men også almindelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... Ømhed der og det at hun ofte hviler i buk kunne også tyde på bugspytkirtelbetændelse, men hun har ingen af de andre symptomer: feber, opkast, madlede, sløvhed...

 

Jeg må vist hellere stoppe med at google sygdomme for ellers ender jeg med ikke at kunne sove i nat, fordi jeg bliver nødt til at holde øje med at hun ikke dratter død om :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: elsker hun dyrlægen? For hvis dyrlægen er djævlen, så kan man jo komme til at skrige, selvom noget kun gør en lille bitte smule ondt / tanken om tømning af analkirtler? Og hvis mor så befamler bugen hele tiden, kan man måske få lidt ondt der? Håber sådan, at det er ingenting :x: og ja, stop med at google og fantasere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hmmm... Ømhed der og det at hun ofte hviler i buk kunne også tyde på bugspytkirtelbetændelse, men hun har ingen af de andre symptomer: feber, opkast, madlede, sløvhed...

 

Jeg må vist hellere stoppe med at google sygdomme for ellers ender jeg med ikke at kunne sove i nat, fordi jeg bliver nødt til at holde øje med at hun ikke dratter død om :roll:

 

Ja, dont - håber de siger noget godt i morgen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: elsker hun dyrlægen? For hvis dyrlægen er djævlen, så kan man jo komme til at skrige, selvom noget kun gør en lille bitte smule ondt / tanken om tømning af analkirtler? Og hvis mor så befamler bugen hele tiden, kan man måske få lidt ondt der? Håber sådan, at det er ingenting :x: og ja, stop med at google og fantasere!

 

Hun elsker dyrlægen, så længe hun holder sig fra hendes mås... Men vi får det jo gjort ret tit, da hun ikke viser symptomer på fyldte analkirtler før de er betændte, så hun er vant til det og plejer ikke at sige sådan, selvom hun absolut ikke er tilfreds med at få det gjort...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...