Hop til indhold

Kan man lære en gammel hund at akivere sig selv?


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Luna keeeder sig i dag. Og istedet for bare at gå hen og tage noget legetøj, sidder hun og nedstirrer mig. Giver pote, klynker, sukker højt og går hen og lægger sig. Og efter et minut starter hun forfra.

 

Har hun lagt sig, skal jeg knapt blinke med øjet før hun reagerer:-D

 

Synes jo det kunne være fedt, hvis hun så bare fandt ud af at lege med sit legetøj..

 

Lige nu har jeg hældt en håndfuld af hendes mad ned i kassen med legetøj, så kan hun bruge et par minutter på at få dem op:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

halfdan gider da heller ikke lege alene med sit legetøj :lol: det tror jeg altså ikke, at der er mange voksne hunde, der gider? hvis han er en pest, får han bare besked på at stoppe, og så lægger han sig efter lidt tid. tror ikke nogen hund er død af at kede sig lidt, det er jo ikke lige frem fordi luna mangler opmærksomhed eller aktivering generelt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh det kan du have ret i:hmm:

 

Nå nu har vi lige været ude og træne bagben, det kan få hende til at tænke lidt. Vi øver "elefanten" og bruger en høj sten, så kroppen er strukket lidt ud. Det fatter hun hat af:lol: Og så er hun bare så grådig, så man skal virkelig passe på fingrene.

 

Men altså hun laver jo ikke meget andet end at sove hele dagen:genert: Ja, så går vi de der 3 ture..

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, det er bare så dejligt når de trælser en:lol:

 

Jeg må indrømme at jeg, hvis jeg er rigtig træt og ikke orker at aktivere, tyer til billige tricks. Bella har en Leo kegle og en eller anden billig foderbold. Dem fylder jeg med foder, frolic, tørret kylling og hvad jeg nu ellers kan finde. Da hullerne er af forskellig størrelse i de to stykker legetøj, tager det hende ret lang tid at få ud:-) Bagefter skal hun som regel bare nusses på maven, så falder hun i søvn:-)

 

Jeg har fundet ud af at det er en ualmindelig dårlig ide at spille fodbold med hende når hun keder sig, for så bliver hun bare vild og insisterende:-)

 

Hvis vejret er til at være ude, får hun tit et ben (oksekraft-, marv- eller nøgleben) eller nogle kedelige oksehudsben som hun så bruger en masse tid på at grave ned.

 

 

 

 

 

 

Det er vist godt at min hund ikke er overvægtig, eftersom jeg åbenbart kun kan finde ud af at aktivere med spiselige ting:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er da det samme herhjemme. sove, gå ture, kæle, evt. lege/træne lidt. jeg føler mig overbevist om, at luna ikke lider af understimulering :-D

 

Taark, det er jo lidt min frygt:oops:

 

Åh, det er bare så dejligt når de trælser en:lol:

 

Jeg må indrømme at jeg, hvis jeg er rigtig træt og ikke orker at aktivere, tyer til billige tricks. Bella har en Leo kegle og en eller anden billig foderbold. Dem fylder jeg med foder, frolic, tørret kylling og hvad jeg nu ellers kan finde. Da hullerne er af forskellig størrelse i de to stykker legetøj, tager det hende ret lang tid at få ud:-) Bagefter skal hun som regel bare nusses på maven, så falder hun i søvn:-)

 

Jeg har fundet ud af at det er en ualmindelig dårlig ide at spille fodbold med hende når hun keder sig, for så bliver hun bare vild og insisterende:-)

 

Hvis vejret er til at være ude, får hun tit et ben (oksekraft-, marv- eller nøgleben) eller nogle kedelige oksehudsben som hun så bruger en masse tid på at grave ned.

 

 

 

 

 

 

Det er vist godt at min hund ikke er overvægtig, eftersom jeg åbenbart kun kan finde ud af at aktivere med spiselige ting:lol:

 

Hehe jeg kan også sagtens aktivere Luna med mad, men hun er jo lidt træls, da hun tager på bare ved ordet mad:genert:

 

Denne foderbold er den hun får morgenmad i:

 

DSC_7475.jpg

 

Hund nummer 2 er løsningen :engel: så kan de lege uden du er med

 

Ja jo, men der skal jo lige spares op til den:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hund nummer 2 er løsningen :engel: så kan de lege uden du er med

 

Ja helt sikkert! Valhrona var MEGA klistrende, da hun var "ene-hund". Nu leger hende og Goofy (og nu også Krabi). Det med bolden til gengæld er vi ikke sluppet af med. Hun kan blive ved og ved og ved. Duracell-hunden! Og Goofy gider ikke bold.. Køb en vovse mere!! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

har samme problem med Basso - han kommer med snuden og puffer, forsøger at hoppe op i sofaen (strengt forbudt), fnyser hånligt og begynder så at gø - jeg tilbringer meget tid med at vende ryggen til det kræ.....

 

jeg har en gammel cardigan, som jeg gemmer godbidder i, og da den lugter af gamle godbidder bruger han temmelig meget tid på at lede - selv når den sidste er hapset.

 

en kong kunne også være en ide

 

ellers er den sikre vinder at gå en snusetur udenfor hvor snuden rigtig kan blive træt

Link til indlæg
Del på andre sites

har samme problem med Basso - han kommer med snuden og puffer, forsøger at hoppe op i sofaen (strengt forbudt), fnyser hånligt og begynder så at gø - jeg tilbringer meget tid med at vende ryggen til det kræ.....

 

jeg har en gammel cardigan, som jeg gemmer godbidder i, og da den lugter af gamle godbidder bruger han temmelig meget tid på at lede - selv når den sidste er hapset.

 

en kong kunne også være en ide

 

ellers er den sikre vinder at gå en snusetur udenfor hvor snuden rigtig kan blive træt

 

Ja en gåtur kunne være en ide, men vi har været ude og gå 5 km i morges, og det skulle gerne være noget, der ikke nødvendigvis involverer mig:mrgreen:

 

En frossen kong var en ide, men igen, så er det mad og det er ikke så godt, da hun tager meget let på

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil tro, at en meget madglad hund hurtigt kan lære, at det kan kaste lidt foderbold af sig, hvis man opfører sig meget ulideligt - helt ærligt ville jeg nok bare give hende den kolde skulder eller tilbyde lidt mavenus. hun er nok ikke helt dum hende luna ;-) (halfdan ville elske at bo hos dig, herhjemme bekymrer vi os slet ikke om hans velbefindende på den måde, vi beder ham bare lukke røven :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil tro, at en meget madglad hund hurtigt kan lære, at det kan kaste lidt foderbold af sig, hvis man opfører sig meget ulideligt - helt ærligt ville jeg nok bare give hende den kolde skulder eller tilbyde lidt mavenus. hun er nok ikke helt dum hende luna ;-) (halfdan ville elske at bo hos dig, herhjemme bekymrer vi os slet ikke om hans velbefindende på den måde, vi beder ham bare lukke røven :lol:)

 

Hun er møgforkælet og jeg har rygrad som en regnorm, I know:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Voodoo får den der på hver aften :lol: Stiiiiiiirrer først på den ene, så på den anden. Og bliver nogle gange JÆVNT insisterende, giver pote i Voodoo udgave (kradser en, ret hårdt), kravler op på en, siger lyde mens han bakker osv osv. Men det er altså bare ærgeligt, der sker ikke en skid :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Haha kan godt høre, jeg må ud og finde en rygrad:mrgreen:

 

Og Voodoo kan også sætte jeg-er-verdens-mest-deprimerede-hund-i-hele-verdenen ansigtet på:

 

 

200720121701.jpg

 

Det virker heller ikke, dog morer det os en lille smule :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Voodoo får den der på hver aften :lol: Stiiiiiiirrer først på den ene, så på den anden. Og bliver nogle gange JÆVNT insisterende, giver pote i Voodoo udgave (kradser en, ret hårdt), kravler op på en, siger lyde mens han bakker osv osv. Men det er altså bare ærgeligt, der sker ikke en skid :ae:

 

kender det så godt - lige midt i avisen eller når der for en gangs skyld er noget seværdigt i tv....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
kender det så godt - lige midt i avisen eller når der for en gangs skyld er noget seværdigt i tv....

 

Nåh ja, han stiller sig også altid LIGE foran tv'et :lol: Og kan stå der i laaaaaaang tid mens han stirrer. Han har godt regnet den ud, alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...