Museklik Skrevet Juli 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2012 Freya gider altså ikke ret meget mad. Det der har fungeret bedst er Barf. Men også her får hun mindre end hun bør - og levner næsten hver gang. Har prøvet at lave hjemmelavet mad med kød/ris osv. Det gad hun slet ikke. De seneste 2-3 mdr har hun UDELUKKENDE fået barf og så lidt forskellige mærker godbidder. Ingen menneskemad. Men.... Nu har jeg lige serveret rugbrød med smør og leverpostej :oops::oops: Og hun har ædt det hele. Det samme sker oftest, hvis jeg en sjælden gang har givet hende madrester. Jeg får næsten lyst til at kapitulere. Nu har jeg jo købt slagterkød til kræet i Frankrig, købt andelår, grisehaler og "Rigtig hundemad" for en mindre formue. Men næ nej. Hun foretrækker skodmad. Hvad ville I gøre? Fortsætte det sunde, bevidste fodervalg og have en hund uden madinteresse eller give efter? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Er hun tynd? Taber hun sig? Er hun tjekket for orm, særligt hjerte- og lungeorm? Hvis hun ikke er for tynd og ikke taber sig, skal du bare have tålmodighed! Fjern maden efter 10 min., tilbyd mad ved næste måltid, fjern efter 10 min. osv. Jeg har også kæmpet med Bella. Det viste sig i øvrigt at hun havde lungeorm, men det var nu ikke kun derfor. Efter hun er testet fri for orm, er der gået et halvt år, og nu spiser hun pludselig:vedikke: Hun er nu 17 mdr., og har stort set ikke gidet at spise siden hun var omkring 7 mdr. Hun blev behandlet for lungeorm da hun var 11 mdr., og har nok haft ormene i mindst 2 mdr. Jeg opdagede ormene da hun begyndte at tabe sig - det skal en hund på 11 mdr. ikke! Så få testet for orm og hav tålmodighed:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Museklik Besvaret Juli 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Er hun tynd? Taber hun sig? Er hun tjekket for orm, særligt hjerte- og lungeorm? Hvis hun ikke er for tynd og ikke taber sig, skal du bare have tålmodighed! Fjern maden efter 10 min., tilbyd mad ved næste måltid, fjern efter 10 min. osv. Jeg har også kæmpet med Bella. Det viste sig i øvrigt at hun havde lungeorm, men det var nu ikke kun derfor. Efter hun er testet fri for orm, er der gået et halvt år, og nu spiser hun pludselig:vedikke: Hun er nu 17 mdr., og har stort set ikke gidet at spise siden hun var omkring 7 mdr. Hun blev behandlet for lungeorm da hun var 11 mdr., og har nok haft ormene i mindst 2 mdr. Jeg opdagede ormene da hun begyndte at tabe sig - det skal en hund på 11 mdr. ikke! Så få testet for orm og hav tålmodighed:-) Hun er slank - ikke tynd. Hun er ikke tjekket, men har fået regelmæssige ormekure gennem sit liv. Dyrlægen sagde, at hun burde være uden orm med det mærke vi havde givet hende da vi overtog hende.... Og hun har fået en gang siden. Her kan du se hendes "statur": Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Jeg har en kæphest med orm! Og den typiske ormekur dræber ikke hjerte- og lungeorm. Jeg synes VIRKELIG at du skal få det tjekket. Ved min dyrlæge koster en afførringstest 120 kr, så det er til at overkomme. Om ikke andet for at udelukke det. Konsekvenserne er meget alvorlige hvis det ikke bliver behandlet, og et af symptomerne er madlede (=kræsenhed). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Hvor er hun i øvrigt kær:lun: Synes hun ser fin og slank ud - helt som hun skal være:-) Men synes nu alligevel du skal teste for orm (kæft, jeg prædiker!!!!), og er testen negativ, synes jeg ikke du skal tænke så meget mere over hendes kræsenhed. Hun ser jo fin ud:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Hjerte/lungeorm er ikke almindelige orm, og der vil en almindelig ormekur ikke hjælpe.. 120 kr? Det var billigt. Jeg giver 400 kr og afleverer 3-4 prøver (fra 3-4 dage i træk).. Men ellers er jeg enig. Servér maden for hende, spiser hun ikke, fjern det efter 10 minutter og servér først igen til aften. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Museklik Besvaret Juli 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Jamen jeg vil begynde at samle lorte ind... Suk... Hun skal alligevel snart derind og steriliseres. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Hun er slank - ikke tynd. Hun er ikke tjekket, men har fået regelmæssige ormekure gennem sit liv. Dyrlægen sagde, at hun burde være uden orm med det mærke vi havde givet hende da vi overtog hende.... Og hun har fået en gang siden. Her kan du se hendes "statur": [ATTACH=CONFIG]90946[/ATTACH] Tror du ikke bare du har en anden forventning til hvad hunden skal spise end hvad virkeligheden er? Hunden jeg ser på det billede er lissom den skal være, jeg tænker ikke engang slank, jeg synes den ser helt normalvægtig ud. Så jeg ved ikke hvorfor du tror hun ikke spiser hvad hun skal, for hun behøver ikke spise mere end hun gør, så når hun levner må det jo være fordi du har serveret mere end hun har behov for Bliv du bare ved med at fodre som du gør, spring evt. et måltid over indimellem hvis hun virker uinteresseret, og så lad være at give hende helt så meget. Taber hun sig må du jo så begynde at justere lidt op igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Museklik Besvaret Juli 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Tror du ikke bare du har en anden forventning til hvad hunden skal spise end hvad virkeligheden er?Hunden jeg ser på det billede er lissom den skal være, jeg tænker ikke engang slank, jeg synes den ser helt normalvægtig ud. Så jeg ved ikke hvorfor du tror hun ikke spiser hvad hun skal, for hun behøver ikke spise mere end hun gør, så når hun levner må det jo være fordi du har serveret mere end hun har behov for Bliv du bare ved med at fodre som du gør, spring evt. et måltid over indimellem hvis hun virker uinteresseret, og så lad være at give hende helt så meget. Taber hun sig må du jo så begynde at justere lidt op igen. Måske? Hun burde have 500 g (hvalpemængde) eller 300 (voksen). Jeg tror hun reelt spiser 200 g Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Jamen jeg vil begynde at samle lorte ind... Suk... Hun skal alligevel snart derind og steriliseres. Det er godt vi har hunde - så ved vi hvad alle vores sparepenge skal gå til:lol: Bella havde ingen symptomer, ihvertfald ingen vi havde bemærket. Hun havde hostet lidt 2 mdr. tidligere, men det blev afskrevet som kennelhoste. Men efter hun var færdig med behandlingen, fandt vi ud af at hun havde været syg! Hun fik lige pludselig bunkevis af energi, og den hund som alle roste for at være rolig, var slet ikke rolig mere:lol: Hun var den første hund vores dyrlæge har testet positiv, men siden da han han haft rigtig mange. Jeg er blevet ret hysterisk og får Bella tjekket 3-4 gange om året. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Jeg ser også en hund i fint hul , slet ikke mager. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Måske?Hun burde have 500 g (hvalpemængde) eller 300 (voksen). Jeg tror hun reelt spiser 200 g Jamen det er jo kun anvisninger, der er ingen der på forhånd ved hvad den enkelte hund har behov for. Jeg har en hund der skal spise mere end 50% mere end den anbefalede mængde og jeg har en anden der skal have mindre end den anbefalede mængde. Man kan starte med den anbefalede mængde og efterhånden som hunden enten taber sig eller tager på, justere på den daglige ration. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Juli 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2012 Jeg synes, at hun ser rigtig flot ud. Hun er slank og lækker, og ser overhovedet ikke "tynd" ud for mig Min hund vejer 7,2 kg (ifølge race standard skal hun veje 8-10kg) og spiser 10-40 gram tørkost om dagen (ingen godbidder eller mad ved bordet for nu), og hun fungerer fuldstændig fint! Hun er frisk og har masser af energi (går tur 1-2 timer om dagen og cykler et par gange om ugen + masser af leg). Nogle hunde er bare gode til selv at regulere de mængder, de spiser. Det er virkelig hårdt at se sin hund, når den næsten ingenting spiser, så jeg ved godt, hvordan du har det! Før i tiden spiste hun endnu mindre tørkost, fordi hun vidste, at der altid kom noget bedre. Og det gjorde der også . Så jeg lavede det klassiske tilbyd mad og fjern efter 15 min. Det tog 1,5 dag, og så begyndte hun endelig at spise. Hun fik hverken godbidder eller mad ved bordet. Det er snart en uge siden. Hun spiser ikke mere end hun gjorde før, men hun spiser sin tørkost nu. Det er meget bedre end at leve af at slikke leverpostej af.. Samt æde grillede pølser Så jeg er nogenlunde tilfreds nu, selvom jeg stadig ville ønske, at hun spiste mere. Da jeg stod i køkkenet i et sommerhus og tilberedte Eris's tørfoder med mayonaise og fløde, fik jeg bare nok. Hun snuste til det, spiste to piller, og forlod derefter maden. Så begyndte vi med disse ændringer. Jeg håber inderligt, at efter vi har kørt det sådan her, så lærer hun at spise, når der kommer mad og ikke være så kræsen. Jeg håber du finder den løsning, der passer jer bedst! Men jeg synes stadig, at hun ser fuldstændig normal ud !! Smuk og dejlig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juli 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2012 Freja ser rigtig godt ud på det billede - vær glad for at hun ikke har et gram for meget Hun spiser som hun har behov for - det kan du være sikker på. Alle mine beagler er meget forskellige i bygning. Charlie er en "almindelig" standard beagle - han vejer ikke et gram for meget - ligger på cirka 14,5 kg konstant Oscar er større i bygning, da han har en meget dybere brystkasse og kraftigere knoglebygning - Oscar vejer 16 kg - og i følge min dyrlæge er han bare perfekt - man kan mærke ryg/ribben på ham. Oscar er også småt spisende af mine beagler - det er ikke altid han nå¨r det kvantum han skulle have i følge vejledning - men han holder sin vægt og trives fint - så derfor vil jeg ikke nøde ham ekstra. Darwin er en såkaldt lille beagle for standarden - han burde veje ligesom Charlie skulle man mene - men han vejer altså kun 12.5 kg. Det har han gjort længe - han æder alt sin mad - men han får ikke tilbudt ekstra - for har er bare så fin som han er. Min erfaring er at man ikke skal stoppe alt muligt i sin hund for at få den til at spise - det kan i sidste ende give bagslag, så man år senere står med en overvægtig hund - det har jeg nemlig prøvet fordi jeg havde en hund jeg mente skulle spise noget mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2012 Hvis jeg gav min hund se meget foder, som han skal have ifølge anvisningen på posen, ville han være smældfed. Han skal have langt, langt mindre. Jeg stemmer i med de andre, hun ser ud til at være i fin foderstand, ergo spiser hun, hvad hun har behov for, og der er ikke grund til at prøve at nøde mere i hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juli 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2012 JEg synes også hun ser fin ud, men kender godt bekymringen når de ikke vil spise. MEn bare vent til hun er blevet steriliseret og voksen, så Skal det nok komme;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Museklik Besvaret Juli 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2012 Tak for alle jeres svar! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts