Hop til indhold

Det kan bare ikke være sandt


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Hvad spiser hunden?

 

Kunne du ikke som det aller første sætte ham over på råt, en enkelt type kød, og se om det gør en forskel?

Jeg mener helt ærligt at der er rigtig mange hunde der ryger i hård behandling som det første, og indimellem kan det altså godt klares uden.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved godt jeg ikke kan være det bekendt, men helt ærligt, på mig virker det her lidt vel opgivende, jeg er tilbøjelig til at give den bruger ret som skrev at det var alt for tidligt du fik hund igen, det er ikke fair over for hunden:(, jeg kan godt se du er uheldig.

Mit råd må være for hundens skyld find et andet hjem til den og tænk dig godt om før du kaster dig ud i en ny hund igen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må lige himle op her, jeg kan ikke se nogen som helst grund til at sætte ham over på Barf eller råt kød. Råt kød ville kun hjælpe en allergi hund hvis den har allergi over for lagermider. Det har ingen effekt hvis en hund har allergi over for husstøvmider, pollen, lopper, svampe eller noget helt andet. Det har hellere ingen effekt hvis hunden har allergi over for bestemte kødtyper.

 

Stella, jeg tror du skal regne med at dem der skriver gerne vil hjælpe dig og sikkert osse har en form for erfaring.

I stedet for at affærdige alle med et "det virker jo ikke" hvorfor så ikke prøve det?

 

Du har jo ikke fået konstateret om din hund har allergi, så hvad den ikke tåler ved du vel ikke?

Hvorfor trække den igennem et langvarigt eksperiment der kræver ret store udgifter og ikke er sådan top sundt for hunde som det første, når du lisså godt kan lave dit eget eksperiment som muligvis vil have samme resultat?

Ikke på vilkår om jeg ville sætte min hund i hormonbehandling inden andet var forsøgt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad får han at spise?

 

Vi fik jo problemer med kløe i stor stil, da Olivers skiftede produktionsland til DK i efteråret.

 

Der er intet at finde på hunden.

 

Vi har skiftet foder og kløen er pist borte..

 

Ud over tørfoder, får han tyggehudsben, tørrede lammeben, rå ben, frolic som guffere og rester fra menneske-maden (dog mest kød)

 

jeg har hørt at mange hunde har fået problemer med Olivers efter skiftet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Jeg gider ikke mere, jeg er åbenbart en udulig hundeejer der gør min hund til en stakkel som burde finde et nyt hjem !

 

Har også fået privat beskeder herinde om at det var mishandling at holde Teitur i live så længe. Jeg kan åbenbart ikke finde ud af holde hund ! Jeg gør åbenbart alt forkert. :megaked:

 

 

Farvel og tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå, at du er ked af, at din nye hund har allergiproblemer, og at du er bange for, at det skal gentage sig ligesom med Teitur.

Jeg synes du skulle tage en lille pause fra computeren, og prøve at samle tankerne og følelserne, inden du gør noget forhastet. Det er en svær omvæltning, men du skal nok komme godt ud af det.. Giv det lidt tid, og så kom tilbage, når du har fået ro i sindet.. Vi skal nok prøve at hjælpe dig så godt vi kan. Der er altid en løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må lige himle op her, jeg kan ikke se nogen som helst grund til at sætte ham over på Barf eller råt kød. Råt kød ville kun hjælpe en allergi hund hvis den har allergi over for lagermider. Det har ingen effekt hvis en hund har allergi over for husstøvmider, pollen, lopper, svampe eller noget helt andet. Det har hellere ingen effekt hvis hunden har allergi over for bestemte kødtyper.
Inden for mennesker ved jeg, at det har hjulpet en del at begynde at spise på en måde, der ikke belaster deres krop. Fx. ved at spise økologisk, så kroppen ikke bliver bombarderet med tilsætningsstoffer. Jeg har i hvert fald hørt om mennesker, der har haft rigtig god gavn af at ændre deres madvaner og jeg synes det giver god mening, at kroppen kommer mere i balance, når den ikke skal bruge energi på at komme af med alle de affaldsstoffer.

 

Og jeg troede egentligt bare det samme gjorde sig gældende for hunde - jeg var ikke klar over, at det kun ville hjælpe på en bestemt type allergi. Du skal ikke blive sur, det var bare for at hjælpe :-) Når jeg tænker nærmere over det, ved jeg selvfølgelig godt, at du har sat dig ind i det efter din tid med Teitur, men det tænkte jeg ikke lige over på det tidspunkt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gider ikke mere, jeg er åbenbart en udulig hundeejer der gør min hund til en stakkel som burde finde et nyt hjem !

 

Har også fået privat beskeder herinde om at det var mishandling at holde Teitur i live så længe. Jeg kan åbenbart ikke finde ud af holde hund ! Jeg gør åbenbart alt forkert. :megaked:

 

 

Farvel og tak

Så så Stella :bighug: Selvfølgelig kan du da finde ud af at holde hund og vi har alle sammen gjort ting, som set i bakspejlet har været rigtig dumme. Men sådan er det jo at være menneske. Man begår jo fejl, men det betyder slet ikke, at du gør alt forkert. Sådan hænger det heldigvis ikke sammen :-) Men jeg forstår nu godt din bekymring, for selvfølgelig har du ikke lyst til at gennemgå det samme en gang til, men slå nu koldt vand i blodet og se hvad der sker. Det hele løser sig jo nok :ae:
Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked::megaked:

 

Tjalur har kløet sig en hel del siden jeg hentede ham, han har kløet sig i lysken, på sin tissemand, i sine ører og bidt sig meget i forpoterne og på forbenene. Troede først det var pga alt den pels, men trimning har ikke gjort nogen forskel.

 

I morges lå han og bed sig rigtig meget i poterne og benene og kløede ører han af gulvene. Fik en tid ved dyrlægen. Men der var intet at finde på ham, hverken svamp, øremider, lopper, mider, skab eller andet.

Dyrlægen sagde at han desværre frygtede at det kunne være allergi, han symptomer skreg til himlen.

 

Derudover havde han forhudsbetændelse.

 

Så nu skal han have binyrebarkhormon i en måned, vaskes i kløestillende shampoo og og smøre ører i kløestillende.

 

 

:megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Hvad fanden er meningen med det her spasser liv ??

 

 

 

 

 

Hvis det viser sig at være allergi så skriger jeg højt inderligt og længe.

 

 

Dyreinternatet, tja de ville slet ikke have noget med det at gøre, nu er det jo over syv dage siden jeg købte ham, så det er ikke længeres deres problem.

 

Hm......... Den holder da vist ikke med de 7 dage........ :hmm:

Da du fik ham hjem d. 17. sagde dyreinternatet at han var sund og rask og gennemtjekket. Du ringer allerede 2 dage senere og gør opmærksom på problemerne.

Og de går da med til at trimme og chekke ham mandag, altså d. 23.

--Og nu har han så stadig problemer....

 

--Næ.. Problemet er det sædvanlige: Hvad vil DU? Vil du beholde ham? HAR du råd til det? Endda uden sygeforsikring? Eller vil du levere ham tilbage til internatet? Vel vidende at han nok ikke kommer ud i en ny familie.. :vedikke:

 

Købeloven skriver om 1-2 år når der er tale om sygdom hos en hund.

Men hvis du og internatet har indgået en aftale om 7 dages betænkningstid, så HAR du jo allerede gjort opmærksom på, at Tjaldur ikke er rask. Allerede efter 2 dage.

---Men hvad vil DU? :ae: Jeg synes ikke, at du har noget valg......... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Stella, jeg er ked af at læse, at der er en risiko for at Tjaldur har allergi, kan godt forstå at du er bekymret og ikke magter det :ae: Det jeg tror, folk reagerer på, er, at du meget hurtigt efter Teitur købte ny hund, og så kan jeg heller ikke lade være med at tænke på, at det jo nok er lidt et sats at begive sig i kast med en internathund, hvor man jo i hvert fald ikke ved hvad man får, modsat hvis man køber fra en opdrætter med gennemtestede og sunde hunde..

 

Jeg håber at tingene på den ene eller anden måde løser sig, og lad mig lige stå fast, at jeg ikke synes du er en dårlig hundeejer og at det er okay at begå fejl, det gør vi jo allesammen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Stella.

Virkelig kedelig læsning , og jeg føler med dig.

Men, men - jeg er ikke så sikker på det kun er allergi, det findes sikkert i racen, kender bare ingen . Men det findes i cavalier, der kender jeg det.Skulle han evt være 1 /2 cavalier???

Min veninde der trimmer mange cockerer ser da hellerikke allergi som et problem i racen.

Min tanke er så , at det kan være , at han har levet på et skodfoder og f.eks har tør hud, kløende hud.. Giv ham lidt madolie i foderet og en fiskeolietablet et par gange om ugen.

Hans hud har tillige været generet af alt den underuld, der ikke var trimmet af. Og pga klipning sidder den så stadig ,bare kort i huden og skal nok fjernes senere . Men nu kommer der da luft til.

Jeg synes ikke, det er så frygtelig at give prednison en tid, for at få ham i ro og ikke f.eks bide hul i huden, som nogle kan finde på.

Jeg ser så et problem mht at bade ham -det er han nok ikke vant til.

Da græske cockerLady kom til DK havde hun også hudproblemer, også pga lang pels og var desværre også smittet med leismania, hvilket ejeren godt viste.Hun havde tillige sår i huden , blev forsigtigt trimmet et par gange, fik ordenlig foder og tilskud af olie og blev fin og sund i huden.

Jeg ville i øjeblikket ikke give for mange forskellige godbidder, Hunde kan reagerer på ting de ikke er vant til.

Og det vigtigste er at få ham i pzykisk balance nu.

 

Og jeg forstår dit dilemma, du må beslutte om han er den rigtige for dig.

 

De bedste hilsner fra Ulla.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tænker.. Kan det ikke også godt være en reaktion på hele forløbet?

 

Han er jo et helt nyt sted, er totalt stresset endnu, har lige været igennem en trimning som slet ikke var sjov, efter at have været fuldstændig forsømt med kæmpe pelsknuder alle steder....

Han kan have levet af elendigt foder og reagere på det.

 

Der kan være rigtig, rigtig mange forklaringer på det, som slet ikke behøver indebære noget som helst alvorligt.

Så det behøver jo slet, slet ikke være så slemt.

 

Men hvad vil du helst selv?

 

Det er jo en helt fair beslutning at sige, at du ikke magter det nu og at der simpelthen fulgte for meget med i bagagen med Tjaldur.

Det vigtigste er, at du gør op med dig selv hvad du vil og går all in, alt efter hvad du vælger....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Man vælger ikke selv at have betænknings tid, det er der faktisk ikke noget der hedder. Man køber hunden og i den kontrakt som dyreinternatet har lavet, står der at alt deres ansvar for hunden bortfalder efter 7 dage. Jeg går jo ud fra at hunden er sund og rask, de har jo en dyrlæge derude der tjekker hunden ( desværre ved jeg i det her tilfælde godt hvem dyrlægen er og han er langt fra min kop te ) . De havde lovet at der ville være en dyrlæge med ved trimning, men det kom der hellere ikke.

 

Jeg kan ikke se det er mere risikabelt at købe hund fra et internat end fra en opdrætter rent sygdomsmæssigt og det var Teitur da verdens bedste eksempel på.

 

Tjaldur er en blanding af en amerikans cocker spaniel og en engelsk.

 

Ingen ved endnu med sikkerhed om det er allergi, der er desværre bare en hel del der tyder på det.

 

 

Jeg ville ikke aflevere ham tilbage, det kan jeg ikke få over mit hjerte, han er sådan en skøn hund og jeg elsker ham allerede højt. Jeg ved også at hvis han kommer tilbage bliver han aflivet. :megaked: Han fortjener virkelig at få en chance.

 

Jeg må bare krydse finger for at det enten ikke er allergi eller i meget mild grad.

 

Han får ikke godbidder for han ville ikke have nogen. Han får sit foder som er en blanding af hypo fra RC og det fra Hills jeg købte til ham. Har købt pate til hunde med sensentive skin, som jeg kommer over hans mad, ellers ville han ikke spise det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker.. Kan det ikke også godt være en reaktion på hele forløbet?

 

Han er jo et helt nyt sted, er totalt stresset endnu, har lige været igennem en trimning som slet ikke var sjov, efter at have været fuldstændig forsømt med kæmpe pelsknuder alle steder....

Han kan have levet af elendigt foder og reagere på det.

 

Der kan være rigtig, rigtig mange forklaringer på det, som slet ikke behøver indebære noget som helst alvorligt.

Så det behøver jo slet, slet ikke være så slemt.

 

Men hvad vil du helst selv?

 

Det er jo en helt fair beslutning at sige, at du ikke magter det nu og at der simpelthen fulgte for meget med i bagagen med Tjaldur.

Det vigtigste er, at du gør op med dig selv hvad du vil og går all in, alt efter hvad du vælger....

 

Har netop tænkt samme tanke!

 

Han pels har været frydteligt knudret og hvis det er det han forsøger at reparere ved at klø sig går der jo lidt tid inden den klipning hjælper?

 

Jeg ville se tiden an og se hvordan det går?

 

Du har jo i forvejen allergifoder fra Teitur og det kan jo ikke gå helt skidt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man vælger ikke selv at have betænknings tid, det er der faktisk ikke noget der hedder. Man køber hunden og i den kontrakt som dyreinternatet har lavet, står der at alt deres ansvar for hunden bortfalder efter 7 dage. Jeg går jo ud fra at hunden er sund og rask, de har jo en dyrlæge derude der tjekker hunden ( desværre ved jeg i det her tilfælde godt hvem dyrlægen er og han er langt fra min kop te ) . De havde lovet at der ville være en dyrlæge med ved trimning, men det kom der hellere ikke.

 

Jeg kan ikke se det er mere risikabelt at købe hund fra et internat end fra en opdrætter rent sygdomsmæssigt og det var Teitur da verdens bedste eksempel på.

 

Tjaldur er en blanding af en amerikans cocker spaniel og en engelsk.

 

Ingen ved endnu med sikkerhed om det er allergi, der er desværre bare en hel del der tyder på det.

 

 

Jeg ville ikke aflevere ham tilbage, det kan jeg ikke få over mit hjerte, han er sådan en skøn hund og jeg elsker ham allerede højt. Jeg ved også at hvis han kommer tilbage bliver han aflivet. :megaked: Han fortjener virkelig at få en chance.

 

Jeg må bare krydse finger for at det enten ikke er allergi eller i meget mild grad.

 

Han får ikke godbidder for han ville ikke have nogen. Han får sit foder som er en blanding af hypo fra RC og det fra Hills jeg købte til ham. Har købt pate til hunde med sensentive skin, som jeg kommer over hans mad, ellers ville han ikke spise det.

 

Jeg håber det ikke er så slemt, som du frygter. Og jeg pipper med her, sammen med dem, der siger at du ikke er en dårlig hundeejer, det er du ihvertfald ikke.

 

Kæmp videre, Stella:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes nogle dyrlæger er vældigt hurtige til at råbe allergi. Det gjorde de også på min gamle for en god håndfuld år siden. Og her 6-7 år senere er hun stadig den samme, gamle hund, der fungerer godt på hvad hun end får smidt i hovedet (og stjæler sig til).

 

Op med hovedet, lad dig ikke gå på af et par "dårlige anmeldelser" og giv ham noget tid til at falde til.

 

Begge mine ynder i øvrigt at gnide hovedet rundt i alle puder og tæpper efter mad, klør sig jævnligt i ørerne, hyggetygger lidt i poterne når de alligevel netter sig - og den gamle gnider endda bagdel efter hun har skidt. Men altså: ingen allergihunde her.

 

Svigermekanikkens welsh der fik råbt allergi udover sig var et spørgsmål om en super stresset hund, der kedede sig bravt i det daglige. Da den fik nyt hjem og korrekt aktivering har der ingen problemer været. Pointe: der er god chance for den lille mand reagerer på skiftene han har været ude for (skift til det bedre!) og det er derfor han reagerer fysisk.

 

Er Gudrun Frantsen stadig praktiserende, ved nogen det? Hvis nu du har brug for et andet input, Stella.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad får han at spise?

 

Vi fik jo problemer med kløe i stor stil, da Olivers skiftede produktionsland til DK i efteråret.

 

Der er intet at finde på hunden.

 

Vi har skiftet foder og kløen er pist borte..

 

Ud over tørfoder, får han tyggehudsben, tørrede lammeben, rå ben, frolic som guffere og rester fra menneske-maden (dog mest kød)

 

jeg har hørt at mange hunde har fået problemer med Olivers efter skiftet..

 

Ja Flipsen blev også ramt af det - og har desværrelige reageret på Lukullus også.....

 

 

 

Syntes nogle dyrlæger er vældigt hurtige til at råbe allergi. Det gjorde de også på min gamle for en god håndfuld år siden. Og her 6-7 år senere er hun stadig den samme, gamle hund, der fungerer godt på hvad hun end får smidt i hovedet (og stjæler sig til).

 

Op med hovedet, lad dig ikke gå på af et par "dårlige anmeldelser" og giv ham noget tid til at falde til.

 

Begge mine ynder i øvrigt at gnide hovedet rundt i alle puder og tæpper efter mad, klør sig jævnligt i ørerne, hyggetygger lidt i poterne når de alligevel netter sig - og den gamle gnider endda bagdel efter hun har skidt. Men altså: ingen allergihunde her.

 

Svigermekanikkens welsh der fik råbt allergi udover sig var et spørgsmål om en super stresset hund, der kedede sig bravt i det daglige. Da den fik nyt hjem og korrekt aktivering har der ingen problemer været. Pointe: der er god chance for den lille mand reagerer på skiftene han har været ude for (skift til det bedre!) og det er derfor han reagerer fysisk.

 

Er Gudrun Frantsen stadig praktiserende, ved nogen det? Hvis nu du har brug for et andet input, Stella.

 

Er helt enig i at det kan være stress-relateret, så synes ogå at du skal give ham tid Stella :bighug:

 

Da Flipsen fik kløe efter Olivers, gav jeg ham hajolie og købte en kløestillende spay fra Forever Living og i løbet af meget kort var han sig selv igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...