Hop til indhold

Kunsten at lette ben


Gæst Christine-toft
 Share

Recommended Posts

Gæst Christine-toft

Vi har jo August på 5 måneder, og var idag en tur i hundeskoven med ham. Her kom vi til at snakke om hvornår en hanhund mon begynder at lette ben? Er det i forbindelse med at de bliver kønsmodne og har behov for at markere sig, eller?? Og er det forskelligt fra race til race? :) Hvornår begyndte jeres hunde at lette ben? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som oftest hænger det sammen med den fysiske kønsmodning, men det kan også komme langt tidligere - har haft hvalpe på hold der lettede ben som 9 ugers - eller laaaangt senere... Nogle hanhunde tøsetisser stadig indtil de når den mentale modning omkring de 2 år....

 

Begge mine tæver letter ben. Den ældste begyndte omkring 2 års alderen - den yngste kopierede adfærden og har gjort det siden hun var omkring 6 måneder, på trods af, at hun endnu ikke har været i løbetid og dermed endnu ikke er fysisk kønsmoden som 15 måneders...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft

CBK - ja tænkte nok man ikke kunne sætte et endeligt tal på hvornår det begynder :) men er jo rart at høre hvornår det skete for I andre :)

Amocca - Der er ikke andre for end at se tiden an :) Det gør mig nu heller ikke noget at han tøse tisser for så føler jeg stadig jeg har lidt hvalp selvom han er ved at blive stor :) Synes det er skønt at den lille bare kopiere :) Hehe de skønne små vapser :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Taiki var 4 måneder da han begyndte, men det var mest en renligheds-sirligheds ting. Så undgår man bedst at få tis på benene.

 

I forb. med kønsmodningen er han begyndt at ville sparke bagud med bagbenene på jorden for at sprede duften. Men han kan ikke finde ud af det, så det ser noget forkølet ud. Hahaha.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft

Hehe August gør allerede det med at sparke bagud, det har han set sin legekammerat på 5 år gøre :) Men ser nu også meget fint ud når han står som om han er til udstilling, med total STIV hale og tisser :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...