Hop til indhold

Dum hund vil ikke drikke


Umulia
 Share

Recommended Posts

Cicero er underlig :roll: Han vil kun drikke af sin vandskål derhjemme, ingen andre steder.

Det begrænser jo vores aktionsradius en hel del, for jeg vil selvfølgelig ikke risikere at stå et eller andet sted ude i fædrelandet med en overophedet Bulldog.

 

Jeg synes jeg har prøvet alt. I starten tog jeg bare en flaske vand med, for mine andre hunde har godt kunne finde ud af at drikke fra en flaske. Men nej tak, det var da noget af det værste der nogensinde var sket for herren, at få vand hældt ud over tungen :shock:

Så begyndte jeg at tage en skål med, men heller ikke den vil han drikke af. Vores lokale købmand har endda en skål vand stående ved hundekrogen - den drikker han heller ikke af. Og vandpytter går han selvfølgelig i en kæmpe bue udenom :stupid:

 

Kan jeg regne med at hvis han virkelig bliver seriøst tørstig, skal han nok drikke? Eller kan en hund være dum nok til at tørste sig selv ihjel? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie drikker heller ikke når vi er ude. Hun har en vandskål hos mine forældre og den virker fint. Det er jo også en slags "hjem". Men når vi er ved stranden eller ude og gå langt så nægter hun at drikke det vand vi har med. Også selvom hun ligner en der er ved at gå til. Engang havde jeg tilbudt hende vand fra hundeflasken (sådan en hvor der er en vandskål klappet fast på vandflasken), fra min egen flaske ned i min hånd og prøvet at hælde lidt foran hende. Det skulle hun ikke have. Hun fandt en vandpyt lidt senere som var okay. (Det var jeg nu ikke meget for). Hun drikker heller ikke af fremmede skåle ved butikker. Måske har hun arvet min bakterieskræk :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Cicero er underlig :roll: Han vil kun drikke af sin vandskål derhjemme, ingen andre steder.

Det begrænser jo vores aktionsradius en hel del, for jeg vil selvfølgelig ikke risikere at stå et eller andet sted ude i fædrelandet med en overophedet Bulldog.

 

Jeg synes jeg har prøvet alt. I starten tog jeg bare en flaske vand med, for mine andre hunde har godt kunne finde ud af at drikke fra en flaske. Men nej tak, det var da noget af det værste der nogensinde var sket for herren, at få vand hældt ud over tungen :shock:

Så begyndte jeg at tage en skål med, men heller ikke den vil han drikke af. Vores lokale købmand har endda en skål vand stående ved hundekrogen - den drikker han heller ikke af. Og vandpytter går han selvfølgelig i en kæmpe bue udenom :stupid:

 

Kan jeg regne med at hvis han virkelig bliver seriøst tørstig, skal han nok drikke? Eller kan en hund være dum nok til at tørste sig selv ihjel? :hmm:

 

hm - har du prøvet at tage hans vandskål hjemmefra med ud i verden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at tage ham ud på en kortere tur (som i afstand til hjemmet) men på en varm dag? Det gjorde vi med Tea, da hun ikke ville drikke af vandflaske skålen, og vi blev ude, og blev ved med at lokke med vandet indtil hun endelig smagte på det. Nu har vi ingen problemer med at få hendetil at drikke længere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at tilsætte vandet lidt smag, for at vænne ham til at drikke andre steder og af andre skåle? Eks lidt tunvand i eller kyllingevand.

 

Det var en god idé, det vil jeg prøve. Tak :5up:

 

hm - har du prøvet at tage hans vandskål hjemmefra med ud i verden?

 

Det er en opvaskebalje der kan være 10 liter i. Vinnie bruger den jo også. Jeg vil helst undgå at slæbe rundt på den hvis jeg kan :lol:

 

Har du prøvet at tage ham ud på en kortere tur (som i afstand til hjemmet) men på en varm dag? Det gjorde vi med Tea, da hun ikke ville drikke af vandflaske skålen, og vi blev ude, og blev ved med at lokke med vandet indtil hun endelig smagte på det. Nu har vi ingen problemer med at få hendetil at drikke længere...

 

Det synes jeg at jeg har prøvet. Synes også han kan virke både træt og godt opkogt, og alligevel ikke vil drikke :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lidt samme problem med Rex, bortset fra, at han godt kan drikke af vandpytter og den klamme gryde med vand i hundeskoven.

Men er vi f.eks i skov eller v strand, har vi en lille skål med han kan drikke af, det vil han ikke.. Har så fundet ud af, at pjasker jeg med et par fingre i vandet, bliver det pludseligt lidt mere interessant, og han indtager en smule vand inden køreturen hjem:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare et vildt skud, de andre skåle du prøver, er det også hvidt plast? (i min verden er opvaskebaljer af hvidt plast :oops:) - Zamzam kunne sagtens dø af tørst, hvis der kun var vand i en metalskål, den slags drikker han bare ikke af, en kombination af hundetegn mod metalkant (dødsangst), når halsbåndet så er taget af får han reflektioner fra bunden af metalskåle (panik), så metalskåle går ikke til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min Oscar er også lidt underlig i den retning. Jeg husker vi engang var på besøg hos opdrætteren hvor hun havde sat vand overalt på gårdspladsen, så hundene kunne bare drikke. Oscar var tørstig, men drikke ville han pinedød ikke - på et tidspunkt blev det dog nødvendigt og her fandt vi ham drikkende af isvandet hvor øllerne lå til afkøling :lol:

 

Nu har han lært at bruge sådan en her: vandflaske.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

obelix :banan:

 

Som Groucho Marx sagde: I resemble that remark!

:oops:

 

Bare et vildt skud, de andre skåle du prøver, er det også hvidt plast? (i min verden er opvaskebaljer af hvidt plast :oops:) - Zamzam kunne sagtens dø af tørst, hvis der kun var vand i en metalskål, den slags drikker han bare ikke af, en kombination af hundetegn mod metalkant (dødsangst), når halsbåndet så er taget af får han reflektioner fra bunden af metalskåle (panik), så metalskåle går ikke til ham.

 

Den er grå, og den jeg har haft med på tur var hvid. Er ike sikker på at det betyder noget, for han drikker gerne af en hvid skål hos min mor.

 

Også bare en tanke herfra - når vi er på tur så drikker Ozzie af en hømhøm-pose (som jeg jo så hælder vand i) - der er flere hundevenner der har syntes det var ret spændende med vand i sådan en pose, så måske Cicero også vil.

 

Interessant. Det skal prøves :5up:

 

Min Oscar er også lidt underlig i den retning. Jeg husker vi engang var på besøg hos opdrætteren hvor hun havde sat vand overalt på gårdspladsen, så hundene kunne bare drikke. Oscar var tørstig, men drikke ville han pinedød ikke - på et tidspunkt blev det dog nødvendigt og her fandt vi ham drikkende af isvandet hvor øllerne lå til afkøling :lol:

 

Nu har han lært at bruge sådan en her: [ATTACH=CONFIG]91775[/ATTACH]

 

Sådan en har jeg også. Tror den er for smal til hans brede bullersnude :hmm:

 

 

Tak for jeres svar! Vi kæmper videre :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...