Hop til indhold

At slikke


Rams
 Share

Recommended Posts

(og nu tænker hele hf garanteret på slik:mrgreen:)

 

 

Boris slikker meget på os. Specielt tæer og fingre.

Han bliver ikke sådan 'besat' af det og kan ikke stoppe. Det har jeg set en anden hund engang, som gjorde.

 

Det kan tit være når der lige kommer nogle lækre bare ben eller fødder forbi ham. Så skal de lige have 3 slik. Men det er også når man nusser med ham. Så 'overtager' han lige nusningen ved at give sin hånd en slikketur også:lun:

 

Det sjove er nu, at Dexter aldrig har gjort det. Men nu, hvor han er 2 1/5 år, er han pludselig begyndt på det. Jeg er sikker på, at han har regnet ud, at Boris får positiv respons ved det. Så jeg tror at Dexter gør det nærmest for at få opmærksomhed.

 

Boris slikken er sådan en intens, grundig slikken, med lange slik. Hvor dexters er sådan en lille let hurtig, slikken, hvor man lige tænker 'hov! Var det lige en tunge, det der?!'

 

Hvorfor slikker nogle hunde?

Den hund jeg har set, som blev helt besat af det. Den kunne slet ikke stoppe, når den gik igang. Så blev den bare ved og ved, også selvom ejeren prøvede at stoppe den. Men den gjorde det kun ved mennesker, den kendte godt.

 

Er det grooming fra hundens side af?

Jeg har også hørt nogle teorier om at det er fordi ens hund mangler nogle mineraler eller noget.. men det tror jeg alligevel ikke rigtigt på..:hmm:

For jeg synes mine hundes slikken er situationsbestemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan kærlighedsslikker en del på os. jeg er sikker på, at det bare er begejstring og tilknytning og den slags. men han har også andre slags slikken. han har slikken os i næserne, og det er jeg altså ret sikker på, at han gør, fordi han synes, at det smager godt - mmmhh! og så har han slikken på vores ben, når vi kommer ud af badet, det må også være noget med, at det er særligt lækkert med kombien af salt hud og vand. og så har han slikken i mund/mundvige, som han beroliger/trøster/undskylder med - det bruger han særligt på den grædende baby. og på os, hvis han f.eks. er kørt for meget op i leg, og har bidt mig, så jeg har hylet op eller sådan.

 

mine forældres tæve har et lidt manisk forhold til slikken - netop det med at ikke helt kunne stoppe igen. men hun er generelt lidt overdreven i sine dæmpede signaler, og meget sådan ... insisterende indsmigrende over for alle mennesker. om det har noget at gøre med hendes fortid (i grækenland) tør jeg ikke sige, men det er vel nærliggende, at hun har fået lidt en social brist af en uhensigtmæssig hvalpetid eller ungdom dernede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Boris havde også den idé med at slikke, når man kom ud af badet. Det syntes jeg var træls, for han stoppede nærmest ikke før alle vanddråber var slukket af én. Det aflærte jeg ham ved at skrige og spjætte forskrækket (altså jeg gjorde det bevidst) ligeså snart han satte tungen på mig.

Så gik hunden væk nærmest med det udtryk i kropssprog: 'hun er squ for sær hende der!'

Og han sat ikke gjort det på nogen nyvaskede siden.

 

Når det kommer til noget Boris slukker fordi det garanteret smager godt i hans optik, så er det ører! :ivrig: helst børns eller ældre menneskers ører:slem:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Isak slikker, fordi han kan lide smagen af sved (afsløres af de områder, han målrettet går efter)

Petrine slikker, fordi vi ikke selv kan finde ud af at holde os rene (hun er meget omhyggelig)

Bastarden slikker når hun overvældes af kærlighed

Zamzam kommer med små forsigtige 'du er sød'-slik

Fønix er meget blid og nærrig med slik, nogle gange smager han lige, andre gange er det kys, men utroligt begrænset.

 

MEN, når man ser dem sammen, så slikker de hinandens mundvige, baby-Isak slikker meget, når han har været uartig og er blevet sat på plads, Zamzam og Fønix slikkede tit hinanden når de havde været lidt uvenner og så skulle køle ned. Det virker som om de hunde-slikker helt anderledes end de menneske-slikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tea slikker næsten hver gang vi nusser. Hun går målrettet efter hænderne, og hvis vi prøver at flytte hånden slår hun forpoterne omkring den og holder fast:roll:

 

Det er meget sødt, men også ret overdrevet. Ved ikke hvorfor hun slikker så meget, men det virker måske lidt som om hun meeget grundigt gør os rene. Når hun er færdig med en hånd, griber hun nemlig ud efter en anden. :hmm:

 

Vi prøver at begrænse det, har hørt fra mange at man ikke skal stoppe det... Men det er altså ret meget:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Tot var hvalp kunne han ikke finde ud af at slikke når han ville kæle - men BED meget konsekvent og HÅRDT med sine små sylespidse mælketænder , hvilket så somregel gav negativ kontakt , efterhånden har han dog lært at slikke , men det ender ofte med at han sidder helt stille og ganske forsigtigt holder min hånd eller arm i sin mund ,uden at jeg overhovedet kan mærke det . Skøre Kræ !

Link til indlæg
Del på andre sites

Benny gør rent, han synes tydeligvis ikke vi gør det godt nok selv :lol: Egon er mere kærlig og mest omkring øret/ansigtet/halsen når vi krammer. Han eeelsker de der krammere, tror det er derfor han slikker, sådan, NU hygger vi.

 

Benny kan slikke meget fordi vi er sådan nogle grise, det gider jeg ikke rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie slikker gerne mig på hænderne når jeg nusser. Jeg får også tit et ordentligt kys i ansigtet når jeg kommer hjem. Min kæreste derimod bliver der slikket meget på. Bag ørene, i ansigtet, på hans ben og arme.. jeg tror hun synes han er beskidt nogle gange. Han sveder også mere på sit job hvor han er fysisk aktiv. Og så smager han sikkert også lidt af pinde, han arbejder nemlig med træ og er fyldt med savsmuld når han kommer hjem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Kaia er sådan en... Der slikker.... På alt.... Gerne hele tiden :mrgreen:

Fingre, hænder, ansigt, arme, ben, tæer.... ALT!

 

Hun kan blive helt saglig, hvis hun får en hånd hun kan få lov at slikke og hun er ekstreeeemt grundig og hver en krog får en tur... Flere gange... Og så lige en tur igen.

Og helt ekstatisk bliver hun, hvis hun kan få lov at slikke og i ansigtet.

Ører, øjne, mund.... Gerne inde i munden... :genert:

 

Og kan hun ikke få lov at slikke på os, så tager hun Yoda....

Øjne... Ører.... Og pt. især inde i munden fordi han skifter tænder.

Hun sidder gerne med hele snuden heeeeelt inde i munden på ham og hun kan snige tungen ind i mundvigene på ham, selvom han i den grad prøver at holde munden lukket :sjov:

 

 

Og når Yoda så får nok og skrider... Så tager hun lige Bamse.

Der kan hun trods alt ikke kravle ind i munden på ham, men ører og øjne får heeeeel turen... Og lidt på hovedet også.

Håret skal jo sidde ordentligt og det kan hun lige klare :klap:

 

 

Ved ikke hvorfor hun gør det.

Men mit bud er, at hun synes det er super hyggeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...