Hop til indhold

Hjælp! Min lille Calla spiser ikke!


Gæst Calla
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg har idag lige fået en lille Dansk-svensk gårdhund hjem, men jeg har et lille problem. Hun spiser ikke noget, hun har fået pedigree hvalpefoder som hun er vant til, med en lille smule lunkent vand over.

Men hun har ikke spist noget, højst en 10-15 g.

Hun er 8 uger gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til! Og tillykke med den lille ny!

 

Det er jo en stor omvæltning for hende, at pludselig flytte til et nyt hjem. Så det er nok ikke så unormalt at hun ikke spiser så meget den første dag. Jeg ville vente og se hvad der sker, men mon ikke det kommer helt af sig selv i løbet af aftenen eller i morgen tidlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, jeg tænkte også på om det mon kunne være fordi hun lige var flyttet.

Hun virker meget livlig, men hun sover også meget.

Det ser ikke umiddelbart ud til at hun er syg.

 

Det er nok også meget normalt at hun sover meget den første dag, man bli'r træt af så mange nye oplevelser! Så hvis bare hun er livlig og har det fint når hun er vågen, så kan du vist ta' det helt roligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen:vinken:

 

Min viste ikke nogen synderlig interesse for sit mad den første uges tid, men så tog fanden ved hende! Så ro på, det skal nok komme:-)

 

Hvalpe sover meget. Ca. lige så meget som et spædbarn, altså 18-20 timer i døgnet. Det aftager langsomt, men generelt sover hunde meget. En voksen sover snildt 12-14 timer.

 

Husk at lade hvalpen sove når den sover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ladet hende sove det tid hun skulle indtil for lidt siden, hun var pludselig begyndt at pive og pive og pive.. Kan hun have haft mareridt eller noget? Hun sover heldigvis roligt nu :)

Det med maden venter jeg bare med og ser hvordan det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hun kan sagtens have haft mareridt :-D Det er helt normalt... Forresten kan jeg anbefale dig at låne bogen hvalpen af Lone Greva, her står der rigtig mange gode og brugbare råd til en ny hvalpeejer :-D Tillykke med hvalpen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Tror det er helt normalt, at nyflyttede hvalpe ikke spiser så meget i starten.

 

Min hvalp er bestemt ikke madglad, nu er han 6 mdr og spiser mindre end det anbefalede. Dog er han ikke tynd.

Jeg nødede Siku den 1 mdr, håndfodret ham. Det blev en rigtig skidt vane, så det vil jeg bestemt ikke råde dig til ;-).

Og sprede maden ud på gulvet, var et hit i starten, nu gider han ikke samle det op mere(madspild og job for støvsugeren!)

 

Aktivitetsbold med mad er Siku stadig interesseret i, det fungere godt her.

 

Prøv dig frem, hvis din hvalp heller ikke er madglad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg nødede Siku den 1 mdr, håndfodret ham. Det blev en rigtig skidt vane, så det vil jeg bestemt ikke råde dig til ;-).

Og sprede maden ud på gulvet, var et hit i starten, nu gider han ikke samle det op mere(madspild og job for støvsugeren!)

 

Aktivitetsbold med mad er Siku stadig interesseret i, det fungere godt her

 

Da vi som teenagere fik hund, der gad han heller ikke rigtig og spise. Min storesøster satte sig ud til ham i bryggerset og så gav hun sig ellers til at fodre ham med en gaffel :sjov:

 

Vi andre var totalt færdige af grin over hende.

Tror også godt hun selv kunne se hvor åndsvagt det var :stupid:

 

Cille er jo et bette nips på 2 kg, så i vinters, der droppede jeg det med at smide foderet ude, men istedet inde i mit køkken. Det endte også med en opgave for støvsugeren.

Hun gad kun æde lidt af det hvis katten kom ind og snuste til det. For tænk hvis hun skulle tage lidt af det :roll::lol:

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

det er helt almindeligt at så små hvalpe sover meget og pludslig falder isøvn de mærkeligste steder - ligesom babyer - for det er jo det de dybest set er , hvis hun er fra en flok hvalpe kan hun også godt savne " konkurencen " om maden fra de andre hvalpe. Det skal nok komme , der er ingen der dør af sult når de har adgang til mad.

Redigeret af anne-lise hansen
mangler
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...