Lonny Skrevet September 5, 2012 Rapporter Share Skrevet September 5, 2012 ...at journalisterne efterhånden er begyndt at udelade alle tillægsordene og nøjes med at beskrive hvad der er sket. Jeg syntes der er længere og længere i mellem de hysteriske artikler med orderne "skambed", "dræberhund", "kamphund", "blodtørstig" og hvad de ellers kunne finde på af spændende ord som ikke helt beskrev sandheden. Det er rart at historierne ikke længere indeholder alle disse tillægsord, og forhåbentlig kan det gøre at man i længden får dæmpet lidt af den angst overfor hunde der er blevet skabt i befolkningen over den sidste årrække. Se f.eks. denne artikel: Stor hund overfaldt lille hund - sn.dk - Sjællands Nyheder - sn.dk - Lokal - Sorø Alene det at der står "stor hund overfaldt lille hund" er da langt bedre end tidligere tiders overskrifter, hvor der nok i stedet ville have stået "Blodtørstig kamphund skambed..." Det var en ulige kamp, der mandag klokken halv seks om eftermiddagen fandt sted ved Super Brugsen på Frederiksberg i Sorø. Her begik en rottweiler nemlig et overfald på en cairn terrier, der som bekendt er noget mindre. Vicekriminalkommissær ved Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi, Jens Jedig, oplyser, at rottweileren rev sig løs fra den hundekrog, som den ellers var snoret fast til. Derefter angreb den altså en cairn terrier, som ifølge politiet fik skader på det ene bagben. - Vi ved muligvis, hvem der er ejer af rottweileren, så jeg tror, at sagen får et efterspil, siger Jens Jedig til DAGBLADET Ringsted og Sjællandske 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 Hmm.. jeg ved helt ærligt ikke hvordan en omtale som den du refererer til skal kunne dæmpe en eventuel frygt for hunde?? Det er stadig et, så vidt vides, uprovokeret overfald på en tilfældig hund og det kunne da ikke dæmpe min eventuelle frygt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 Kan huske da hende den lille pige blev overfaldet af sin stedfars(?) rottweilere....der inviterede de faderen på tv og spurgte "Synes du kamphunde skal være forbudte i Danmark?"....en underlig retorik, især set i lyset af en rottweiler jo altså ikke er en kamphund...der blev mediernes dagsorden for alvor tydelig for mig.... Bare en lille OT kommentar herfra...hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 Det er rart at historierne ikke længere indeholder alle disse tillægsord, og forhåbentlig kan det gøre at man i længden får dæmpet lidt af den angst overfor hunde der er blevet skabt i befolkningen over den sidste årrække. Den eneste måde at dæmpe en angst for uprovokerede overfald på hunde vil være, hvis der ingen ER. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 Og heldigvis har man jo ytringsfrihed i Danmark, og man kan jo ikke rigtigt meldes for injurier mod hunde, så der kan smøres riiiigtigt tykt på... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 Bare det at de får racenavnet korrekt er et kæmpe fremskridt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 Men det er heller ikke nogen hemmelighed, at der i perioder er nogle bestemte racer, der er syndebukke? Engang var det Rottweiler og Schæfer, i dag er det amstaff og alt andet, der ligner lidt. Medierne puster da lidt til den angst ved at skrive ord som blodtørstig og dræberhund. Og så ved jeg godt, at der har været en del episoder med såkaldte kamphunde, så det kommer ikke bare ud af den blå luft. Men jeg synes det er en usaglig måde at skrive på. Personligt køber jeg i hvert fald ikke aviser for sensationen, men for at læse om hvad der sker rundt omkring - og det skal gerne foregå med helt klare facts. Jeg er ikke interesseret i journalistens eller bladets personlige holdning. Jeg gider heller ikke læse aviser, der er smækfyldt med fordomme om indvandrere eller andre befolkningsgrupper, for at tage et eksempel. Så jeg synes det er fint hvis der kommer lidt mere fokus på at fortælle frem for at forarge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 Kan huske da hende den lille pige blev overfaldet af sin stedfars(?) rottweilere....der inviterede de faderen på tv og spurgte "Synes du kamphunde skal være forbudte i Danmark?"....en underlig retorik, især set i lyset af en rottweiler jo altså ikke er en kamphund...der blev mediernes dagsorden for alvor tydelig for mig.... Bare en lille OT kommentar herfra...hehe men en hund der kæmper er vel en " kamphund " ? uanset om den er listehund eller ej - synes det er rart hvis journalister skriver hvilken race der er tale om og så iøvrigt lader være med at fremhæve listehundene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 men en hund der kæmper er vel en " kamphund " ? uanset om den er listehund eller ej - synes det er rart hvis journalister skriver hvilken race der er tale om og så iøvrigt lader være med at fremhæve listehundene Der er jo ikke tale om en kamp, når en hund overfalder et barn eller en anden hund...så er der tale om et overfald.... Jeg synes ikke man skal fornægte racernes ophav, så jeg har ikke noget problem med at folk bruger ordet kamphund om amstaff, sbt, tosa, pitbull og bullterrier....men det bliver problematisk når man kalder dem alt muligt mærkeligt som "muskelhund" eller kalder vogtende racer for kamphunde.... det svarer lidt til at sige "mand overfaldet af 3 marinesoldater" når der er tale om et bandeopgør.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 men en hund der kæmper er vel en " kamphund " ? uanset om den er listehund eller ej - synes det er rart hvis journalister skriver hvilken race der er tale om og så iøvrigt lader være med at fremhæve listehundene Det synes jeg ikke. Jeg synes en kamphund er en hund, der oprindeligt er avlet til kamp. Altså, hvis den er ud af linjer, der i mange generationer er blevet avlet på egenskaber, der er gode at besidde, hvis hunden skal klare sig godt i "arenaen." Og efter hunde, der har klaret sig godt i hundekampe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 men så vidt jeg ved er fks engelske buldogs lavet til tyrekampe - og de er da ikke på lovens liste , for mig er en kamphund en hund der uanset race og størrelse er agressiv - så kan den for min skyld have en størrelse som en minipuddel eller irsk ulvehund - størrelsen er jo kun et spørgsmål om hvilken skade den kan forvolde, men efter min mening skal man skrive hvilken race de er og ikke fremhæve om det er en listehund eller ej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 men så vidt jeg ved er fks engelske buldogs lavet til tyrekampe - og de er da ikke på lovens liste , for mig er en kamphund en hund der uanset race og størrelse er agressiv - så kan den for min skyld have en størrelse som en minipuddel eller irsk ulvehund - størrelsen er jo kun et spørgsmål om hvilken skade den kan forvolde, men efter min mening skal man skrive hvilken race de er og ikke fremhæve om det er en listehund eller ej. Men det har jo bare intet med kamp at gøre...så kan en chihuahua også være en kamphund...hehe.. Men det andet synes jeg lyder fornuftigt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 men så vidt jeg ved er fks engelske buldogs lavet til tyrekampe - og de er da ikke på lovens liste , for mig er en kamphund en hund der uanset race og størrelse er agressiv - så kan den for min skyld have en størrelse som en minipuddel eller irsk ulvehund - størrelsen er jo kun et spørgsmål om hvilken skade den kan forvolde, men efter min mening skal man skrive hvilken race de er og ikke fremhæve om det er en listehund eller ej. Og det skal du selvfølgelig have lov til I min verden er det bare en måde at klassificere eller opdele hunderacer. Så på samme måde som man ikke kan opdele en hvilken som helst race i en af jagthundegrupperne eller en hvilken som helst hund i hyrdehundegruppen, så kan man heller ikke bare putte en hvilken som helst race i kamphundekategorien. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stefano Fava Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 Der er jo ikke tale om en kamp, når en hund overfalder et barn eller en anden hund...så er der tale om et overfald.... Jeg synes ikke man skal fornægte racernes ophav, så jeg har ikke noget problem med at folk bruger ordet kamphund om amstaff, sbt, tosa, pitbull og bullterrier....men det bliver problematisk når man kalder dem alt muligt mærkeligt som "muskelhund" eller kalder vogtende racer for kamphunde.... det svarer lidt til at sige "mand overfaldet af 3 marinesoldater" når der er tale om et bandeopgør.... Nej da, jeg er ikke okay med at folk kalder Bullterrier for kamphund. De er i den moderne stand ikke mere velegnet som kamphund end schæfer eller mynder. De blev brugt som en kort bemærkning for 200år siden til kamp, rotter og lidt bullbait men har udviklet sig utroligt meget x1000 med tiden, ligesom mange andre falske kamphunde racer. En sav er en sav. Men mange ting (køkkenknive, smøreknive, rusten skeer osv) kan bruges som sav. Herfra er det logik for perlehøns hvad min mening om kamphunde er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 Nej da, jeg er ikke okay med at folk kalder Bullterrier for kamphund. De er i den moderne stand ikke mere velegnet som kamphund end schæfer eller mynder. De blev brugt som en kort bemærkning for 200år siden til kamp, rotter og lidt bullbait men har udviklet sig utroligt meget x1000 med tiden, ligesom mange andre falske kamphunde racer. En sav er en sav. Men mange ting (køkkenknive, smøreknive, rusten skeer osv) kan bruges som sav. Herfra er det logik for perlehøns hvad min mening om kamphunde er. Men selvom du synes, at der er rigtig mange hunde, der kan bruges som kamphunde, så kan du vel ikke komme udenom, at der er nogle hunde, der er bedre egnede til det end andre? Og at der også er hunde, som er blevet brugt mere til det end andre alene af den årsag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 Nej da, jeg er ikke okay med at folk kalder Bullterrier for kamphund. De er i den moderne stand ikke mere velegnet som kamphund end schæfer eller mynder. De blev brugt som en kort bemærkning for 200år siden til kamp, rotter og lidt bullbait men har udviklet sig utroligt meget x1000 med tiden, ligesom mange andre falske kamphunde racer. Det er den moderne amstaff jo heller ikke...det er jo bare en pitbull med et andet navn, og de fleste har jo slet ikke de fysiske egenskaber i samme omfang som de oprindelige...der er nogle få mennesker der holder liv i de gamle linjer i USA... Men det ændrer jo bare ikke rigtigt ved det faktum at man mixede hunde af molosser/mastifftypen med små terriere for at lave en hund der var egnet til kamp... Jeg foretrækker man kalder dem racenavnet...men skulle jeg vælge mellem muskelhund og kamphund(med en pistol for panden..), ved jeg godt hvilket ord jeg helst ville have man kaldte mine, såfremt man bare holdt sig fra at kalde alle mulige andre racer det også.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 5, 2012 Rapporter Share Besvaret September 5, 2012 Nej da, jeg er ikke okay med at folk kalder Bullterrier for kamphund. De er i den moderne stand ikke mere velegnet som kamphund end schæfer eller mynder. De blev brugt som en kort bemærkning for 200år siden til kamp, rotter og lidt bullbait men har udviklet sig utroligt meget x1000 med tiden, ligesom mange andre falske kamphunde racer. Den udtalelse gør dig til en farlig hundeejer, set med mine øjne, for du lukker dine for at din hund stadig har egenskaber der er anderledes end hos de racer du nævner,.... skulle den komme i en situation hvor den kom op at slås. Jeg gad godt at se en schæfer, mynde eller golden (som alle fremhæver som værende den race der bider oftest) reagere på den måde som man ser det i det link jeg har sat ind af en bullterrier. En sav er en sav. Men mange ting (køkkenknive, smøreknive, rusten skeer osv) kan bruges som sav. Herfra er det logik for perlehøns hvad min mening om kamphunde er. Men selvom du kan save en gren over med en spiseske, må du da indrømme at en sav er bedre egnet,... også selvom den er rusten og ikke har været brugt til formålet i en menneskealder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 Men det er heller ikke nogen hemmelighed, at der i perioder er nogle bestemte racer, der er syndebukke? Engang var det Rottweiler og Schæfer, i dag er det amstaff og alt andet, der ligner lidt. Medierne puster da lidt til den angst ved at skrive ord som blodtørstig og dræberhund. Og så ved jeg godt, at der har været en del episoder med såkaldte kamphunde, så det kommer ikke bare ud af den blå luft. Men jeg synes det er en usaglig måde at skrive på. Personligt køber jeg i hvert fald ikke aviser for sensationen, men for at læse om hvad der sker rundt omkring - og det skal gerne foregå med helt klare facts. Jeg er ikke interesseret i journalistens eller bladets personlige holdning. Jeg gider heller ikke læse aviser, der er smækfyldt med fordomme om indvandrere eller andre befolkningsgrupper, for at tage et eksempel. Så jeg synes det er fint hvis der kommer lidt mere fokus på at fortælle frem for at forarge. Præcist! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 Hmm.. jeg ved helt ærligt ikke hvordan en omtale som den du refererer til skal kunne dæmpe en eventuel frygt for hunde?? Det er stadig et, så vidt vides, uprovokeret overfald på en tilfældig hund og det kunne da ikke dæmpe min eventuelle frygt Den eneste måde at dæmpe en angst for uprovokerede overfald på hunde vil være, hvis der ingen ER. Selvfølgelig ville det være bedst hvis der ingen bidskader var overhovedet, men dette er jo urealistisk. Men når man så tager hver enkelt bidskade og blæser op på forsiden af EB med overskrifter som blodtørstig og dræberhund, så er det da klart at man skaber en frygt hos befolkningen som ikke har bund i virkeligheden. Lidt ligesom da man skrev om voldsomme hjemmerøverier på forsiderne og beskrev dem med alle disse tillægsord, her endte det jo med at folk nærmest barrikaderede deres døre og Alarmselskaberne havde kronede dage, men reelt set var der jo så få tilfælde af disse hjemmerøverier at der slet ikke var nogen grund til denne panik. Og jeg ved da også at flere herinde har fortalt om at de oplever at folk virker mere skræmte over at møde dem med hund end folk gjorde før i tiden, og det tror jeg da netop skyldes at historierne har været beskrevet så "malende", og hvis man nu bare havde nøjes med de rene fakta, så ville folk ikke få denne ubegrundede angst for stort set alle hunde, men ville måske bare læse disse historier som enhver anden historie . Og jeg er helt enig med Therese, jeg er også træt af alle disse historier der allermest går ud på at få skabt røre i andedammen, jeg vil gerne have noget seriøst journalistik hvor fakta beskrives og jeg slipper for journalistens personlige holdning og alle de ord vedkommende kan finde på for at gøre historien så spændende som muligt, jeg mister rent faktisk fuldstændig tilliden til at journalisten er ærlig når alting overdrives på den måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret September 6, 2012 Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 Selvfølgelig ville det være bedst hvis der ingen bidskader var overhovedet, men dette er jo urealistisk. Men når man så tager hver enkelt bidskade og blæser op på forsiden af EB med overskrifter som blodtørstig og dræberhund, så er det da klart at man skaber en frygt hos befolkningen som ikke har bund i virkeligheden. Lidt ligesom da man skrev om voldsomme hjemmerøverier på forsiderne og beskrev dem med alle disse tillægsord, her endte det jo med at folk nærmest barrikaderede deres døre og Alarmselskaberne havde kronede dage, men reelt set var der jo så få tilfælde af disse hjemmerøverier at der slet ikke var nogen grund til denne panik. Og jeg ved da også at flere herinde har fortalt om at de oplever at folk virker mere skræmte over at møde dem med hund end folk gjorde før i tiden, og det tror jeg da netop skyldes at historierne har været beskrevet så "malende", og hvis man nu bare havde nøjes med de rene fakta, så ville folk ikke få denne ubegrundede angst for stort set alle hunde, men ville måske bare læse disse historier som enhver anden historie . Og jeg er helt enig med Therese, jeg er også træt af alle disse historier der allermest går ud på at få skabt røre i andedammen, jeg vil gerne have noget seriøst journalistik hvor fakta beskrives og jeg slipper for journalistens personlige holdning og alle de ord vedkommende kan finde på for at gøre historien så spændende som muligt, jeg mister rent faktisk fuldstændig tilliden til at journalisten er ærlig når alting overdrives på den måde. Hvorfor skulle journalister pludseligt begynde at skrive objektivt og neutralt om hunde, når de i så mange andre emner "skaber" historier og pisker en stemning op under dække af at "folk har ret til at høre sandheden" Jeg er generelt meget træt af journalister. Lige præcis EB har gjort en dyd ud af at skabe sensationer og gå meget hårdt på og det tror jeg næppe ændres, men hvis alle som bliver trætte af deres overskrifter protesterer og undlader at købe bladet sker der måske noget. Det kan så være hvad det er, men i disse tider skal der rigtig meget til at gøre indtryk på folk, sådan helt generelt og det er vel med den erkendelse at journalisterne blæser en historie op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret September 6, 2012 Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 Kan huske da jeg var knægt...ekstrabladet var et megahit...alle de andre aviser var lort fordi de var så kedelige...hehe... og så kunne jeg ellers sidde der og trygt og lunt i min forargelse over "de der skide perkere der bare massevoldtager i et væk", "de der forpulede ecstasy piller der bare er overalt" og "de der fucking rigmandsunger der sniffer coke med guldrør".... I dag er jeg heldigvis en hel del mere kildekritisk og tager nødigt ordet perker i min mund....hehe...men kan i huske det der blad man kunne købe engang? "en skør skør verden" hvor alle historierne var opdigtede? EB er nutidens svar på "en skør skør verden"... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret September 6, 2012 Rapporter Share Besvaret September 6, 2012 Årh man ... jeg elskede 'En skør skør verden' som barn - det eneste jeg ikke brød mig om var, at jeg ofte sad med en fornemmelse af at man bandt mig en historie på ærmet, og det var lidt trist for man ville jo så gerne tro på alle de fantastiske historier. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stefano Fava Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 (rettet) Den udtalelse gør dig til en farlig hundeejer, set med mine øjne, for du lukker dine for at din hund stadig har egenskaber der er anderledes end hos de racer du nævner,.... skulle den komme i en situation hvor den kom op at slås. Jeg gad godt at se en schæfer, mynde eller golden (som alle fremhæver som værende den race der bider oftest) reagere på den måde som man ser det i det link jeg har sat ind af en bullterrier. Men selvom du kan save en gren over med en spiseske, må du da indrømme at en sav er bedre egnet,... også selvom den er rusten og ikke har været brugt til formålet i en menneskealder. Selvfølgelig er en god sav bedre til jobbet. Schæfere bliver brugt dagligt til at "kæmpe" med mennesker og er skide gode til det med den rigtige træning. En hver politimand har ansvar for hans hund ikke bider en hver dreng/mand eller pige/dame der passerer, ligesåvel har jeg ansvar for at holde øje med min hund ikke tager en kamp med en hund fordi den kunne have et drive der er langt nede i generne(den bt i videoen er godt nok modig ).. Tror også folk der ejer mynder ikke lader deres hunde rende efter en hver kat eller kanin de møder på deres gåture, selvom det helt sikkert ville være rimeligt interessant for hunden uden ordenlig tilsyn/træning af mennesket. Min hund har ingen drive til kamp med andre hunde, Nikki er blevet skambidt som ganske lille af en schæfer(hovsa) og som knap 3årig blev hun igen bidt af en bomuldhund hvor hun igen ikke engang advarer den anden hund? Tror ikke på min hund kunne komme op og toppes med en hund, om den anden hund så var igang med at æde mig levende. Da jeg boede med min ex, for exens store cane corso blanding(80kilo hund) på Nikki i en resource konflikt om maden - nikki bliver bidt dybt undersiden af hovedet og fik dræn - hun pev men løb hen til mig og gemte sig istedet for at tage kampen op - selvom madskålen var hendes og canecorso blandingen ville have hendes mad. Nu er min repræsentant af racen nok ikke helt normal på alle leder og kanter, og man siger jo så ofte at bullterriere kan have problemer med egetkøns aggression? Har endnu ikke oplevet en bullterrier med aggression mod hunde overhovedet! Der er historier derude, men jeg går efter de mange individer jeg har kendt. For guds skyld, min søsters søde lille blanding er mere skrap mod andre hunde. Jeg er bestemt ikke en farlig ejer af racen, jeg ved da godt den ikke skal slås for så får jeg skylden i 99.99% af gangene(hvis den anden ikke er en listehund). Jeg ved også godt min hund har en større chance i en "slåskamp" mod en mynde, end hvis det var min daværende gravhund. Jeg ved også jeg vejer 100kilo, og vil en 45kilo supermodel slås så ville jeg nok få den største voldsdom om jeg så tabte slåskampen. Sådan er det bare! "With great power comes great responsibility" Selvom jeg nægter at kalde min terrier for en kamphund, og nægtede at kalde min gravhund for en jagthund. Så er det altså ikke fordi jeg er dum og er blind for hvad racen oftest er avlet til i gravhundens tilfælde. I bullterrierens forsvar vil jeg gerne påpege at hunden har ændret sig så utroligt meget på de sidste 200år(dengang hunden kunne bruges til kamp med profit), bullterrieren har ændret fysik TOTALT og sindet er også blevet meget mere "blødt". The New Bull Terrier: Den "gamle" som for en lille bemærkning blev brugt til kamp mod hunde: http://chestofbooks.com/animals/dogs/Terriers-UK/Chapter-II-The-Bull-Terrier.html Faktisk er jeg blevet vandt til at svare folk "det er en udstillings race" istedet for muskelhund, bare for at forvirre folk endnu mere vedr. de farlige listehunde, og det er faktisk vidt anerkendt at kalde bullterrieren for en udstillings race istedet for muskelhund. Min hund er ikke en kamphund, men jeg er ikke blind for dens potentiale. Det er så 100% mit ansvar at jeg fører den på en måde, så den ikke er farlig for sine omgivelser. Min gravhund var ikke en jagthund. Den kunne fint bruges til det med den rette prægning, og den har da også haft nogen høns og duer med hjem pga. vores dårlige hegn og mit manglende ansvarstagen. Jeg var 16 da jeg fik min gravhund, ung og dum og med en far der er en typisk italiener(altså ligeglad med alt for meget). Heldigvis bliver man klogere med alderen, og heldigvis (lidt fordomsfuldt) er jeg også halv dansker. Jeg er halv italiener, men er bestemt ikke en hingst. Den lader jeg lige ligge. Redigeret September 7, 2012 af Stefano Fava Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Min hund er ikke en kamphund, men jeg er ikke blind for dens potentiale. Det er så 100% mit ansvar at jeg fører den på en måde, så den ikke er farlig for sine omgivelser. Det er vel sådan det bør være :5up: Jeg synes man rigtigt meget om at hunde kun er hvad de er avlet til - en hyrdehund hyrder, en retriever henter, en kamphund bider osv. Alligevel har jeg efterhånden mødt temmelig mange eksemplarer, der er helt udenfor den "kasse", hvor folk mener, de hører til. Der kan selvfølgelig være noget galt med hunden, men det kan jo også være kassen, der er for lille, så hunde muligvis slet ikke er så begrænsede i deres muligheder, som de fleste tror. Tag f.eks. ham her: Males - Tennpenn Kennels Siden er lidt forældet, så der står ikke noget om hans mange titler, som er: Ch - IABCA Champion CGC - Canine Good Citizen CD- Companion Dog K9S&R - K9 Search and Rescue LC - Lure Coursing HIT - International Herding Instinct Tested Han går også til IPO og Dock Diving, og for at det ikke skal være løgn, fungerer han i det daglige som servicehund for et autistisk barn. Er det så fordi han er en usædvanlig Pit Bull, eller er det fordi racen i virkeligheden ikke er den frådende kamphund, mange tror den er, men i virkeligheden den fantastiske allround hund, den bruges som i sit hjemland? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret September 7, 2012 Rapporter Share Besvaret September 7, 2012 Det er vel sådan det bør være :5up: Jeg synes man rigtigt meget om at hunde kun er hvad de er avlet til - en hyrdehund hyrder, en retriever henter, en kamphund bider osv. Alligevel har jeg efterhånden mødt temmelig mange eksemplarer, der er helt udenfor den "kasse", hvor folk mener, de hører til. Der kan selvfølgelig være noget galt med hunden, men det kan jo også være kassen, der er for lille, så hunde muligvis slet ikke er så begrænsede i deres muligheder, som de fleste tror. Tag f.eks. ham her: Males - Tennpenn Kennels Siden er lidt forældet, så der står ikke noget om hans mange titler, som er: Ch - IABCA Champion CGC - Canine Good Citizen CD- Companion Dog K9S&R - K9 Search and Rescue LC - Lure Coursing HIT - International Herding Instinct Tested Han går også til IPO og Dock Diving, og for at det ikke skal være løgn, fungerer han i det daglige som servicehund for et autistisk barn. Er det så fordi han er en usædvanlig Pit Bull, eller er det fordi racen i virkeligheden ikke er den frådende kamphund, mange tror den er, men i virkeligheden den fantastiske allround hund, den bruges som i sit hjemland? Det er fordi han er en almindelig pitbull hvor det fulde potentiale er blevet udnyttet... Og holy fuck hvor er han da egentlig lækker.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts