Hop til indhold

At hive en hund i halen?


Shii
 Share

Recommended Posts

Det gør ikke fysisk skade, så vidt jeg ved, men i dyreværnsloven står, at man ikke må påføre dyr unødig smerte og lidelse.

 

I transportforordningen, som godt nok omhandler svin, kvæg, heste, får mm. under transport, står der direkte i bilag III, kap. I, pkt. 1.8, litra d (så vidt jeg husker på stående fod:mrgreen:) at man ikke må trække dyr i ører, hale, horn, pels, ben eller lignende, hvis det påfører unødig smerte og lidelse.

 

Der er som sådan heller ingen fysisk grund til at man ikke må slå børn, men det må man bare ikke......:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør ikke fysisk skade, så vidt jeg ved, men i dyreværnsloven står, at man ikke må påføre dyr unødig smerte og lidelse.

 

I transportforordningen, som godt nok omhandler svin, kvæg, heste, får mm. under transport, står der direkte i bilag III, kap. I, pkt. 1.8, litra d (så vidt jeg husker på stående fod:mrgreen:) at man ikke må trække dyr i ører, hale, horn, pels, ben eller lignende, hvis det påfører unødig smerte og lidelse.

 

Der er som sådan heller ingen fysisk grund til at man ikke må slå børn, men det må man bare ikke......:-)

 

 

aaaaarh vel :lol: vedvarende tæsk kan da godt nok give gevaldige fysiske såvel som psykiske mén! Tror det er noget i den stil Shii leder efter :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Halen hænger jo sammen med rygsøjlen, så at hive en hund hårdt i halen kan give smerter og skader. Ligeledes er der en del nervebaner i halen, som kan blive påvirket hvis pelsen vokser for lang, og derved slæber langs jorden - den kan give smerter og i værste tilfælde "krølle" på halen. ;-)

 

Watertail kan jo komme ved megen svømning, ekstrem logren eller kulde, og det sidder i området lige over haleroden, og det er meget smertefuldt... Så man skal bestemt ikke kimse af, hvor følsomt haleområdet på en hund er ;-) Og har man først oplevet watertail hos sin hund, så gør man ALT for at forebygge det, og undgå at den får det igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

At hive en hund i halen ( ved kraftige ryk ), KAN give hunden problemer i ryggen, da rygsøjlen og halen er forbundet. Har en hund rygproblemer, viser det sig også ofte ved at halen enten er skæv eller hænger. Derfor kan man godt rykke krydset eller bækkenet skæv hvis man er meget uheldig, eller hunden har svag ryg eller feks er gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte nemlig nok at det kunne give problemer med ryggen...

 

Ville bare gerne være sikker, for nogen gange har jeg virkelig bare lyst til at "lade stå til"..

 

Sagen er nemlig den at Dexter løfter Penny i halen RIGTIG ofte, hver gang vi fjerner Dexter/Stopper Dexter ryger Penny lige i leg med ham igen, og provokere nærmest ved at sætte sig på hans hovede og løbe væk.. Og det eneste der "stikker ud" når hun gemmer sig under bordet f.eks. er jo halen, og derfor hiver han hende ud i halen...

 

Jeg farer jo op hver gang, men han har flere gange nået at lave en sejrs runde i stuen med Penny dinglende i halen :???: Det virker nemlig ikke som om at det "gør ondt" på hende... Men okay den hund altså... Han løfter hende også i øre, nakkeskind, kinder, og selvfølgelig ben også... Suk...

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, ikke hensigstmæssig leg overhovedet! Bliver nødt til at sige det altså.

 

Penny er sikker fyr og flamme og straks tilbage, men hun lærer jo at lege voldsommere end nødvendigt på den måde.. udover at hun kan komme tilskade.

 

Da mysla kom ind i familien som hvalp var sheila i snor hver gang de var sammen også indendørs indtil mysla var 4-5 mdr, hun var simpelthen alt for voldsom ved den lille prut ellers..

Heldigvis boede de ikke sammen, men var bare sammen i flere timer 3-5 gange om ugen. Styring og børnelåger er sagen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, ikke hensigstmæssig leg overhovedet! Bliver nødt til at sige det altså.

 

Penny er sikker fyr og flamme og straks tilbage, men hun lærer jo at lege voldsommere end nødvendigt på den måde.. udover at hun kan komme tilskade.

 

Da mysla kom ind i familien som hvalp var sheila i snor hver gang de var sammen også indendørs indtil mysla var 4-5 mdr, hun var simpelthen alt for voldsom ved den lille prut ellers..

Heldigvis boede de ikke sammen, men var bare sammen i flere timer 3-5 gange om ugen. Styring og børnelåger er sagen:)

 

Helt bestemt, men nu var det hverken råd omkring hundeleg eller råd til at styre mine hunde jeg ledte efter.

 

Men jeg kan også se jeg allerede trådte ved siden af, så den måtte jo ligge som min egen fejl :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...