Ulla H Besvaret Oktober 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2012 Uanset om det er opdrætter sidste kuld, burde hun jo vide at en så økonomisk sag kunne komme.Hun burde vel kende til racen skavanker.Kan godt ske ingen af forældrene led af dette ,men der har sikkert været fortilfælde og måske er hun så selv blevet snydt. Jeg ville ikke stole på hun stopper, det siger så mange i sådan en situation.Masser af sådanne opdrætter laver da kuld igen bare ofte indenfor en anden forening.Hvis de vil have stambog på dyrene altså. Jeg ville nok i dit tilfælde forlange mindst halvdelen af operationen betalt af opdrætter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Dejligt at i har fundet en holdbar løsning! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Opdatering, i dag blev Freja opereret: Ok, må erkende at jeg græd lidt da vi afleverede hende... Måtte ikke blive til de bedøvede hende, men fandt ud af at det var hårdest for mig af os alle... Imens hun blev opereret nåede vi stort set det hele og fik gjort os klar med alle jeres gode råd Vi henter hende efter de ringer og siger at operationen er gået rigtig godt. Da vi henter hende ryster hun meget og har svært ved at se om hun er utilpas eller om det er pga rester af narkosen osv- så er helt klar på at vi bare skal hjem NU og putte... Vi får puttet 10 min før hun har småtisset/sivet tis ud imens hun sov. Var hvad vi mindst havde forventet, så ingen ko på isen. Derefter viste hun selv signaler for at skulle ud- og har gjort det lige siden... Nu går hun og keder sig- vil lige... Ingen har åbenbart fortalt den bette hund at man skal være træt og sove efter en operation. Vi har begge puttet os på sofaen som plejer at aktivere hendes hyggegen, fjernet det meste af hendes legetøj og gjort alt for at hun skal være i ro- men ak, hun mener åbenbart at hun har sovet og fedet den det hun skulle i dag... Har nu smækket noget aftensmad sammen til hende med håb om at hun bliver træt og mæt - men fantastisk at se at hun har det godt... Vi fik at vide at i de 30 år hun havde været dyrlæge havde hun kun set 2 tilfælde af Frejas hale, hvor Freja var den værste... Så har det bare super godt - håber dog hun er klar p sofahygge senere, for JEG er bare brugt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Dejlig update:5up: Giv hende evt. et tyggeben eller lignende. Det kan nogle gange få dem til at falde til ro:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Vi fik at vide at i de 30 år hun havde været dyrlæge havde hun kun set 2 tilfælde af Frejas hale, hvor Freja var den værste... Så har det bare super godt - håber dog hun er klar p sofahygge senere, for JEG er bare brugt Vil det sige at det som een dyrlæge siger at næste alle franske bulldogs har, det har en anden dyrlæge set to gange på 30 år? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Hun gik pludseligt ud som et lys i går, hvilket var skønt Frejas hale viste sig at være lidt af en gåde... Den første dyrlæge tog sig slet ikk tid til at KIGGE på hvordan halen var formet, men antog at det bare var en alm rensning af fold vi snakkede om, hvilket gjorde mig sur-.for vi kunne jo med det samme se at det "ikk bare" var en fold... Ved et tilfælde møder vi en anden dyrlæge og spotter muligheden for at få en ekstra vurdering på halen (og lidt andre ting) og hun siger at de har opereret en FB for nyligt med ligende problem men mener at vi skal undersøge det mere på bla nettet- og guider os til hvad vi skal søge efter... Det som viser sig er at Frejas hale har via ryghvirvlerne (hvis det hedder det som danner hale??) har slået et markant knæk som gør at den typiske "krølle" man ser på en FB hale, at den har hun- men ind mod kroppen, også stiv at det svare til at vi skal brække en knogle for at komme ind og vaske hendes fold- hvilket jo siger sig selv at er umuligt... Denne hale har vokset så meget ind i kroppen at den har trykket på endetarmen og mere end halveret den nogle steder, hvilket også er blevet hjulpet nu hvor den helt er fjernet... - der var desuden gået infektion i halen, men da det var umuligt at rense og vaske, var operation eneste vej... Og det er virkelig blevet flot Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Det lyder godt nok virkelig voldsomt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Vi har fået at vide at det er hvad der sker ved at folk avler FB's hale mindre og mindre, så vi tager fat i sælger... Men er da godt nok noget man lige skal være meget OB's på når man køber en FB eller bulldog... Vi har hvert fald lært en del her og er virkelig taknemmelige for at vi fandt ud af det, fandt en dygtig læge og ikke mindst at vi valgte at forsikre hende... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Vi har fået at vide at det er hvad der sker ved at folk avler FB's hale mindre og mindre, så vi tager fat i sælger... Men er da godt nok noget man lige skal være meget OB's på når man køber en FB eller bulldog... Vi har hvert fald lært en del her og er virkelig taknemmelige for at vi fandt ud af det, fandt en dygtig læge og ikke mindst at vi valgte at forsikre hende... At det er hvad der sker? Men dyrlægen har kun set to tilfælde, så det er vel næppe noget der bare lige sker? Det kunne jo være interessant at vide hvordan forældrenes haler ser ud. Måske er halefejl netop årsagen til at disse hunde ikke har kunne indgå i registreret opdræt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Skal ikk udelukke at det er mig der hørte med et halvt øre, og at HUN måske kun selv har stået med 2 tilfælde- hun havde hvert fald meget forstand på det, og det hun har fortalt osv stemmer overens med de ting jeg har læst og yderligere hørt mig frem til... - må indrømme at jeg lyttede ikk så meget efter de specifikke ting da jeg ærlig talt kun har i tankerne at Freja skal have det bedre... Men finder det da tankevækkende at at nogle måske begynder at avle i den retning hvilket er synd for dyret, og ja- jeg ærger mig over jeg ikk kan huske hvordan halerne så ud på forældrene eller hendes søskende... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts