Hop til indhold

Husdyr og bolig


Eris
 Share

Recommended Posts

Vi har været så heldige at vinde lidt penge, derfor er vi nu på jagt efter et rækkehus/hus (med have!), hvor vi kan bo de næste år. Men det viser sig så at være sværere end vi nu lige havde regnet med.

Der er SÅ mange regler ang husdyr, og nogle af dem er lige til at lukke op og skide i. :stupid:

Vi fandt et perfekt hus med billig husleje og stor have. Der måtte man desværre ikke have husdyr. :megaked:

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres meninger om disse regler:

(kopieret fra en boligside)

Her finder du oplysninger om hvilke afdelinger, det er tilladt at holde husdyr i. Vi gør opmærksom på, at hver afdeling har specifikke regler og reglementer, se gældende regler under afdeling og vælg afdelingsinformationer.

 

Kamphunde der ved lov er forbudt i Danmark er ikke tilladt i afdelinger, og ligeledes er blandingshunde heraf hvor den ene af forældrene er af den forbudte race, ikke tilladt.

 

Forinden en tilladelse til husdyrhold træder i kraft, skal der i administrationen forevises en kvittering for at den ansøgte hund er forsikret. Gældende for såvel hund og kat skal der forevises en vaccinationsattest. Husdyret skal overholde gældende anbefalinger for vaccinationer.

 

Der skal altid ansøges skriftlig til Boligkontoret Fredericia med oplysning om race, inden køb af hund/kat, da der er forskellige regler i afdelingerne.

 

Afd. 201

Falkevej 19-23

Tilladt at holde to hunde eller to indekatte eller en hund og en indekat.

Hund max højde 40 cm.

 

Afd. 310

Prangervej 116-164

Tilladt at holde en hund.

 

Afd. 311

Holmbjerggårdsvej 1-145

Tilladt at holde en hund.

 

Afd. 321

Dronningensgade 85a-b

Tilladt at holde en hund eller en indekat.

Hund max højde 40 cm.

 

Afd. 322

Færgegårdsvej 1-3 & 2-66

Tilladt at holde en hund eller en kat.

 

Afd. 323

Snoghøjparken 15-72

Tilladt at holde hunde og katte.

 

Afd. 326

Treldevænget 1-15 & 2-20

Tilladt at holde en hund eller en kat.

 

 

Afd. 401

Rahbeksvej 27-37, Rahbeksvej 72-94 & Holbergsvej 30-34

Tilladt at holde hund.

 

Afd. 407

Viaduktvej 11-41

Tilladt at holde en hund.

Kun stambogsførte små hund (f.eks. schæfterhund m.m. ikke tilladt) (Den mest åndssvage regel jeg nogensinde har stødt på).

 

Afd. 408

Købmagergade 43, 49abc, Jyllandsgade 55, 61, 65, Dalegade 42ab, (Dalegade 52abcd- rækkehuse) - Dalegade 43, Danmarksgade 52, 56, Bjergegade 32ab, (Bjergegade 42abcd - rækkehuse)

Tilladt at holde en hund eller en indekat.

Det er ikke tilladt at holde husdyr i Købmagergade 47

 

Afd. 501

Kongensgade 75-83 & Fynsgade 64-76 & Dronningensgade 80-92 & Lollandsgade 1-3 & Nørrebrogade 11-15 & Falkevej 25-27

Tilladt at holde en hund eller en indekat.

Hund max højde 30 cm.

 

Afd. 503

Ullerupdalvej 1-11 & 71-81

Tilladt at holde to indekatte.

 

Afd. 504

Åbrinken 2-20 - Herslev

Tilladt at holde en hund eller en kat.

 

Afd. 505

Pjedstedvej 46a-56b - Pjedsted

Tilladt at holde to hunde eller to katte eller en hund og en kat.

 

Afd. 506

Skolevej 5-107 - Skærbæk

Tilladt at holde en hund eller en indekat.

 

Afd. 511 - Hvidtjørnevej 30-44 - Egeskov

Tilladt at holde en hund eller en indekat.

Hund max højde 35 cm.

 

Det er lidt sjovt at reglerne er så stramme omkring hunde, når der ikke er nogen regel for at have en indbosforsikring? O_O

 

Udfra dette ville det være fuldstændig umuligt for os, at finde et nyt sted at bo.. Vil skal indenfor den nærmeste fremtid have endnu en hund, og den kan godt komme til at overskride de "40" cm.. Udover det har vi 6 tamrotter, 1 hamster og 1 slange. De steder hvor man rent faktisk godt må få to hunde, der er ikke nogen rækkehuse eller huse. Hvis man går ind og undersøger stederne, så skal hundene igen være under 40 cm.

Den regel hvor hunden skal have stamtavle, den er jo fuldstændig til grin..

 

Hvad synes I om disse regler? Har I samme problemer med boliger i jeres by?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kun stambogsførte små hund (f.eks. schæfterhund m.m. ikke tilladt)

Øh kun stambogsførte??? Hvad er det da for et snob kvarter? Vi bor ved en privat udlejer og vi har en skriftlig aftale om 2 hunde. (Ellers ville jeg ikke bo der!) Så ingen problemer for vores vedkommende. Man skal bare være lidt mere obs og have alt på skrift ved en privat, ellers ingen problem:)

Link til indlæg
Del på andre sites

De steder vi har boet privat har der ingen problemer været med at have hund. Eneste regel var at udlejer ikke ville have at de stod o gøede i haven da de ikk vil have problemer med naboerne :-) passede mig udemærket for min hund skal ikk stå og glamme inde i byen! At alle navlernes hunde så gjorde det, det er så en anden sag. Det var et rækkehus med have.

 

Nu bor vi i bolig foreningen og her må vi have 1 hund. (eller en kat). Dyret må bare ikke være til gene for nogen. Og man skal søge om skriftelig tilladelse.

 

Vi har valgt at bo i en mindre by, fordi det er nemt og billigt i forhold til at skal bo i en stor by med hund. Vi har nu boet 3 steder med hund i vores lille by.

Det betyder så lidt ekstra rejsetid til uddannelse for os begge, men vi elsker at bo her så det gør ikke så meget. Mest træls er at de har lavet togene om så de kun kører en gang i timen til de små byer!!

 

Så det kan altså lade sig gøre, men det er ikke nødvendigvis nemt.

 

Hvis i ringer på private boligere har jeg god erfaring med at fortælle at vi har hund med at de går til træning pg har gjort det fra hvalp og er meget opdragne osv. (de behøver jo ikke at vide at de hopper op og alt mulig andet :P ). Men sådan at de ved at man gør noget ud af sin hund. Det hjalp i hvert fald ved det første rækkehus hvor ejer var noget skeptisk for at vi havde hund. Men efter lidt snak frem og tilbage var det bare helt fint for dem så det var fedt.

 

Jeg håber I finder en løsning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er virkelig svært at finde boligforeninger med fornuftige regler, set med en hundeejers øjne :-D Derfor har jeg selv lejet privat de sidste 28 år.

 

Private udlejere kan være nogle stride bananer og jeg har været udsat for lidt af hvert.

 

Nuærende udlejer er ikke rutineret udlejer og mente f.eks. han kunne komme uanmeldt og fixe noget i haven. Den misforståelse blev han så revet ud af og nu kører det fint, men som lejer af privat hus/lejlighed skal man sætte sig ind i lejeloven (ikke svært) så man kender sin ret og sin pligt.

For eksempel indfører udlejere nogle gange noget på kontrakten som ikke oveholder lejelovens regler.

 

Jeg har fået indført tilladelse til to hunde og tre katte i kontrakten.

 

Vælger I privat udlejer kan jeg anbefale medlemskab af LLO, Lejernes Lands Organisation, som hjælper ved uenighed.

 

Held og lykke med boligsøgning og tillykke med gevinsten :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Forinden en tilladelse til husdyrhold træder i kraft, skal der i administrationen forevises en kvittering for at den ansøgte hund er forsikret. Gældende for såvel hund og kat skal der forevises en vaccinationsattest. Husdyret skal overholde gældende anbefalinger for vaccinationer.

 

 

Det er lidt sjovt at reglerne er så stramme omkring hunde, når der ikke er nogen regel for at have en indbosforsikring?

 

 

Indbo´s forsikringen kan de ikke blande sig i , og det er også kun dig selv det går ud over hvis du får brug for en og du ikke har den .

At reglerne omkring hundene er så stramme så synes jeg faktisk ikke det er så slemt.

 

Men gældene anbefalinger for vaccinationer hvad er den ? Er det en gang årligt som er standart og typpisk brugt hvis du går til udstilling/træning ? eller er det ok med hvert 2.-3. år som min gamle dyrlæge sagde ? det ville jeg nok geren have på skrift inden jeg skriver under på noget.

 

 

Tilgengæld har jeg Haft "fornøjelsen" af at hjælpe min bror med at renovere et par lejligheder i hans egendom,

Den første en lille et værelses lejlighed, efter et stk kat, nøj det var hærget, gulve gennempisset, paneler, døre og karme kradset i stykker og tapet på væggene også kradset i smadder. pris for renovering 55.000 herefter kamp med lejer om at få pengene lykkes dog tilsidst . Efter den oplevelse er det nu forbudt at holde kat i bygningen.

 

Et stk schæfer hund i 2 værelses lejlighed , samtlige karme bidt i stykker, 2 døre smadret fuldstændig , og gravet hul i muren, renoveringspris 20.000, klager over at hunden stod og hylede 20 timer i døgnet. 3 klager og lejeren røg ud men betalte dog uden et kny.

 

Herefter forbud mod hunde i bygningen.

Så flyttede jeg ind med udlejeres hund ( skulle bare passe hende 5 uger ), fik efter ½ år tilladelse til at beholde hende har siden fået tilladelse til yderligere en hund, dog på max 10 kg som voksen + ekstra depositum og fremvisning af forsikring.

Nu er det blevet sådan at man gerne må have en lille hund her, mod fremvisning af forsikring og inbetaling af ekstra depositum, så det er lækkert, jeg er dog den eneste der har tilladelse til 2 hunde, så jeg klager bestemt ikke. Er pt også den eneste der har hund, da den ene anden der gerne vil have hund ikke vil betale ekstra for det, og den anden heldigvis godt kan se at med arbejdsdage på op til 14 timer har hun ikke tiden.

 

 

Så et eller andet sted kan jeg godt forstå at udlejere passer godt på deres egendomme, og evt vælger den nemme løsning med bare at sige at der er husdyr forbud

 

Men tror efterhånden at vil man holde hund i lejeboliger så er det private udlejere man skal kigge efter, og her i byen skal man ikke kigge private udlejere med egendomme med flere lejemål i , men efter dem med huse i stedet for .

Redigeret af biine
glemte noget
Link til indlæg
Del på andre sites

Her hvor jeg bor er det kun lovligt at have enten én hund eller én kat.

 

Da jeg flyttede herop måtte katte rende ude, men det må de lige pludselig ikke mere. Det hopper jeg op og falder ned på, for hun har altid været vant til at være ude og ingen brokker sig over det.

Det samme gør de andre der har kat heroppe.

 

Min boligforening har så udvidet listen med forbudshunde.

Den indeholder 60 racer og man må heller ikke have blandinger af disse racer.

 

De forlanger ingen vacc. men at hunden er registreret heroppe, altså de skal give tilladelse og den skal være forsikret.

 

Hvad jeg ellers har af dyr i min lejlighed (hamster og fisk) skal de under ingen omstændigheder blande sig i. Heller ikke hvis jeg havde en kanin til at rende rundt i haven!

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyha ja- der er rigtig mange regler i boligselvskabene og det ikke nemt når man har en hund der vejer + de 5 kg.. :stupid:

 

I det rækkehus vi skal bo i nu må vi have hele 2 dyr :banan: alle muskelhunde er forbudte (alle dem der boet der før loven må gerne bliv der) og du skal fremvise vaccinationsbogen + forsikring når du skal register dit kæledyr.

S

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med kun stambogsførste små hunde er latterlig... Udover det synes jeg de andre er meget normale, og ganske okay.

 

Nogen gange må man også bare tænke over "helheden".. Jeg ville sgu heller ikke bo under en der havde to mastiffer rendende rundt og trampede :lol:

 

men der er det en fordel at leje privat, for du kan som regelt altid lave en "special" aftale med udlejeren. Vi fik f.eks. lov at have to hunde, selvom kontrakten egentlig kun tillod en.

Og vi forventer stærkt at når vi kommer om 3-4 år, og der aldrig har været problemer med vores hunde, og vi vil have nummer 3, så får vi også lov til det.

Det eneste krav vi skulle skrive under på var at alt skade påført af hundene hæftede vi for (Jeg smilte, og tænkte bare: Falder det ikke ind under at vi skal aflevere huset i samme stand som da vi fik det... )

Link til indlæg
Del på andre sites

60!? :shock:

 

Jep. 60 stk.

 

Min genbo havde købt en skøn Dobermann tæve, men havde desværre ikke lige set listen, så hun var nødt til at finde nyt hjem til den.

 

[TABLE=width: 619, align: left]

[TR]

[TD]1

[/TD]

[TD]Akita inu (Japan)

[/TD]

[TD]31

[/TD]

[TD]Engelsk mastiff

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]2

[/TD]

[TD]Alano Español

[/TD]

[TD]32

[/TD]

[TD]Engelsk Staffordshire UK

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]3

[/TD]

[TD]Alpha blue blood bulldog

[/TD]

[TD]33

[/TD]

[TD]Fila Brasilleiro

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]4

[/TD]

[TD]Alto de Can Estude

[/TD]

[TD]34

[/TD]

[TD]Great Japanese Dog

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]5

[/TD]

[TD]American Akita

[/TD]

[TD]35

[/TD]

[TD]Guatemalan bull terrier

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]6

[/TD]

[TD]Amerikansk Bulldog

[/TD]

[TD]36

[/TD]

[TD]Guay malan bull terrier

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]7

[/TD]

[TD]Amerikansk molos (eller bandog)

[/TD]

[TD]37

[/TD]

[TD]Gull terrier (Pakistan/Afghanistan)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]8

[/TD]

[TD]Amstaff (Amerikansk Staffordshireterrier)

[/TD]

[TD]38

[/TD]

[TD]Irish staffordshire terrier

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]9

[/TD]

[TD]Australsk bandog

[/TD]

[TD]39

[/TD]

[TD]Italiensk pardog

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]10

[/TD]

[TD]Australsk bully dane

[/TD]

[TD]40

[/TD]

[TD]Kangal, (Anatolsk hyrdehund)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]11

[/TD]

[TD]Australsk pardogge

[/TD]

[TD]41

[/TD]

[TD]Kaukasisk ovtcharka

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]12

[/TD]

[TD]Bandog Bandogge

[/TD]

[TD]42

[/TD]

[TD]Komondor

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]13

[/TD]

[TD]Bedlington terrier

[/TD]

[TD]43

[/TD]

[TD]Manchester Terrier

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]14

[/TD]

[TD]Boerboel

[/TD]

[TD]44

[/TD]

[TD]Mastiff (stor vagthunderace)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]15

[/TD]

[TD]Bull Terrier + Bull Terrier miniature

[/TD]

[TD]45

[/TD]

[TD]Mastin de los pirineos.

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]16

[/TD]

[TD]Bullmastiff

[/TD]

[TD]46

[/TD]

[TD]Mastin Espanol

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]17

[/TD]

[TD]Bully kutta (Afghanistan)

[/TD]

[TD]47

[/TD]

[TD]Mastino napolitano

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]18

[/TD]

[TD]Ca de Bestiar

[/TD]

[TD]48

[/TD]

[TD]Miniature Bullterrier

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]19

[/TD]

[TD]Ca de bou - mallorca bulldog

[/TD]

[TD]49

[/TD]

[TD]Olde boston bulldogge

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]20

[/TD]

[TD]Cane Corso Italiano

[/TD]

[TD]50

[/TD]

[TD]Olde english bulldogge

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]21

[/TD]

[TD]Centralasiatisk ovtcharka

[/TD]

[TD]51

[/TD]

[TD]Ovcharka (voldakov)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]22

[/TD]

[TD]Cimarrón uruguayo (Molos)

[/TD]

[TD]52

[/TD]

[TD]Pit Bull Terrier

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]23

[/TD]

[TD]Dobermann

[/TD]

[TD]53

[/TD]

[TD]Rottweiler

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]24

[/TD]

[TD]Dogo Argentino

[/TD]

[TD]54

[/TD]

[TD]Sarplaninac

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]25

[/TD]

[TD]Dogue Brasileiro

[/TD]

[TD]55

[/TD]

[TD]Shar pei (Kina)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]26

[/TD]

[TD]Dogue Canario

[/TD]

[TD]56

[/TD]

[TD]Sydrussisk ovtcharka

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]27

[/TD]

[TD]Dogue de Bourdeux

[/TD]

[TD]57

[/TD]

[TD]Tibetansk mastiff

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]28

[/TD]

[TD]Dosa (Sydkorea)

[/TD]

[TD]58

[/TD]

[TD]Tornjak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]29

[/TD]

[TD]Engelsk bulldog

[/TD]

[TD]59

[/TD]

[TD]Tosa inu

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]30

[/TD]

[TD]Engelsk bullterrier

[/TD]

[TD]60

[/TD]

[TD]Aano, bandog

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

 

Gitte

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]61

[/TD]

[TD]Samt blanding af nævnte hunderacer

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med kun stambogsførste små hunde er latterlig... Udover det synes jeg de andre er meget normale, og ganske okay.

 

Nogen gange må man også bare tænke over "helheden".. Jeg ville sgu heller ikke bo under en der havde to mastiffer rendende rundt og trampede :lol:

Forskellen er bare, at det er kæmpe rækkehuse/huse med stor have. De er meget billigere end private huse. Vi er allerede skrevet op, så jeg ville ikke turde at flytte, hvis vi så ikke fik lov til at få hund alligevel.

 

Selvfølgelig skal de registreres og være forsikret.

 

Vi har nok også bare været heldig. Her hvor vi bor nu, købte vi en hund inden forbudet kom. Der er så lavet regel om, at de dyr der bor her, må blive her til de dør, eller til vi får en klage, hvor man så skal enten aflive eller flytte. Det har da lykkes os at bo her i næsten 2 år med de regler.

Vi har aldrig skulle fremvise eller registrere noget. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lige flyttet ind i en lejlighed hvor man kun må have 1 hund, den må ikke være på listen, og den må max veje 10 kg. Jeg synes jo godt man kunne sige 2 hunde, men ellers har jeg det fint med at der er nogle regler. Det var da træls da vi ledte efter boliger at hundehold var forbudt rigtig mange steder, men der er ofte en grund til at det er på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forskellen er bare, at det er kæmpe rækkehuse/huse med stor have. De er meget billigere end private huse. Vi er allerede skrevet op, så jeg ville ikke turde at flytte, hvis vi så ikke fik lov til at få hund alligevel.

 

Selvfølgelig skal de registreres og være forsikret.

 

Vi har nok også bare været heldig. Her hvor vi bor nu, købte vi en hund inden forbudet kom. Der er så lavet regel om, at de dyr der bor her, må blive her til de dør, eller til vi får en klage, hvor man så skal enten aflive eller flytte. Det har da lykkes os at bo her i næsten 2 år med de regler.

Vi har aldrig skulle fremvise eller registrere noget. :vedikke:

 

Jah, vel gør det en forskel, men jeg synes stadig de er i deres fulde ret..

 

 

Hmm.. Men altså hunde under 40 cm? Hva faen er nu det for noget??? Render viceværten rundt med en tommestok og smugmåler de hunde der luftes:rolleyes:

Kom så Sofus.. Ned i knæ, vi skal ud og gå tur..:D

 

Nej det gør de ikke.. Men jeg boede i en lejlighed (overfor cirkuspladsen i Kolding), hvor reglerne var 30 cm... Og det er faktisk i mine øjne nok derfor man f.eks. indfører kun stambogsførte små hunde f.eks... De fleste racer har jo en standard, og du ved at en papillon er maks 35 cm (er de ikke?), ergo er papiloner tilladt hvor jeg boede, også selvom de måske sneg sig op på 31 cm... Men du kan jo godt regne ud at en labrador blanding uanset hvad aldrig bliver under 30 cm...

 

De var rimelig large med str. der hvor jeg boede, i forhold til at man kunne dokumentere hvilken hund det var. Men var de det mindste i tvivl om størrelsen, fik man ikke tilladelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså hvis en papillion er max 35 cm, så udelukker 40 cm reglen jo nærmest alt af hunde størrelse:eek:

Så kan de sq da bare skrive ingen hund!

De der tåbelige regler med hensyn til størrelse og stamtavle er da helt hen i vejret:)

Dælme godt man selv bestemmer her på matriklen- håber aldrig noget sker, så jeg skal ud på det dersens latterligt diskriminerende lejeboligmarked:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså hvis en papillion er max 35 cm, så udelukker 40 cm reglen jo nærmest alt af hunde størrelse:eek:

Så kan de sq da bare skrive ingen hund!

De der tåbelige regler med hensyn til størrelse og stamtavle er da helt hen i vejret:)

Dælme godt man selv bestemmer her på matriklen- håber aldrig noget sker, så jeg skal ud på det dersens latterligt diskriminerende lejeboligmarked:(

 

Jamen jeg er helt enig I at de lige så godt kunne sige "Ingen hunde"..

 

men f.eks. der hvor jeg boede var der vel 16 etager eller sådan noget (Min lejlighed lå på 7 og 8 etage), og jeg synes egentlig det er fint nok at laver den regel at de hunde som kan bæres op, må gerne være der.. Og det e rjo lidt det de har gjort.. De små taskehunde er okay....

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne så heller aldrig finde på at byde en rotte alle de trapper hver dag:( synes det var slemt nok, Rex boede på andel sal, der hvor vi købte ham fra.

Kendte et ungt par i jylland, m en dsg, de havde godt nok besvær med at finde nyt sted at bo, til trods for voksen og fornuftig hund.

Har en enkel udlejningsannonce set "hvalpe ikke tiiladt" - sjov formulering, men vel egentlig okay, antager det er hvalpene der æder karme, tapet osv. Hvorimod voksne hunde bare giver almindelig slidtage:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, vi bliver nok nødt til at finde et mindre sted :-)

Vi kommer nok til at bo på 64 kvm med lille have. Når vi så en dag bliver ældre og kan få råd til et hus, så er det dét vi gør!

Vi skal jo have en lille shiba dreng til, og han kan sagtens komme til at overskride de 40 cm. Jeg synes min "frihed" vil blive krænket, hvis jeg ikke kan få lov at få de hunde jeg ønsker i mit liv :-) Så det er vel bedre at vælge noget der er mindre, end et stort sted, hvor man vil blive åndet i nakken.

Jeg kan slet ikke holde ud, at tænke på at mit dyreforhold skal begrænses. Jeg VIL have mine hunde, mine rotter, min hamster og krybdyr.

 

Jeg kan sagtens se, at en stor hund i en lejlighed kan blive et problem. Men når vi taler i huse, så kan en lille hund sagtens være værre end en stor rolig broholmer.

Man burde se på hundene lidt mere individuelt. Min hund er nok omkring 30-40 cm (har aldrig målt hende), men hun siger ikke en dyt og kan umuligt være en gene for nogen.

I familie områder kan jeg da sagtens se, at der ikke skal være diverse kamphunde. Jeg synes personligt at det er fedt, at de tager højde for hvilke hunde, der kan bo i området. Men at man redder alle over en kam, det er bare så ærgeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med "individuelt" i f.eks. en boligforening er at de så skal tage hensyn til personlige ting.

 

Det kan skabe rigtig meget ballade "Hvorfor må den person have en stor hund, hvis jeg ikke må"... Og det børnehave niveau er 100% undgået hvis man kan sige "Vær så god, her er reglerne, læs dem, og accepter det".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også enten må reglen være "hund tilladt" eller "hund forbudt" og så må det være op til den enkelte lejer at beslutte racen.

Alternativt en liste over ikke tilladte hunderacer, som i det tilfælde Jaffa nævner - dog en knap så lang liste:rolleyes:

Så vælger man jo selv om det er et sted man vil flytte hen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, vi bliver nok nødt til at finde et mindre sted :-)

Vi kommer nok til at bo på 64 kvm med lille have. Når vi så en dag bliver ældre og kan få råd til et hus, så er det dét vi gør!

Vi skal jo have en lille shiba dreng til, og han kan sagtens komme til at overskride de 40 cm.

Taiki har lige sneget sig op på 45 centimeter. Men der er jo store forskelle i kuldene, selv imellem hvalpene i samme kuld. Alle Taikis søskende, også de to hanner, er 41 cm (idealet for hanner er 40 cm. +/- 1½ cm.). Jeg overvejer, om der er noget i vandet her på Nørrebro..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...