Hop til indhold

Når hundeejere blander sig


Therese
 Share

Recommended Posts

Jeg har en hanhund på 6 mdr som indimellem humper arme og ben - det bliver stoppet omgående... jeg vil ikke have det. Og er egentlig ligeglad med hvad alle andre siger, hunden er min og som med børn bliver de ikke opdraget ens. Man kan altid diskutere for og imod, men i bund Og grund skal man respektere hinandens måde at opdrage på og hinandens regelsæt omkring ens hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, hvad med at se på hendes hund, hvad den siger til det? Og viser den bare lidt irritation eller utilpashed, så påpeger du det, så ejer selv måske bliver opmærksom på hvad hendes hund fortæller;) Eller sige at det jo heller ikke er godt for hendes hunds ryg at blive humpet hele tiden. Ja appelere til den dårlige samvittighed kan måske sætte tanker igang.

 

Du kunne også bare prøve at svare "det virker ikke", når hun siger de selv skal finde ud af det..

 

Jeg er sjældent udsat for det mere, da mine hunde kun sjældent er løse med fremmede hunde og dem vi færdes med normalt plejer at være gode til at holde styr på at deres drenge ikke driller de gamle piger.

 

Skulle jeg møde en der bare mener at mine piger skal lære ham hvordan man opfører sig ordentligt og brokker sig over at jeg fjerner deres hund, så bruger jeg bare den med at hun har dårlige ben eller ryg og ikke skal udsættes for det. Og med mysla siger jeg direkte at hun siger ikke fra og fordi hun er utryg skal hun ikke bare finde sig i at blive voldtaget..Det grove ordvalg vil de trods alt ikke have siddende på deres hund;)

 

Men ellers bliver det bedre med alderen og myndigheden det der, synes jeg. Jeg synes i hvertfald jeg møder færre og færre belærende typer..Nogen fordele skal der vel være ved at have rundet de 30;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, hvad med at se på hendes hund, hvad den siger til det? Og viser den bare lidt irritation eller utilpashed, så påpeger du det, så ejer selv måske bliver opmærksom på hvad hendes hund fortæller;) Eller sige at det jo heller ikke er godt for hendes hunds ryg at blive humpet hele tiden. Ja appelere til den dårlige samvittighed kan måske sætte tanker igang.

 

Du kunne også bare prøve at svare "det virker ikke", når hun siger de selv skal finde ud af det..

 

Jeg er sjældent udsat for det mere, da mine hunde kun sjældent er løse med fremmede hunde og dem vi færdes med normalt plejer at være gode til at holde styr på at deres drenge ikke driller de gamle piger.

 

Skulle jeg møde en der bare mener at mine piger skal lære ham hvordan man opfører sig ordentligt og brokker sig over at jeg fjerner deres hund, så bruger jeg bare den med at hun har dårlige ben eller ryg og ikke skal udsættes for det. Og med mysla siger jeg direkte at hun siger ikke fra og fordi hun er utryg skal hun ikke bare finde sig i at blive voldtaget..Det grove ordvalg vil de trods alt ikke have siddende på deres hund;)

 

Men ellers bliver det bedre med alderen og myndigheden det der, synes jeg. Jeg synes i hvertfald jeg møder færre og færre belærende typer..Nogen fordele skal der vel være ved at have rundet de 30;)

Hun ved det udmærket godt, for hun kommenterer det hver gang hunden sætter sig eller lægger sig for at slippe for det og jeg ikke lige har nået at få ham af. Hun mener bare, at det er hundens måde at sige fra på, men jeg mener jo at bare fordi hun er så blid og god, skal hun ikke finde sig i det.

 

Så jeg tror bare, jeg opgiver at forklare det og så bare bruger hans ryg som undskyldning ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

"Ej, hvorfor kommer hun ikke når du kalder? Du skal bare skælde hende ud, så hun kan lære det!"

"Det er da ikke en rigtig hund, hvis den ikke kan lide vand"

"Hvis den var tyk, så ville den automatisk blive rolig"

"Du skal da bare kalde på hende nu!!" Nej, hun er i gang med at lege med en hund, så ved jeg på forhånd, at hun ikke kommer. Jeg vil hellere vente, så jeg ved, at vi får success. "Din hund skal komme ligemeget hvad, når du kalder. Hun kan ikke lide dig, det er derfor" Det er til dels rigtigt, men hvis hun ikke har lært det endnu, så kan det jo ikke nytte noget. (og jo hun kan godt lide mig!)

(Det er sagt af en veninde som har skældt ud på sin hund hver gang den ikke kom. Nu kommer den hver 10 gang hun kalder) :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er pudsigt, som en del folk mener at deres store hunde skal bakse med en sur Taiki, fordi han vil have godt af at blive sat på plads. Nu ved jeg bare, at han ikke er typen der bakker ud, ever - og aldrig har gjort det, heller ikke som hvalp. Så jeg spørger altid, betaler de selv dyrlægeregningen når deres hund må bruge ENDNU mere magt/styrke for at lægge ham ned og der så sker et uheld? Og kommer de selv og træner ham i, ikke at flippe ud på alle hanhunde, fordi han får ind i hovedet at alle hanhunde er onde og dumme, og gør ham fortræd.

 

Jeg plejer bare at sige, "Tre ting i verden bliver vi mennesker aldrig enige om - det er politik, religion og børneopdragelse, heller ikke opdragelse af de pelsede familiemedlemmer. Så lad du bare mig klare min hund."

 

Hvis de så stadig bliver ved, må jeg bare sige til dem at det ikke er dem som skal fortsætte turen med min hund, som stresser og er "all over the place", så det er jo en "gratis" holdning for dem at have, at han bare skal bølle eller have lov til at rejse børster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja selvfølgelig har jeg oplevet lignende :lol:

 

Dumle kan også finde på at humpe når han stresser eller bliver overtræt. Engang måtte jeg fjerne ham og spærre af for ham samt give timeout hver gang. I dag er det ofte nok med en "a-a", men bliver han ved at forsøge kommer han i bilen. Jeg har så en ven der også ofte siger "Lad ham bare. Hun skal nok sige fra når han bliver for meget." Til det plejer jeg bare at sige "det er jeg ikke i tvivl om, men jeg vil ikke have han gør det, får han lov ved en kunne han jo finde på at gøre det ved en der ikke er i stand til at sige fra."

og så bliver det respekteret. Er det ikke lige denne person, men personer jeg ikke orker at diskuterer nøjes jeg som regel med en "det kan godt værre, men jeg vil ikke have han gør det".

Link til indlæg
Del på andre sites

Dupond humper vores dyner! Og det er jeg såmænd ok med.

 

Han humper ikke andre. Da han var yngre lod jeg ham heller ikke humpe andre hunde. Der er ingen grund til det. Dupond bliver også stik-tosset i dag, når hunde prøver at humpe ham.

 

Jeg bliver TOSSET, når folk siger "Lad dem dog. De skal nok selv sige fra". Øh nej. Ikke alle hunde siger fra. Ikke alt er leg og sjov.

 

Få din køter af de andre hunde. Det er ikke god handling af din hund det der :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dupond humper vores dyner! Og det er jeg såmænd ok med.

 

Han humper ikke andre. Da han var yngre lod jeg ham heller ikke humpe andre hunde. Der er ingen grund til det. Dupond bliver også stik-tosset i dag, når hunde prøver at humpe ham.

 

Jeg bliver TOSSET, når folk siger "Lad dem dog. De skal nok selv sige fra". Øh nej. Ikke alle hunde siger fra. Ikke alt er leg og sjov.

 

Få din køter af de andre hunde. Det er ikke god handling af din hund det der :D

Øhh, jeg vil altså godt have mig frabedt at du kalder min hund for en køter. Det er han ikke, han kan jo ikke gøre for at der aldrig er nogen, der har lært ham at lade være med at humpe :vedikke: Og så fjerner jeg ham altså også, står ikke bare og kigger på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu handler det vel også om hvor god hanhunden der humper er til at aflæse og respektere den anden hunds signaler. Jeg oplever med mine hunde, at Oskar hvis vi møder en løbsk tæve, så overser han hendes signaler og vil forsøge at humpe hende og han vil blive ved med at forsøge, hvis jeg ikke pillede ham ned. Efter han er blevet kastereret falder han dog hurtig til ro igen, når han får en timeout. En løbsk tæve skal bare sende Victor et surt blik, når han forsøger at snuse hende bagtil og det respektere han og forsøger ikke igen. Han prøver at formilde tæven med dæmpede signaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh, jeg vil altså godt have mig frabedt at du kalder min hund for en køter. Det er han ikke, han kan jo ikke gøre for at der aldrig er nogen, der har lært ham at lade være med at humpe :vedikke: Og så fjerner jeg ham altså også, står ikke bare og kigger på :-)

 

Jeg tror, at den del er ment tl de folk som siger "Lad dem dog." (sætningen ovenover). Sådan forstod jeg det i al fald, at hendes harme var rettet imod de folk hun selv møder, ikke dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh, jeg vil altså godt have mig frabedt at du kalder min hund for en køter. Det er han ikke, han kan jo ikke gøre for at der aldrig er nogen, der har lært ham at lade være med at humpe :vedikke: Og så fjerner jeg ham altså også, står ikke bare og kigger på :-)

 

Du er heller ikke en "Lad den nu bare... bla bla bla bla"-type :D

 

Skulle din hund humpe min, og du gik ind og sagde "nej nej Fido", så ville jeg sige "tak for det. Det er der ikke mange, der gør" :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at den del er ment tl de folk som siger "Lad dem dog." (sætningen ovenover). Sådan forstod jeg det i al fald, at hendes harme var rettet imod de folk hun selv møder, ikke dig.

 

Nemmerlig :D

Link til indlæg
Del på andre sites

altså Thor kan godt finde på at humpe andre hunde, som han møder tit. enten min mors hunde eller vores nabo. jeg kan ikke finde ud af om det er pga. stress at han gør det, eller dominans. men jeg tager ham også væk. jeg oplever så bare at min nabo eller min mor siger "jamen så må de jo bare sige fra, hvis de ikke gider at have det". og ja- hvis det er dominans. så møder også dem du møder. og folk der siger at det er hundenes eget sprog osvosv. meeeen, jeg fjerner ham nu også hvis jeg kan se at det er fordi han er lidt forvirret:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lululolabu

Jeg syntes sådan pesonlig at det ikke er godt hvis hanhunde får lov til at humpe alt og hveren, for så begynder de (efter min mening) at humpe alle mulige menneskeben og til sidst måske også legetøj fra børn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm jeg synes tit jeg kommer i de der situationer, hvor andre mennesker synes at mine valg mht hvad min hund må/ikke må er til debat.. Tror måske det har noget med alderen at gøre? (jeg er også under 30)

Nå men, jeg gider ærligt talt ikke forsvare mine holdninger, overfor de fleste af disse mennesker, hvis jeg synes noget skal stoppes, så bliver det det, og så er den ikke længere...

 

Kæresten er begyndt at finde på forskellige sygdomme som Tea lider af; det er ikke fordi hun er løbet flere 100 meter gennem parken, hen til "frolic-manden", mens hun har ignoret indkald, at han ikke må give hende en godbid.... Nææææh det er da fordi hun har allergi:engel:

 

Hun må heller ikke lege med den store, glade bryde lab - ikke fordi hun bliver trykket af 35 kg hoppende hund, nej, hun har sørme ondt i ryggen den gamle pige...

 

Sååå frem med helbredsløgnene! Dem stiller folk som regel ikke så meget spørgsmål ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad blev der af et kort og klart: 'Jeg vil IKKE se på det', eller 'NEJ, det skal min hund IKKE!'

 

Slut.

 

Jeg ville blive edderspændt hvis en anden hundeejer mente at Ninja skulle sige fra overfor vedkommendes liderlige hanhund.

 

Som oftest får de fingeren ud af r****, når jeg tager deres hund i halsbåndet og højt siger 'SLUT! Kammerat!'

 

Tror langsomt jeg er ved at blive lidt kælling, men tænk på at det som folk lader deres hunde gøre ved din - det bliver i sidste ende dit problem, fordi din hund udvikler en uhensigtsmæssig adfærd på baggrund af manglende indgriben. Nej tak :o

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...