Hop til indhold

Nysgerrig- dårlige vaner ?


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Da jeg fik Snoopy var alle der kom her i huset så irriteret på ham., fordi han hyrdede og bed sig fast i deres sommertøj.Så da han lærde ordet NEJ, fik han lov på mig i en periode. Jeg spillede lidt soul eller Santana for fuld blæs og hoppede og dansede rundt i stuen og vrikkede med Rø???, så tog han da fat.Det måtte han så godt , men ikke på andre.

Så da jeg gav det råd med andre unge hyrdehunde fra det Græske at pjolle rundt og opfordre hunden til at nappe moar i RØ??? , og selvfølgelig lære den at stoppe inden den tog for meget fat, så har andre også prøvet dette, og faktisk med fint resultat.

Jeg har opfattet, at det er for Snoopy en medfødt adfærd, han som mindre ikke har kunnet lære at håndterer, vel fordi han har stået i et mindre indelukke med mere toffe hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

åååhhh, jeg synes aldrig jeg har lagt skjul på, at halfdan er en pissestor belastning af en utilpasset røvhund nogengange :hjerte: "han er stadig pisseirriterende, men ikke nær så irriterende som da han var yngre", sagde min bror f.eks. i går. der er så meget, jeg aner ikke, hvor jeg skal starte.

 

- tolererer ikke lukkede døre i hjemmet

- gør kontinuerligt af gæsterne, hvis de ikke vil have ham på skødet

- bider i gæsternes fødder, hvis de bliver ved med at være kedelige

- hviner af spisebordet, hvis der står mad på det, også selv om vi har rykket os til et andet rum

- klynker og piver, når vi spiser

- slikker babyen i svælget, og når man fjerner ham, bider han babyen i fødderne i stedet

- hopper helt vildt op, igenogigenogigen

- gør af os, når vi kommer hjem, hvis vi lige skal af med tøjet/på toilettet/putte varer i køleskabet etc. og derfor ikke giver tilstrækkelig opmærksomhed til den enevældige hersker

- råber grimme ord til fremmede hunde, hvis han skal passere uden at hilse

- løber frem og tilbage igennem lejligheden og skriger af begejstring, når man prøver at få ham til at stå stille, så han kan få sele på.

 

og alt muligt andet. jeg forstår det ikke helt, for han kan egentlig så mange ting og er på mange måder ok velopdragen, men samtidig opfører han sig altså helt gakket meget af tiden :lol: aktuelt er han igang med en særlig halfdansk version af klage over manglende action:

Photo 14-10-12 19.36.06.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Genial tråd! Tak for dagens morgengrin! :mrgreen:

 

Her kan mine 2 også være med!

 

Milo på 7:

- Stjæler mad! I stor stil de bedste eksempler er dog

  1. Da han stjal kalvemørbraden der lige var kommet af grillen til årets familiesommer fest og lå og hvilede... Spiste mindst ½ kg før han måtte give op! Vi fandt ham liggende, helt salig lige ved siden af sit "bytte" og han så ikke spor skyldig ud! Det var altså pænt pinligt! :oops:
  2. Ham stjal 4 frosne kanelsnegle, 2 skildpadder og en halv toblerone fra køkkenbordet. ALT var spist (inkl en del af posen, og det meste af papiret om chokoladen)- troede godt nok dyret ville stille træskoene der. Nøøj han var dårlig! (men han kastede ikke op :confused: Man skulle mene det ville hjælpe, meeen nej, man skal ikke sådan af med sit bytte igen! )
  3. Fandt på en gåtur et halvt franksbrød, som utrolig nok nåede at blive fortæret i fuld fart VÆK fra onde onde ejer som selvfølgelig styrtede forstyrret efter dyret og forsøgte at få ham til at slippe - uden held....

- Han GØR af ringeklokke, posten, reklamebuddrengen, tilfældige forbipasserende, katte i haven, "lillesøster når hun er for træls osv...

- Hopper op af gæster - mega træls!

Ellers er han utrolig sød nem og velopdragen :blink:

 

Luna på 2:

- Skal med OVERALT!

- Snakker hele tiden....

- Bestemmer hvornår vi er færdige med at spise - gøres ved at hun begynder at slikke på tallerknerne hvis hun kan nå. Hvis ikke så gør hun af os.

- Kvæler os i kærlighed (Hun elsker simpelhen at kravle rundt oppe i hovedet på os (specielt mig). Og skal helst køre hele hovedet rundt lige over næse og mund, så man ikke kan få luft...

 

Men hun er da ellers også min lille darling :mrgreen:

 

Det er faktisk kun Milos gøen og gæsteritual som er virkelig generende. Det andet kunne vi ret nemt træne væk, det er kun fordi det jo ikke rigtig generer vi ikke gør noget ved det...

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste af de ting Luna gør syntes jeg er utroligt charmerende, men jeg tror dog at en del mennesker vil omtale dem som dårlige vaner :vedikke:

 

Et eksempel kan være, at jeg lige nu sidder og ægrer mig over at jeg ikke huskede at fjerne klejnerne fra vores køkkenbord :stupid:

 

Luna opdagede dem inde på sofabordet i går, og da vi kom ind ude fra haven stod hun med hovedet nede i skålen med klejner, hun elsker nemlig kager :mums:

 

Så jeg stillede klejnerne ud på køkkenbordet, men senere på aften syntes jeg da lige at hun skulle have en enkelt klejne, hvilket betyder at hun nu ved hvor de står, og at de højst sandsynlig ikke er der længere når jeg kommer hjem fra arbejde :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bobo er vist ved at få en dårlig vane med at pive eller brummeknurre af mig, hvis han ikke får min mad, når han lige har sat sig det i hovedet. I lørdags blev han ret ulykkelig over at køre bil og jeg sad og trøstede ham hele vejen og han fik også et par godbidder i ny og næ. På vej hjemad var der overhovedet ingenting, men han havde da luret, at han kunne lokke godbidder ud af mig ved at pive. Man kunne jo tydeligt høre forskel på hans ulykkelige piben og så på hans falske piben, så han prøvede bare at snyde mig, den bølle *G*

 

Og i går lå han ved mine fødder og stirrede meget insisterende, mens jeg spiste frokost. Jeg havde besluttet mig for at ignorere det, men det synes han var en virkelig dårlig ide. Så han sagde "hrrrfm" til mig, som vist nok betyder "giv mig så noget mad, din kost." Så han fik den tørre skorpe, så kan han lære det :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjørnedrengen

Hmmm er jeg den eneste som har en hund som opføre sig eksemplarisk :vuf: ....... Nå man må jo ikke lyve.

 

Når bjørn synes at nu skal der ske noget, hugger han hvad han kan komme af sted med. Og særlig snavsetøj.. Fiser ind under bordret, hvor jeg så må kravle ind under og få en større diskussion igang, for at få ham til at slippe. Den gang han så huggede min bh og rendte rundt ude i haven, synes jeg heller ikke var specielt sjov.

 

Når vi kommer hjem fra at handle, skal vi bare have det godt tag i poserne, for han skal absolut have sit store grødhoved ned og undersøge om der er noget godt.

 

Han tigger ikke ved spiseborderet, men så gør han det alle mulige andre steder.

 

Bjørn tror at han ejer hele vejen, hvad han giver højlydt melding om. Så bare der for jeg en masse motion, ved at rende frem og tilbage for at få ham til at holde K.... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Border har for vane at hyrde kattene - det er virkelig en dårlig vane og det er så irriterende. Ellers har de ingen dårlige vaner - i hvert tilfælde ikke i min optik.

Lily er gadehund to the bone, så hendes dårlige vane er naturligvis at æde ALT, hun finder på sin vej. Og så er hun blevet enormt gøende på sine gamle dage. Derudover fiser hun så voldsomt at man næsten ikke kan være i stuen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook er enorm uhøflig. Alle gæster i huset skal gennemsnuses. Og han nøjes ikke med et lille forsigtig snif på afstand - næh nej. Det er med hele hovedet godt plantet i skødet på de stakkels gæster og så suges der luft ind. Og han gør det kun ved gæster :oops:

 

Den næste vil jeg ikke rigtig kalde en dårlig vane, det er vel mere et spørgsmål om dårlig placering..... :hmm:

Chinook dutter med snuden og han dutter hårdt. Og han gøre det gerne, når han mener at han skal have opmærksomhed NU! Hvilket har medført et par ret klynkende mænd, da dutteriet passer med højden på løgposen på rigtig mange mænd :oops::engel:

 

Og så giver Chinook pote, jo mere man forsøger at få ham til at holde på, jo mere gør han det. Han har slettet diverse filer på computeren, væltet kaffekopper, møjet fint hvidt tøj til med mudderpoter og alt muligt andet, fordi han er så høflig at give pote :???:

 

Til gengæld så stjæler han ikke (kun sine egne tøjbamser, som man er blevet træt af at høre på og derfor har lagt dem væk), han trækker ikke i snoren (mm der er en anden hund), han stikker aldrig af (mm der er en anden hund :damn:) og han kommer altid når man kalder (altså hvis det passer herren at lette bagdelen) :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hva' så Stella, har du det ikke meget bedre nu? :mrgreen:

 

 

Jo og tak fordi du spørger :mrgreen: sådan helt seriøst uden pis, så gavner det mig faktisk at læse jeres svar, for i den omgangskreds jeg befinder mig i, er holdningen at hunde skal være rolige , fattede, gerne lille pænt i kurven, aldrig tigge, ikke gø, ikke i sengen osv. Så når Tjaldur gør, trækker i snoren, hopper i møblerne, stjæler mad osv, så kan jeg få følesen af at det er min hund der er noget galt med, men ork den er jo helt normal, faktisk opfører den sig mere artig end visse hunde her på HF :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo og tak fordi du spørger :mrgreen: sådan helt seriøst uden pis, så gavner det mig faktisk at læse jeres svar, for i den omgangskreds jeg befinder mig i, er holdningen at hunde skal være rolige , fattede, gerne lille pænt i kurven, aldrig tigge, ikke gø, ikke i sengen osv. Så når Tjaldur gør, trækker i snoren, hopper i møblerne, stjæler mad osv, så kan jeg få følesen af at det er min hund der er noget galt med, men ork den er jo helt normal, faktisk opfører den sig mere artig end visse hunde her på HF :mrgreen:

De er bare ikke rigtige hundemennesker :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to ting jeg aldrig har formået at lærer mine hunde, og indser at jeg ikke lærer dem :mrgreen:, det ene er at hoppe op, det andet er at ikke at trække på gåturen.

 

Teitur var en værre bølle i sine unge dage, sådan ca inden han fyldte 2 år, jeg har simpelthen ikke tal på alle de gange han er stukket af, jeg har løbet rundt og cyklet rundt og råbt og kaldt, det var et under han aldrig blev kørt over, men det skyldes at jeg på det tidspunkt boede i et kvarter hvor der stort set aldrig kom biler. Dog har han to gange været milimeter fra at blive ramt af en bil, virkelig ikke godt for nogen.

 

Han har løbet sindsygt stærkt efter harer og fået alle fugle til at lette.

En enkelt gang da han var været ca 16 uger gik vi på stubmarken og han fik øje på et rådyr, det var langt mere spændende end indkaldet, så han løb efter det, rådyret stoppede op, og jeg ser den står foran et kid, jeg råber og skriger som en sindsyg og ser Teitur hoppe og danse og gå i legebuk og logre med halen. Da han ikke kunne få den i leg løb han tilbage til mig, jeg er ovenud lykkelig for at en jæger ikke så os, så havde han sku skudt os begge, men heldigvis kom ingen af rådyrene til skade, de var nok bare stressede, øv :damn:

 

 

Ja og så det sædvandlige med at hoppe op, hvilket aldrig har generet mig, kun mine gæster :blink:

Og så pev han som en gammel elkedel hver gang vi skulle køre i bil, fordi det forbandt han med skoven og stranden.

Ellers har han faktisk hele vejen igennem være ufattelig nem, han var unik.

 

 

Så fik jeg så Tjaldur den bølle, han er en hund uden maner. Han tigger højlydt og hopper op på bordene hver gang jeg vender ryggen til, han er stukket af mange gange, fordi han kan hoppe sindsygt højt over hegn. Gør når han ikke får opmærksomhed, er en værre kælerøv der moser sit hoved ind i ens ben hele tiden for at blive nusset. Hopper som en gummibold af glæde lige op i luften, går i vindueskarmene, gør en ind i hovedet når jeg ikke gider lege med ham, hopper på mig om morgen, skraber på dørene hvis de er lukket. Elsker gamle sure underbukser fra vasketøjskurven :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Trille smasker og savler når vi spiser. Hun stjæler i vasketøjskurven, og fra skostativet. Dog ødelægger hun det ikke, men det er lidt pinligt, ens underbukser bliver slæbt i stuen når man har gæster.

Hvis hun mangler opmærksomhed, henter hun en af ungernes bamser, uanset størrelse, og giver i bytte for klap på pelsen.

Hun kan holde sig i flere dage hvis det regner, og hvis det begynder at knibe, går hun kun med på græsset, sætter sig, og derefter skynder sig hjem. Hun bøvser efter hun har spist.

Hun spiser kun fiskeolie hvis vi prikker hul på kapslen.

Hun er den sidste i huset der står op, og kommer nogen gange helt groggy ned af trapperne når vi kalder på hende. Hun sover kun i sengen. Efter morgenmaden smutter hun gerne ovenpå for at få sin formiddagslur. Nogen gange må vi hente hende for hun kan komme ud at tisse:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg kommet i tanke om en dårlig vane Luna har, og selvom den da godt kan virke charmerende, så kan den i længden godt være lidt irriterende.

 

Luna vil gerne bestemme vores sengetid, og hun vil gerne bestemme hvor vi skal sove...

 

Så når Luna mener det er sengetid, så sætter hun sig og kigger meget insisterende på os, og hvis det ikke virker, så kan hun finde på at småpive lidt.

 

Og hvis Bo f.eks. går i seng før mig, så kan hun slet ikke have det, vi skal da alle være samlet når vi sover :vedikke: Så her bliver hun virkelig insisterende, hun traver frem og tilbage i mellem trappen op til vores soveværelse og mig alt imens hun piver, og dette kan hun blive ved med indtil jeg giver op og går i seng...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg kommet i tanke om en dårlig vane Luna har, og selvom den da godt kan virke charmerende, så kan den i længden godt være lidt irriterende.

 

Luna vil gerne bestemme vores sengetid, og hun vil gerne bestemme hvor vi skal sove...

 

Så når Luna mener det er sengetid, så sætter hun sig og kigger meget insisterende på os, og hvis det ikke virker, så kan hun finde på at småpive lidt.

 

Og hvis Bo f.eks. går i seng før mig, så kan hun slet ikke have det, vi skal da alle være samlet når vi sover :vedikke: Så her bliver hun virkelig insisterende, hun traver frem og tilbage i mellem trappen op til vores soveværelse og mig alt imens hun piver, og dette kan hun blive ved med indtil jeg giver op og går i seng...

 

Jeg var lige ved at få morgenteen galt i halsen. Det er jo min Luna du beskriver :mrgreen:

 

Vores lille insisterende prinsesse fortæller os også bestemt hvornår det er sengetid! Og gru den som går i seng sidst! Hun vader frem og tilbage imellem soveværelse og stue/kontor. Og piver og jamrer sig! Og hvis det ikke er nok, så gør hun af os! Den lille trunte! :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige ved at få morgenteen galt i halsen. Det er jo min Luna du beskriver :mrgreen:

 

Vores lille insisterende prinsesse fortæller os også bestemt hvornår det er sengetid! Og gru den som går i seng sidst! Hun vader frem og tilbage imellem soveværelse og stue/kontor. Og piver og jamrer sig! Og hvis det ikke er nok, så gør hun af os! Den lille trunte! :rolleyes:

 

Det må jo være noget der ligger til navnet Luna, Luna betyder jo også "måne" så måske er der en eller anden påvirkning her :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke den eneste som har "lidt" små problemer;-) Fedt fedt fedt..:-D troede lige jeg var fortabt!;-)

Jeg har jo den her, nok lidt forkælet rottweiler på 7 mdr.. Hehe. Hun går rigtig pænt i snor, går pænt plads osv osv, indtil vi møder et barn eller en anden hund, så glemmer hun alt om plads, hun er helt vild med børn, hun forstår bare ikke de ikke vil snakke med hende når der kommer en 35 kg tung rottweiler hvalp tromlende mod dem som galdt det livet.. Suk. Så er der jo det med der der tiggeri, det er skam intet problem for mig, det er der for manden, men når hun ligger og kigger på en med de der to søde øjne, jamen så er jeg smeltet.. Derudover arbejder kæresten om natten, så sover hun selvfølgelig oppe ved mig i sengen.. Jeg er sku snart i tvivl om det er mig eller hunden som har dårlige vaner?;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...