Hop til indhold

Manglende løbetid = manglende modning?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Johna er nu halvandet år og har endnu ikke været i sin første løbetid... Det er der jo som sådant ikke noget forkert i, omend det er sjældent at så lille en hund bliver så gammel før den fysiske kønsmodning sætter ind...

 

Dyrlægen er ikke bekymret, medmindre hun når over de 2 år uden første løbetid, så det er jeg som sådan heller ikke (ikke voldsomt ihevrtfald ;-))

 

Det har dog sat lidt tanker igang... Karla har ikke været slem, hverken i sin fysiske kønsmodningsperiode eller senere i sin mentale modning, men hun havde tydeligt 2 perioder med "udsving"... Hvor der skete noget i kroppen og hjernen...

 

Det har Johna ikke haft. Hun er bare blevet større.... :vedikke: altså jojo, hun er da holdt op med at tisse inde, æder ikke alt, har skiftet tænder og den slags... Men hun har ikke sådan haft nogle "udsving"... hun har bare været "konstant" og er nu bare en meget meget stor hundehvalp på halvandet år....

 

Skyldes den manglende modning mon den manglende løbetid? Eller er det bare fordi hun er retarderet (som jeg mistænker hende for) og dermed aldrig bliver ældre end en stor hundehvalp?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at hun bliver ved med at være ret hvalpet hele livet - mere end Karla, kunne jeg forestille mig ud fra hvad du har fortalt om dem begge to. Jeg har i hvert fald fået indtryk af, at hun er en mere "lalleglad" type, hvor Karla er lidt mere "alvorlig" i det. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er skudt helt ved siden af, jeg har jo aldrig mødt dem :-D Men som sagt tror jeg, at der altid vil være lidt hvalp over hende, men at hun selvfølgelig også bliver ældre (sikkert efter løbetiden) og en eller anden dag - når hun bliver fem eller sådan noget :-P) vil du stå og kigge på hende og tænke "hvor blev min hvalp af?" :mrgreen:

 

Men det er bare hvad jeg tror uden nogensinde at have haft tæver selv, så måske tager jeg helt fejl og det viser sig, at hun i virkeligheden bare er retarderet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...