Hop til indhold

Hvad bliver du aaaaaltid spurgt om?


Buddha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 193
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Men den bedste jeg har hørt, var en gammel krage her i kvarteret der kom gående med sin bette pudel. Hun stod og snakkede med nogle af de andre beboer på en af de andre veje, da vi kommer gående forbi. Bella har en stor fetish for de små hunde, så hun bjæffede lidt og løb ud i snoren. Jeg får Bella til mig og får hende i dæk, så vi lige kan slappe lidt af inden vi går videre. Det er så her at den gamle dame udbryder: "Kan du så få den kamphund ud af kvarteret!!!!!!! De hører ikke til her". Jeg må virkelig have lignet en der var faldet ned fra månen, for det eneste jeg får fremstammet er: "Øøøøh, kamphund, hvor???" og så gik vi videre. Bella er blevet kaldt meget... Teoristen, Bøllen osv..., men aldrig kamphund.

 

Folk nogle gange.... Godt svaret :lol:

 

 

Den sødeste komentar fik jeg, da jeg havde min gamle hund. Moar moar! se der er en løve, sagt af en lille dreng. Så pak i bare sammen med jeres ulve og ræve. Jeg har haft en løve. :mrgreen::drille:

 

:lol: Det er faktisk rimelig sejt!

 

Og så klassikeren blandt hundefolket;

Er han meget anderledes end Border Collierne?

 

Det er da et godt spørgsmål - miljø eller arv! Så ér han ved at blive en border i rotteforklædning?

Link til indlæg
Del på andre sites

He He kom lige en tanke om en lille sjov historie...

 

Jeg gik vagt om natten med bl.a. min australian shepherd og blev MANGE gange spurgt af banderne om hvad det var for en hund, så for at lave lidt sjov siger jeg at det er en Australsk Kamphund - Nå nå siger knægten, den kender jeg ikke. " Nej den er også ret sjælden og kræver dispensation at få" sagde jeg så bare ;O))))

 

/Carina, Bubben og lille Diesel

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne jeg sagtens finde på at sige :genert: Jeg bliver så glad når jeg ser en schæfer med lige ryg :oops: I Tyrkiet her i sommer var jeg nærmest helt euforisk, de havde lige ryg allesammen og der var faktisk en del schæfere :klap::hjerte: Måske skulle man tage en med hjem næste gang? :hmm:

Ja, gør det :klap: Start en ny trend... Hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Der er i øvrigt tit folk, der kommenterer at Bobo er tyk... Og ja, han er bred, men jeg kan mærke hans ribben helt tydeligt og jeg kan se dem, når han løber...

 

Han er bare kraftigt bygget :fornaermet:

 

Det er akkurat det samme vi får at vide omkring Blackie, vores Formel 1 Lab. Hun er ikke tyk, men har vinterpels, og fedt. Godt nok er hun kraftig oppe ved skulder, og omkring nakken og brystbenet, men nede bag på kan man tydeligt se hendes muskler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så klassikeren blandt hundefolket;

Er han meget anderledes end Border Collierne?

 

Får også det samme at vide, Thor er dog ikke ren Border Collie, men han ligner sin far, som var en ren border collie, der var Tricoloret. Moren var en halv Flat Coate, og halv Border Collie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne jeg sagtens finde på at sige :genert: Jeg bliver så glad når jeg ser en schæfer med lige ryg :oops: I Tyrkiet her i sommer var jeg nærmest helt euforisk, de havde lige ryg allesammen og der var faktisk en del schæfere :klap::hjerte: Måske skulle man tage en med hjem næste gang? :hmm:

 

Min mors sorte schæfer har også lige ryg, men jeg satte mig ind i de forskellige farver, og det ser ud til, at schæfere med mere alm. farve aftegninger, samt mere rød, oftere blive brugt til udstilling, hvor på sort, eller sable farverne mere bliver brugt som brugshunde. Og jeg blev lidt forvirret omkring de hvide. Nogle steder var de anerkendt, og andre steder ikke. Men dem der anerkendte dem, som racen schæfer, der faldt de også ind under brugshunde kategorien.

Så måske kan det hænge sammen med det. Brugs hunde er avlet mere efter hvad de kan, hvor udstillings hunde er avlet mere efter udseende.

Jeg ved så ikke om jeg har ret her, men det er min teori.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Min mors sorte schæfer har også lige ryg, men jeg satte mig ind i de forskellige farver, og det ser ud til, at schæfere med mere alm. farve aftegninger, samt mere rød, oftere blive brugt til udstilling, hvor på sort, eller sable farverne mere bliver brugt som brugshunde. Og jeg blev lidt forvirret omkring de hvide. Nogle steder var de anerkendt, og andre steder ikke. Men dem der anerkendte dem, som racen schæfer, der faldt de også ind under brugshunde kategorien.

Så måske kan det hænge sammen med det. Brugs hunde er avlet mere efter hvad de kan, hvor udstillings hunde er avlet mere efter udseende.

Jeg ved så ikke om jeg har ret her, men det er min teori.

 

jeg må nu sige at jeg til dels sjældent ser en brugslinje med en rige ryg samt ikke de store vinkler i bagbenene, de er fuldt godt med de sidste 14 år

ja højavl de mere gyldne hunde er oftest mere vinklede men der er snart ikke den store forskel mere, da flere brugs opdrættere går efter den hele hund, som de kalder det:damn:

dvs en hund som kan kåres i klasse 1

 

rigtig mange med brugshunde påstår deres hunde ikke er særlig vinklede men det er de, når man kigger på en meget gammeldags schæfer eller en fætter til schæferen

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må nu sige at jeg til dels sjældent ser en brugslinje med en rige ryg samt ikke de store vinkler i bagbenene, de er fuldt godt med de sidste 14 år

ja højavl de mere gyldne hunde er oftest mere vinklede men der er snart ikke den store forskel mere, da flere brugs opdrættere går efter den hele hund, som de kalder det:damn:

dvs en hund som kan kåres i klasse 1

 

rigtig mange med brugshunde påstår deres hunde ikke er særlig vinklede men det er de, når man kigger på en meget gammeldags schæfer eller en fætter til schæferen

 

Når jeg ser min mor næste gang, kan jeg se om jeg kan tage et billede af hendes Zippo :-D Han er en 2½ år hanhund. Jeg mener også at han er med ren stamtavle fra Tyskland. Hun købte ham "billigt" for kun 8.000kr da ham der oprindeligt havde ham, ikke kunne bruge ham til DM og VM.

Jeg elsker bare den hund. Han er så sød. Desværre har hun lidt problemer med ham, fordi der er rigtig mange som er bange for ham. Ikke at han vil gøre dem noget, men fordi de ser en STOR sort schæfer :damn: men det var et sidespring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Når jeg ser min mor næste gang, kan jeg se om jeg kan tage et billede af hendes Zippo :-D Han er en 2½ år hanhund. Jeg mener også at han er med ren stamtavle fra Tyskland. Hun købte ham "billigt" for kun 8.000kr da ham der oprindeligt havde ham, ikke kunne bruge ham til DM og VM.

Jeg elsker bare den hund. Han er så sød. Desværre har hun lidt problemer med ham, fordi der er rigtig mange som er bange for ham. Ikke at han vil gøre dem noget, men fordi de ser en STOR sort schæfer :damn: men det var et sidespring.

 

har altid drømt om en helt sort :rolleyes: men det er desværre aldrig blevet til noget:hmm: den sidst ankomne håbede jeg også ville blive fuldsort,men næ nej den opdrætter valgte til mig en dog meget sort men ikke helt så hentede jeg min hvalp alligevel sidste år :blink: selvom den ikke er sort :engel:

 

mere seriøst er der mange som er bange for schæfere stadig desværre og aldrig rigtigt får set eller oplevet hvor dejlig en hund det faktisk er, men at mange ikke er klar over at den kan blive et problem hvis den keder sig eller ikke føler sig fornuftigt brugt

 

problemer med ham ???

Link til indlæg
Del på andre sites

har altid drømt om en helt sort :rolleyes: men det er desværre aldrig blevet til noget:hmm: den sidst ankomne håbede jeg også ville blive fuldsort,men næ nej den opdrætter valgte til mig en dog meget sort men ikke helt så hentede jeg min hvalp alligevel sidste år :blink: selvom den ikke er sort :engel:

 

mere seriøst er der mange som er bange for schæfere stadig desværre og aldrig rigtigt får set eller oplevet hvor dejlig en hund det faktisk er, men at mange ikke er klar over at den kan blive et problem hvis den keder sig eller ikke føler sig fornuftigt brugt

 

problemer med ham ???

 

Derhjemme er der ingenting overhovedet, men så snart de går ud, opstår det. Hun aktivere ham ellers rigtig meget, går lange turer og træner med ham. Desværre er min far meget syg, og det giver nogle frustrationer, og min mor er ikke særlig god til at lægge det fra sig.

Så når hende og Zippo går tur, og hun op til flere gange har oplevet at folk siger.. Er det der ikke en Ulv? Det er en SCHÆFER!!! Og folk tør ikke lade deres hunde snakke med ham. Bliver han frustreret, og det samme gør min mor.

Men når han går sammen med min mor og jeg, og min kærestes hund, er der slet ikke nogen problemer. De leger, hygger, henter bold osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Derhjemme er der ingenting overhovedet, men så snart de går ud, opstår det. Hun aktivere ham ellers rigtig meget, går lange turer og træner med ham. Desværre er min far meget syg, og det giver nogle frustrationer, og min mor er ikke særlig god til at lægge det fra sig.

Så når hende og Zippo går tur, og hun op til flere gange har oplevet at folk siger.. Er det der ikke en Ulv? Det er en SCHÆFER!!! Og folk tør ikke lade deres hunde snakke med ham. Bliver han frustreret, og det samme gør min mor.

Men når han går sammen med min mor og jeg, og min kærestes hund, er der slet ikke nogen problemer. De leger, hygger, henter bold osv.

 

ja den har jeg hørt om med folk som har de sorte :slem: hvad træner hun med vovsen andet end lydighed???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
[problemer med ham ???]

Det ikke Zippo som er problemet, men andre folk. Zippo er en blid og dejlig hund, der bare gerne vil have selskab, og også med andre hunde. Og så er han stadig en unghund.

 

 

 

formentlig det samme som Goofey gør han står nogengange for bagbenene og søger kontakt til fremmede og andre gange kigger han meget, men hvis de ignorer ham, kan han finde på og gø som han siger halllloooo rør ved mig snak med mig men de fleste er ikke interesseret når det er en schæfer og slet ikke når der kommer lyd på misforstår mange det

Link til indlæg
Del på andre sites

formentlig det samme som Goofey gør han står nogengange for bagbenene og søger kontakt til fremmede og andre gange kigger han meget, men hvis de ignorer ham, kan han finde på og gø som han siger halllloooo rør ved mig snak med mig men de fleste er ikke interesseret når det er en schæfer og slet ikke når der kommer lyd på misforstår mange det

 

Hendes eget hjemme træning. Hun har ikke overskuet til at starte til rigtig træning, men han elsker han hente sin bold. Så for at gøre det sjovere for ham, bliver han lagt i bilen, og hun gemmer bolden, så skal han ud for at søge den. Min mor er 58 år nu, men alligevel formår hun at gå mellem 8 og 10km ham hver dag. Og det her er lidt hårdt sagt, men vi venter lidt på at min far går bort. Da hans sygdom kun gå en vej. Så hende og Zippo kan få meget mere ro på. Og så har jeg opfordret hende til, at finde en adfærdsbehanlder omkring hunde. Ellers hjælper jeg hende med den træning, som jeg nu kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

formentlig det samme som Goofey gør han står nogengange for bagbenene og søger kontakt til fremmede og andre gange kigger han meget, men hvis de ignorer ham, kan han finde på og gø som han siger halllloooo rør ved mig snak med mig men de fleste er ikke interesseret når det er en schæfer og slet ikke når der kommer lyd på misforstår mange det

 

Og ja, det er helt klart det samme Zippo gør. Men min mor gør hvad hun kan for ham, og han elsker hende, hvis en hund kan elsker en person. Desværre er hun ikke altid den "gode" førehund, og Zippo er ikke en "Dominant" hund, så han træder frem og beskytter hende. Hvilket igen giver nogle forviklinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hendes eget hjemme træning. Hun har ikke overskuet til at starte til rigtig træning, men han elsker han hente sin bold. Så for at gøre det sjovere for ham, bliver han lagt i bilen, og hun gemmer bolden, så skal han ud for at søge den. Min mor er 58 år nu, men alligevel formår hun at gå mellem 8 og 10km ham hver dag. Og det her er lidt hårdt sagt, men vi venter lidt på at min far går bort. Da hans sygdom kun gå en vej. Så hende og Zippo kan få meget mere ro på. Og så har jeg opfordret hende til, at finde en adfærdsbehanlder omkring hunde. Ellers hjælper jeg hende med den træning, som jeg nu kan.[/QUOT

 

hold da op det var sørme langt hver dag �

 

øøv da med far lyder ikke godt �

 

rondering er en af de gode ting hun kan træne både alene og sammen med dig kræver ikke den store erfaring i forholdet til feks spor træning og det er god intelligent træning til både psykisk og fysisk og de elsker det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Og ja, det er helt klart det samme Zippo gør. Men min mor gør hvad hun kan for ham, og han elsker hende, hvis en hund kan elsker en person. Desværre er hun ikke altid den "gode" førehund, og Zippo er ikke en "Dominant" hund, så han træder frem og beskytter hende. Hvilket igen giver nogle forviklinger.

 

Det er meget typisk schæfer især med kvindelige ejere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget typisk schæfer især med kvindelige ejere :-)

 

Åhh det kan jeg så fortælle hende :-D

Lige nu er vi ved at lærer Zippo og Thor hinanden at kende. Thor var lidt for lille den første gang, og anden gang gik det bedre, men Thor er også en kylling. Hehe. Enten underkaster han sig med det samme, eller løber han om bag mor :genert: og Zippo er en hel del større. Men vi giver ikke op, de skal nok få det godt sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...