Hop til indhold

Hvor mange kg...


Eris
 Share

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tulle spiser let over 12kg om månen og hun vejer sirka 55kg.

 

jeg holler hinne let til den tynde side da hun ikke er serlig aktiv. normalt fodre man vist den race noget mer en jeg lige gør.

 

En hund der ikke er aktiv skal ikke være tyndere end en hund der er aktiv, den skal bare spise mindre for at kunne holde idealvægten. Specielt skal man passe på at en ældre hund ikke går hen og bliver for mager..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu kæft man har bare forelsket sig i den forkerte race, fra nu af vil jeg aldrig mere høre folk pive over deres udgifter på foder *GG*

 

Uhhh vil slet ikke vide, hvad dit madbudget til hundene er:shock: - så tror de fleste herinde, skal være glade for deres egen budget:mrgreen:. Mit er også i den høje ende, men slet ikke i din ende går jeg ud fra!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh vil slet ikke vide, hvad dit madbudget til hundene er:shock: - så tror de fleste herinde, skal være glade for deres egen budget:mrgreen:. Mit er også i den høje ende, men slet ikke i din ende går jeg ud fra!

 

Jeg undlader osse at lægge tallene sammen af hensyn til mit helbred :mrgreen:

 

Bare forbruget på sådan et lille hvalpekuld er jo tovligt, godt foderet bliver leveret til døren så der kun skal slæbes på det en gang ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undlader osse at lægge tallene sammen af hensyn til mit helbred :mrgreen:

 

Bare forbruget på sådan et lille hvalpekuld er jo tovligt, godt foderet bliver leveret til døren så der kun skal slæbes på det en gang ;-)

 

Thihi nej det ville man sikker få dårlige nerver af:mrgreen:

 

Bliver dine voksne udelukkende råfodret eller bliver de kombi fodret med råt og tørt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt får de kun råt, men her mens jeg har hvalpe har jeg fodret dem tørt udelukkende for at gøre det nemt for mig selv. Ud over det er min gamle hanhund kommet på tørfoder tidligere i år grundet for lavt stofskifte og lidt andet. Så RC-bussen kommer med 4800, schæfer og maxi light og så har jeg noget Franks ved siden af.

 

Når jeg fodrer normalt henter jeg 2-300 kilo råt i roskilde sammen med Mie, så har vi til en måneds tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt får de kun råt, men her mens jeg har hvalpe har jeg fodret dem tørt udelukkende for at gøre det nemt for mig selv. Ud over det er min gamle hanhund kommet på tørfoder tidligere i år grundet for lavt stofskifte og lidt andet. Så RC-bussen kommer med 4800, schæfer og maxi light og så har jeg noget Franks ved siden af.

 

Når jeg fodrer normalt henter jeg 2-300 kilo råt i roskilde sammen med Mie, så har vi til en måneds tid.

 

:shock::shock::shock: Nøøjjjjjjjjjj en kæmpe fryser - eller mange - du må have!!!!!!!!!!!!

 

Kan du godt skifte mellem tørt og råt uden de store maveproblemer - eller får de lige lidt lind mave, når du skifter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skifter bare rundt efter for godt befindende, det spiller ingen rolle. Har jeg glemt at ta' råt op af fryseren en dag får de bare tørt i stedet.

 

Host, ja jeg har så 6 kummefrysere, dog er de kun i gang alle sammen når jeg køber et ton ørred ;-)

Det plejer at passe med at jeg og Mie fylder et par frysere hver når vi har pakket det rå.

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: men hvad med at skifte, det er ikke noget du går op i? Mine får ikke det samme to gange på en uge, men det er lige så meget fordi jeg selv får fniller af ensformigt mad

 

Nææh det er ikke noget jeg går op i - hest og ørred, knogler, grisehaler, indmad og kallun... det fungerer glimrende!

 

Ensformig mad generer mig i øvrigt ikke det mindste, jeg spiser med glæde det samme 5 dage i træk, morgen middag aften, hvis bare det er god mad :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En hund der ikke er aktiv skal ikke være tyndere end en hund der er aktiv, den skal bare spise mindre for at kunne holde idealvægten. Specielt skal man passe på at en ældre hund ikke går hen og bliver for mager..

 

det er hellerikke det der er min tanke, jeg holler bare hinnes vekt konstant vis jeg fodre hinne som om hun var aktiv velle hun blive for stor, hinnes foder mengte afhænger af vordan hinnes foderstand er og det aktivitets nivau hun har.

 

vor stor hun bør være kan man selvfølig diskutere men jeg prøver at holle hinne på det nivau jeg tror er passene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu kæft man har bare forelsket sig i den forkerte race, fra nu af vil jeg aldrig mere høre folk pive over deres udgifter på foder *GG*

 

Ja... Drømmer selv om en dag at eje en schæfer eller rottweiler, men det bliver jo noget dyrere i foder - især når jeg gerne vil råfodre, så foreløbigt bliver det bare ved drømmen.

 

Er nu også meget glad for Buster (DSG), perfekt størrelse som byhund og kan lige være i en cykelkurv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt bruger vi ca. 25 kg om måneden til Oluf (33 kg) og Vinnie (60 kg), men i denne måned har der været en halsbåndsmus i foderet, og den har stjålet næsten 5 kg :shock:.

Da vi fangede den, var den så nuttet at vi ikke kunne nænne at slå den ihjel - så den er sikkert snart tilbage :stupid:

 

Foruden tørfoder får de olie eller fedt i maden og bliver forkælet med tyggeting hver dag - altså hundene, ikke musene :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...