Hop til indhold

Olivers?

Trinek
 Share

Recommended Posts

Ja nogen der fodrer/ har fodret med olivers?

Bestilte prøvepakker til trille, og hun har været ret begejstret. :blink:

syntes heller ikke deklarationen er helt skidt og proteinindholdet er på 30.

Nogen erfaringer, gode som dårlige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger olivers adult. Vi har været igennem mange slags foder, da vi har en hund som har en meget sensitiv mave. Den har kostet os mange tårer og ikke mindst penge hos dyrlægen.

Efter vi har kørt på olivers fungere det bare. Ingen dårlig mave og meget lidt bag ud.

Jeg ved mange ikke fodre med olivers mere, efter de flyttede produktionen til Danmark. Det var vist noget med foderet fik en anden sammensætning. Men for os har det ikke haft problemer.

Det er så forskelligt fra hund til hund, at du må prøve dig frem.

Olivers har en tilbage leverigsaftale. Hvis din hund ikke kan lide det, henter de det igen. Jeg har benyttet mig af den aftale, da jeg ville prøve deres senior foder, men det fungerede Luca ikke på, og Olivers byttede det næste dag til deres adult. Fik i øvrigt en snak med dem omkring deres foder og hvorfor Luca ikke kunne tåle den en slags, men ingen problemer med den anden. Fik en kyndig vejledning. Hvilket også tæller hos mig.

Olivers Adult får top karakter hos os, selvom jeg personligt hellers ville fodre med et foder hvor der er mere rent kød i, men det mener Lucas mave ikke!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine 3 hunde får Olivers og en del jeg kender får også olivers og der er ingen problemer hudene elsker det og så er det ikke sindsygt dyrt iforhold til nogle af de andre mærker :-)

Servicen har jeg oplevet være i top hos Olivers og kan hundene ikke lide det så kan man altid levere tilbage. Mine får Adult og fisk og den ene får light udgaven og de elsker det og fungere fint på det , og jeg priser mig lykkelig for de kan spise det samme foder og vi har fundet det som vi trives på for det er en foderjungle..

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv det, andet kan jeg ikke sige - hunde fungerer så forskelligt på forskelligt foder.

Møffe kunne ikke tåle det - og den eneste forskel fra det foder, vi havde brugt før, var at der var havre i :vedikke: Så måske han har fået lagermideallergi lige pludselig, for selvom vi kørte over på Royal Canin Hypo, som han tidligere havde fungeret superb på, stoppede reaktionerne ikke, trods fodring i næsten to måneder...

Så nu er vi på Orijen fisk - afføringen er så langt fra perfekt, men tilgengæld virker det til at Møffe kan tåle det - han fik det i en lang periode for ½ år siden, hvor han var 100% symptomfri... Så forhåbentligt er han snart symptomfri :pray: , så vi kan komme på noget, han forhåbentligt kan tåle og som er lidt mildere for hans mave/ har en knap så krasbørstig proteinkoncentration, for tror det er det, der er problemet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har brugt Olivers af to omgange. Første gang var før deklarationen blev ændret til det den er nu - og da fungerede det fint

anden gang efter produktionen blev henlagt til DK - da fungerede det ikke - alle mine hunde fik dårlig mave og kedelig pels.

Jeg syntes dog du skal prøve det - hunde foder er og bliver et eksperiment.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Olivers i over 12 år som dagligfoder. Mine får ofte tilskud af andet også. Jeg har ingen problemer haft med det, og min Molly på nu over 12 år har da haft 4 kuld hvalpe på deres hvalpefoder .Molly har aldrig haft grim pels eller andre problemer. Jeg har brugt alle deres varianter, Hvalpefoder, adult ,. max energi old and fit til de ældre.

Og så er jeg glad for deres politik mht hjælp til de organisationer, der hjælper i Spanien, Polen og Grækenland.

De har også ydet til orangutang projektet på Borneo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Maggie er opvokset på Olivers. Det har fungeret fint og hun har fik A0 i sine billeder.

Hun spiste det med stor tilfredshed (men det gør hun nu med alt) og pøllerne var også fine.

Liva har også fået det i perioder. Da hun var alenehund, kunne hun godt gå død i en pose, når den var ved at være tom, så jeg har skiftet meget foder på hende. Efter Maggie kom til, har der dog ikke været de store problemer.

P.t. får de dog Kingsmoor Pure (vandt en pose og fandt et godt tilbud), men en af dem skal være med i et testpanel for Olivers, som går i gang i løbet af en uges tid - mangler lige at få foderet leveret.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Har nu fodret med Olivers i 14 dage, og er faktisk lidt begejstret.

Den sidste rest af kløe er forsvundet, og der er ikke noget bemærkelsesværdigt pelstab.

Trille er glad, og spiser med velbehag, hun kan bare ikke lide de kødben man får med.

Desuden var leveringen punktlig, fin og det hele pakket ind i genbrugs pap. Det liker vi her i huset.:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg talte med Olivers i sidste uge og spurgte ind til, hvorfor man ikke mere kunne se de projekter med dyr , som de støttede nu.

Jeg fik den forklaring at da de skulle have ny hjemmeside, fik de desværre ikke det med fra leverandøren af denne hjemmeside. Andre firmaer, der havde brugt samme leverandør følte sig også snydt, og der var en retssag igang, men nu har leverandøren erklæret sig konkurs.

Men gadehunde og internater i Polen, Spanien og Grækenland får stadig støtte og orangutanprojektet fik, da de var i nød, før WSPA gav dem en stor sum. Så de støtter stadig, men man kan så ikke se det på hjemmesiden.

Husk også at de altid har haft en dyrlæge tilknyttet, man kan maile med spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kigget på deres selected fish version som alternativ til Eukanuba Dermatosis som dyrlægen sælger. Men jeg blev overrasket over den enorme mængde foder som vores Bella skal have. Hun vejer lige under 50 kilo, sådan cirka 48 kilo og vi har for det første sprængt skalaen på hjemmesiden. Men med det jeg lige hurtigt kan regne mig frem til, så skal hin have ca. 550 g om dagen, hvor hun nu får 360 g og det virker ikke som om hun føler sig sulten.

Link til indlæg
Del på andre sites