Hop til indhold

Vores elskede hun er død :'(


Gæst Holme90
 Share

Recommended Posts

Gæst Holme90

Vores elskede labrador forlod os i nat meget pludseligt. Han kom ind på min brors værelse ved en 2 tiden i nat, og hylede højt. Min bror satte sig ned ved siden af ham og da lagde han sig oven på min bror, 2 minutter efter var han død. :-( han var KUN 11 måneder gammel.. Det et kæmpe tab, og bare to timer inden denne tragiske hændelse fandt sted, var han ude og blive luftet og var frisk og frejdi som altid :-(

Hvad skete der? jeg ville ønske nogle kunne fortælle os det.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min far er til dyrlægen med ham nu. Men det mange penge en obduktion koster.. Så vi ved ikke endnu om vi gør det..

Er der nogle der har erfaring i at skaffe sig en ny hund herefter? Har hørt hvis man vælger en magen til samme race og farve, så kan denne nye hund bringe en masse ny glæde ind i familien. Hva sir i? :/

Ik fordi vi vil erstatte søde Jack, men der er SÅ stille :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt at høre :ae: Det er altid hårdt at miste sin hund, men jeg tænker at det må være væsenligt hårdere når den kun er 11 måneder :(

 

Pas på med at en ny hund af samme race og farve ikke bliver behandlet som den gamle... Det er jo en anden hund med anden personlighed.

Håber I snart finder en ny hund som kan fylde tomrummet ud. Evt. kunne I overveje en hund der skal omplaceres, så I "slipper" for endnu et år med urenlighed, hvis I ikke lige kan overskue det lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, puha, får helt tåre i øjnene ved at læse dette :( - føler med jer...

 

Da mine forældre mistede deres hund havde de sat sig for at vente lidt, bare for at det ikke skulle gå hen og blive en erstatning - men der gik ikke engang en uge, så var min mor nede for at hente en ny hund for tomheden blev for meget for hende...

- så tror bestemt at det er noget at man kan mærke om det skal være med det samme eller ej. Hvilken race man vælger osv er vel meget en smagssag. Min mor har haft 3 forskellige slags hunde, men nu har hun fundet den race der passer præcis til hende, og det er det hun går efter.. .

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak alle sammen.

Så fik vi ham alligevel obdukseret.

Og desværre var det en medfødt hjertefejl. Lægen sagde ellers at de normale symptomer ville være sløvhed, men Jack har bare opført sig som en normal hvalp med krudt i røven. Han ville sku leve.. :( Så nu skal avleren have det afvide, sandsynligheden for hans søskende har samme hjertefejl er store.. Vi vælger en hund med stamtavle næste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig rigtig ondt at høre! Og at det kommer så pludseligt er bestemt ikke rart! Føler med jer :ae:

 

Tusinde tak for dit overskud til at opdatere os herinde.

 

Ja det er frygteligt når de har skavanker og næsten mere frygteligt når det er noget genetisk. Rigtig godt at I gør opdrætter og de andre hvalpekøbere opmærksomme på problemet.

 

Det er en god ide at købe en hund med stamtavle, da de bliver tjekket for en del flere ting end dem uden tavle. Dog tjekkes labradoren ikke for hjerteproblemer, men for en masse andre ting labradoren også bøvler med. En grim øjensygdom (mener den hedder PRA) men er ikke sikker, hofter og albuer (eller tager jeg fejl her?).

 

I skal bare være klar over at selvom de er testet så giver det ikke 100 % sikkert at hvalpen ikke har noget. Men jeg forstår til fulde jeres tanker omkring det. Og da jeg havde mistet to unge hunde uden stamtavle, valgte jeg også hvalp med tavle for at tjekke for sygdomme, og jeg har ikke fortrudt! Min lever ikke helt op til sundhedskravene, på trods af stamtavlen, men heldigvis betyder det blot at han ikke kan bruges til avl, og han kommer ikke til at mærke noget til det.

Så bare for at fortælle at det ikke er en sikkerhed, men det giver et rimelig godt billede af hvad man kan forvente, og jeg synes jeres overvejelser er gode.

 

Rigtig meget held og lykke med valget af jeres nye hund. Og giv jer den tid i familien, som I har brug for. Og så er der ofte lidt ventetid når man vælger med tavle, da hvalpene tit reserveres inden de er 8 uger. Bare så I er forberedte på at det KAN i komme ud for.

 

Kæmpe krammer og håbet om en lysere fremtid. Det er ikke til at bære at I skulle miste jeres hund på den måde, og så ung. Trøst jer ved at han fik en hurtig og smertefri død i armene på dem han elskede mest - nemlig sin familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig virkeligt ondt, for dig og din familie at skulle opleve dette . Og det er ualmindeligt , heldigvis. Har dog for år tilbage hørt om en ung flatter, der faldt død om på skovtur.Hold jer fra cavalier, der er risikoen med hjertefejl for stor.Det er meget forskelligt , hvornår man er klar til nye hund.

Den sidste jeg solgte , en unghund på netop 1 år, blev købt fordi deres gamle hund havde en galoperende cancer, men var ikke aflivet endnu.Andre skal sunde sig , før de magter en ny i huset.

Når i vælger race næste gang så læs alt hvad der findes og spørg ind til ikke kun forældre , men også bedste og oldeforældre , hvis de har kendskab til dem.Måske kendes deres levetid.

De bedste ønsker om i finder hunden, der er ligeså værd at elske som den i mistede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...