Hop til indhold

Er det tarveligt over for hunden??


Gæst caro4805
 Share

Recommended Posts

Gæst caro4805

Hej med jer alle hunde elskere!!

 

Altså der er denne her hund som jeg går med og jeg elsker at gå tur med ham, forstå mig ret, men nogengange bliver det bare lidt ensformet bare at gå og gå.. Så tænkte jeg bare på, om det er tarveligt over for hunden at man hører musik i ørerne, samtidig med at man går med ham, eller bliver hunden ked af det, og fornemmer at jeg synes han er kedelig, eller at jeg egentlig ikke gider ham.. For sådan er det ikke!! Men det kan han måske godt misforstå.. Eller synes i at man skal være mere tilstede over for hunden, når man går med den?? Det skal lige siges at det altså er en 2 års gravhund, som aldrig er blevet opdraget på, så for det første er det for sent og for det andet, så kan jeg heller ikke lege med ham udenfor, fordi at han bare er så stædig og hvis jeg tager snoren af ham for at kaste pind, så stikker han jo bare af og det er jo ikke engang min hund.. Men hvad gør/synes i?? Er det tarveligt at høre musik imens?? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller synes i at man skal være mere tilstede over for hunden, når man går med den?? Det skal lige siges at det altså er en 2 års gravhund, som aldrig er blevet opdraget på, så for det første er det for sent og for det andet, så kan jeg heller ikke lege med ham udenfor, fordi at han bare er så stædig og hvis jeg tager snoren af ham for at kaste pind, så stikker han jo bare af og det er jo ikke engang min hund.. Men hvad gør/synes i?? Er det tarveligt at høre musik imens?? :hmm:

 

Jeg synes man skal være nogenlunde til stede, ikke dermed sagt at man konstant skal være i kontakt.

 

En hund bliver altså aldrig for gammel til at lære noget nyt, og ikke alle hunde synes pinde er særligt sjove (mine egne inklusive). Prøv med nogle lækre godbidder eller noget legetøj han faktisk synes er sjovt hjemme i haven. Læg godbidder han ikke har set du lægger og kald på ham og vis ham hvor dygtig DU er til at finde pølsestykker ;-)

 

Lær ham små tricks, det synes de fleste hunde er sjovt. Og selvfølgelig også lad ham gå sin tur og få snust og tisset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst caro4805

Okay, tusind tak allesammen! I har ret, jeg skal være tilstede, når jeg går med ham.. Jeg har ikke gjort det indtil nu, ville bare lige høre jer ad :-D Men som sagt, er han ikke min hund, det er en jeg passer, men jeg kunne da godt gøre turene noget sjovere, og få ham til at koncentrere sig lidt mere hehe.. Han virker som om han går i sine helt egne tanker.. :damn: Og til Sonja77: Den bog må jeg da helt sikkert kigge lidt nærmere på! Og i må endelig ikke tro at det er fordi at jeg ikke gider ham, tværtimod virker det helt omvendt.. Det er som om at han ikke gider mig.. Men han ER en sød hund!! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som de andre foreslår så gør noget ud af turene... gider du ikke, gider hunden ikke. tag nogle lækre godbidder/legetøj med, og ha en fest.du kan sagtens lære ham nye ting. man kan sagtens lære en gammel hund nye tricks. og 2 år er ingen alder ;-) tror agilityfolkene ville blive frustreret hvis indlæring ikke var mulig efter 2 års alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Bare en ide, hvis du er fast hundelufter af gravhunden :-)

 

En langline på 10 meter. Så føler hunden, at den går fri/uden snor. Og du kan lave en masse med hunden i en park eller lign. Boldkast, søge efter godbidder osv.

 

Find andre med små hunde og gå ture sammen med dem.

 

Musik, mobil snak og sms´er høre ikke rigtig hjemme, når man går ture(efter min mening). Der skal man være obs på andre hunde, cykler, børn, spændende ting i græsset(snegle, frøer)m.m.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg har kun musik i ørene når jeg er alene aldrig når min søn eller hunde er med heller ikke selvom vi løber en tur, det er svært og være 100% tilstede med musik i ørene især når man har ansvaret for andre end sig selv som sine børn eller dyr.

når man lufter sine hunde mener jeg det kræver at man er tilstede, behøver ikke nødvendigvis være man går og snakker med hunden hele tiden, men bare det man er OBS på hvad der foregår omkring en, og det er man ikke hvis man hører musik, lægger man ikke mærke til sin hund, andre hunde, deres adfærd, biler andre mennesker mm.

det er vigtigt man er med da der ellers kan ske noget farligt som kunne have været undgået uden musik.

 

ellers kan man finde på noget træning og lave med hunden på turen leg hvad ved jeg :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at se situationen fra Walthers side: YIIIPPPEEEEEE jeg skal på tur :banan: Turene er dagens højdepunkt for de fleste hunde og du har mulighed for at gøre Walthers ture helt fantastiske.

En hund skal lære at GIDE det menneske der er sammen med den, det sker ikke automatisk, så du skal gøre dig fortjent til Walthers opmærksomhed.

 

Afhængig af hvad han ellers oplever, kan turene med dig være det eneste han oplever og så har han en masse han skal have oplevet, Især gravhunden oplever bedst gennem næsen og da næsen er tættere på jorden end øjnene er til dig, vinder duftene altid så længe der ikke kommer bedre tilbud fra dig.

 

Prøv gerne nogle af aktiviteterne, fra bogen Sonja foreslog, hjemme hos Walther, hvis han har en have kunne det være der, så han får en forventning om at I skal lave noget sammen.

Lækre små godbidder hvis du har adgang til sådan nogle, er en god hjælp når der skal opbygges kontakt mellem hund og menneske.

 

Du skal ind i Walthers univers som andet end ankeret for enden af snoren, hvis du skal have ham til at bemærke dig på den gode mådet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er kedeligt at gå med hunden, så lad være. Jeg nyder hver eneste tur med min hund, jeg hyggesnakker med hende og leger undervejs med tempo. Cookie synes det er en fest når jeg løber efter hende og lader som om jeg vil fange hende. Andre gange nyder jeg stilheden og lader hende koncentrere sig om at snuse. Vi aflæser hinanden ret fint og ved begge om det er en pjat-tur, en hurtig ned-og-tisse-tur eller en lang hygge-snuse tur.

Så nej, musik i ørene er no-go. Du kan ikke høre om der kommer en cykel, eller en fremmed hund og rytmen får dig automatisk til at følge dit eget tempo så du ikke er opmærksom på hundens behov.

Og jeg vil også gerne vide om du nu igen har lavet en ny bruger.....

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...