Hop til indhold

2 gode råd ... til dig som elsker en hund


Gæst kjust
 Share

Recommended Posts

Det må Flipsen heller ikke, men det er fordi man kan jo ikke altid vide hvor længe det vand har stået og hvad der evt. har ophobet sig i det :genert:

 

Har helt samme regel i de våde mdr.. Jeg tør ikke løbe an på, har stået med meget syg lille vaps som der havde blod ud af begge ender fordi hun havde fået dårligt vand i sig..

Så niks vandpytter er også forbudt her.. I stedet for er de begge vant til at drikke af flaske som der selvfølgelig altid er med på lange gåture :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 122
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

JEG synes der er MEGET der taler for et forbud mod at drikke af vandpytter OG meget der taler for et OK ,, hvis fx. man bor i byen (eller i et villakvarter) så ville jeg afgjort heller ikke lade Mimi drikke af vandpytterne (hvor der også kan väre rester fra bilernes udstödning og bensin/diesel) MEN fordi jeg bor på landet med store skove omkring os, så bruger vi vandsamlinger / pytter imellem birketräerne

MEN som regel har jeg vandflaske og drikkekar med på turen ,, det er jeg mest tryg ved

Link til indlæg
Del på andre sites

Ignoreret ??? ikke af mig ,, jeg pröver at forklare OG ville gerne have billede på min bruger-id, men jeg kan ikke få´det frem sammen med mit navn ,, Aner ikke hvad jeg gör forkert ,, når jeg går ind i mine personlige indstillinger og kigger på billedet jeg har uploaded, så står der at profil-billedet bliver vist , men ingenting sker

Link til indlæg
Del på andre sites

Ignoreret ??? ikke af mig ,, jeg pröver at forklare OG ville gerne have billede på min bruger-id, men jeg kan ikke få´det frem sammen med mit navn ,, Aner ikke hvad jeg gör forkert ,, når jeg går ind i mine personlige indstillinger og kigger på billedet jeg har uploaded, så står der at profil-billedet bliver vist , men ingenting sker

Du har et profilbillede :-D Jeg gætter på, at det du gerne vil have, er et billede, der vises, når du skriver et indlæg. Ligesom mit. Det hedder avatar :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ignoreret ??? ikke af mig ,, jeg pröver at forklare OG ville gerne have billede på min bruger-id, men jeg kan ikke få´det frem sammen med mit navn ,, Aner ikke hvad jeg gör forkert ,, når jeg går ind i mine personlige indstillinger og kigger på billedet jeg har uploaded, så står der at profil-billedet bliver vist , men ingenting sker

Et lille fif: når du svarer en bestemt bruger, kan du klikke "besvar med citat". På den måde ved vi andre også hvad du svarer på:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Et lille fif: når du svarer en bestemt bruger, kan du klikke "besvar med citat". På den måde ved vi andre også hvad du svarer på:-D

 

Tusind tak ,, har länge funderet på Hvem / Hvordan de indsatte indläg bliver koblet på indläg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har et profilbillede :-D Jeg gætter på, at det du gerne vil have, er et billede, der vises, når du skriver et indlæg. Ligesom mit. Det hedder avatar :-)

 

Avatar ,, Javel (det forstår jeg sådan-da, MEN ... :) Hvordan hulen gör I så Jeres billeder blir så små ?,, kravet er " Maksimum størrelse af dit custom billede er 100 af 100 pixels eller 19.5 KB (hvad der er mindst)." OG mine billeder er ca 2 MB !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Avatar ,, Javel (det forstår jeg sådan-da, MEN ... :) Hvordan hulen gör I så Jeres billeder blir så små ?,, kravet er " Maksimum størrelse af dit custom billede er 100 af 100 pixels eller 19.5 KB (hvad der er mindst)." OG mine billeder er ca 2 MB !!!

 

Prøv først, om ikke forum klarer den sag for dig måske? Ellers:

 

Prøv at højreklik på billedet i mappen. Vælg "Åbn med" og kommer muligheden "Microsoft Office Picture Manager", så tryk der.. Så har du åbnet billedet i et billedredigeringsprogram.

 

Der er en mulighed, der hedder "Redigér billeder". Tryk der.

 

Herefter vælg "Beskær".

 

Ude i siden er der angivet pixels. Beskær, så der er lige mange pixels (så der står, fx. 1238 x 1238) eller næsten. Du beskærer, ved at "hive" i siderne.

 

Tryk "Ok"

 

Redigér billeder igen

 

Vælg "Tilpas størrelse".

 

Tryk "100" under brugerdefineret bredde x højde.

 

Sådan kan man få et kvadratisk profilbillede.

 

Håber det kan hjælpe dig, det er sådan jeg gør :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller hende, hvis hund aldrig var løs eller fik lov til at lege med andre hunde, fordi den så blev beskidt og ville svine på møblerne... Det er lidt trist at se en ung hund blive mere og mere trist at se på for hver gang man ser den, fordi den bare aldrig får lov til at gøre nogle af de ting, som den synes er sjove... Min mor kendte damen, der ejede hunden og vi snakkede tit med dem, da hunden var hvalp og vores hunde legede sammen.. Men det gik altså over - der grænser hysteriet næsten til dyrplageri, synes jeg :(

 

Her har vi en omvendt aftale, Noomi må undvære møblerne fordi hun er et lille muddersvin :mrgreen::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så i øvrigt thumbs up til Kjust for så elegant at glide af på alle fornærmelserne :5up: Kønt har det ikke været at følge med i denne tråd og jeg er fuld af beundring for at han stadig hænger på... Så velkommen til dig Kjust, jeg håber at du alligevel er glad for at være her, jeg tror at du har en masse gode og hyggelige historier i ærmerne som jeg håber at du vil dele med os :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så i øvrigt thumbs up til Kjust for så elegant at glide af på alle fornærmelserne :5up: Kønt har det ikke været at følge med i denne tråd og jeg er fuld af beundring for at han stadig hænger på... Så velkommen til dig Kjust, jeg håber at du alligevel er glad for at være her, jeg tror at du har en masse gode og hyggelige historier i ærmerne som jeg håber at du vil dele med os :-D

 

Historier :) hellere end gerne ... vil jeg dele dem med Jer, men jeg véd ikke om jeg skal göre det i denne tråd eller om der er en anden tråd som er bedre ?

 

men Ok ,, Når jeg en gang imellem besögte en af mine kammerater, så jeg at Dibbie (hans Airdale-terrier) havde fri adgang til en skål med törrede lysebrune hundepiller med törrede ris-korn ,, Om aftenen häldte de kogende vand i skålen og Det var Dibbies aftesmåltid ,, en dag spurgte kammeraten om jeg kunne passe Dibbie en weekend ,, i forvejen havde jeg Chantell (en Collie) ,, Det jeg gav Chantell at spise var tunfisk og animalsk fuldkost ,, Dibbie slugte närmest sin mad ,, det må virkelig ha smagt hende !!! bagefter löb hun hen til terrassedören og ville ud i haven ,, Chantell stod i bryggerset med sin madskål OG gav sig God tid ,, Ude på terrassen gav Dibbie sig til at kaste rundt med en flamingo-kasse (at den slags som grönthandlere har agurker i) ,, når flamingokassen ramte fliserne gav det en rungende lyd fra sig OG det var nok til at fange Chantell's nysgerrighed ,, hun skyndte sig hen til terrassedören og ville ud til Dibbie MEN i samme öjeblik jeg åbnede dören, strög Dibbie ind gennem den og et öjeblik efter hörte jeg hende slubre Chantells mad i sig ,, Da min kammerat og kone hentede Dibbie fortalte jeg den lille historie, hvortil min kammerat rasende sagde at jeg ALDRIG mere skulle passe hans hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Historier :) hellere end gerne ... vil jeg dele dem med Jer, men jeg véd ikke om jeg skal göre det i denne tråd eller om der er en anden tråd som er bedre ?

 

men Ok ,, Når jeg en gang imellem besögte en af mine kammerater, så jeg at Dibbie (hans Airdale-terrier) havde fri adgang til en skål med törrede lysebrune hundepiller med törrede ris-korn ,, Om aftenen häldte de kogende vand i skålen og Det var Dibbies aftesmåltid ,, en dag spurgte kammeraten om jeg kunne passe Dibbie en weekend ,, i forvejen havde jeg Chantell (en Collie) ,, Det jeg gav Chantell at spise var tunfisk og animalsk fuldkost ,, Dibbie slugte närmest sin mad ,, det må virkelig ha smagt hende !!! bagefter löb hun hen til terrassedören og ville ud i haven ,, Chantell stod i bryggerset med sin madskål OG gav sig God tid ,, Ude på terrassen gav Dibbie sig til at kaste rundt med en flamingo-kasse (at den slags som grönthandlere har agurker i) ,, når flamingokassen ramte fliserne gav det en rungende lyd fra sig OG det var nok til at fange Chantell's nysgerrighed ,, hun skyndte sig hen til terrassedören og ville ud til Dibbie MEN i samme öjeblik jeg åbnede dören, strög Dibbie ind gennem den og et öjeblik efter hörte jeg hende slubre Chantells mad i sig ,, Da min kammerat og kone hentede Dibbie fortalte jeg den lille historie, hvortil min kammerat rasende sagde at jeg ALDRIG mere skulle passe hans hund

 

:klap: Ja jeg var blevet stolt af min hunds opfindsomhed hvis det havde været mig :mrgreen:

 

Du kan sagtens oprette en ny tråd hvis du vil, der er et underforum for "hundehistorier" mener jeg... :-D På den måde er der måske flere der ser dem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap: Ja jeg var blevet stolt af min hunds opfindsomhed hvis det havde været mig :mrgreen:

 

Du kan sagtens oprette en ny tråd hvis du vil, der er et underforum for "hundehistorier" mener jeg... :-D På den måde er der måske flere der ser dem :-D

 

Kan sagtens ... hvis jeg vil, Men faktisk har jeg ikke lyst ,, er mere end tilfreds med at nogle få fölger med i Det jeg har at berette ...

 

fx dengang jeg fik Mimi ,, jeg og min x-viv var ude for at köre en tur ,, på vejen så hun et skilt med Hvalpe til salg ,, vi standsede og gik ind for at kigge

i en lade löb 9 halvstore hundehvalpe rundt ,, de var 3 uger gamle, sagde Svenn (ejeren) ,, en af hvalpene var pyttelille og overalt havde den bidmärker fra de andre hvalpe

"Den skal det väre" sagde min x-viv og pegede ,, Svenn fortalte at hun var den sidst-födte i kuldet ,, han havde i lang tid tvivlet på om den ville overleve ,, havde endda haft hende gående i sin privat-bolig ,, Han kaldte hende for Lille So (gris)

Mens vi körte hjemad sad vi og snakkede om hvilket navn hun skulle have OG jeg fik idéen at kalde hende for Zoë iogmed hun var vant til lyden "SO"

 

derhjemme kastede Zoë sin kärlighed på Mexi, en 3-farvet kattekilling men hun stak af hvergang Zoë ville lege ,, tilsidst lagde Zoë sig ovenpå Mexi og det gik jo ikke ,, tilsidst var der ikke andet at göre end tage tilbage til Svend og låne en hundehvalp ,, En af de andre hvalpe havde en udposning på brystet ,, Svend havde sagt at hun skulle aflives! hvis ingen jäger var interesseret i hende ,, 3 måneder seneree spurgte vi om vi måtte beholde hende ,, Joh gerne, men hun koster stadigväk 1.500 kr"

 

Zoë er glathåret blandingshund ,, ca. 85% Drevar og 15% gravhund

Mimi er glathåret blandingshund ,, ca. 85% Gravhund og 15% Drevar

 

ps. En Drevar er en robust kortbenet hund som jägere anvender til at drive vildtet, kaniner og harer ud fra slåen-krat og lignende

 

Når jeg gik tur med hundene gik Zoë altid forrest ,, Mimi gik ca 5 meter bag ved os ,, Derfor plejede jeg at sige at Mimi var muslim

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv først, om ikke forum klarer den sag for dig måske? Ellers:

 

Prøv at højreklik på billedet i mappen. Vælg "Åbn med" og kommer muligheden "Microsoft Office Picture Manager", så tryk der.. Så har du åbnet billedet i et billedredigeringsprogram.

 

Der er en mulighed, der hedder "Redigér billeder". Tryk der.

 

Herefter vælg "Beskær".

 

Ude i siden er der angivet pixels. Beskær, så der er lige mange pixels (så der står, fx. 1238 x 1238) eller næsten. Du beskærer, ved at "hive" i siderne.

 

Tryk "Ok"

 

Redigér billeder igen

 

Vælg "Tilpas størrelse".

 

Tryk "100" under brugerdefineret bredde x højde.

 

Sådan kan man få et kvadratisk profilbillede.

 

Håber det kan hjælpe dig, det er sådan jeg gør :-)

 

Der er også en anden måde ... pröv IM Toolpack (gratis at down-loade fra nettet) ,, IM ToolPack lets you grab screenshots or upload photos and images quickly, and add comments and highlights to communicate your thoughts more effectively.

 

jeg klippede mit motiv ud af et stort billede og med "Microsoft Office Picture Manager" ändrede jeg det til WEB-format

hvorefter det via Avatar blöev downloaded til min profil

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også en anden måde ... pröv IM Toolpack (gratis at down-loade fra nettet) ,, IM ToolPack lets you grab screenshots or upload photos and images quickly, and add comments and highlights to communicate your thoughts more effectively.

 

jeg klippede mit motiv ud af et stort billede og med "Microsoft Office Picture Manager" ändrede jeg det til WEB-format

hvorefter det via Avatar blöev downloaded til min profil

 

Jeg trives fint med Microsoft Picture Manager og orker ikke tanken om flere programmer :mrgreen: Men der er sikkert andre der kan bruge det :5up: Er glad for at det var til hjælp :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg trives fint med Microsoft Picture Manager og orker ikke tanken om flere programmer :mrgreen: Men der er sikkert andre der kan bruge det :5up: Er glad for at det var til hjælp :5up:

 

Först og fremmest ,, TAK for din hjälp ,, KUN fordi jeg brugte MS Picture Manager lykkedes det at få billedet ned i den rette störrelse

 

IM toolpack er nyttigt derhen at man kan klippe et view ud af et större billede tx. en enkelt person som står sammen med flere ,, det tror jeg ikke du kan med Picture Manager ,, har jeg ret ?

derudover så kan man exportere resultatet direkte til Facebook o.m.a. ,, man behöver ikke save motivet först

Link til indlæg
Del på andre sites

Er sgu lidt tøsefornærmet over at en mand på 70+ taler et computer/billedebehandlingssprog der er helt russisk for mig:lol: Fatter nul og en skid af de programmer:vedikke:

 

lidt :) tösefornärmet ? ,, fordi jeg er 70+ betyder ikke at jeg er helt aflägs ... desuden har jeg arbejdet som IT-konsult hele mit liv ,, Selvom jeg er vant til at se muligheder, så sker det at jeg behöver hjälp fx. med at uploade et billede på Hunde-Forum, hvilket Bernerazuro gjorde

 

Vedr. IM ToolPack ... Download IM ToolPack

Först skal du downloade programmet ,, klik på fotografi-apparat i den lille ikon nederst i höjre hjörne ,, skärmbilledet får nu en mälkehvis overflade OG en hjälpetekst vises ,, träk Cursor nedad mod höjre og motivet du har valgt göres tydeligt ,, når du slipper Cursor er det nye billede färdigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Först og fremmest ,, TAK for din hjälp ,, KUN fordi jeg brugte MS Picture Manager lykkedes det at få billedet ned i den rette störrelse

 

IM toolpack er nyttigt derhen at man kan klippe et view ud af et större billede tx. en enkelt person som står sammen med flere ,, det tror jeg ikke du kan med Picture Manager ,, har jeg ret ?

derudover så kan man exportere resultatet direkte til Facebook o.m.a. ,, man behöver ikke save motivet först

 

Tror jeg ved hvad du mener og hvis det er det, så har programmet pludselig interesse :hmm: Det må jeg lige kigge på, når jeg har tid :lol:

 

Og velbekommen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg ved hvad du mener og hvis det er det, så har programmet pludselig interesse :hmm: Det må jeg lige kigge på, når jeg har tid :lol:

 

Og velbekommen :5up:

~ Selv tak

 

nu hvor vi er ved det, så vil jeg benytte lejligheden til at anbefale et kalender-program som jeg har haft i mange år

 

Download - Rainlendar ,, kalenderen lägger sig överst i höjre hjörne på skrivebordet (så du altid kan holde öje med vigtige begivenheder ,, fx. din families födselsdage ,, den store fordel er at kalenderen viser personens alder tx. "Kaspar (71)" ,, en anden fordel er at man kan angive i hvilket sprog måned og ugedage skal vises ,, der er også mange andre nyttige fordele i programmet

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...