Hop til indhold

2 gode råd ... til dig som elsker en hund


Gæst kjust
 Share

Recommended Posts

=> Medicin til hunde ~ en god oplevelse for hunden er når hver pille skjules i et kyllinge-hjerte ,, min hund får altid 3 kyllingehjerter extra

ps. brug en tändstik når du skubber pillen ind i det rå kyllingehjerte

 

=> Ny-opererede hunde ~ smör operations-såret med blödgörende olie tx. babyolie ,, så stopper klöen og plast-kraven bliver overflödig

Redigeret af kjust
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 122
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Til Claudia2500 ... Måske fejler din hund ikke noget men det gör min ,, Mimi har fået infektion i blodet, alt for höje tal på hvide blodlegemer og fra hjertekulen blev der tappet 220 ml blod

operationen kostede desvärre 10.000 kr og hun var ikke forsikret (min fejl :)

Nu er hun frisk igen, og så spiller pengene ikke nogen större rolle

 

Dyrehospitalet ordinerede Animox 375 mg i 20 dage MEN Mimi spyttede pillerne ud igen

det er först nu hvor jeg har fundet på at camuflere penicilinen i kyllingehjerter at hun spiser sin medicin

 

jeg syntes brugen af kyllingehjerter er mere humant (menneske venligt) END en tang der ligner en broderisaks med en griber for enden (til at fastholde pillen) og som indföres bagerst i hundens svälg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Claudia2500 ... Måske fejler din hund ikke noget men det gör min ,, Mimi har fået infektion i blodet, alt for höje tal på hvide blodlegemer og fra hjertekulen blev der tappet 220 ml blod

operationen kostede desvärre 10.000 kr og hun var ikke forsikret (min fejl :)

Nu er hun frisk igen, og så spiller pengene ikke nogen större rolle

 

Dyrehospitalet ordinerede Animox 375 mg i 20 dage MEN Mimi spyttede pillerne ud igen

det er först nu hvor jeg har fundet på at camuflere penicilinen i kyllingehjerter at hun spiser sin medicin

 

jeg syntes brugen af kyllingehjerter er mere humant (menneske venligt) END en tang der ligner en broderisaks med en griber for enden (til at fastholde pillen) og som indföres bagerst i hundens svälg

 

Puha, lyder som en slem omgang - men godt I har fået styr på det hele igen! ;-)

 

De gange mine hunde har skullet ha' piller, har det virket med to stykker leverpostej. Først viser jeg dem, at jeg har et klat postej (vifter dem om næsen med dét) så putter jeg pillen i dét stykke postej, mens jeg skynder mig at vise dem at jeg har ét mere stykke. Så skynder de sig at spise det første stykke (det med pillen i) for at blive klar til at få det næste stykke! Og vupti, så er pillerne nede! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja :) hver har vi vore idéer om hvad hunde bryder sig om at äde

 

Min hund Mimi er lidt af et särtilfälde ,, hun kan ikke lide leverpostej og heller ikke fuldkost på dåse eller Bravo fuldkost (lavet på slagteriaffald)

En tid troede jeg at jeg havde fundet det helt rigtige foder ... nemlig Barf animalsk fuldkost MEN desfvärre gjorde jeg den fejl at jeg gav hende det i 3 måneder (havde indköbt 32 kg for at få prisen ned på 20 kr/kg)

 

i går stod jeg og stegte 2 kg kalvelever :)

nu er jeg spändt på hvorlänge det duer

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste ved vel godt at man ikke bare kan proppe medicin i en hund? Nu har min heldigvis aldrig haft brug for at få nogle piller, men jeg ville da til enhver tid "skjule" dem i noget andet xD

 

Men god bedring til hunden :-)

 

Jeg synes nu stadig det er et super godt råd! Så ingen grund til at vrænge næse bare fordi DU allerede ved det... Hvis vi alle vidste alt, ville der jo ikke være behov for et hundeforum!

 

Og havde penny været min første hund havde jeg skam ikke vidst at man ikke "bare" kunne proppe pillerne i en hund, hun sluger alt hvad der gives til hende, inkl. eventuelle piller.

 

Super godt råd, vil afgjort prøve det næste gang Dexter skal have medicin, han kan nemlig lugte piller på laaang afstand :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lillefis vil under ingen omstændigheder spise rå lever, hjerte eller noget der minder om det. Så er glad for at hun sjældent skal have piller:-)

 

Her i huset bruger vi hvad der virker på dagen - makrelsalat, leverpostej, hakket oksekød, frikadelle - og så på samme måde som Bitten beskriver. Af og til mister jeg dig tålmodigheden, og så får hun den stoppet i halsen. Da hun fik glucosamin i pilleform, var der ingen udvej, men hun kom alligevel glad løbende når jeg fandt pilleglasset frem:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mimi vil (heller) ikke spise ost ,, en ekspeditrice i dyreforretningen siger at Mimi er kräsen ,, jeg synes hun er som et helt almindeligt menneske ~ fordi hun helst vil have noget nyt og spändende / velsmagende mad OG det forsööger jeg at give hende

 

Jeg er pensionist og bor i Sverige ,, i sidste måned var jeg på ferie i Danmark, 4 gange (weekends) ,, Hver 2. dag gik jeg hen i Netto og köbte 6 svinekotteletter til Mimi ,, desvärre så tror hun at jerg stadig har ferie MEN desvärre er pungen ikke stor nok til daglige svinekotteletter

Link til indlæg
Del på andre sites

Mimi vil (heller) ikke spise ost ,, en ekspeditrice i dyreforretningen siger at Mimi er kräsen ,, jeg synes hun er som et helt almindeligt menneske ~ fordi hun helst vil have noget nyt og spändende / velsmagende mad OG det forsööger jeg at give hende

 

Jeg er pensionist og bor i Sverige ,, i sidste måned var jeg på ferie i Danmark, 4 gange (weekends) ,, Hver 2. dag gik jeg hen i Netto og köbte 6 svinekotteletter til Mimi ,, desvärre så tror hun at jerg stadig har ferie MEN desvärre er pungen ikke stor nok til daglige svinekotteletter

 

 

Jeg er så af den mening at hunde ofte kun er kræsen fordi ejeren fodre forkert... En hund skal IKKE leve af svinekoteletter, det er IKKE forkælelse! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

DET mener jeg heller ikke MEN når Mimi ikke vil spise hundepiller og/eller fuldkost fra dåse ,, hvad giver man så sin hund når man er på ferie ?

jeg valgte den nemme lösning (svinekotteletter)

 

2 brödre i nord Sverige fodrede hunden med präcis det samme som de selv spiste ,, hunden vejede 50 kg da veterinären fjenede hunden ,, 3 måneder senere var den tilbage på sin normale vägt ,, en hunde-ekspert havde fodret den med kalkunköd

OK ? men kalkun koster 50 kr/kg og det er langt ud over hvad jeg har råd til ,, desuden så kan kalkuner kun köbes hele OG jeg orker ikke at stå og udbene sådan en

 

Mimi vejer desvärre !!! 20,5 kg og det er min skyld MEN på den anden side så er der masser af mennesker der er overvägtige OG de bliver ikke tvunget til at spise kalkun hver dag :)

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste ved vel godt at man ikke bare kan proppe medicin i en hund? Nu har min heldigvis aldrig haft brug for at få nogle piller, men jeg ville da til enhver tid "skjule" dem i noget andet xD

 

Men god bedring til hunden :-)

 

Det kan man nu godt, Flipsen fik Kaprotabs sammen med foderet - og det gik også godt, indtil jeg skulle støvsuge og løftede kludetæppet ved siden af madskålen, der lå halvdelen af de tabletter han havde fået :sjov:

 

 

Den lille snydefrans!!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Mimi vejer desvärre !!! 20,5 kg og det er min skyld MEN på den anden side så er der masser af mennesker der er overvägtige OG de bliver ikke tvunget til at spise kalkun hver dag :)

 

Undskyld, men en gravhund på 20,5 kg:shock: Så tror da pokker den ikke vil spise! For hundens sundheds skyld burde du nok sætte ind med korrekt fodring og meget let motion. Waterwalker eller svømning kan være en god ide til motion indtil den får tabt sig lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

20,5 kg er meget for meget for en gravhund! Tænk på hvor stor en belastning det er for kroppen!

Er enig med Anne - du bør sætte ind med både korrekt fodring og skånsom motion. Evt. få dyrlægen med på sidelinjen, så du har professionel sparring.

Så voldsom overvægt ender med at forkorte din hunds liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

DET mener jeg heller ikke MEN når Mimi ikke vil spise hundepiller og/eller fuldkost fra dåse ,, hvad giver man så sin hund når man er på ferie ?

jeg valgte den nemme lösning (svinekotteletter)

 

2 brödre i nord Sverige fodrede hunden med präcis det samme som de selv spiste ,, hunden vejede 50 kg da veterinären fjenede hunden ,, 3 måneder senere var den tilbage på sin normale vägt ,, en hunde-ekspert havde fodret den med kalkunköd

OK ? men kalkun koster 50 kr/kg og det er langt ud over hvad jeg har råd til ,, desuden så kan kalkuner kun köbes hele OG jeg orker ikke at stå og udbene sådan en

 

Mimi vejer desvärre !!! 20,5 kg og det er min skyld MEN på den anden side så er der masser af mennesker der er overvägtige OG de bliver ikke tvunget til at spise kalkun hver dag :)

Jeg undrer mig lidt over at du flere gange sammenligner din hund med et menneske og det er hun jo ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Indrömmet ,, jeg er en novice på området Korrekt fordring af hunde ,, jeg HAR spurgt på dyrehospitalet (der arbejder mange veterinärer) de anberfaler Science og andre lignende produkter (som de forhandler) til priser fra 1500 til 1800 kr for 10 kg ,, jeg har også väret på kursus i korrekt fodring af hunde ,, lederen på kurset var samtidig repräsentant for et af de store firmaer (eucanuba) der producerer hundepiller ,, på kurset fortalte de at hunde behöver 11 proteiner i kosten (katte behöver 12) ,, Deres pris for 10 kg var 1790 kr

 

alt hundepille-foder indeholder proteiner fra Hvede, Majs og Ris ,, jeg vil nödigt at miner naboer råber efter mig fordi Mimi löber ind i en mark med Hvede i den tro at det skal spises ,, Mimi er en jagthund og löber heller afsted efter harer og rådyr

 

alvorligt talt ,, jeg er stärkt i vildrede med hvad jeg skal give hende at äde ,, jeg har nu i 3 år givet hende rå svine/kalvelever blandet med kyllinge hjerter/lever/kråser OG BARF animalsk fuldkost ,, tidligere har jeg fodret med Miau fuldkost fra dåse (samme producent har også hundemad, men det vil Mimi ikke äde ,, så vil hun hellere sulte ps. jeg ved godt at Miau kattemad indeholder for mange proteiner OG at det er derfor hun er så tyk

 

i 2005 sprang hendes livmoder og hun blev akut operetret pådyrehospitalet ,, tabet af livmoderen har givet hende hormonale forstyrrelser og samtidig bevirket at hendes overvägt tog til ,, operationen kostede 13.000 kr

 

i 2010 döde hendes lillesöster ,, jeg var tvunget til at bede om aflivning fordi den operation hun behövede kostede 35-40.000 kr ,, Hun havde tabt 4 kg kropsvägt på 16 timer OG hun havde fået konstateret diabetes-2 foruden hendes mave var opspilet til dobbelt störrelse ,, endelig skulle hun steriliseres for at garantere for hendes helbredelse ,, det var Langt ud over hvad jeg kunne magte ökonomisk

 

derfor var der heller ingen tvivl i mit hjerte da jeg sagde til dyrehospitalet at hun Skulle opereres, selvom det kostede 10.000 kr ,, det er 3 uger siden ,, nu venter jeg på äldre-checken i April, for 10.000 kr gav et voldsomt overträk på min konto

Redigeret af kjust
blot en mindre forglemmelse i teksten
Link til indlæg
Del på andre sites

For mig er hun ,, jeg snakker med hende NÄSTEN som var hun et menneske ps. hver aften siger jeg ghodnat til begge katte og til Mimi

 

OK ? iövrigt så bor jeg på landet (35 km fra storbyen) Ingen kommer og besöger mig ,, mine börn og börnebörn bor i Danmark

 

Svenskerne er et meget forbeholdent folkefärd ,, de lytter höfligt når jeg snakker med dem, men hilser nästen aldrig tilöbage når vi ses ,, sommetider tror jeg de ser pöå mig som en indvandrer (hvilket jeg jo også er)

 

Hvis jeg ikke snakkede med mine dyr, så ville jeg sikkert gå bananas i al min ensomhed

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved der er mange der har brugt "Royal Canin Satiety Support" med god virkning til vægttab.

Stil maden frem i 15-20min og fjern det igen. Hvis hun ikke spiser, så venter du til næste gang hun skal have mad. Giv hende ingen godbidder eller noget som helst andet mad.

Det kan ikke gå for langsomt med at komme i gang!

Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe, støtte og guide dig igennem hendes vægttab. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Ang kræsen hund, som ikke gider at spise, kender jeg fra min egen hund.

 

Min hund gider ikke royal canin, men eukanuba spiser han med glæde. At det er et dyrt fodermærke, ved jeg, men hunden skal have mindre mængde end de andre fodermærker...

 

Prøv dig frem og tag maden væk efter 15-20 min. Acceptere hvis hunden ikke vil spise de første par dage, lad vær med at give den kiks og godbidder istedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mimi vil (heller) ikke spise ost ,, en ekspeditrice i dyreforretningen siger at Mimi er kräsen ,, jeg synes hun er som et helt almindeligt menneske ~ fordi hun helst vil have noget nyt og spändende / velsmagende mad OG det forsööger jeg at give hende

 

Jeg er pensionist og bor i Sverige ,, i sidste måned var jeg på ferie i Danmark, 4 gange (weekends) ,, Hver 2. dag gik jeg hen i Netto og köbte 6 svinekotteletter til Mimi ,, desvärre så tror hun at jerg stadig har ferie MEN desvärre er pungen ikke stor nok til daglige svinekotteletter

 

6 koteletter om dagen til en gravhund? Det kunne min lab næsten leve af.

 

Det er dejligt du har fundet noget der virker til Mimi - og så lidt pudsigt, min gravhund hed også Mimi :-)

 

De priser du har fået oplyst på foder stemmer ikke, se her http://www.zooplus.se/ask?q=Hill%27s%20Science%20Plan%20&num=20&form=s%C3%B6k&gclid=CLaK7eDUubMCFVC7zAodxhcALQ

 

Ved køb over 350 kr får du foderet leveret gratis :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig er hun ,, jeg snakker med hende NÄSTEN som var hun et menneske ps. hver aften siger jeg ghodnat til begge katte og til Mimi

 

OK ? iövrigt så bor jeg på landet (35 km fra storbyen) Ingen kommer og besöger mig ,, mine börn og börnebörn bor i Danmark

 

Svenskerne er et meget forbeholdent folkefärd ,, de lytter höfligt når jeg snakker med dem, men hilser nästen aldrig tilöbage når vi ses ,, sommetider tror jeg de ser pöå mig som en indvandrer (hvilket jeg jo også er)

 

Hvis jeg ikke snakkede med mine dyr, så ville jeg sikkert gå bananas i al min ensomhed

Jeg synes sagtens man kan tale med sin hund,uden at behandle den som et menneske:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker, at det først og fremmest er mængden af foder, du skal skære i (og så skal hun naturligvis ikke leve af kattemad, det kan være skadeligt for hunden og bør kun gives i små mængder som f.eks. træningsgodbidder). Jeg studsede også over mængden af koteletter (læser det dog som om, at hun fik tre om dagen, men det er jo stadig rigtig meget for en gravhund). Du skriver, at hun er kræsen - men hun må jo også være stopmæt konstant!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis Mimi betyder så meget for dig, så gør alt for at lade hende leve i stedet for at hun dør tidligt af overvægt. Du ville næppe lade dine børn blive så fede?

 

Der er masser af gode foderprodukter til hunde, og det meste findes i en light version. Hvis noget ikke kan købes i Sverige, kan det købes via nettet i Danmark, Tyskland eller England.

 

Det gør ikke noget af hun ikke spiser i et par dage. Men hvis det hjælper på samvittigheden, kan du købe velsmagende vitaminpiller til hende. Det er ganske enkelt livsnødvendigt for hende at tabe sig. Og hvis du opretter en tråd om emnet, er der masser af brugere der vil hjælpe og støtte dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...