Hop til indhold

hvor meget skider jeres hunde?


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

Jeg synes som de andre at han er vel buttet, og at der er noget galt i den bagpart.... Du bor jo i Århus, så synes du skal kontakte Magtor og få en tid (Hinnerup). Det koster 450 kr pr. gang, og vufferne elsker det.

 

Jeg tror også at i sigter lidt højt med hans slutvægt. Bella vejede ca. 24 kg. da hun var 20 uger. Hun har på intet tidspunkt været tyk, nok tværtimod. Hun er i dag 20 mdr. og vejer 35-36 kg.

 

Her er et billede af Bellas frie benstilling efter første besøg hos Magtor. Før hun var derude stod hun også med bagbenene under kroppen. Hun fik konstateret 3 skæve ryghvirvler (1 ret slem) og skævt korsben. Det tog 3 konsultationer at komme det til livs:-)

 

det kan godt være at vi vurdere ham til at blive større end han gør. men han har altså også nogle kraftige poter skulle jeg hilse at sige:D

hvor fantastisk at det kunne gøre det så hurtigt, dejligt for bella. skulle vi egentlig aldrig mødes og sige hej?

jeg tror forresten at du glemte at vedhæfte billedet:P

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 128
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

okay. jeg har givet ham så meget mad pga. sine orme og fordi han ikke har ville tage på som han skulle.. da han så kom af med ormene, eksploderede han lige pludselig. så jeg er sådan set enig i med hvad i siger at han er lidt små fed, på trods af hvad andre siger:) jeg skruer lige lidt ned for mængden af foder. men synes stadig at han skal have 3 gange om dagen. han er så sulten den lille prop!:P

 

med hensyn til det der med bagbenene, som jeg har lagt søvnløs over i nat:cry: jeg har selvfølgelig lige været ekstra opmærksom på det idag, og kan ikke helt se det. jeg kan godt se det på billederne, men jeg kan ikke se det sådan når han tuller rundt herhjemme. men vi skal snart til dyrelægen med ham og have et adfærdstjek. ikke fordi der er noget galt med hans adfærd overhovedet, men bare fordi at det alligevel kun koster 250 kr, og så er det jo rart at få nogle gode råd. der vil jeg selvfølgelig lige forhøre mig om hans bagparti og om han skal vidersendes til kiropraktor. han har ingen besvær med at hverken rejse sig op, eller lægge sig ned. men hellere være på den sikre side!

 

CBK: hvad er det for noget foder? og kan man få det til hvalpe stor race?

 

shii: hans mor vejede 45 ca. og Thor var den største af hvalpene i kuldet, så vi antog at han nok kom til at være i den større ende.. men nej, det er ikke til at sige.

 

Jeg ville tage ham til Magtor, som Anne også anbefaler. Dyrlægen kan ikke nødvendigvis finde noget galt, hvis hans bækken f.eks. er skævt. Det skal du have en kiropraktor til at undersøge. :-) Og hvis der er noget skævt, er det ærgerligt ikke at få det rettet, for så lærer han at kompensere og dermed at belaste kroppen forkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes nu du lige skulle slå lidt koldt vand i blodet med hensyn til de bagben. Min Oscar står på nøjagtig samme måde (det har han altid gjort) Han er aktiv i vigør og han kan bruge sine bagben uden problemer - gå baglæns på bagben osv. Han er glad og faktisk den af mine beagler der løber mest rundt i det daglige - han blev i sommer røntgenfotograferet - hans ryg - hans knæ - hans hofter - der er bare intet at komme efter.

 

Selvfølgelig kan det være ingenting... Men derfor bør man få det tjekket alligevel hvis der er mistanke om smerter eller sygdom.

 

Nogen hunde faster f.eks. af natur helt automatisk engang imellem... Det betyder jo ikke at pga det er normalt for nogen hunde, så skal man ikke se det som et farertegn for andre!

 

Så selvom man ikke skal hoppe op og dømme hunden syg, synes jeg bestemt ikke man skal "slå koldt vand i blodet", og vente på det eventuelt bliver værre, eller i sidste ende til permanent skade på hunden...

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]98534[/ATTACH]

 

Hvad man i øvrigt også kan se på billedet her, er at når hunden bærer sin vægt korrekt, så er den blød og lige i overlinjen (hedder det det ved hunde?). At bære vægt med bagbenene under sig giver en ulige og spændt overlinje. Bestemt ikke sundt i det lange løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har desværre ingen nylige billeder, men allerede fra første besøg var der tydelig forandring. Hun havde lissom et knæk på lænden som bare var helt forkert. Efter behandlingerne har hun fået en flot overlinie, og krummer sig ikke længere unaturligt sammen.

 

TS, de er super søde ude hos Magtor, og jeg ville egentlig ønske at jeg havde været hurtigere til at tage derud - det havde sparet Bella for nogle trælse ting. Jeg synes 450 kr er billigt sluppet i forhold til røntgen, smertestillende og alt det andet en dyrlæge vil forsøge når hunden viser smerter. Og hvis han er skæv, vil han helt sikkert også få smerter med tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Selvfølgelig kan det være ingenting... Men derfor bør man få det tjekket alligevel hvis der er mistanke om smerter eller sygdom.

 

Nogen hunde faster f.eks. af natur helt automatisk engang imellem... Det betyder jo ikke at pga det er normalt for nogen hunde, så skal man ikke se det som et farertegn for andre!

 

Så selvom man ikke skal hoppe op og dømme hunden syg, synes jeg bestemt ikke man skal "slå koldt vand i blodet", og vente på det eventuelt bliver værre, eller i sidste ende til permanent skade på hunden...

 

Jeg siger jo heller ikke at det ikke skal undersøges - men jeg syntes ofte I herinde blæser en myg op til en elefant og det er jo med til at gøre enhver hundeejer bekymret (mig selv inklusiv)

Det behøver ikke være noget - det kan også være en skævhed - og det skal selvfølgelig undersøges i så fald.

Jeg fik jo selv Oscar fotograferet fordi jeg havde tvivl - men der gik da lang tid inden jeg tog mig sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at når vovsen kan ende op som stor kraftigbygget hund, er det væsenligt at dens krogler sidder så korrekt at den kan opbygge sine muskler uden at skulle skåne nogen.

Til TS : du skal i min verden hellere bruge de penge til en kropsbehandler, jeg mener ikke dr dyr kan lave de samme undersøgelser uden nærmest en CT scanning til virkelig mange tusind kroner.

Jeg har haft en "skæv" hvalp, det kostede 4300 kr for CT scanning af kun halsen,og der var intet, men vovsen var under 8 uger og ingen turde røre den, før evt misdannelser var undersøgt.

En time efter en behandling her i hjemmet var den normalfungerende, men egen dyrlæge kunne intet finde.Ct behandlingen foregik på Karlslunde Dyrehospital.Så når du intet observerer så spar bare dr dyr i 1 ste omgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at når vovsen kan ende op som stor kraftigbygget hund, er det væsenligt at dens krogler sidder så korrekt at den kan opbygge sine muskler uden at skulle skåne nogen.

Til TS : du skal i min verden hellere bruge de penge til en kropsbehandler, jeg mener ikke dr dyr kan lave de samme undersøgelser uden nærmest en CT scanning til virkelig mange tusind kroner.

Jeg har haft en "skæv" hvalp, det kostede 4300 kr for CT scanning af kun halsen,og der var intet, men vovsen var under 8 uger og ingen turde røre den, før evt misdannelser var undersøgt.

En time efter en behandling her i hjemmet var den normalfungerende, men egen dyrlæge kunne intet finde.Ct behandlingen foregik på Karlslunde Dyrehospital.Så når du intet observerer så spar bare dr dyr i 1 ste omgang.

 

jeg vil bare lige pointere at det intet har at gøre med penge:D min hunds helbred skal ikke gå op i kroner og ører:P har heldigvis en GOD solid opsparing som jeg bruger til uventede udgifter:)

jeg skal alligevel have ham til dyrelægen fordi jeg har set de kører med et tilbud omkring adfærds behandling (adfærdsterapeut og dyrelægen er på). så jeg får lige dyrelægen til at vurdere ham. hvis jeg skal være heeelt ærlig, vil jeg nok hellere have dyrelægen til at vurdere det, end i søde debatører da i trods alt kun har set et billede! no offense. ps, så er det sjovt hvordan en tråd kan udvikle sig..hehe.. men sætter pris på jeres erfaring og viden.. hvis dyrelægen også vurderer at der er noget galt med bagpartiet, følger jeg annes råd..

Link til indlæg
Del på andre sites

En dyrlæge kan ikke finde skævheder i ryg, bækken og korsben uden en scanning, så forbered dig på at dyrlægen siger at alt er tip top - eller det helt modsatte. Lillefisen fik erklæret en C-hofte af dyrlægen. Intet på billederne, men symptomer (stivhed om aftenen og krum ryg) og klik-prøven gav diagnosen. Efter 3 gange hos Magtor har hun INGEN symptomer:-)

 

Og ja, hun er en vaskeægte smuksak:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop det at besøge en dygtig kiropraktor med sin unge hund, kan gøre at eventuelle små skævheder i bækken, nakke, skulder osv. ikke sætter sig til problemer.

Når man venter på at et utrænet øje skal kunne se at der er noget galt med hunden, så kræver det uhensigtsmæssigt meget tid at få rettet sådan en hund op igen, hvis det ellers lader sig gøre.

 

At se tiden an, slå koldt vand i blodet, slappe lidt af og ikke blæse noget op - hvad forventes det at gavne?

Hvorfor skal hunden vente på at man får taget sig sammen, når det er muligt at få undersøgt skelettet inden det bliver nødvendigt med narkose og røntgenfotografering.

 

Jeg interesserer mig ikke ret meget for hvad andre foretager sig med deres hunde, men hvis jeg som hundeejer har noget erfaring der måske kan gøre en forskel for en hund hvis blot jeg gider fortælle dens ejer om det jeg ser, så er der da ingen grund til at holde mund. Jeg fortæller hvad jeg ville gøre hvis hunden var min - ikke hvad et fremmed menneske skal gøre fordi jeg siger det.

Link til indlæg
Del på andre sites

En dyrlæge kan ikke finde skævheder i ryg, bækken og korsben uden en scanning, så forbered dig på at dyrlægen siger at alt er tip top - eller det helt modsatte. Lillefisen fik erklæret en C-hofte af dyrlægen. Intet på billederne, men symptomer (stivhed om aftenen og krum ryg) og klik-prøven gav diagnosen. Efter 3 gange hos Magtor har hun INGEN symptomer:-)

 

Og ja, hun er en vaskeægte smuksak:lun:

 

nej men dyrelægen kan vel se om han har trukket bagbenene op under sig, tænker jeg? altså, dyrelægen kan vel se, hvad i og jeg selv også kan se på billederne, men som jeg ikke kan se lige nu... jeg prøver lige at tage nogle nye billeder her senere, hvor det forhåbentlig ikke er så slemt.. så håber jeg at i kan se det samme som jeg:D.. men nej, det skader selvfølgelig ikke at få ham tjekket, og han skal ikke "lide" unødvendigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop det at besøge en dygtig kiropraktor med sin unge hund, kan gøre at eventuelle små skævheder i bækken, nakke, skulder osv. ikke sætter sig til problemer.

Når man venter på at et utrænet øje skal kunne se at der er noget galt med hunden, så kræver det uhensigtsmæssigt meget tid at få rettet sådan en hund op igen, hvis det ellers lader sig gøre.

 

At se tiden an, slå koldt vand i blodet, slappe lidt af og ikke blæse noget op - hvad forventes det at gavne?

Hvorfor skal hunden vente på at man får taget sig sammen, når det er muligt at få undersøgt skelettet inden det bliver nødvendigt med narkose og røntgenfotografering.

 

Jeg interesserer mig ikke ret meget for hvad andre foretager sig med deres hunde, men hvis jeg som hundeejer har noget erfaring der måske kan gøre en forskel for en hund hvis blot jeg gider fortælle dens ejer om det jeg ser, så er der da ingen grund til at holde mund. Jeg fortæller hvad jeg ville gøre hvis hunden var min - ikke hvad et fremmed menneske skal gøre fordi jeg siger det.

 

jeg sætter også pris på at du har sagt det. og jeg håber at du kan fornemme at jeg rent faktisk bekymrer mig om min hund:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop det at besøge en dygtig kiropraktor med sin unge hund, kan gøre at eventuelle små skævheder i bækken, nakke, skulder osv. ikke sætter sig til problemer.

Når man venter på at et utrænet øje skal kunne se at der er noget galt med hunden, så kræver det uhensigtsmæssigt meget tid at få rettet sådan en hund op igen, hvis det ellers lader sig gøre.

 

At se tiden an, slå koldt vand i blodet, slappe lidt af og ikke blæse noget op - hvad forventes det at gavne?

Hvorfor skal hunden vente på at man får taget sig sammen, når det er muligt at få undersøgt skelettet inden det bliver nødvendigt med narkose og røntgenfotografering.

 

Jeg interesserer mig ikke ret meget for hvad andre foretager sig med deres hunde, men hvis jeg som hundeejer har noget erfaring der måske kan gøre en forskel for en hund hvis blot jeg gider fortælle dens ejer om det jeg ser, så er der da ingen grund til at holde mund. Jeg fortæller hvad jeg ville gøre hvis hunden var min - ikke hvad et fremmed menneske skal gøre fordi jeg siger det.

 

 

Amen. Mine bliver kontrolleret af kiro en gang om året, hvis der er noget i løbet af året drager jeg straks afsted, hvis mine hunde står uracetypisk finder jeg ud af hvorfor, de få jeg/dyrlæge/kiro/bowenbehandlere ikke har kunne finde ud af årsag er, er årsagen altid blevet øjensynligt på et tidspunkt. Hvad f.eks en hund med sliggigt i hasen, symptom var at skulderen var låst, hund var fotograferet skulder, ryg, hofter, albuer og efter 2 år dukkede årsagen frem. Så når min mave fornemmelse siger mig der er noget, så er der noget galt. Hvad andre gør med deres hunde må de selvom, jeg starter altid ved kiro eller bowenbehandler hvis der er noget med mine hunde, dyrlægen er næste stadion, og svaret er altid det samme 14 dages ro og smertestillinden, hvis dette ikke hjælper så røngent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Amen. Mine bliver kontrolleret af kiro en gang om året, hvis der er noget i løbet af året drager jeg straks afsted, hvis mine hunde står uracetypisk finder jeg ud af hvorfor, de få jeg/dyrlæge/kiro/bowenbehandlere ikke har kunne finde ud af årsag er, er årsagen altid blevet øjensynligt på et tidspunkt. Hvad f.eks en hund med sliggigt i hasen, symptom var at skulderen var låst, hund var fotograferet skulder, ryg, hofter, albuer og efter 2 år dukkede årsagen frem. Så når min mave fornemmelse siger mig der er noget, så er der noget galt. Hvad andre gør med deres hunde må de selvom, jeg starter altid ved kiro eller bowenbehandler hvis der er noget med mine hunde, dyrlægen er næste stadion, og svaret er altid det samme 14 dages ro og smertestillinden, hvis dette ikke hjælper så røngent.

 

hvad er en bowenbehandler?? nu er det jo ikke sådan at Thor viser tegn på ømhed eller noget andet. Han trives rigtig rigtig godt, og er "hvalp" dvs i hopla:P men nu er jeg da opmærksom på det, og vil da klart få det undersøgt, selvom jeg umiddelbart ikke kan se noget her idag med hans bagben.. som sagt så kommer der lige et nyt billede op senere (kameraet skal lige lade op;)).

Link til indlæg
Del på andre sites

så vil ejg også gerne pointere at hvis jeg havde lagt mærke til en ændret kropsholdning, eller ændret energiniveau eller noget andet, så havde jeg selvfølgelig også taget afsted. eller ihvertfald lavet en tråd herinde;) jeg tror ikke der sidder nogle herinde der ikke bekymrer sig om deres hunde.. så når folk skriver "jeg er ligeglad med hvordan folk behandler deres hunde" synes jeg det kommer til at lyde lidt bebrejdende hvis jeg må sige min ærlige mening..:) og tror ikke der er nogle herinde på hundeforum der ikke er interesseret i deres hundes ve og vel:) det er vel derfor man er her:D

Link til indlæg
Del på andre sites

bum- der kan man bare se:P

 

men Thors mor vejede 45, og hans far vejede 35. så det skulle være usandsyneligt hvis han ikke også kom der op af. men det er ikke til at sige med de rundkørsler!:)

Næh, vi har haft en blanding efter en mor på 12-15 kg. vil jeg tro og en far på 20 - han kom altså op og veje 45 :genert: Han har haft en stor morfar eller sådan noget :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Netop det at besøge en dygtig kiropraktor med sin unge hund, kan gøre at eventuelle små skævheder i bækken, nakke, skulder osv. ikke sætter sig til problemer.

Når man venter på at et utrænet øje skal kunne se at der er noget galt med hunden, så kræver det uhensigtsmæssigt meget tid at få rettet sådan en hund op igen, hvis det ellers lader sig gøre.

 

At se tiden an, slå koldt vand i blodet, slappe lidt af og ikke blæse noget op - hvad forventes det at gavne?

Hvorfor skal hunden vente på at man får taget sig sammen, når det er muligt at få undersøgt skelettet inden det bliver nødvendigt med narkose og røntgenfotografering.

 

Hold da lige op - hvad fanden tror du du er?? - Den kommentar var vist møntet på mig!!

Min erfaring er vel lige så god som din - og hvis ikke så se bort fra mine indlæg i den her tråd - æv altså :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu fik jeg lige taget et par billeder. det er sgu lidt svært når man er alene og en hund der ikke vil stå stille. men synes jeg fik et okay resultat, og jeg kan ihvertfald tydeligt se forskellen fra billederne i tirsdag, jeg satte ind i går

 

DSC01006.jpg

 

jeg kan stadig godt se at han ikke har en lige linje over ryggen. at han krummer lidt. har stadig tænkt mig at få det undersøgt. men kan i andre ikke også se forskellen, eller er det bare mig? ps, billedet i midten er bare REN blær:P

DSC00999.jpg

DSC01003.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...