Hop til indhold

Står hunden korrekt


Gæst Spilop
 Share

Recommended Posts

Født af en anden tråden. Synes det er rigtig spændende med vinkler og andet på hunde og om man nu kan se om der er noget galt eller ej. Jeg prøver at sætte nogle billeder op af mine hunde, kom med jeres mening, og sæt gerne selv nogle af jeres op.

 

IMG_3815_resize.jpg

Dot-Com som 2 årig, 1 årig og ½ år

 

IMG_5550_resize.JPG

Kanvas som 2 årig, 1 årig og 4 ½ mdr.

 

IMG_4751.jpg

Eneste stå billed jeg har af Sådan :-)

 

DSC_9059_resize.JPG

Zuper som 1 årig og som ½ årig

 

Kom med jeres mening og jeres billeder.

101.jpg

IMG_2454.jpg

IMG_3818_resize.jpg

DSC_1421_20101031_10111_1_resize.JPG

04.jpg

IMG_4678.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 90
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Født af en anden tråden. Synes det er rigtig spændende med vinkler og andet på hunde og om man nu kan se om der er noget galt eller ej. Jeg prøver at sætte nogle billeder op af mine hunde, kom med jeres mening, og sæt gerne selv nogle af jeres op.

 

[ATTACH=CONFIG]98571[/ATTACH]

Dot-Com som 2 årig, 1 årig og ½ år

 

[ATTACH=CONFIG]98567[/ATTACH]

Kanvas som 2 årig, 1 årig og 4 ½ mdr.

 

Jeg synes det er lidt svært, men ovenstående 2 af hvalpene - måske er det bare fordi de ikke står i ro, men synes de står en smule underligt? Men ser så, i mine små øjne, meget flottere ud som de vokser op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende, har ikke umiddelbart nogle hvor de står (roligt) men vil prøve at tage nogle i morgen. Har fornyligt fået min ene hund rettet og er meget i tvivl om han stadig går og aflaster, havde tænkt på at filme ham hvor jeg løber frem og tilbage, og så håbede jeg nogle herinde gad at kigge?

 

Vil meget gerne se om kommentere

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen forstand, men følger med og kommer da med et par billeder af Luna, hun står nok ikke korrekt, men det er rent tilfældigt taget blleder

 

Luna 3 år:

 

020406.jpg

 

Luna 9½ år:

 

DSC_0122.jpg

 

Billed 1 står hun ikke i ro, men synes umiddelbart hendes overlinje ser bedre ud der. På billed 2 står hun bøjet så det er svært at se noget, men synes hun hænger lidt på midten

Link til indlæg
Del på andre sites

tråden er vidst nok inspireret af min tidligere tråd, der egentlig handlede om at min hvalp lavede mange pøller. jeg satte så et billede ind og folk begyndte at kommentere på hans bagbarti og ryg.. han ser således ud:DSC01006.jpg

 

jeg kan godt se hvad de andre mener, og har nu faldet for Christian fra Magtor og skal snart afsted og se om det er noget der skal rettes ud.. han er stadig kun en hvalp, og vokser stadig rigtig meget.

 

jeg elsker Luna, og hendes flotte brune øjne

DSC00999.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

tråden er vidst nok inspireret af min tidligere tråd, der egentlig handlede om at min hvalp lavede mange pøller. jeg satte så et billede ind og folk begyndte at kommentere på hans bagbarti og ryg.. han ser således ud:[ATTACH=CONFIG]98575[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]98576[/ATTACH]

 

jeg kan godt se hvad de andre mener, og har nu faldet for Christian fra Magtor og skal snart afsted og se om det er noget der skal rettes ud.. han er stadig kun en hvalp, og vokser stadig rigtig meget.

 

jeg elsker Luna, og hendes flotte brune øjne

 

På begge billeder peger hans fødder ud af på bagbenen og han står med fødderne under sig. Hvalpe er dog svære synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er lidt svært, men ovenstående 2 af hvalpene - måske er det bare fordi de ikke står i ro, men synes de står en smule underligt? Men ser så, i mine små øjne, meget flottere ud som de vokser op.

 

De står nu i ro tror jeg. Ja hvalpe ser lidt sjove ud. Den af disse to er ikke ok, og blev rettet meget på, men jeg synes også hvalpe er svære

Link til indlæg
Del på andre sites

Billed 1 står hun ikke i ro, men synes umiddelbart hendes overlinje ser bedre ud der. På billed 2 står hun bøjet så det er svært at se noget, men synes hun hænger lidt på midten

 

Hun har mistet en del muskelmasse på bagparten, desværre. Jeg kan ikke rigtig finde nogle gratis metoder til at få det øget igen. Og har en dårlig højre hofte og venstre albue. Det kompenserer hun for og det sætter sig i ryggen. Det er længe siden at vi har været til massør (jeg har ikke råd:oops:), men hun trænger helt sikkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

De står nu i ro tror jeg. Ja hvalpe ser lidt sjove ud. Den af disse to er ikke ok, og blev rettet meget på, men jeg synes også hvalpe er svære

 

ja hvalpe er mega svære. Thor stod overhovedet heller ikke stille da jeg tog billederne. men jeg får ham nu tjekket for en sikkerheds skyld. om ikke andet får jeg forhåbentlig en god oplevelse ud af det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Yoda omkring 6-7 mdr.

 

DSC_0024.jpg

 

Kaia 3 år

 

DSC_3130.jpg

 

Bamse 6 og 8 år.

 

DSC_0139.jpg

 

Og har ikke en skid forstand på hvad gode vinkler er - Men ved i hvertfald én ting vedr. Yodas benstilling, som jeg forventer nogen påpeger :mrgreen:

DSC_1207.jpg

DSC_0927.jpg

DSC_0103.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det? Rettet og den slags. Skal man det?

 

Man skal vel ikke ;-) men Karla har skævt bækken og jeg kan se tydeligt forskel på hendes ryglinie før hun er afsted til kiropraktor og bagefetr.... Hun får en meget mere lige ryg og står smallere bagtil når hun er blevet rettet...

 

Johna er jeg lidt spændt på... Billedet her er ikke så gdot, fordi hun står lidt bøjet.. Men hun er lidt høj bagtil... Men om det bare er sådan hun ser ud, eller om det ændres når hun har været hos Regitze, det ved jeg ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

nogle som kan komme emd en beskrivelse af Koda måske har ingenting selv at byde ind med er en klovn til vinkler og sådanne ikke god til at se sådan noget

 

299499_10150337331773360_105580808_n.jpg

 

De andre 2 har jeg billeder af på en anden computer, men synes selv koda ser så fin ud på dette stå billede og han står vidst som han gerne skulle på en udstilling men evt. fejl kan jeg ikke se mig ud af hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]98601[/ATTACH]

Ja jeg kan stadig ikke finde ud af at lave dem store :damn: men her er et link hvis I vil se den i stor :blink: http://www.hunde-forum.dk/schaefer/34732-avlsgodkendelse-7.html#post1105375

 

Jeg kan desværre ikke rigtig byde ind, da jeg intet aner om linjer, vinkler osv.. men enormt spændende tråd synes jeg! :-)

 

Hvor gammel er han. Står med største delen af vægten på højre bag, Synes han har fint muskuløs for part, men bagpart mangler helt. Og benen står under ham. Se fra haserne og ned, går indaf.

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]98601[/ATTACH]

Ja jeg kan stadig ikke finde ud af at lave dem store :damn: men her er et link hvis I vil se den i stor :blink: http://www.hunde-forum.dk/schaefer/34732-avlsgodkendelse-7.html#post1105375

 

Jeg kan desværre ikke rigtig byde ind, da jeg intet aner om linjer, vinkler osv.. men enormt spændende tråd synes jeg! :-)

 

 

Kan altså ikke sige noget om Yoda.. Han er jo verdens smukkeste!

 

Synes det er rigtig svært at sige noget om de meget pelsede hunde, og i virkeligheden har jeg intet at have min vurdering i, udover berænset erfaring.

 

Jeg stnes ham her er meget smal og underudviklet i bagparten og så synes jeg han står ret flsdt på sine poter. Altså vinklen.

Synes også overlinjen er lidt mærkelig fordi den slutter i det spinkle kryds. Til gemgældd har han den smukkeste, smukkeste farve!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har mistet en del muskelmasse på bagparten, desværre. Jeg kan ikke rigtig finde nogle gratis metoder til at få det øget igen. Og har en dårlig højre hofte og venstre albue. Det kompenserer hun for og det sætter sig i ryggen. Det er længe siden at vi har været til massør (jeg har ikke råd:oops:), men hun trænger helt sikkert.

 

Mine har et gyngebræt og nogle IKEA sagosten, til genoptræning har jeg brugt en madras og lært hundene at så og gynge frem og tilbage med dem, samt meget andet kostfrit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Kan altså ikke sige noget om Yoda.. Han er jo verdens smukkeste!

 

Haha - Jamen bæstet fransker :lol:

 

Har dog lige fået kiropraktorens ord for, at han forventer det forsvinder så snart han får noget mere fylde fortil, fordi han er "stram" og ikke løs i leddene - og Yoda ellers er rigtig fint vinklet og har muskler de rigtige steder og har nogle fine proportioner.

Og har nogle fine flydende bevægelser.

Så kan det vist ikke blive meget bedre. :5up:

 

Den sørger jeg lige for at have i baghovedet, til det dersens skue jeg uforvarende er kommet til at melde ham til :engel:

 

Kaia derimod, beskrev han som en Fiat Punto der var kollideret med et vejtræ :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yoda omkring 6-7 mdr.

 

[ATTACH=CONFIG]98578[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]98580[/ATTACH]

 

Kaia 3 år

 

[ATTACH=CONFIG]98581[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]98584[/ATTACH]

 

Bamse 6 og 8 år.

 

[ATTACH=CONFIG]98585[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]98579[/ATTACH]

 

Og har ikke en skid forstand på hvad gode vinkler er - Men ved i hvertfald én ting vedr. Yodas benstilling, som jeg forventer nogen påpeger :mrgreen:

 

Borderen fransker i for og jeg synes ikke hende ryglinje er pæn på nogle af billederne, men igen det er en hundhvalp

Bamse krummer på begge billeder ligesom sammen mod højre, hans hale peger på begge billeder mod kameraet, kan være opstillingen. <Han er nu en smuksak

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan altså ikke sige noget om Yoda.. Han er jo verdens smukkeste!

 

Synes det er rigtig svært at sige noget om de meget pelsede hunde, og i virkeligheden har jeg intet at have min vurdering i, udover berænset erfaring.

 

Jeg stnes ham her er meget smal og underudviklet i bagparten og så synes jeg han står ret flsdt på sine poter. Altså vinklen.

Synes også overlinjen er lidt mærkelig fordi den slutter i det spinkle kryds. Til gemgældd har han den smukkeste, smukkeste farve!!

 

Meget pelsede hunde. LOL. Jo jo det var dagens bedste

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...