Hop til indhold

kan man tillade sig ( at blande sig )


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

så må jeg sige at jeg syntes det er fornuftigt og tage kontakt til ejeren af hunden uden og være belærende selvom loven siger noget andet

 

Helt enig. Og det siger loven jo absolut heller ikke noget om, at du ikke må... hvis vi endelig skal følge det sidespor.

 

Det skærer mig i hjertet at høre om den hund. Jeg håber, at det skyldes uvidenhed fra ejernes side. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 95
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst milder batmusen
Der kan alle blande sig i dit og mit liv eller debatten.

 

nej men jeg blander mig som sådan ikke mig ind i deres liv men den måde de behandler deres hund, hvordan de ellers lever er jeg fuldstændig græsk katolsk overfor men jeg er bekymret for den stakkels hund som jeg nu har set på i over et år og bare gnisten og glæden i øjnene bliver mindre fra dag til dag, jeg er normalt heller ikke tilhænger af man blander sig når det ikke er nødvendigt jeg kan intet fornuftigt se i den måde det dyr lever på

 

Er du interesseret i at Jehovas vidner kommer til din dør?

 

Undskyld sidespringet.

 

egentlig ikke er jeg interesseret i de kommer men jeg bliver da ikke sur er bare ikke enig med dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Helt enig. Og det siger loven jo absolut heller ikke noget om, at du ikke må... hvis vi endelig skal følge det sidespor.

 

Det skærer mig i hjertet at høre om den hund. Jeg håber, at det skyldes uvidenhed fra ejernes side. :cry:

 

ja jeg ved ikke hvordan man skal tage kontakt, skrive et brev eller ringe på eller hvordan er jeg fuldstændig lost over for:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
nej men jeg blander mig som sådan ikke mig ind i deres liv men den måde de behandler deres hund, hvordan de ellers lever er jeg fuldstændig græsk katolsk overfor men jeg er bekymret for den stakkels hund som jeg nu har set på i over et år og bare gnisten og glæden i øjnene bliver mindre fra dag til dag, jeg er normalt heller ikke tilhænger af man blander sig når det ikke er nødvendigt jeg kan intet fornuftigt se i den måde det dyr lever på

 

 

 

egentlig ikke er jeg interesseret i de kommer men jeg bliver da ikke sur er bare ikke enig med dem

 

Du blander dig i deres liv. Det kan ikke diskuteres. Således gjort.

 

Jeg kan konkludere der er en forskel. Er du parat til at acceptere forskellen og konsekvensen?

 

Fred være med det. Du skal gøre det som byder dig.

 

Skal ikke sætte mig til herre eller dommer over det. Jeg frabeder mig det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
ja jeg ved ikke hvordan man skal tage kontakt, skrive et brev eller ringe på eller hvordan er jeg fuldstændig lost over for:???:

 

Færdiggør det. Du skal selvfølgelig gå hoved til hoved. Stille og roligt. Ikke til bagenden.

Link til indlæg
Del på andre sites

CecarMillan :hmm:undskyld jeg spørger, om der er en god grund til lige at vælge lige netop DET navn :vedikke:....har det noget med dit syn på hunde og hundeopdragelse at gøre, at du lige valgte det berømte (berygtede) navn?

 

Hvad angår loven, tror jeg rigtig mange (de fleste) H-F medlemmer går ind for love....især hvis de har bund i fornuftig tankegang, og ikke en gang fri fortolkning hvor alle har loven på sin side! :evil: Hundeloven bygger på myndigheders ligegyldighed, det vil snuseren skrive under på, til enhver tid for det er sandheden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan

Ja. Der er en enkelt grund til. :) Det ønsker jeg ikke at gå ind i.

 

Nej, det har intet at gøre med Cesar Millan. Modsigelse :)

 

Ja, hundeloven. Man kan blot ikke ignorere der er et problem med hunde. Som der er alle andre steder i samfundet.

 

Myndigheder reagere på et problem. Politiker har samme tilgang til et problem. Der er et par redskaber. Om det er sandheden eller enfoldig tilgang ved jeg ikke. Måske burde det være mere gennemgribende end det man har gang i. Det skal jeg ikke gøre mig klog på!

 

Tages med forbehold. Det er et abstrakt synspunkt.

 

Hvad mener du?

Redigeret af CesarMillan
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan

Man burde måske efter lokalitet tage et statistisk opmåling på hvor mange nye hundeejere, der er blevet bidt. Er personlig to gange blevet bidt indenfor et år. En gang uforskyldt, en anden gang selvforskyldt. Anden gang det værste bid og et alvorligt bid. Har ellers oplevet flere ubehaglige angreb fra hunde.

 

Det handler om fri fra snor, dårlig indhegning, transport muligheder og meget andet.

 

Min hund har hoppet over hegnet. Er ellers hoppet op af et par personer.

 

Igen er det med racer, at det er nogen bestemte der bider. Det er lokalitets bestemt. Generelt er små racer ikke et problem. Udover løsgående hunde kan skabe problemer og er irriterende.

 

Der ligger til grund for hvad folk køber deres hunde for.

 

Jeg bryder mig ikke om racer der bruges til vagthunde. Jeg bryder mig ikke om ipo/ph hunde og i den dur. Alt under ansvar!

 

Det høre en helt anden tråd til.

Redigeret af CesarMillan
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv prøvet som nabo at se en labrador gå i en lukket "have", som heller ikke kom ind om natten eller bare ud og gå, eller det så det ud til udefra.

Jeg snakkede med en nabo om det på et tidspunkt og han sagde at der var nogen der havde taget kontakt til dyreværnet. De havde så været og kigget sig lidt rundt. Hunden havde det fint, han var glad sund og rask.

 

Det der lå i det, var at hans ejer havde svært socialangst og manden kom kun ud i nattetimerne hvor der var ingen eller ganske få mennesker. Hunden havde simpelt sit hundehus som var en "tilbygning" til hans hus, det vil sige at labradoren havde mulighed for at gå lige direkte ind til ejeren igennem hundehuset. Hunden havde det bedst ude, fordi han kunne følge med i hvad der skete ude på vejen og at der var dejligt køligt, der var derfor at jeg aldrig havde set ham være indenfor.

 

Det havde jeg da slet ikke tænkt på at det kunne hænge sådan sammen.

 

Sidenhen er jeg flyttet, men jeg har stadig kontakt med naboen og han fortalte at det fremad med manden. Ejer og hund kommer mere ud dag for dag. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Der er en enkelt grund til. :) Det ønsker jeg ikke at gå ind i.

 

Nej, det har intet at gøre med Cesar Millan. Modsigelse :)

 

Ja, hundeloven. Man kan blot ikke ignorere der er et problem med hunde. Som der er alle andre steder i samfundet.

 

Myndigheder reagere på et problem. Politiker har samme tilgang til et problem. Der er et par redskaber. Om det er sandheden eller enfoldig tilgang ved jeg ikke. Måske burde den være mere gennemgribende end det man har gang i. Det skal jeg ikke gøre mig klog på!

 

Tages med forbehold. Det er et abstrakt synspunkt.

 

Hvad mener du?

 

Nå da!:cool:

 

Uha hundeloven er da en politisk specialitet af rang, folketingets politikere ville for en gang skyld ikke bare myrde hinanden, men også hunde, uskyldige eller skyldige, var ligegyldigt :shock: og hvordan man myrdede hunde var der også frit slav for, hvis dyrlæger nægtede at medvirke, kunne enhver gøre slå hunde ihjel bare hundene døde var alt etisk OK! :evil:

 

Hvad politikere har tilgang til, er ikke småting, tror bare ikke det altid bygger på fornuft! :roll:

 

Selvfølgelig er der da problemer med hunde, ....men de relaterer altid til mennesker på en eller anden måde, gør det ikke? :oops:

 

Det er min ærlige mening, ved ikke om det er for abstrakt et synspunkt...er også lidt ligeglad! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
Nå da!:cool:

 

Uha hundeloven er da en politisk specialitet af rang, folketingets politikere ville for en gang skyld ikke bare myrde hinanden, men også hunde, uskyldige eller skyldige, var ligegyldigt :shock: og hvordan man myrdede hunde var der også frit slav for, hvis dyrlæger nægtede at medvirke, kunne enhver gøre slå hunde ihjel bare hundene døde var alt etisk OK! :evil:

 

Hvad politikere har tilgang til, er ikke småting, tror bare ikke det altid bygger på fornuft! :roll:

 

Selvfølgelig er der da problemer med hunde, ....men de relaterer altid til mennesker på en eller anden måde, gør det ikke? :oops:

 

Det er min ærlige mening, ved ikke om det er for abstrakt et synspunkt...er også lidt ligeglad! :mrgreen:

 

Det går hen og bliver politisk. DF og V har ikke lavet andet end identificere fjender i samfundet. Skal ikke gøre mig til politisk kommentator og går ikke et politisk ærinde. Er Apolitisk. Stemmer ikke.

 

Det er en enfoldig tilgang, der er problemet.

 

Loven prøvede så at ramme amstaff især. Fordi det var en mode og kulthund. Det er personlig mening det her!

 

De mente at kunne forudsige næste problemrace udfra tilgangen til hund. Dansk Kennel Klub og andre interesse organisationer satte et fingeraftryk. Så langt den teori holder er man gået til rottweiler, der bliver brugt til vagthunde. Hvilket nærmest er det konkrete problem i den sag. Hvilket har vist sig ikke at holde i et bredere perspektiv.

 

Problemet med amstaff, en korrekt avlet, igen efter min mening, er amstaff er avlet efter optimal eksplosion og kæbemuskulatur, hurtig og stærk, atletisk (ikke bulldog) og temperament for at kunne sæt sig fast. Den kan matche alle hunde, især i acceleration. Derfor farlig for alle racer af hunde.

 

Om det er den mest farlig hund er en helt anden sag. Jeg vil hellere slås med en amstaff end store molloshunde. Med min hund forholder det sig modsat. Der udgør moloser ingen trussel, så lang tid min hund er fri.

 

Man kan ikke komme udenom nogen racer er farlige end andre. Men det gælder først og fremmest fysisk opbygning. I mit perspektiv er hunde ganske enkelt hunde. Der ligger noget tilfælles bagved dem, snarere end forskelle.

 

Sidste mening er dyrvelfærd handler om markedet. Det skal politikerne skrue på i så fald markedet kan reguleres.

Redigeret af CesarMillan
Link til indlæg
Del på andre sites

Det går hen og bliver politisk. DF og V har ikke lavet andet end identificere fjender i samfundet. Skal ikke gøre mig til politisk kommentator og går ikke et politisk ærinde. Er Apolitisk. Stemmer ikke.

 

Det er en enfoldig tilgang, der er problemet.

 

Loven prøvede så at ramme amstaff især. Fordi det var en mode og kulthund. Det er personlig mening det her!

 

De mente at kunne forudsige næste problemrace udfra tilgangen til hund. Dansk Kennel Klub og andre interesse organisationer satte et fingeraftryk. Så langt den teori holder er man gået til rottweiler, der bliver brugt til vagthunde. Hvilket nærmest er det konkrete problem i den sag. Hvilket har vist sig ikke at holde i et bredere perspektiv.

 

Problemet med amstaff, en korrekt avlet, igen efter min mening, er amstaff er avlet efter optimal eksplosion og kæbemuskulatur, hurtig og stærk, atletisk (ikke bulldog) og temperament for at kunne sæt sig fast. Den kan matche alle hunde, især i acceleration. Derfor farlig for alle racer af hunde.

 

Om det er den mest farlig hund er en helt anden sag. Jeg vil hellere slås med en amstaff end store molloshunde. Med min hund forholder det sig modsat. Der udgør moloser ingen trussel, så lang tid min hund er fri.

 

Man kan ikke komme udenom nogen racer er farlige end andre. Men det gælder først og fremmest fysisk opbygning. I mit perspektiv er hunde ganske enkelt hunde. Der ligger noget tilfælles bagved dem, snarere end forskelle.

 

Sidste mening er dyrvelfærd handler om markedet. Det skal politikerne skrue på i så fald markedet kan reguleres.

 

Nå du har hund....jamen tillykke med det, man kan da håbe myndighederne har noteret sig, at du så er hundeejer!!!:mrgreen:

 

Jeg ejer ingen hund :( ....så skal intet bevise.....man kan vel sige hundeloven endelig fik kureret en snuser!:slem:

 

 

:banan::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Man burde måske efter lokalitet tage et statistisk opmåling på hvor mange nye hundeejere, der er blevet bidt. Er personlig to gange blevet bidt indenfor et år. En gang uforskyldt, en anden gang selvforskyldt. Anden gang det værste bid og et alvorligt bid. Har ellers oplevet flere ubehaglige angreb fra hunde.

 

Det handler om fri fra snor, dårlig indhegning, transport muligheder og meget andet.

 

Min hund har hoppet over hegnet. Er ellers hoppet op af et par personer.

 

Igen er det med racer, at det er nogen bestemte der bider. Det er lokalitets bestemt. Generelt er små racer ikke et problem. Udover løsgående hunde kan skabe problemer og er irriterende.

 

Der ligger til grund for hvad folk køber deres hunde for.

 

Jeg bryder mig ikke om racer der bruges til vagthunde. Jeg bryder mig ikke om ipo/ph hunde og i den dur. Alt under ansvar!

 

Det høre en helt anden tråd til.

 

 

dit tab:hmm: det er sikkert derfor du skriver de ting, som du gør pga du ikke bryder dig om brugshunde eller brugssport, men det er jo bare dit tab for mig findes der ikke bedre hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det er Dyrenes Beskyttelse. Listen over kredsformænd er her: Kredsformænd | Dyrenes Beskyttelse

 

Og til alle andre - vil I ikke nok holde op med at fodre trolde her på forum. Der bliver sådan et svineri over det hele aspirat.gif

 

jo tak, tror desværre ikke jeg kan gøre så meget, da hunden har masser af plads og mulighed for tag over hovedet og er ellers i en fin stand :???:

 

]Ts jeg ville også vælge en tilfældig hundesnak' date=' face to face. Lad være med at komme med den helt store konfrontation- dit eneste håb er, at de lytter til dig, så se om du ikke kan komme lidt ind på dem;)

[/b']

Ps... Kan man blokere folk hvis indlæg man ikke har lyst til at se/læse? :engel:

 

jo det tror jeg helt sikkert også er det smarteste og ikke angribe folk men måske forklare en smartere løsning :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
dit tab:hmm: det er sikkert derfor du skriver de ting, som du gør pga du ikke bryder dig om brugshunde eller brugssport, men det er jo bare dit tab for mig findes der ikke bedre hunde

 

Jeg har intet problem med det. Men jeg bryder mig ikke om hunde skal bide folk. Jeg skrev alt under ansvar.

 

Der ligger sommetider noget andet end blot forkert omgang med hunde, der bider mennesker.

 

Gammel generationer ville ikke se på det. Og jeg tvivler mange trænede deres hund til bid, hvis ikke pencillinen var udbredt.

 

Der er vidst ikke mere debattere her!

 

PS At man skal udråbes til troll fordi man skriver sin mening. Men det viser mere om hunde forum end mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
Nå du har hund....jamen tillykke med det, man kan da håbe myndighederne har noteret sig, at du så er hundeejer!!!:mrgreen:

 

Jeg ejer ingen hund :( ....så skal intet bevise.....man kan vel sige hundeloven endelig fik kureret en snuser!:slem:

 

 

:banan::mrgreen:

 

Hele hunde verdenen har kureret mig. Jeg køber ikke hund igen. Er enig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg har intet problem med det. Men jeg bryder mig ikke om hunde skal bide folk. Jeg skrev alt under ansvar.

 

Der ligger sommetider noget andet end blot forkert omgang med hunde, der bider mennesker.

 

Gammel generationer ville ikke se på det. Og jeg tvivler mange trænede deres hund til bid, hvis ikke pencillinen var udbredt.

Der er vidst ikke mere debattere her!

 

 

 

PS At man skal udråbes til troll fordi man skriver sin mening. Men det viser mere om hunde forum end mig.

 

allerede din udtalelse her viser at du intet aner om brugshunde og brugssports programmer hvor bid er er en del af programmet, som så mange andre så kan jeg læse at du intet kendskab har til hverken nogen brugssport eller brugsracer i det hele taget, det er i orden at man ingen interesse har for sporten eller hundene, men dine udtalelser bygger på fordomme og en tro om noget som du tydeligvis ingen kendskab har til.

Lad mig sige det sådan at hunde trænet i brugsprogrammer sjældent har hundebid på mennesker på samvittigheden, den type hunde oftest er væsenstærke og nervestærke, og din klare udtalelse at du ikke bryder dig om racerne, eller racerne som bruges til brugssport, viser at du bygger dine udtalelser på at du ikke kan lide de pågældende racer og ikke sporten som sådan kun, så hvis du var neutral havde du skrevet at du ikke kan lide brugssport, som bruger bidearbejde som en del af sporten.

formentlig derfor din holdning til pågældende hunde, da det jo er en race du tydeligvis ikke kan lide, og som er brugt til både vagt og IPO

 

fint nok man ikke er til hunde, som bruges til en sport hvor man træner bidearbejde, men hvad bygger man udtalelsen på fordomme om racerne eller er de bare super alsidige og kan bruges til alt sport.

 

Så forstår jeg ihvertfald bedre din ligegyldige holdning til denne hund, det er jo en race, som du selv skriver at du ikke bryder dig om, og det er ret tydeligt at du ikke kan tilsidesætte din personlige holdning til racen, som havde det været en race du måske bedre kan lide:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det ikke meningen, men måden...

 

Jeg er ret sikker på, at CesarMillan tidligere har været her på forum (og utallige andre hundeforums lød det til fra brugere, der kendte ham/hende i forvejen) under et andet brugernavn. Dengang brugte han (jeg tror, at det er en mand, selvom h*n har registreret sig som kvinde denne gang) alle sine indlæg på at tordne mod IPO-hunde og snakke om hundebid - både om de gange, han selv var blevet bidt, og om at IPO-træningen får hundene til at bide. Indlæggende mindede formmæssigt meget om CesarMillans indlæg i denne tråd (nogle gange nærmest sorte og uforståelige).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg er ret sikker på, at CesarMillan tidligere har været her på forum (og utallige andre hundeforums lød det til fra brugere, der kendte ham/hende i forvejen) under et andet brugernavn. Dengang brugte han (jeg tror, at det er en mand, selvom h*n har registreret sig som kvinde denne gang) alle sine indlæg på at tordne mod IPO-hunde og snakke om hundebid - både om de gange, han selv var blevet bidt, og om at IPO-træningen får hundene til at bide. Indlæggende mindede formmæssigt meget om CesarMillans indlæg i denne tråd (nogle gange nærmest sorte og uforståelige).

 

jeg kan ihvertfald sige at jeg slet ikke ser en sammenhæng mellem IPO hunde og brugshunde i dette her indlæg, som udelukkende handler om pågældende hunds trivsel, og om man evt kunne gøre noget for at hjælpe denne stakkels hund, som tydelig ikke trivedes:hmm:

så indlægget af Cesar Milan om IPO hunde slet ikke hører under denne tråd eller om hvorvidt man kan lide racerne i brugen :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CesarMillan
allerede din udtalelse her viser at du intet aner om brugshunde og brugssports programmer hvor bid er er en del af programmet, som så mange andre så kan jeg læse at du intet kendskab har til hverken nogen brugssport eller brugsracer i det hele taget, det er i orden at man ingen interesse har for sporten eller hundene, men dine udtalelser bygger på fordomme og en tro om noget som du tydeligvis ingen kendskab har til.

Lad mig sige det sådan at hunde trænet i brugsprogrammer sjældent har hundebid på mennesker på samvittigheden, den type hunde oftest er væsenstærke og nervestærke, og din klare udtalelse at du ikke bryder dig om racerne, eller racerne som bruges til brugssport, viser at du bygger dine udtalelser på at du ikke kan lide de pågældende racer og ikke sporten som sådan kun, så hvis du var neutral havde du skrevet at du ikke kan lide brugssport, som bruger bidearbejde som en del af sporten.

formentlig derfor din holdning til pågældende hunde, da det jo er en race du tydeligvis ikke kan lide, og som er brugt til både vagt og IPO

 

fint nok man ikke er til hunde, som bruges til en sport hvor man træner bidearbejde, men hvad bygger man udtalelsen på fordomme om racerne eller er de bare super alsidige og kan bruges til alt sport.

 

Så forstår jeg ihvertfald bedre din ligegyldige holdning til denne hund, det er jo en race, som du selv skriver at du ikke bryder dig om, og det er ret tydeligt at du ikke kan tilsidesætte din personlige holdning til racen, som havde det været en race du måske bedre kan lide:???:

 

Synes ikke rigtig jeg kan genkende det skrevne. Jeg medgiver gerne at min viden på ipo ikke er stort.

 

Men jeg vil gerne forsøge mig. Hvis jeg møder en ipo hund, under en stemning, der ligner en trænings situation. Jeg løber på en bestemt måde og bevæger mig som en figurant. Derudover viser frygt.

 

Vil du mene en utrænet hund reagere på samme måde som en ipo hund?

 

At det ikke sker tit er fordi folk går op i deres hunde.

 

Meget muligt min viden om hunde ikke strækker sig. Derfor bygger på fordomme.

 

Jeg har ikke et problem med hunde eller racer. Mere den tilgang til racerne som nogen repræsentere, her især at racer skal bruges til vagthunde. Hvilket ikke er et problem når hundene er bag indhegning, men et problem når de kommer derfra og ud på offentlig vej i en lige linie.

 

Man bliver nød til at selektere. Man kan ikke sende dyrenes beskyttelse ud til en person som overholder loven. Det mener jeg ikke man kan. Det er ellers politiet opgave.

 

Er der en sag at komme efter, gør man personen en tjeneste ved at pointere det.

 

Man må konfrontere problemet. Jeg mener hurtigt det kan udvikle sig i en retning ingen ønsker.

Redigeret af CesarMillan
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...