Hop til indhold

Beagle-countdown!


Gæst Jane V
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack
Jeg tuder flere gange om dagen, fordi hun simpelthen går mig sådan på nerverne. Er totalt stresset over den evindelige opmærksomhedssøgen, og så har jeg dårlig samvittighed over det også. Manden har meldt ud fra starten, at hvis vi skal have hund, så er det MIN hund, og jeg må indrømme, at jeg ikke havde nogen idé om, at de kunne være SÅ clingy. Så lige nu har jeg svært ved at se ret meget positivt omkring det :(

 

Åhh mine alarmklokker bimler :megaked:

Det er lige præcis sådan du ikke må have det. En hvalp, som lige har begyndt sit liv og ovenikøbet flyttet væk fra sin mor og søskende, hvordan skal den overhovedet kunne finde ud af hvordan den skal begå sig !!

Jeg håber du får den vendt lige med det samme, ellers siger jeg som de andre at den skal tilbage til sine opdrættere hurtigst muligt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 119
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tuder flere gange om dagen, fordi hun simpelthen går mig sådan på nerverne. Er totalt stresset over den evindelige opmærksomhedssøgen, og så har jeg dårlig samvittighed over det også. Manden har meldt ud fra starten, at hvis vi skal have hund, så er det MIN hund, og jeg må indrømme, at jeg ikke havde nogen idé om, at de kunne være SÅ clingy. Så lige nu har jeg svært ved at se ret meget positivt omkring det :(

 

Det er ikke meningen det skal være sådan... Det er hårdt at få hvalp, man får søvnløse nætter, men det skal ikke være stressende, og så "ubehageligt" at du kommer så langt ud at du er trist og græder... Jeg synes du skal kontakte opdrætteren, ikke nødvendigvis for at aflevere hvalpen tilbage, men måske kan hun komme på besøg, eller give dig nogle gode råd, og en at snakke med omkring det (Det er bare nemmere når man sidder sammen)...

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: der går ret mange uger, før det bliver 'ren fornøjelse', overvej grundigt næste skridt.

 

Jeg har haft kat og jeg var fuldstændigt grædefærdig over hans ligegyldighed og uafhængighed, han var fuldstændigt kold i rumpen, så med modsat fortegn forstår jeg dig og tror du må indse, at du er kattedame (jeg kom aldrig til at elske min kat, jeg har brug for kontaktbehovet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk på at hvalpen ikke ved noget som helst om noget som helst! Den har ikke den fjerneste ide om hvad der er rigtigt og forkert i en menneskeverden, og det er din opgave som hundeejer at lære hvalpen at begå sig i verden. Hvis du behandler hvalpen som en kat, får du i løbet af no time verdens mest ulydige hund som vil være en belastning for alle. En hundehvalp skal nurses stort set i døgndrift de første par uger. Sov når hund sover, spis når du har 5 sekunder, gå i bad om 14 dage:mrgreen:

 

Se på hvalpen som et lille spædbarn de første par uger. Det er efter sigende nogenlunde lige hårdt, men en hvalp bliver bare hurtigere voksen og fornuftig(ere).

 

Jeg melder mig i koret med de andre. Hvis du virkelig ikke nærer varme følelser for hvalpen og i øvrigt synes den er en belastning, skal den bare retur til opdrætter asap!

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, den der panik-følelse kan jeg også huske, den var ret så irriterende :lol:

 

Kan især huske at jeg sad med Magda på skødet, i bilen på vej hjem og bare tænkte "Hvad har jeg dog gjort???? :shock:" Men det vendte heldigvis hurtigt, i takt med at hun blev mere rolig og tryg ved mig, og jeg har ikke fortrudt et eneste øjeblik at jeg har fået hende :lun: Selvom der da har været situationer der har trukket tænder ud.

 

Det er lige præcis dét jeg mener er humlen! Jane, hvis du så meget som én eneste gang har tænkt "gid hun aldrig var kommet" eller lignende, er det ikke i hvalpens interesse at blive hos jer!

 

Jeg tænkte også på om vi havde fejlet ved at få en hvalp så hurtigt efter den gamles død, og spekulerede over om jeg nogensinde ville elske hende højt nok, men efter den første nat vidste jeg at hun var det mest rigtige der nogensinde var sket i mit liv. Hvis du ikke har det i den retning på 3. dagen, skal du nok mærke efter i maven om det nogensinde vil blive anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan kun tilslutte mig de andres indlæg, aflever den hvalp tilbage straks.. for du har ret i at du er en dårlig hundemor!! Den stakkel er hevet ud fra sine trygge omgivelser, siddet i en en bil, måske for første gang?Endt ved en masse nye lugte, mødt katte(måske for første gang) Et menneske som som "man" dog kender lidt til, men som ikke gider een og hvis største problem er ikke at kunne lave en rugbrødsmad til sig selv mens man har en piiv ulykkelig hvalp på armen.Hold da op den hvalp er jol ikke faldet fra himlen og ned hos dig ? Du har besøgt den og opdrætter og ellers læst bøger osv i den (for mig)lange ventetid?? Jeg har både haft hunde og racekatte men har dog altid sat mig ind i raceforskelle osv. ØV hvar bliver jeg vred når jeg læser at ååhh, nåååå, nuhrr og fik den rigtige farve går forud for almindelig forberedelse til et langt liv som hundemor.. hvis I kommer igennem hvalpetiden så vent 7-8 mdr så kommer teenagertiden med de problemer som de fleste kender til. Ok er parat til at søge flyverskjuld fordi min mening. er lidt bestant, men gør det gerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk på at hvalpen ikke ved noget som helst om noget som helst! Den har ikke den fjerneste ide om hvad der er rigtigt og forkert i en menneskeverden, og det er din opgave som hundeejer at lære hvalpen at begå sig i verden. Hvis du behandler hvalpen som en kat, får du i løbet af no time verdens mest ulydige hund som vil være en belastning for alle. En hundehvalp skal nurses stort set i døgndrift de første par uger. Sov når hund sover, spis når du har 5 sekunder, gå i bad om 14 dage:mrgreen:

 

Se på hvalpen som et lille spædbarn de første par uger. Det er efter sigende nogenlunde lige hårdt, men en hvalp bliver bare hurtigere voksen og fornuftig(ere).

 

Jeg melder mig i koret med de andre. Hvis du virkelig ikke nærer varme følelser for hvalpen og i øvrigt synes den er en belastning, skal den bare retur til opdrætter asap!

 

Jeg har faktisk hørt flere (herinde) sige at den første tid med hvalpen er langt mere hårdt end at få et barn.. Af mange forskellige årsager, en af dem nok at man (de fleste i hvertfald) med det samme får overvælgende følelser for barnet.. Det gør man jo som sådan ikke med en hund...

 

Og jeg har udtalt at hvis det er mere hårdt at få børn, end hundehvalp skal jeg ALDRIG have et barn... Det at have hundehvalp er uden tvivl noget af det hårdeste jeg har prøvet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sker desværre for en hel del, at de ønsker sig hund og ser et billede for sig med den færdige pakke. Men den pakke kommer ikke automatisk og ikke før hunden er 4-5 år.

Hvis ikke man ser en fornøjelse i at skulle træne, motivere, instruere, lege, kramme, opdrage osv. så skal man som det første overveje om man overhovedet er hundemenneske og dernæst overveje om ikke der mon er en voksen hund der mangler et hjem.

 

Jeg bliver rigtig ked af at læse om hvordan denne hvalp har det, jeg har selv to hvalpe på 4 måneder og jeg har ikke en eneste gang sukket opgivende. Måske kan det beskrives som hårdt at blive hvalpeejer, men det er absolut ikke noget man skal være så ked og opgivende overfor som det her beskrives. Jeg ville som opdrætter af den hvalp være ulykkelig og hente hvalpen lige på stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sker desværre for en hel del, at de ønsker sig hund og ser et billede for sig med den færdige pakke. Men den pakke kommer ikke automatisk og ikke før hunden er 4-5 år.

Hvis ikke man ser en fornøjelse i at skulle træne, motivere, instruere, lege, kramme, opdrage osv. så skal man som det første overveje om man overhovedet er hundemenneske og dernæst overveje om ikke der mon er en voksen hund der mangler et hjem.

 

Jeg bliver rigtig ked af at læse om hvordan denne hvalp har det, jeg har selv to hvalpe på 4 måneder og jeg har ikke en eneste gang sukket opgivende. Måske kan det beskrives som hårdt at blive hvalpeejer, men det er absolut ikke noget man skal være så ked og opgivende overfor som det her beskrives. Jeg ville som opdrætter af den hvalp være ulykkelig og hente hvalpen lige på stedet.

 

Nogen gange kan man altså godt være opgivende... Hehe... Da Penny åd sofa nummer to, må jeg indrømme at jeg synes gode råd var dyre... Når man har forsøgt alt hvad eksperterne rådgiver en med... Eller når hun får gang nummer 100 går igang med sit hvalpepjat når vi er på tur og hun bare skal skabe sig og ikke er til at få kontakt med... Så kan jeg da nogen gange tænke "Puuuha... " Ej måske er det ikke opgivende, jeg ved jo at "Om to år er det overstået"...

 

Men hvis det er så "hårdt" at man græder, og er stresset og trist over det... Hvalpetiden afløses af en, i nogle tilfælde lige så svær periode, teenagertiden.. Og den fortsætter altså for nogen til hunden er tæt på 2 år (nogen endda ældre)... Og det er altså lang tid at vente på at hunden bliver rolig ect.

 

Jeg synes det er okay at være opgivende, jeg kan sågar gå med til at man en gang imellem græder af frustration (jeg græd af frustration over at Dexter blev ved og ved med at gø da han var baby), men det skal ikke være en ting der sker så tidligt, og det skal ikke overskygge alt andet...

 

Hvalpetiden er hård, men den opvejes 100% af de gode ting, som fylder rigtig meget... Og det er der jeg synes det er "enten eller"... Hvis ikke man kan få de gode ting til at overskygge de dårlige, så er det ikke det værd. Ikke i dag og ikke i morgen!

 

Derfor synes jeg det er vigtigt at du, TS, tænker over om det er "det værd". Måske er det bedre for jer at få en voksen hund, der findes mange dejlige, og det er altså svært som uerfaren hundeejer at stå med en hvalp alene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen gange kan man altså godt være opgivende... Hehe...

 

Det kan man da godt.... på sig selv for det meste, det er jo ikke hvalpen der ikke tænker sig om, det klarer vi andre på to ben helt flot.

Men læs lige hvad jeg skrev ;-) "men det er absolut ikke noget man skal være så ked og opgivende overfor som det her beskrives."

 

Man kan da sagten komme hjem til noget der får en til at tænke forpulede idiot :damn: så husk dog at børnesikre den dør eller fjerne de sko......

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil altså godt lige understrege, inden nogen går helt i selvsving, at Penny altså ikke har gået for lud og koldt vand, bare fordi at jeg har været stresset og tudet over det. Hun har fået den opmæksomhed, som hun skulle have.

 

Og ja, jeg har læst hundebøger og forberedet mig, troede jeg da, men det er bare mere og hårdere, end jeg overhovedet kunne have forudset, så ja, måske er jeg bare ikke hundemenneske?! Men hun har altså ikke haft det dårligt her!

 

Jeg tager den med opdrætter, og så ser vi, hvad vi bliver enige om!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan kun tilslutte mig de andres indlæg, aflever den hvalp tilbage straks.. for du har ret i at du er en dårlig hundemor!! Den stakkel er hevet ud fra sine trygge omgivelser, siddet i en en bil, måske for første gang?Endt ved en masse nye lugte, mødt katte(måske for første gang) Et menneske som som "man" dog kender lidt til, men som ikke gider een og hvis største problem er ikke at kunne lave en rugbrødsmad til sig selv mens man har en piiv ulykkelig hvalp på armen.Hold da op den hvalp er jol ikke faldet fra himlen og ned hos dig ? Du har besøgt den og opdrætter og ellers læst bøger osv i den (for mig)lange ventetid?? Jeg har både haft hunde og racekatte men har dog altid sat mig ind i raceforskelle osv. ØV hvar bliver jeg vred når jeg læser at ååhh, nåååå, nuhrr og fik den rigtige farve går forud for almindelig forberedelse til et langt liv som hundemor.. hvis I kommer igennem hvalpetiden så vent 7-8 mdr så kommer teenagertiden med de problemer som de fleste kender til. Ok er parat til at søge flyverskjuld fordi min mening. er lidt bestant, men gør det gerne.

 

NEJ! Det har jeg bestemt ikke skrevet, så det må stå for egen regning! Hun har haft det fint, mens hun har været her, og grunden til at jeg ikke har spist er simpelthen, at jeg har været så stresset, at jeg fuldstændig har mistet appetitten!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hvordan går det? :genert:

 

Underligt vi ikke hører mere om den stakkels hvalpe..

TS kommer stadig herinde..Kan da se hun var herinde for en time siden..

Måske hun har glemt alt om tråden eller bare ikke vil høre mere om den hvalp :vedikke: håber den har det godt og er kommet tilbage til sin opdrætter

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Beaglepack

Jeg trækker lige den her gamle tråd frem igen!

Jeg kan fortælle at "Miss Moneypenny" som "Penny" hedder i sin stambog ikke længere er Janes beagle - men nu er på vej til Finland til en familie deroppe hvor hund skal være familie hund!

PS glemte lige at sige at det er en finsk kennel der har købt hende - hun skal således indgå i udstilling og sansynligvis også avl på sigt

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Underligt vi ikke hører mere om den stakkels hvalpe..

TS kommer stadig herinde..Kan da se hun var herinde for en time siden..

Måske hun har glemt alt om tråden eller bare ikke vil høre mere om den hvalp :vedikke: håber den har det godt og er kommet tilbage til sin opdrætter

 

Hvor er du da et forfærdeligt menneske!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg trækker lige den her gamle tråd frem igen!

Jeg kan fortælle at "Miss Moneypenny" som "Penny" hedder i sin stambog ikke længere er Janes beagle - men nu er på vej til Finland til en familie deroppe hvor hund skal være familie hund!

PS glemte lige at sige at det er en finsk kennel der har købt hende - hun skal således indgå i udstilling og sansynligvis også avl på sigt

 

Ja, Miss Moneypenny flytter til Finland - vi har besøgt hendes flere gange, siden hun flyttede fra os, og hun har bestemt ikke fået psykiske mén af at bo hos os. Ligeledes er der ingen sure miner overhovedet fra opdrætters side overfor os.

 

Jeg synes godt nok, at det er utroligt, hvor hurtigt man kan blive lagt for had af en flok småskøre hundekællinger, fordi man i et frustreret øjeblik har brug for at lukke luft ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Miss Moneypenny flytter til Finland - vi har besøgt hendes flere gange, siden hun flyttede fra os, og hun har bestemt ikke fået psykiske mén af at bo hos os. Ligeledes er der ingen sure miner overhovedet fra opdrætters side overfor os.

 

Jeg synes godt nok, at det er utroligt, hvor hurtigt man kan blive lagt for had af en flok småskøre hundekællinger, fordi man i et frustreret øjeblik har brug for at lukke luft ud.

Hvis den betegnelse dækker, at man er går op i sin hund, vil gøre alt for den og ikke ser det som surt arbejde - så fair nok ... Vi kan ikke alle være skøre hundekællinger, du må så bare være en skør kattedame i stedet for!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis den betegnelse dækker, at man er går op i sin hund, vil gøre alt for den og ikke ser det som surt arbejde - så fair nok ... Vi kan ikke alle være skøre hundekællinger, du må så bare være en skør kattedame i stedet for!

 

Jeg kan fortælle dig, at den betegnelse dækker, at man tillægger folk motiver, som de ikke har, at man uhæmmet digter videre på fakta, samt at man åbenbart ikke er i stand til at skelne en frustreret ny hundeejer fra en koldblodig hundemishandler, der lader en stakkels hvalp gå for lud og koldt vand.

 

Jeg har mødt mange småskøre kattekællinger, men ingen der helt kommer på niveau med visse herinde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Miss Moneypenny flytter til Finland - vi har besøgt hendes flere gange, siden hun flyttede fra os, og hun har bestemt ikke fået psykiske mén af at bo hos os. Ligeledes er der ingen sure miner overhovedet fra opdrætters side overfor os.

 

Jeg synes godt nok, at det er utroligt, hvor hurtigt man kan blive lagt for had af en flok småskøre hundekællinger, fordi man i et frustreret øjeblik har brug for at lukke luft ud.

Lagt for had? Var det engang en hel masse mennesker ønskede dig tillykke med din hundehvalp? Eller dengang de delte din glæde og utålmodighed, inden du kunne hente hvalpen? Eller var det dengang de gad dig et godt råd om at levere hvalpen tilbage, inden det hele kulminerede?

 

Du var nok ikke hundemenneske, so what? Der er sgu da ingen, der ser ned på dig eller "hader" dig, fordi du indrømmer det. Tvært imod! Hvis du havde beholdt hunden velvidende at det bare ikke var noget for dig, ville folk synes det var meget værre.

 

Og småskøre hundekællinger? Vi er alle sammen meget store hundetosser herinde, så "småskøre" er vist slet ikke dækkende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...