Gæst Anne / Holly. Skrevet November 20, 2012 Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 Hej alle Hvad gjorde i, da i fik hvalpen hjem ? og hvad fungerede godt ? Jeg har læst lidt forskellige bøger og spurgt mig lidt frem. Nogle har haft den "gamle" i pleje de første døgn. Andre har lade dem møde hinanden, udenfor på neutral grund. Har også hørt om dem, der har lade dem møde hinanden med det samme i hjemmet. Del gerne jeres erfaringer og gode forslag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 Vi satte os ude i haven på jorden, med Penny imellem benene... Så hun følte sig sikker, og Dexter kunne så snuse og hun kunne gemme sig hvis hun ikke ville... Men det var så baseret på at Penny var helt tryg ved os, og hun var vant til fremmede store hunde.. Ellers havde vi måske gjort det anderledes... hmmm! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres den gamle er, og om det evt gør en forskel? Men vi har lige fået vores nye hvalp hjem, og vores den gamle er lige knap 2 år. Vi gjorde det, da vi kom hjem, at den nye fik lov at tisse af først ude foran huset. Så hentede min mand den store i snor, imens jeg blev hos hvalpen. Vi frygtede, den store ville være lidt voldsom/ivrig, og det var hun også, så da hun kort havde fået lov at snuse til den lille, så gik min mand en lang tur med hende, så hun kunne falde ned og blive lidt træt. Imens de gik tur, fik hvalpen fred og ro til at gå og snuse rundt i det nye hus. Hun nåede også at få aftensmad, inden den store kom hjem. Da manden og den store kom hjem, så satte vi os alle ude i gangen, og den store fik besked på at lægge sig. Hun blev så fodret med guffere, imens hun lå stille, og så kunne den lille komme hen og snuse og hilse på hende, imens hun var i ro. Det fungerede super godt! Efter lidt tid prøvede vi at lade dem gå rundt selv, og det gik faktisk over al forventning - vi skulle være lidt obs på, at den store i sin iver ikke blev for voldsom i sin leg, men så længe vi var der til at styre det, så er det gået perfekt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 På opdrætters opfordring havde jeg Liva med til samtlige hvalpebesøg. Da jeg så skulle hente, havde jeg også Liva med. Jeg var der en 1 times tid eller 2, hvorefter de begge to kom ind i buret i bilen og vi kørte hjemad. Sådan ca. 300 meter fra opdrætter, måtte Liva lige forklare Maggie, at man altså ikke leger, når man kører bil. Men ellers gik turen hjemad fint. Vi gik ud af bilen, en tur om i haven og så ind i huset - og så var Maggie helt flyttet ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 Skal du have hvalp? Det må jeg høre om til træning i dag .... Du kommer ik'? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anne / Holly. Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 @Shii Ok, det lyder også som en god idé Min nye hvalp, kommer også til at kende mig. Min plan er, at besøge den så ofte som muligt. Så jeg ikke er helt fremmede, når den skal med mig hjem. Men den er 8 uger i januar, så kommer nok ikke til at sidde i græsset/sneen (ihvertfald ikke så længe) Jeg har både min nye hvalp og min gamle hund i tankerne. Hvad kunne være det bedste for dem begge :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 Kaia havde vi med nede og hente Yoda og lod dem derfor mødes på Yodas "hjemmebane". Imens blev Bamse passet og blev luftet af mine forældre, som afleverede ham et par timer efter Yoda var ankommet og havde fået lov at snuse hjemmet igennem. Det gjorde vi ikke det store nummer ud af - Der blev hilst og så var det ligesom det Men vi har også jævnligt haft hunde på besøg og ved hvordan mine kræ reagere på hvalpe og vidste derfor, at de bare ikke skulle hilse på Yoda på samme tid og at det ellers var lige meget, fordi de nok skulle kunne finde ud af at tage pænt imod ham. Da vi fik Kaia, så præsenterede vi dem for hinanden ude på en boldbane der lå lige bag vores hus og så var de venner derfra. Men der havde ikke været noget problem i, hvis vi bare havde taget hende med ind til Bamse, hvis det ikke var fordi han er så overstadig når vi kommer hjem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anne / Holly. Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres den gamle er, og om det evt gør en forskel?Men vi har lige fået vores nye hvalp hjem, og vores den gamle er lige knap 2 år. Vi gjorde det, da vi kom hjem, at den nye fik lov at tisse af først ude foran huset. Så hentede min mand den store i snor, imens jeg blev hos hvalpen. Vi frygtede, den store ville være lidt voldsom/ivrig, og det var hun også, så da hun kort havde fået lov at snuse til den lille, så gik min mand en lang tur med hende, så hun kunne falde ned og blive lidt træt. Imens de gik tur, fik hvalpen fred og ro til at gå og snuse rundt i det nye hus. Hun nåede også at få aftensmad, inden den store kom hjem. Da manden og den store kom hjem, så satte vi os alle ude i gangen, og den store fik besked på at lægge sig. Hun blev så fodret med guffere, imens hun lå stille, og så kunne den lille komme hen og snuse og hilse på hende, imens hun var i ro. Det fungerede super godt! Efter lidt tid prøvede vi at lade dem gå rundt selv, og det gik faktisk over al forventning - vi skulle være lidt obs på, at den store i sin iver ikke blev for voldsom i sin leg, men så længe vi var der til at styre det, så er det gået perfekt. Den "gamle" hun er kun fire år :blink: Det lyder også til, at være en stille og rolig måde, de mødtes på. Er obs. på den gamle hund, skal have noget fred og har også mulighed for, at skærme af i form af børnegitter (hvis det skulle blive nødvendigt) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anne / Holly. Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 Skal du have hvalp? Det må jeg høre om til træning i dag .... Du kommer ik'? Ooohhh yes og jeg glæder mig :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 Hvilken race/blanding skal du have? Og han/hun? I min familie har hundene mødtes på matriklen, enten i have eller inde i huset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 Hvilken slags vovse skal være Hollys søster/bror???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anne / Holly. Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 Hvilken race/blanding skal du have? Og han/hun? I min familie har hundene mødtes på matriklen, enten i have eller inde i huset Hvilken slags vovse skal være Hollys søster/bror???? Jeg skal have en Boder Collie. En tæve :hjerte: Det bliver lidt svært, at mødes på matriklen. Jeg bor i lejlighed :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 Nu Det lydert rigtignok spændende. Jeg ville bare finde et sted udefor , hvor de blev sammenført og så lige bliver der til den lille evt har tisset efter kæreturen. Og hvis din cocker lider af udbredt ejerfornemmelser over diverse legetøj, kurve,så fjern det. Alt resourceforsvar giver jo ophidselse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 Alle nye (også katten) kom ind til fælles fodersøg i stuen, med enorm mængde meget små guffer på gulvet, når det var overstået, var der fredelig sameksistens. Jeg har hverken dyrket børnegitter eller at sende den / de gamle i pleje i starten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MsNoir Besvaret November 20, 2012 Rapporter Share Besvaret November 20, 2012 Vi hentede Thor, da Blackie var i løbtetid. Hun er 5 år. Så da de mødtes, hjemme i huset, var der ingenting. De eneste vi var o.b.s på, var Blackies "jeg ejer far" tendenser, og det er "mit" kødben. Blackie var meget god af sig, langt hen af vejen, og da løbetiden fortrak, sagde hun lidt mere fra, men ellers har Thor fået lov til, at gøre ret meget ved hende. Hvis kan kan få lov af os. Nu er de som søskende. Thor sladder hvis Blackie stjæler hans tyggeben, og Blackie har lært nye tricks. Samtidig med er Blackie livet helt op. Nu har hun næsten altid selskab, en at lege med, og en at stjæle tyggeben fra. Så det blev en win win situation. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anne / Holly. Besvaret November 21, 2012 Rapporter Share Besvaret November 21, 2012 (null) Holly, lider ikke rigtig af resourceforsvar. Hun er ikke agressiv, på nogen måde. Men vi er meget tætte. Hun er meget obs på hvad jeg laver. Hun er den type hund, der vil arbejde altid. En rigtig pleaser. Hele tiden - hvad kan jeg gøre for dig og hvordan kan jeg gøre det rigtigt-hund. Det er der jeg skal være opmærksom. Tror hendes alene-tid er bliver vigtig at prioterere. Min plan er, hun stadig får sin lange gåture og sin træning, som hun plejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret November 21, 2012 Rapporter Share Besvaret November 21, 2012 Hej, jeg har en labbemand på snart 7 år og for 2 mdr sin hentede vi en lille labbedreng på bare 10 uger, min frygt var mødet - da den "gamle" er noget voldsom, altså af bare glæde når der kommer nogen. Men da vi kom hjem fik den lille lige lov til at få tisset og snuse lidt i haven, min mand gik så ind og hentede den gamle i snor. Han blev helt vild over det lille dyr, som jeg tror, han troede var en ny tøj bamse:-) Den lille blev lidt bange, vi mente så det var bedst at tage snoren af den gamle og lige holde øje selvfølgelig og tage ham væk hvis det blev for slemt... men det gik så fint... og over weekenden ja så var det den lille der bestemte. (man har jo skarpe tænder hehe). I en lang periode bed den lille den store hele tiden i ører og læber og da min den gamle labbemand ikke kan sige fra og er verdens bedste hund, ja så pev han jo næsten hele tiden, da måtte jeg lige gå imellem. Nu er der lang tid imellem at den lille bider den store. Og jeg tror ikke den store mere tænker: "hvornår skal det lille kræ væk igen" - de er blevet gode venner (næsten) det er i hvert fald først den store vovse den lille vil hilse på hvis jeg har været alene afsted med den store... Så jo det går rigtig godt.. de kan spise sammen, og næsten ligge med et kødben hver - næsten, fordi den lille heletiden farer over den gamle og vil have hans kødben, selvom de er ens jo vi har meget glæde af de to drenge, og de er nogle banditter. Og det at være alene hjemme det kører bare, den lille gør som den store, ligger i kurven, der er ikke bidt i noget der er endda ikke engang tisset eller lavet pøller indenfor, også selvom vi er væk 8 timer hver dag, det er da flot! Dog lærer den gamle den unge unoder, såsom at ligge i sengen - og det kan de fint finde ud af sammen haha.... side om side ligger de og kigger på mig med store øjne, vi gør ikke noget galt... så er man da solgt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 21, 2012 Rapporter Share Besvaret November 21, 2012 Da vi hentede Caia hjem, blev Chili passet det første døgn, sådan at Caia kunne have første nat og næste dag alene. Dagen efter mødtes Chili og Caia på neutral grund, og sammen gik vi hjem bag efter. For os fungerede dette super godt... og begge hunde virkede trygge. Vi havde desuden lavet en hvalpe gård til Caia, sådan at Chili lige kunne se hende an osv. men det var der slet ikke behov for.. Og tillykke med kommende hvalp, så får du dig en BC'er Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 21, 2012 Rapporter Share Besvaret November 21, 2012 Holly, lider ikke rigtig af resourceforsvar. Hun er ikke agressiv, på nogen måde. Men vi er meget tætte. Hun er meget obs på hvad jeg laver. Hun er den type hund, der vil arbejde altid. En rigtig pleaser. Hele tiden - hvad kan jeg gøre for dig og hvordan kan jeg gøre det rigtigt-hund. Det er der jeg skal være opmærksom. Tror hendes alene-tid er bliver vigtig at prioterere. Min plan er, hun stadig får sin lange gåture og sin træning, som hun plejer. Vi gjorde meget ud af at Chili blev ved med at få sin alene tid sammen med en af os, kom ud på tur alene, træning alene osv. og det er vi blevet ved med den dag i dag med begge hunde. De nyder at have tid for sig selv også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 21, 2012 Rapporter Share Besvaret November 21, 2012 Til Anne. Du gør ret i at bibeholde din træning og alenetid med Holly. Hun er jo vant til den aktivitet og sådan en hund bliver da enten bedrøvet eller pisse irrriterende , hvis hun bare føler sig inaktiv. Sådan en cocker er ikke sjovt at bo med. Mine får foruden træning også et par langture i løbet af ugen. her menes gåture til grønne områder med snuseri og masser af friløb, å og søbade. Sådan en tur med hyggepauser og snak med andre hundeejerer tager jo nogle timer.Når ny hvalpe ikke kun sov og åd heletiden, kom de med, pakket ind i uldtæpper i en gammel klapvogn. Købt for 9 år siden til Laura.Efter at have båret hende til nærmeste mark og med andre hunde i snor og hun fik vægt, måtte noget gøres. Sådan kom vi også med bussen, dog var nogle at chaufførene gale, men jeg sagde jeg skulle hente et sygt barnebarn.Og i regionaltoget gik det fint. Måske var en klapvogn også noget for dig, hvis I går meget og langt. På hylden under var der plads til diverse ting, vand, skåle osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anne / Holly. Besvaret November 22, 2012 Rapporter Share Besvaret November 22, 2012 Til Anne.Du gør ret i at bibeholde din træning og alenetid med Holly. Hun er jo vant til den aktivitet og sådan en hund bliver da enten bedrøvet eller pisse irrriterende , hvis hun bare føler sig inaktiv. Sådan en cocker er ikke sjovt at bo med. Mine får foruden træning også et par langture i løbet af ugen. her menes gåture til grønne områder med snuseri og masser af friløb, å og søbade. Sådan en tur med hyggepauser og snak med andre hundeejerer tager jo nogle timer.Når ny hvalpe ikke kun sov og åd heletiden, kom de med, pakket ind i uldtæpper i en gammel klapvogn. Købt for 9 år siden til Laura.Efter at have båret hende til nærmeste mark og med andre hunde i snor og hun fik vægt, måtte noget gøres. Sådan kom vi også med bussen, dog var nogle at chaufførene gale, men jeg sagde jeg skulle hente et sygt barnebarn.Og i regionaltoget gik det fint. Måske var en klapvogn også noget for dig, hvis I går meget og langt. På hylden under var der plads til diverse ting, vand, skåle osv. har overvejet, at finde en transport løsning til hvalpen. Jeg har en cykelanhænger, hvor man kan sætte et lille hjul for an, så man kan skubbe den afsted. Nu må vi se har lidt svært ved, at se mig selv skubbe rundt med sådan en vogn. Mht. træning og motion er Holly temmelig priviligeret. Morgenmaden bliver trænet op. Hun bliver altid luftet i 1 time om morgenen. Hun går løs i en park, så hun kan rende og snuse. Det samme til middag/eftermiddagen 1 time i parken, hvor hun går løs Mandag, tirsdag, torsdag og søndag går vi til agility eller LP/tricks Når vi ikke er til træning om aftenen. Træner jeg selv med hende, med hendes aftensmad Og hun får 1 times gåtur ved 20-21 tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret December 12, 2012 Rapporter Share Besvaret December 12, 2012 jeg har ikke oplevet at det var et problem - mine " gamle " hunde har som regel været 5 - 6 år når hvalpen ankom, de har været hjemme når jeg kom med hvalpen og har altid taget pænt imod, jeg har sørget for at have ferie - mindst 2 - 3 uger så vi har haft god tid sammen og det er kun sket få gange at den voksne har sat hvalpen lidt på plads i den tid, de fleste voksne hunde er jo meget large overfor hvalpe i flokken, så hos os har det ikke været noget problem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle1985 Besvaret December 12, 2012 Rapporter Share Besvaret December 12, 2012 Sonne var næsten et år da jeg fik ham, men da jeg fik Ina, var min mor's voksne, så det er nok nemmere at sammenligne Jeg startede med at lade Ina komme lidt rundt i huset mens min mor gik med de store hunde. Så fik hun lidt mad og vand og mens jeg sad med hende på skødet, lod hun sine komme ind og hilse på, én ad gangen. De holste i ca 10 minutters tid, fik en godbid og så næste hund. Herefter gik vi i seng og da vi kom ned næste morgen, var alle de tre store der. Min mor havde sørget for, at de var nyluftede og mætte (ikke at de ville æde hende ). Så kom jeg som sagt ned med hende, satte hende på gulvet og hilste på de andre. Så gik der ca 5 minutter med lidt mere snusen til hinanden og da de store så skulle have deres formiddagslur, tog jeg Ina ud for at tisse. Så kom vi ind igen og efter et par minutter lå hun krøllet sammen midt imellem de store <3 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts