Hop til indhold

Julegave til hundene


Trei
 Share

Recommended Posts

Skal jeg hunde have julegaver? Og i så fald, hvad?

 

Ozzie ender muligvis bare med at få noget mad, det er en stensikker vinder. :cool: Men tænker ellers lidt på at købe et eller andet selv-aktivering til hende, så hvis nogle har gode idéer så fyr endelig løs. Det skal som sagt være noget hun kan nørkle med selv (helst ligge med det, ikke som fx en foderbold hvor hun vader rundt med den), så det skal kunne holde til hendes kærlighed :engel: og så skal det på en eller anden måde være noget der kommer mad ud af. Hun har alverdens kong-dimser, leoer, ben, fireplug-dimser osv, men der må da være noget nyt derude, som jeg ikke har opdaget endnu

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja de skal da have gaver! Min søsters gravhund er besat af at rydde ALT gavepapiret op (altså stoppe det i hans kasse - også selvom det ikke kan være der). Han stopper først når han får sin egen gave:klap:

 

Men har ikke besluttet hvad årets gave bliver... Tea vil jo helst have noget spiseligt, men med mange hunde sammen juleaften kunne der jo godt blive lidt ballade over lækkerierne:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig fattet hvor kong legetøj er så populært ? Er det ikke bare almindeligt ekstra solidt legetøj ??

 

Havde lidt kig på en af deres røde Kong Wobbler medium/large men for mig at se at godbidshullet så lille at hans almindelige foder ikke kan komme igennem det, altså ikke kan komme ud af det ???

 

Lige nu har han en almindelig aktiverings bold og han får som regel sit foder i den, men det er stensikkert at de sidste 10-12 foderstykke ikke kan komme ud, ligegyldig hvor meget han ruller den. Den skal være godt fyldt for overhovedet at kaste noget af sig. Synes ikke den er så god.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner med at hækle en ting til cookie i år for pengene er små, og hun har allerede forsøgt at stjæle den bamse jeg har hæklet til en af niecerne :) cookies pakker bliver pakket ind med en hundekiks som til-fra kort, og uden tape. Andre år har hun fået pivedyr, hundespil, en ny sele eller noget andet legetøj. Hun bliver helt vild og ivrig efter at hjælpe os alle sammen med at pakke op og se hvad der er i vores gaver :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh tror ikke Luna får noget. Hun mangler ikke rigtig noget, jeg har ingen penge og hun ville sikkert heller ikke få lov til at pakke det op.. min stedfar mener hun skal ligge ovre i et hjørne i ro hele aftenen. Åh ja, jeg glæder mig helt vildt...

 

Men det kan være jeg pakker lidt guffer ind (hvis jeg kan finde noget hun kan tygge på hehe) og giver hende en gave herhjemme:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh tror ikke Luna får noget. Hun mangler ikke rigtig noget, jeg har ingen penge og hun ville sikkert heller ikke få lov til at pakke det op.. min stedfar mener hun skal ligge ovre i et hjørne i ro hele aftenen. Åh ja, jeg glæder mig helt vildt...

 

Men det kan være jeg pakker lidt guffer ind (hvis jeg kan finde noget hun kan tygge på hehe) og giver hende en gave herhjemme:-D

 

 

Årh ha jeg støder ind i samme problem. Skal holde jul hos min mor, men ingen orker Tjaldur og slet ikke fordi min mormor kommer, hun kan ikke lide mine hunde, hverken Teitur, Tjalfe eller Tjaldur, hun synes de er uopdragne og alt for vilde. I følge hende og min mors mand og min mor så skal en hund ligge stille under bordet, undtagen når den er udenfor, der må den så hellere ikke lege vildt.

 

Så de mener jeg skal købe et børnegitter og sætte op mellem døren ind til køkkenet og stuen, men Tjaldur går i panik, det ved jeg og han ville stå og græde og gø hele aften og stresse helt vildt. Han kan nemlig ikke se stuen fra køkkenet af, da det er rundt om et hjørne.

 

og jeg har ikke bil, han kan ikke kører med offentlig transport og de bor langt væk, så bliver hentet den 23 og så er der juletamtam i familien, så kan først blive kørt hjem den 28 december, det bliver en lang jul, når de er sådan over for Tjaldur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som situationen ser ud lige nu får Mille og Carlos ingen gaver i år, da pengene er meget meget små :( Hvis jeg har lidt tyggeben på lager tager jeg nogen med som de kan hygge med juleaften, men ingen gaver.

 

Synes jeg er nødt til at prioritere gave til datteren, kæresten og mine 2 nye bonus-døtre højere og så får hundene så snart pengene er dertil :genert: for både Mille og Carlos trænger til nye halsbånd og nye navneskilte. Men det bliver der forhåbentlig råd til i januar :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Beaglerne får et tyggeben som bliver pakket ind - er sikker på papiret er mest interessant :mrgreen: og så får de en lille smagsprøve på Julegåsen

 

De får kun et stykke legetøj hvis jeg kan finde noget petstage som de ikke har i forvejen - det er de eneste de ikke splitter ad. Andre år har de fået kong'er og lign. men det holder ikke til beagle tænder :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig fattet hvor kong legetøj er så populært ? Er det ikke bare almindeligt ekstra solidt legetøj ??

 

Havde lidt kig på en af deres røde Kong Wobbler medium/large men for mig at se at godbidshullet så lille at hans almindelige foder ikke kan komme igennem det, altså ikke kan komme ud af det ???

 

Lige nu har han en almindelig aktiverings bold og han får som regel sit foder i den, men det er stensikkert at de sidste 10-12 foderstykke ikke kan komme ud, ligegyldig hvor meget han ruller den. Den skal være godt fyldt for overhovedet at kaste noget af sig. Synes ikke den er så god.

 

Vi har den der kong dims og bruger den hver dag. Hun tømmer den helt, og hullet har en fin størrelse til tørfoder :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig fattet hvor kong legetøj er så populært ? Er det ikke bare almindeligt ekstra solidt legetøj ??

 

Havde lidt kig på en af deres røde Kong Wobbler medium/large men for mig at se at godbidshullet så lille at hans almindelige foder ikke kan komme igennem det, altså ikke kan komme ud af det ???

 

Lige nu har han en almindelig aktiverings bold og han får som regel sit foder i den, men det er stensikkert at de sidste 10-12 foderstykke ikke kan komme ud, ligegyldig hvor meget han ruller den. Den skal være godt fyldt for overhovedet at kaste noget af sig. Synes ikke den er så god.

 

Har du prøvet de gummi-foderbolde de har i Bilka? Mener det er trixie, men er ikke sikker. Jeg er i hvert fald glad for Futtes, og er den ikke blevet helt tømt er det stensikkert fordi han har skubbet den ind under skabet og derfor ikke kunne trille den tom. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet de gummi-foderbolde de har i Bilka? Mener det er trixie, men er ikke sikker. Jeg er i hvert fald glad for Futtes, og er den ikke blevet helt tømt er det stensikkert fordi han har skubbet den ind under skabet og derfor ikke kunne trille den tom. :lol:

 

Dem har jeg ikke set ? Bor en times kørsel fra en bilka, så kommer der ikke særlig tit. Har nogle fra Chrico af gummi og de er elendige for der er " plader " af gummi indeni for at lave en " labyrint", men det bevirker bare at alt sætter sig fast og det kan ikke komme ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har den der kong dims og bruger den hver dag. Hun tømmer den helt, og hullet har en fin størrelse til tørfoder :5up:

 

Okay synes den ser sjov ud, så overvejer at give Tjaldur en, men ja det er jo ikke sjovt hvis foderet sætter sig fast. Hans foder er boomerang formet, det er foder fra Royal canin til cocker spaniel og foderpillerne er formet som en halvmåne, eller boomerang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er hvert fald mening han skal have et eller andet aktiverings legetøj, og de der bolde har jeg ikke meget fidus til efterhånden, det er synd at han skubber og triller og aser og maser og der kommer ingenting. Han har et " bræt" spil af træ hvor han skal skubbe klodserne til side, men det kan han jo i søvne, han får alle godbidder på 10 sekunder, så det er jo ikke sjovt længere.

 

Så ville finde et til ham der ikke koster en bondegård og som er lidt sværre en rimeligt, for der skal kunne falde godbidder af jævnligt, ellers gider han det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelle har to store kasser med legetøj og ting og sager til aktivering, 6 - 7 NO spil som ligger oven på et skab og skidtet bliver stort set aldrig brugt

 

Jeg tror han bare får en god gang julemad = And, mosede kartofler og SOVS, det får mine hunde som regel juleaften og de er så glade for det at de hverken nænner at brække det op eller få dårlig mave af det :-D

 

Men lad os nu se, der er stadig nogen tid til..

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der røde kong jeg linker til, skal hunden være meget " hård " ved den før den giver godbidder fra sig ?

For modsat Teitur der bare gav sådan noget nogle potedask og ruskede det og hamrede det ind i væggen til der kom guffer, så tør Tjaldur ikke rigtig bruge sin poter, han er mere forsigtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...