Hop til indhold

Fjerne / undgå snebolde i benhår


Petrine
 Share

Recommended Posts

Suk, hverken balsam eller kinky spray hjalp, nyloner ryger af, håbløst

 

[ATTACH=CONFIG]100979[/ATTACH]

Sådan ser Sofus også ud efter en tur over markerne. Her ville jeg uden tøven anvende en kam. De fleste snekugler ryger nemt og smertefrit af på den måde. Og så skal fusserne bare frotteres med et håndklæde og....voila!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Sådan ser Sofus også ud efter en tur over markerne. Her ville jeg uden tøven anvende en kam. De fleste snekugler ryger nemt og smertefrit af på den måde. Og så skal fusserne bare frotteres med et håndklæde og....voila!

 

Du må jo være vanvittig - selv uden snebolde er en kam ren tortur (forøvrigt sidder de rigtigt godt fast sneboldene, på vej hjem i bilen prøver jeg at få dem af, men pelsen er æltet ind i sneen.

 

Fantaserer om olie, det på spray til når man bager, må afprøves!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare husk, når man sætter sine fingre på sne der sidder fast i pelsen, bliver det jo til is - det gør det ikke med en kam (men har ikke selv prøvet det, mine må have et... naturligt fedtet lag på alle poter?)

 

Jeg har ret varme hænder, så jeg smelter sneboldene :engel: - ved ikke om jeg tør kortklippe, så fryser hun jo bare. Nå, nu slutter sneen på lørdag, så problem løst helt af sig selv

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Du skal hvertfald passe på med at pøse olie på hende..Dem af mine som får olie i maden og bliver fedtede i pelsen (eller som er i gang med en pelskur) fryser meget meget hurtigere end de andre

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man nu antager jeg kun har læst overskriften, vil jeg mene det er på høje tid Petrinemor får barberet sine ben:D

 

Hvis man antager jeg har læst det hele, så synes jeg ikke de ser rare ud de snebolde i pelsen der på de små hundeben:( kan man lave endnu kortere pels, bare på benene, og så lade det gro når sneen er væk? Lave en eller anden saltholdig geleblanding og smøre på den lange pels? Som selvfølgelig skylles af når i kommer hjem.

 

Men sneen er væk på mandag så..

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan noget show shine til heste? Bruges vist også til hunde , til at rede filtret pels ud..Men aner ikke om det virker på sne kugler..det virker bare mod skidt hehe

 

Rigtig godt forslag, er jo selv fortaler for showshine. Men havde ikke lige tænkt det i den her anledning, men kunne sikkert godt virke for de forskellige hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså må indrømme at de med kammen hellere ikke virker her. Bare at forsøge at fjerne det med fingerne gør ondt på sorte slyngel. Teitur tøede jeg op under bruseren, nemt og smertefri, men ikke ti vilde heste får Tjaldur under vandet. Så her er det optøning , langsom optøning i hele huset, så det sejler, sorte slyngel tolorere ikke lukkede døre. Brugte 8 håndklæder for leden til at tørre vand op med bagefter. Det er også træls for ham på gåturen, han kunne næsten ikke gå hjem, kan ikke bære ham og kunne ikke få de der 234 snebolde på ud af hans pels igen.

 

Så skriv endelig når i finder en super løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det fordi jeres hunde ikke har pels, men mere noget hår-agtigt ligesom løverne?! Forstår ikke de kan se sådan der ud, mine går også i dyb sne nogle steder men der hænger ikke noget fast :vedikke:

 

Buller har menneskehår og det bliver fedtet ligesom på mennesker, ydrk, de andre har silkeagtig pels og har slet ikke den slags snebolde i pelsen, så klart noget med pelsstrukturen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...