Hop til indhold

Uønsket besøg under løbetid


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Er jeg den eneste, der tænker at det hegn bare ikke er godt nok til løbetidstæve(ved godt hun slap ud v et uheld) vores hegn ville heller ikke kunne holde alverden ude eller inde, ud over vores egen hund selvfølgelig. Manden tog engang en medløber uden ejer med hjem, han lukkede begge hunde ud i haven mens han lige overvejede hva han skulle gøre. De legede 10 minutter, så stak gæstehunden af ud af haven, og vores hund stod bare og tænkte wtf:rolleyes: men det faldt ham slet ikke ind, at han også kunne komme ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis jeg var hanhundens ejer ville jeg nok nægte at betale regningen.

 

1. Du lod din hund være uden opsyn.

2. Du må have været klar over at dit hegn ikke var højt nok til at holde hunden ude, da du jo har haft besøg af den før.

3. Bukserne sad normalt, alle de hunde jeg har set som har kunne smutte deres bukser til siden for f.eks at gøre sig rene, har ikke kunne smutte dem tilbage igen.

 

Altså, det er en træls situation og jeg kan godt forstå du er vred, men jeg synes du selv skal betale for checket (specielt nu hvor du har skrevet at du jo så lige kunne få et gratis eftersyn) og så lade hanhundens ejer betale for evt abort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er jeg den eneste, der tænker at det hegn bare ikke er godt nok til løbetidstæve(ved godt hun slap ud v et uheld) vores hegn ville heller ikke kunne holde alverden ude eller inde, ud over vores egen hund selvfølgelig. Manden tog engang en medløber uden ejer med hjem, han lukkede begge hunde ud i haven mens han lige overvejede hva han skulle gøre. De legede 10 minutter, så stak gæstehunden af ud af haven, og vores hund stod bare og tænkte wtf:rolleyes: men det faldt ham slet ikke ind, at han også kunne komme ud.

 

Jeg mener nu det er godt nok.

Denne hund er den eneste der er kommet ind i haven.

Jge vil selvfølgelig holde øje og se om jeg kan finde ud af hvordan den kommer forbi hegnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var hanhundens ejer ville jeg nok nægte at betale regningen.

 

1. Du lod din hund være uden opsyn.

2. Du må have været klar over at dit hegn ikke var højt nok til at holde hunden ude, da du jo har haft besøg af den før.

3. Bukserne sad normalt, alle de hunde jeg har set som har kunne smutte deres bukser til siden for f.eks at gøre sig rene, har ikke kunne smutte dem tilbage igen.

 

Altså, det er en træls situation og jeg kan godt forstå du er vred, men jeg synes du selv skal betale for checket (specielt nu hvor du har skrevet at du jo så lige kunne få et gratis eftersyn) og så lade hanhundens ejer betale for evt abort.

 

Så er det da godt du ikke er ejeren :-)

1 Hunden var indenfor i sofaen og gik kun i haven fordi der kom "gæster"

2 Denne hund er den eneste det er lykkedes for at komme ind i haven - og den er kendt for at stikke af.

3 Nej jeg tror heller ikke, men mener at han bør betale for at få det checket. Det er hans hund der er stukket og kommet i min have.

 

Tidligere henvendelser har jo ikke haft effekt, så jeg mener stadig han skal betale - han må lære at få styr på sin hund !

Som jeg sagde til ham sidst hun var i løbetid, og vi havde hans hund stående ved haven for 3. gang på en uge (har undskyldt sproget)

"Skær nosser af den hund eller hold den inde."

Link til indlæg
Del på andre sites

Aii undskyld mig.. Det er sq da ikke hunden med nosserne der har et problem- det er dig med din lækre hunhund;)

Og jo kan godt se, at det er irriterende m de der mandebesøg, men i bund og grund er det dig der står med p***** i postkassen hvis du står med x antal uægte hvalpe lige pludseligt:) man kan jo ikke forlange hele nabolagets hanhunde kastreret vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Aii undskyld mig.. Det er sq da ikke hunden med nosserne der har et problem- det er dig med din lækre hunhund;)

Og jo kan godt se, at det er irriterende m de der mandebesøg, men i bund og grund er det dig der står med p***** i postkassen hvis du står med x antal uægte hvalpe lige pludseligt:) man kan jo ikke forlange hele nabolagets hanhunde kastreret vel?

 

Nej den har det pragtfuldt :mrgreen:

Phuuu - det er min første hunhund, men nu ved jeg vist hvordan forældrene til de smukke teenage-piger har det :blink:

Jeg har tændt videoovervågningen igen. Så må jeg se om jeg kan finde ud af hvordan den kommer ind :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm
Aii undskyld mig.. Det er sq da ikke hunden med nosserne der har et problem- det er dig med din lækre hunhund;)

Og jo kan godt se, at det er irriterende m de der mandebesøg, men i bund og grund er det dig der står med p***** i postkassen hvis du står med x antal uægte hvalpe lige pludseligt:) man kan jo ikke forlange hele nabolagets hanhunde kastreret vel?

 

Så må tæveejer jo fjerne disse nosser :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Aii undskyld mig.. Det er sq da ikke hunden med nosserne der har et problem- det er dig med din lækre hunhund;)

Og jo kan godt se, at det er irriterende m de der mandebesøg, men i bund og grund er det dig der står med p***** i postkassen hvis du står med x antal uægte hvalpe lige pludseligt:) man kan jo ikke forlange hele nabolagets hanhunde kastreret vel?

Nej, man kan ikke forlange alle hundene i nabolaget kastreret, men jeg synes godt, at man kan forvente, at ejeren til den her hund gør mere for at holde hunden hjemme, når han nu kender til problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg talt med ejeren.

Han betaler (foreløbig) regningen for at få hende checket :5up:

 

Det manglede også bare andet - så kan det være han holder lidt bedre styr på sin hund fremover.

Men jeg tvivler - Det er en cocker spaniel med stærke drifter, som tit stikker af :roll:

Og som jeg skrev i starten - hun er områdets lækreste hund :lun:

(Det ved jeg godt alle siger om deres hund, men hun er min 6. og:)

Vi har i hendes 4½ år lange liv haft 6 hunde stående udenfor (og denne indenfor) hegnet :roll:.

(samt løbet ind i et par stykker under gåture)

I dag mødte vi genboen med sin puddel - og gik med vilje den modsatte vej.

Dens hyleri kunne høres flere hundrede meter væk.

Hun dufter åbenbart så hele kommunens hunde kan lugte det :vuf:

 

Der går ikke en dag uden hun bliver kommenteret af forbipasserende - med som uden hund.

Det er hendes blanke sorte bløde pels (man skulle tro jeg pudsede hende hver dag :lol: ) ,

hendes nysgerrighed (hun skal liiiige snuse til dem der går forbi. (Hvis der ikke bliver sagt "pas dig selv") Tænk hvis de ville hilse),

hendes forsigtighed (alle de små (bange) hunde er hun specielt god til)

og hendes velopdragenhed (hun er kanon dygtig og kan +100 kommandoer)

 

Har du overvejet at give hende klorofyl tabletter? De fåes i masta eller apoteket, oftes brugt til mennesker mod svedlugt, men de virker rigtigt godt mod tæves løbetidsduft også.

Du når det ikke denne gang hvor hun er højløbsk da de som regl skal gives ca 1 uge før de virker ordentligt, men min gamle tæve som ellers også trækker hele nabolagets hanhunde under løbetid har de sidste 2 løbetider kunne gå stort set i fred vi har ingen fremmede haft løbende rundt på grundstykket, men hvis vi har mødt en hanhund på turen har han vist lidt intresse for hende dog langt fra så voldsom som de plejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet at give hende klorofyl tabletter? De fåes i masta eller apoteket, oftes brugt til mennesker mod svedlugt, men de virker rigtigt godt mod tæves løbetidsduft også.

Du når det ikke denne gang hvor hun er højløbsk da de som regl skal gives ca 1 uge før de virker ordentligt, men min gamle tæve som ellers også trækker hele nabolagets hanhunde under løbetid har de sidste 2 løbetider kunne gå stort set i fred vi har ingen fremmede haft løbende rundt på grundstykket, men hvis vi har mødt en hanhund på turen har han vist lidt intresse for hende dog langt fra så voldsom som de plejer.

 

Ja - har faktisk en bøtte stående :oops:

(Mente endda jeg havde en tråd om det, men kan ikke lige finde den)

Jeg prøvede lidt sidst hun var i løbetid, men syntes ikke rigtig de virkede :???:

Måske fordi jeg opgav for hurtigt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - har faktisk en bøtte stående :oops:

(Mente endda jeg havde en tråd om det, men kan ikke lige finde den)

Jeg prøvede lidt sidst hun var i løbetid, men syntes ikke rigtig de virkede :???:

Måske fordi jeg opgav for hurtigt....

Det er altså heller ikke alle tæver det virker på Samtidig skal man også lige finde den rigtige dosis min golden tæve ( på 22,3 kg)får 3 stk 1 gang dagligt starter gerne 1-2 uger før forventet løbetid så synes jeg de virker bedst.

Venter jeg til hun går i løbetid synes jeg ikke effekten er helt så god,men dog bedre end ingenting

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså heller ikke alle tæver det virker på Samtidig skal man også lige finde den rigtige dosis min golden tæve ( på 22,3 kg)får 3 stk 1 gang dagligt starter gerne 1-2 uger før forventet løbetid så synes jeg de virker bedst.

Venter jeg til hun går i løbetid synes jeg ikke effekten er helt så god,men dog bedre end ingenting

 

Det er da svært at vide så præcist !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det er da svært at vide så præcist !

Hvorfor? tæven hæver op i mellemkødet en måned før hun kommer i løb..og du ved sådan nogenlunde hvor længe der er i mellem...KAn du ikke også se det på hanhundene? altså at hun snart komemr i løb?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da svært at vide så præcist !

Jeg skriver i kalenderen hvornår de er i løbetid, så det er til at holde styr på for den gamle går der typisk 6½ måned + / - et par dage fra hun er færdig med en løbetid til den næste kommer.

Men om der lige går en uge mere eller mindre gør knapt så meget når hun er startet op på klorofylén inden.

 

Den lille har lige netop været i sin første så med hende ved jeg ikke hvor lang tid hun går i mellem løbetiderne men det finder jeg jo nok ud af hen af vejen.

 

Ellers er der for mine tæver tegn som at de begynder at holde sig meget rene, de bliver meget intresseret i hinanden ,også som janni skriver de hæver op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor? tæven hæver op i mellemkødet en måned før hun kommer i løb..og du ved sådan nogenlunde hvor længe der er i mellem...KAn du ikke også se det på hanhundene? altså at hun snart komemr i løb?

 

Jeg forventer til juni/juli - Mere præcist kan jeg ikke sige det :oops:

Synes det er svært at se på hanhundene - de opfører sig som om hun er i løbetid hele tiden :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skriver i kalenderen hvornår de er i løbetid, så det er til at holde styr på for den gamle går der typisk 6½ måned + / - et par dage fra hun er færdig med en løbetid til den næste kommer.

Men om der lige går en uge mere eller mindre gør knapt så meget når hun er startet op på klorofylén inden.

 

Den lille har lige netop været i sin første så med hende ved jeg ikke hvor lang tid hun går i mellem løbetiderne men det finder jeg jo nok ud af hen af vejen.

 

Ellers er der for mine tæver tegn som at de begynder at holde sig meget rene, de bliver meget intresseret i hinanden ,også som janni skriver de hæver op.

 

Det kunne være jeg skulle prøve det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg egentlig sagtens forstå, men med tæver er det vist ikke noget, man mærker? Jeg er langt mere betænkelig, hvis det drejer sig om hanhunde.

 

Plus man fjerner risikoen for en hel del sygdomme. Jeg mener personligt at der er langt flere positive ting ved at sterilisering af en tæve, end intakt. Specielt hvis man som i dette tilfælde ikke kan sørge for der ikke sker uheld.

 

Jeg forventer til juni/juli - Mere præcist kan jeg ikke sige det :oops:

Synes det er svært at se på hanhundene - de opfører sig som om hun er i løbetid hele tiden :stupid:

 

Måske du skulle enten tage adfærds kursus, eller lignende? Det er absolut ikke ondt ment, men din hund lugter jo ikke af løbetid "altid", der ER forskel i hvordan en hund henvender sig, og hvorfor de kontakter hinanden pga løbetid, eller pga "god energi".

 

Alternativt hvis du oplever alle hanhundes adfærd så belastende, skulle du overveje hvordan din tæve opføre sig, måske er der noget i hendes adfærd der tiltrækker dem? Det kan være super svært, men en ting er helt sikkert, det er IKKE sjovt for din tæve at blive behandlet af andre hunde som om hun altid er i løbetid, så derfor skal du gøre noget. Om det er strerilisering, eller noget adfærds-træning, er jo så op til dig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Plus man fjerner risikoen for en hel del sygdomme. Jeg mener personligt at der er langt flere positive ting ved at sterilisering af en tæve, end intakt. Specielt hvis man som i dette tilfælde ikke kan sørge for der ikke sker uheld.

 

 

 

Måske du skulle enten tage adfærds kursus, eller lignende? Det er absolut ikke ondt ment, men din hund lugter jo ikke af løbetid "altid", der ER forskel i hvordan en hund henvender sig, og hvorfor de kontakter hinanden pga løbetid, eller pga "god energi".

 

Alternativt hvis du oplever alle hanhundes adfærd så belastende, skulle du overveje hvordan din tæve opføre sig, måske er der noget i hendes adfærd der tiltrækker dem? Det kan være super svært, men en ting er helt sikkert, det er IKKE sjovt for din tæve at blive behandlet af andre hunde som om hun altid er i løbetid, så derfor skal du gøre noget. Om det er strerilisering, eller noget adfærds-træning, er jo så op til dig...

 

Jeg har i lang tid prøvet at lære hende at sige fra

For de skal ALTID snuse overdrevet/slikke hende bagi hvis de kan komme til det

Også når hun ikke er i løbetid.

(Det er ikke bare "hvem er du" snusen !)

 

Har endda en tråd om det - http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/13479-kan-ikke-sige-fra.html

Så jeg er udemærket klar over at det ikke er sjovt for hende !

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må også sige noget til hanhundenes ejere, hvis hanhundene er i snor. Jeg holder selv min Taiki lidt væk, hvis jeg kan se at hunhunden ikke selv siger fra. Det skal ikke være årsag til, at Taiki overskrider hendes grænser, når jeg kan SE at det er det, som sker, selvom hunden ikke siger noget. Andre gange har tæveejeren sagt fra på tævens vegne og det har jeg respekteret. De kender hunden bedst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i lang tid prøvet at lære hende at sige fra

For de skal ALTID snuse overdrevet/slikke hende bagi hvis de kan komme til det

Også når hun ikke er i løbetid.

(Det er ikke bare "hvem er du" snusen !)

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvordan man kan lære en tæve at sige fra over for hanhundesnifferne, men jeg tvivler lidt på, at det faktisk kan lade sig gøre? Nogle tæver er udmærket i stand til at sætte en fræk hanhund på plads, mens andre simpelthen underkaster sig enhver tilnærmelse. Og om man kan lave om på det, ved jeg ikke. Men så har hun jo heldigvis dig, der KAN tage affære og skræmme bejlerne væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må også sige noget til hanhundenes ejere, hvis hanhundene er i snor. Jeg holder selv min Taiki lidt væk, hvis jeg kan se at hunhunden ikke selv siger fra. Det skal ikke være årsag til, at Taiki overskrider hendes grænser, når jeg kan SE at det er det, som sker, selvom hunden ikke siger noget. Andre gange har tæveejeren sagt fra på tævens vegne og det har jeg respekteret. De kender hunden bedst.

 

Det gør jeg også. Vi har endda et par stykker hun ikke må hilse på, da de er alt for nærgående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...